Kun tuli kirjoitettua Checasta jotain, niin lienee paikallaan panna pakettiin myös Alex Barrosin vielä vaikuttavampi ura.
Vuonna 1970 syntynyt brassi aloitti uransa jo 1978 minibikessa. 1986 ensimmäinen GP-startti 80cc-luokassa, tällöin samassa luokassa ajoi vielä Angel Nieto sr! Barros ehti ajaa myös sellaisia legendoja vastaan kuin Lavado, Spencer, Gardner, Doohan ja oli mm. Capirossin, Lawsonin ja Schwantzin tallitoveri. Parin pikkuluokan ja 250cc-kauden jälkeen Barros siirtyi kuninkuusluokkaan jo 1990. Vuosina 1993-2005 hän ajoi joka vuosi kymppikärkeen yhteispisteissä. Kaikkiaan GP-startteja tuli 276, joista 500/MotoGP-luokassa 245. Pisteitä yhteensä 2123, voittoja 7 (ensimmäinen 1993), podiumpaikkoja 32, paalupaikkoja 5 ja nopeimpia kierroksia 14. Superbikessä 2006 vielä yhteispisteissä 6. yhdellä voitollaan. Kuninkuusluokassa Barros ajoi Cagivalla, Suzukilla, Hondalla, Yamahalla ja Ducatilla.
Barrosia pidetään herrasmiehenä, joka ei politikoi eikä puhu pahaa muista. MSa:n haastattelussakaan hän ei halunnut nimetä vaarallisesti ajavia kumppaneitaan. Artikkelissa Alex kertoo huonoimmasta kisastaan, joka kuvastaa samalla lajin luonnetta:
"Ranskan GP 1998 Gresini-Hondalla. Keskeytin, koska ajoin niin huonosti! Yksi toisensa jälkeen kilpailijat ohittivat minut ja ollessani 16. ajoin varikolle. Pyörässä ei ollut mitään vikaa, vain minussa. En tiedä, mikä oli vikana. Ehkä liikaa paineita, ehkä olin liikaa harjoitellut ja olin yliväsynyt. Lensin Brasiliaan ja odottelin tiimiltä rangaistusta, mutta Honda järjestikin leppoisat grillijuhlat ja viikon levon jälkeen olin kuin toinen mies. Patterien latauksen jälkeen ajoin lopuissa kisoissa aina viiden joukkoon. Tämä osoittaa, että vaikeudet tekevät sinut vahvemmaksi."
Viimeinen vuosi ei ollut enää Barrosin mieleinen, sillä liika elektroniikka tappaa ajamisen nautinnon. Tästähän on puhunut myös Rossi ja muutama muukin. 2008 kaudelle Barros ei saanut enää kunnon tallipaikkaa MotoGP- tai Superbike-luokkiin.
Joka tapauksessa hattua ylös Alexille!
Vuonna 1970 syntynyt brassi aloitti uransa jo 1978 minibikessa. 1986 ensimmäinen GP-startti 80cc-luokassa, tällöin samassa luokassa ajoi vielä Angel Nieto sr! Barros ehti ajaa myös sellaisia legendoja vastaan kuin Lavado, Spencer, Gardner, Doohan ja oli mm. Capirossin, Lawsonin ja Schwantzin tallitoveri. Parin pikkuluokan ja 250cc-kauden jälkeen Barros siirtyi kuninkuusluokkaan jo 1990. Vuosina 1993-2005 hän ajoi joka vuosi kymppikärkeen yhteispisteissä. Kaikkiaan GP-startteja tuli 276, joista 500/MotoGP-luokassa 245. Pisteitä yhteensä 2123, voittoja 7 (ensimmäinen 1993), podiumpaikkoja 32, paalupaikkoja 5 ja nopeimpia kierroksia 14. Superbikessä 2006 vielä yhteispisteissä 6. yhdellä voitollaan. Kuninkuusluokassa Barros ajoi Cagivalla, Suzukilla, Hondalla, Yamahalla ja Ducatilla.
Barrosia pidetään herrasmiehenä, joka ei politikoi eikä puhu pahaa muista. MSa:n haastattelussakaan hän ei halunnut nimetä vaarallisesti ajavia kumppaneitaan. Artikkelissa Alex kertoo huonoimmasta kisastaan, joka kuvastaa samalla lajin luonnetta:
"Ranskan GP 1998 Gresini-Hondalla. Keskeytin, koska ajoin niin huonosti! Yksi toisensa jälkeen kilpailijat ohittivat minut ja ollessani 16. ajoin varikolle. Pyörässä ei ollut mitään vikaa, vain minussa. En tiedä, mikä oli vikana. Ehkä liikaa paineita, ehkä olin liikaa harjoitellut ja olin yliväsynyt. Lensin Brasiliaan ja odottelin tiimiltä rangaistusta, mutta Honda järjestikin leppoisat grillijuhlat ja viikon levon jälkeen olin kuin toinen mies. Patterien latauksen jälkeen ajoin lopuissa kisoissa aina viiden joukkoon. Tämä osoittaa, että vaikeudet tekevät sinut vahvemmaksi."
Viimeinen vuosi ei ollut enää Barrosin mieleinen, sillä liika elektroniikka tappaa ajamisen nautinnon. Tästähän on puhunut myös Rossi ja muutama muukin. 2008 kaudelle Barros ei saanut enää kunnon tallipaikkaa MotoGP- tai Superbike-luokkiin.
Joka tapauksessa hattua ylös Alexille!