formulastara
Well-known member
Turkissa oli herkullista incar-vertailukuvaa Alonso vs Button. Kuvassa näkyi brakes-valo punaisena, kun kuljettaja koski jarrupolkimeen, kuin myös vihreällä kaasun avaamisesta indikoiva "ledi".
helposti havaittavissa oli, että Button käytti jarrua huomattavasti pidempään, ja nappi käytti jarrua myös monissa kohdissa joissa Alonso ei käyttänyt jarrua ollenkaan.
Mitä tästä voimme päätellä(ei kysytä Kekeltä)?
1. Ilmeisesti Alonson varsin uniikki ratti kaakkoon/koilliseen -tyyli hidastaa autoa mutkissa sen verran(kenties eturenkaiden sortamisen vuoksi), että jarrua ei tarvitse välttämättä kaikissa kohdissa käyttää?
pari huomiota edellä olevasta vaihtoehdosta: Alonson eturenkaiden luulisi kuluvan herkemmin. Toisaalta vähempi jarruttelu voisi hieman säästää rengasta? Entä kun mennään mutkassa talla pohjassa? Eikö silloin noin periaatteessa Buttonin tyylillä pääsisi hieman kovempaa, kun Alonsolla olisi edelleen pieni k/k -tyylistä johtuva hidastava vaikutus mukana?
2. Ajaako Alonso "rohkeammin"? Hyvin tuo Button tuntui Alonson peesissä kuitenkin pysyvän, vaikka jarruttelikin enemmän(taisi olla myös Jensonilla bensaa vähemmän).
3. Mahdollistaako Renaultin aerodynamiikka/mekaaninen pito ajelun, jossa jarruja säästellään enemmän?
4. Ajaako Alonso pehmeämmin kaasun- ja jarrunkäytön suhteen? Eli siis löysää aiemmin kaasua, jolloin auton ilmanvastus toimii hidastavana tekijänä, eikä jarruihin tarvitse välttämättä kaikissa tilanteissa koskea? Tämän luulisi säästävän renkaita, mutta myös näkyvän kellossa hidastavana tekijänä?
5. Oliko Buttonin jarruvaloanturi herkemmässä?
Jostain kuulin, että Alonso on ainoa kuljettaja, joka ajaa Silverstonen ekan huippunopean mutkan koskematta jarruihin ollenkaan. Ehkä vastaus siihen löytyy joistain noista esitetyistä vaihtoehdoista, mutta mistä niistä? Vai eikö mistään vai monista noista?
Olisi hauska nähdä vastaavaa incar-vertailua myös Kimi-Alonso -akselilla ja miksei myös muiden...
helposti havaittavissa oli, että Button käytti jarrua huomattavasti pidempään, ja nappi käytti jarrua myös monissa kohdissa joissa Alonso ei käyttänyt jarrua ollenkaan.
Mitä tästä voimme päätellä(ei kysytä Kekeltä)?
1. Ilmeisesti Alonson varsin uniikki ratti kaakkoon/koilliseen -tyyli hidastaa autoa mutkissa sen verran(kenties eturenkaiden sortamisen vuoksi), että jarrua ei tarvitse välttämättä kaikissa kohdissa käyttää?
pari huomiota edellä olevasta vaihtoehdosta: Alonson eturenkaiden luulisi kuluvan herkemmin. Toisaalta vähempi jarruttelu voisi hieman säästää rengasta? Entä kun mennään mutkassa talla pohjassa? Eikö silloin noin periaatteessa Buttonin tyylillä pääsisi hieman kovempaa, kun Alonsolla olisi edelleen pieni k/k -tyylistä johtuva hidastava vaikutus mukana?
2. Ajaako Alonso "rohkeammin"? Hyvin tuo Button tuntui Alonson peesissä kuitenkin pysyvän, vaikka jarruttelikin enemmän(taisi olla myös Jensonilla bensaa vähemmän).
3. Mahdollistaako Renaultin aerodynamiikka/mekaaninen pito ajelun, jossa jarruja säästellään enemmän?
4. Ajaako Alonso pehmeämmin kaasun- ja jarrunkäytön suhteen? Eli siis löysää aiemmin kaasua, jolloin auton ilmanvastus toimii hidastavana tekijänä, eikä jarruihin tarvitse välttämättä kaikissa tilanteissa koskea? Tämän luulisi säästävän renkaita, mutta myös näkyvän kellossa hidastavana tekijänä?
5. Oliko Buttonin jarruvaloanturi herkemmässä?
Jostain kuulin, että Alonso on ainoa kuljettaja, joka ajaa Silverstonen ekan huippunopean mutkan koskematta jarruihin ollenkaan. Ehkä vastaus siihen löytyy joistain noista esitetyistä vaihtoehdoista, mutta mistä niistä? Vai eikö mistään vai monista noista?
Olisi hauska nähdä vastaavaa incar-vertailua myös Kimi-Alonso -akselilla ja miksei myös muiden...