Aston Martin Cognizant F1 Team 2021

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6811
Mäkeissä oli Rellun koneet 2018-20. Mersu palasi moottoritoimittajaksi 2021 ja sitten alkoi tapahtua.
Tässä nyt keskustellaan Hondan moottoriyksiköistä kaudesta 2015 alkaen, eikä Mäkkäristä.
Hondan teho-ongelma hävisi kun luovuttiin Size-Zerosta.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
10704
Sijainti
Helsinki
Tässä nyt keskustellaan Hondan moottoriyksiköistä kaudesta 2015 alkaen, eikä Mäkkäristä.
Hondan teho-ongelma hävisi kun luovuttiin Size-Zerosta.
Vaikka ongelma hävisi ja Mclareneista tuli luotettavampia, sitä toivottua menestystä ei tullut ja Honda sitten lähti RB:n kumppaniksi.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6387
Tässä skenaariossa Alonso Hondan ykköskuskina, on jotain mitä ei olisi ehkä arvannut silloin kun hän laukoi niitä GP2 kommentteja
Kukapa olisi uskonut Alonson palaavan Mclarenillekaan sähköpostien jälkeen. Rellullakin ajanut kolmeen eri otteeseen. Alonso ja nyt Hondan kanssa jälleen yhteistyötä odotellessa. Alonso vaihtanut talleja kuin boxereita ja silti aina tervetullut takaisin vaikka olisi mitä skandaaleja takana.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6811
Kukapa olisi uskonut Alonson palaavan Mclarenillekaan sähköpostien jälkeen. Rellullakin ajanut kolmeen eri otteeseen. Alonso ja nyt Hondan kanssa jälleen yhteistyötä odotellessa. Alonso vaihtanut talleja kuin boxereita ja silti aina tervetullut takaisin vaikka olisi mitä skandaaleja takana.
Ihan huipputalleihin ei koskaan, pl. Briatoren huijjaus-vehkeet.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6387
Ihan huipputalleihin ei koskaan, pl. Briatoren huijjaus-vehkeet.
No jos miettii että huippuvehkeet ovat olleet 2010-2024 Red Bull ja Mersu niin eipä niitä comebackeja ole ollut mahdollisuuksia edes tehdä vaikkakin Alonso antanut useampaan otteeseen Red Bullille pakit. Toki nyt olisi mahdollisuus tehdä comeback Mclarenille, mutta uskoisin että ei taida enää 44-vuotiaat hanskat syrjäyttää nykyisiä kuskeja
 

Jeep CJ-5

Well-known member
Liittynyt
17.9.2023
Viestit
173
Jotenkin hassusti kirjoitettu. Ensin kirjoitetaan, että Stroll on ostanut tuon AML:n osakenipun ja omistus nousi F1 Teamissä 33%, Seuraavassa kappaleessa kirjoitetaan, että Stroll etsii ostajaa AML:n osakkeille investointipankin kautta (nähtävästi sama nippu?), sitten kirjoitetaan, että epäselvää kuka ostaa osakkeet, jotka "vapautuneet" AML:ta (Huom. AML ei Stroll) ja päälle vielä juttua kuinka Stroll etsii talliin strategista sijoittajaa kolmen investointipankin voimin. Joka tapauksessa näyttää siltä, että Aston Martin F1 tallin omistus on käyntivaiheessa ja veikkailuna, että Strollin konsertium haluaa pienentää omistustaan. Stroll on kuitenkin sijoittaja ja myymällä F1 tallin osakkeet nyt Stroll tekisi aika muhkean voiton.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
5104
Strollilla ei olisi oikein tässä kohtaa ajärkeä alkaa myymään tallia, kun alkaa olemaan palikat paikallaan menestyksen eteen.
Pelkällä odotuksillakin toki saa jonkun verran hintaa, mutta menestyksellä.huomqttqvasti enemmän.
Rahasta ei pitäisi olla kuitenkaan välitöntä pulaa.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1470
Strollilla ei olisi oikein tässä kohtaa ajärkeä alkaa myymään tallia, kun alkaa olemaan palikat paikallaan menestyksen eteen.
Pelkällä odotuksillakin toki saa jonkun verran hintaa, mutta menestyksellä.huomqttqvasti enemmän.
Rahasta ei pitäisi olla kuitenkaan välitöntä pulaa.
Mutta: entäs jos tulee mahalasku?
Sanoisin, että juuri nyt "high risk, high rewrard" tilanne
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6207
Jotenkin hassusti kirjoitettu.
Ei ole. Aston Martin Lagonda eli automerkki myy osakkuutensa Strollin F1-tallissa, ja Stroll aikoo kasvattaa omistustaan automerkistä 33 %:iin asti.

Sitä minä en kyllä tajua, millä rahalla Stroll aikoo ostaa lisää automerkin osakkeita, kun F1-osakkuuden myyntitulot menevät automerkin taskuun, ja Stroll joutuu myös maksamaan osakkeistaan automerkille. Molemmat rahavirrat kulkevat automerkin suuntaan eivätkä Strollille. Taustalla lienee jonkinlainen lainoituskuvio.

Olihan asia esitetty aika selkeästi yhdessä kappaleessa myös tiedotteessa:

"The proposed transactions, which will see Aston Martin Lagonda (AML) sell its stake in the Aston Martin Aramco Formula One Team (AMF1), will result in Mr Stroll increasing his shareholding in AML to 33 per cent while strengthening the company’s balance sheet by over [UK]£125m."
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6811
Nytkö se Nyyvvi on tehnyt Astonista nopean mutta kiikkerän? Strolli pompusta seinään.
 

Jeep CJ-5

Well-known member
Liittynyt
17.9.2023
Viestit
173
Ei ole. Aston Martin Lagonda eli automerkki myy osakkuutensa Strollin F1-tallissa, ja Stroll aikoo kasvattaa omistustaan automerkistä 33 %:iin asti.

Sitä minä en kyllä tajua, millä rahalla Stroll aikoo ostaa lisää automerkin osakkeita, kun F1-osakkuuden myyntitulot menevät automerkin taskuun, ja Stroll joutuu myös maksamaan osakkeistaan automerkille. Molemmat rahavirrat kulkevat automerkin suuntaan eivätkä Strollille. Taustalla lienee jonkinlainen lainoituskuvio.

Olihan asia esitetty aika selkeästi yhdessä kappaleessa myös tiedotteessa:

"The proposed transactions, which will see Aston Martin Lagonda (AML) sell its stake in the Aston Martin Aramco Formula One Team (AMF1), will result in Mr Stroll increasing his shareholding in AML to 33 per cent while strengthening the company’s balance sheet by over [UK]£125m."
Aston Martin Ladoga todella tarvitsee Strollin rahoja, koska muuten olisi likviditeettikriisi vuoden viimeisellä neljänneksellä. Yrityksen tila on niin heikko, että rahoituksen saaminen markkinoilta ei ole halpaa, jos edes mahdollista. Velkaa oli kesäkuun lopussa 1,8 miljardia euroa, osakekurssi on 2018 listautumisesta tippunut 94%, liikevaihto laski 25%, velkavipu syö mahdolliset tulevat tuotot, USA:n ja Britannian halvan tullin vientikiintiö on käytännössä varattu Land Roverille, Kiinan myynti on romahtanut ja Kiinassa tuli voimaan luxusvero.....

Tehtaan tilanne ei ole uusi vaan jatkunut jo muutaman vuoden. Ilman jatkuvaa pääomarahoitusta yhtiö olisi jo aikoja sitten tehnyt konkurssin. Olisiko se Aston Martin Ladogan historiassa kahdeksas? Sllti yhtiön toimitusohtaja Adrian Hallmark sanoi esitellessään Q2/2025 "tulosta", että tehdas pysyy WEC -sarjassa ja Le Mansissa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15554
Aston Martin Ladoga todella tarvitsee Strollin rahoja, koska muuten olisi likviditeettikriisi vuoden viimeisellä neljänneksellä. Yrityksen tila on niin heikko, että rahoituksen saaminen markkinoilta ei ole halpaa, jos edes mahdollista. Velkaa oli kesäkuun lopussa 1,8 miljardia euroa, osakekurssi on 2018 listautumisesta tippunut 94%, liikevaihto laski 25%, velkavipu syö mahdolliset tulevat tuotot, USA:n ja Britannian halvan tullin vientikiintiö on käytännössä varattu Land Roverille, Kiinan myynti on romahtanut ja Kiinassa tuli voimaan luxusvero.....

Tehtaan tilanne ei ole uusi vaan jatkunut jo muutaman vuoden. Ilman jatkuvaa pääomarahoitusta yhtiö olisi jo aikoja sitten tehnyt konkurssin. Olisiko se Aston Martin Ladogan historiassa kahdeksas? Sllti yhtiön toimitusohtaja Adrian Hallmark sanoi esitellessään Q2/2025 "tulosta", että tehdas pysyy WEC -sarjassa ja Le Mansissa.
Ladoga? Lagonda pitäisi kyllä olla nimi.
 
Ylös