Arkipyhät viikonlopulle?

• Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

Pitäisikö arkipyhät siirtää viikonlopulle?

• Khyl

Äänet: 6 20,0%
  • Ei

Äänet: 21 70,0%
  • (Canon) EOS

Äänet: 3 10,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    30

Makkonen

Guest
Tokmanni-ketjun perustaja ja hallituksen puheenjohtaja Kyösti Kakkonen ilahtui perjantaina työmarkkinajärjestöjen avauksesta, jonka tavoitteena on siirtää loppiainen ja helatorstai lauantaiksi.
Saako duunari ihan turhaan vapaa-päiviä?

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Nääh, siirretään kaikki tollaset heinäkuulle. Siellä sit yks viikko olis sellanen, että olis vaput, pääsiäiset, loppiaiset, helatorstait, joulut ja muut yhden viikon aikana, niin jäis enemmän aikaa tehdä töitä, koska ihmisen elämän tarkoitus on tehdä enemmän töitä.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Juu, aika helppo tapa lisätä työn tuottavuutta, jos arkipyhät pitää sijoittaa normaaleihin työpäiviin, niin silloin perjantaiksi tai maanantaiksi. Joku torstai tai tiistai vapaapäivänä syö aika tehokkaasti perjantain tai maanantain työn tuottavuuden.

Lunssila

Well-known member
Ei sillä että asia mua kiinnostaisi ns. vittuakaan.

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
Ilman muuta. Voitais siirtää kaikki juhlapyhät vielä samalle viikonlopulle, niin tulis juhlittua Joulu, Uusivuosi, Juhannus ja Pääsiäinen ja muut Helatorstait ja Helluntait samalla kertaa. Tähän sopis vaikka syyskuun toinen viikonloppu.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Ma-Pe sijoittelu olis parsempi. Kirkkoonkuulumattomilta pois kaikki kirkolliset pyhät!:ahem:

Törni

Well-known member
Suomessa juurikaan kukaan normi-ihminen ei välitä kirkosta tuon taivaallista, mutta kirkollispyhät kyllä kiinnostavat. On mukava ottaa soppaa keskellä viikkoa arkipyhän aattona :p

DW

2009-2016
Eos...kun ei oikeastikaan vaikutusta tiedä. Ei se mitään, eipä nekään tiedä, jotka asian päättää. Tämän sentään tiedän.

Henk.koht. ihan sama muuten. Kaipa ne tuonkin on laskenut mukaan kuitenkin kun mietin, mites ulkomaanbisnekset pyörii.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Mikä se on tuon ylimääräisen tavun tarkoitus alkoholi-sanassa? Miksi sitä käytetään? Olen sitä muutaman kerran varmaan tälläkin forumilla kysynyt, mutta vasta yksi vastaus on toistaiseksi tullut.
Itse luulisin, että tässä infiksinomaisessa epäsäännöllisessä affektipohjaisessa äännevaihtelussa on kyse sanan merkityksen leikkisästä keventämisestä.
Ts. alkomaholi on vähän niinku hilipatihei.
Mut tää on vaan mun oma arvio.

Hookah

Elämäntapaintiaani
Arkipyhät voisi tosiaan sijoittaa lauantaille, ja lauantait muuttaa muuten työpäiviksi. Nythän ne lasketaan jo lomapäiviksi, joten jatkumo olisi looginen. Ihmettelen, ettei Kyösti Kakkonen tai VATT-Vartiainen ole vielä tätä ääneen sanonut. Pari vuotta niin kukaan ei edes muista mitään lauantaivapaita, kun on saatu valtionvelka kuitattua ja vienti taas vetämään.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Itse luulisin, että tässä infiksinomaisessa epäsäännöllisessä affektipohjaisessa äännevaihtelussa on kyse sanan merkityksen leikkisästä keventämisestä.
Ts. alkomaholi on vähän niinku hilipatihei.
Mut tää on vaan mun oma arvio.
Itse käytän toisinaan kyseistä sanaa hassuttellessani. Puhekielessä leikkisän iloisesti painottaen MA-tavua ikään kuin koroestaen, että sitä ei kuuluisi olla lain.

En tiedä mistä tuon sanan käyttö on saanut alkuunsa, mutta ehkä joku muinainen komediallinen tv-ohjelma on sen taustalla. Eli tapa käyttää sitä, on ollut jo pitkään...vuosikymmeniä.

Edit: Ja enämpi siis kahdella oolla eli alkomahooli!

Viimeksi muokattu: