Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

ettelbruck

Well-known member
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Takavuosina tusinapatet ajoivat japsiautolla. Nykyään ajavat Volkkarilla
OK. Mä oon tolla Sciroccolla ajellut nyt yli neljä vuotta eli kohta pisimpään mulla ikuna ollut auto. Ja ei, ei yhtään houkuttele ajatus vaihtaa sitä vaikka Mazda3:een.

Mazdalla en tällä vuosituhannella ole ajaut kuin Japanissa. Kahdesti ollut samanlainen Axela 1500 siellä, ekalla kerralla pidin tylsänä mutta mukavana ajettavana, tokalla kerralla oli niin paskat renkaat alla että koko auto tuntui umpisurkealta. Opetus: älä sorru ala-arvoisiin kumeihin.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
OK. Mä oon tolla Sciroccolla ajellut nyt yli neljä vuotta eli kohta pisimpään mulla ikuna ollut auto. Ja ei, ei yhtään houkuttele ajatus vaihtaa sitä vaikka Mazda3:een.

Mazdalla en tällä vuosituhannella ole ajaut kuin Japanissa. Kahdesti ollut samanlainen Axela 1500 siellä, ekalla kerralla pidin tylsänä mutta mukavana ajettavana, tokalla kerralla oli niin paskat renkaat alla että koko auto tuntui umpisurkealta. Opetus: älä sorru ala-arvoisiin kumeihin.
Mää olen Raumalla nähnyt Mazda Axelan joka näytti aivan Mazda Kolmoselta. Mistä lie tuolla mallimerkinnällä varustettu Mazda tänne kulmin saapunut?

Ja olen mää aikoinaan melko uutukaisella Mazda Kolmosella ajellutkin. Ja vielä uudemmalla VW:lla, en tosin Sciroccolla, vaan toisen tuulisella. Näistä kahdesta vei ajotuntumassa niukan voiton VW hauskemman, automaattisemman ja useampivaihteisen voimansiirtonsa takia.

jjv

Arschloch
Puoli tuntia kuuklettelin ja lopulta selvisi mik' oli se auto jonka kävelylenkilläin tänään näin. Tuntomerkkinä oli, että joku vanha Porsche se oli ja selässään oli tavarateline jonne kiinnitetty ruskea (nahkainen?) matkalaukku ja puusukset. Tyyliä. Se oli valkoinen 356:

Näin äsken taas saman auton. Matkalaukku oli edelleen takatelineellä, puusukset oli vaihtuneet vanhaan käyrätorveen. Kuljettajana oli ex-rata-autoilija Valle Mäkelän isä Ville, auton arvokkuuden mukaan pukeutuneena. Käy optikon pirtaan.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Näin äsken taas saman auton. Matkalaukku oli edelleen takatelineellä, puusukset oli vaihtuneet vanhaan käyrätorveen. Kuljettajana oli ex-rata-autoilija Valle Mäkelän isä Ville, auton arvokkuuden mukaan pukeutuneena. Käy optikon pirtaan.

Vissiin olet tuossa synnyinkunnassasi käymässä? Ja tyylikäs on auto, oikein tyylikäs. Vaikka ei olekaan tilannekuva.

Pakokaasu

Banned
Sain kulkuneuvon tilaukseen. Hinta oli himpun alle 45k€. Luulenpa tehneeni hyvän valinnan.

Pakokaasu

Banned
Päädyitkö moottoriin vai härpäkkeisiin?
Itsekin ajan Folkkarilla, joten samaa massaa ollaan.

Omassa valinnassani korostuu vahvasti käytännöllisyys, ei fiilis.
Väri on tosin ihan kiva.
Pappamallin Golf.

Ongelmani kulkuneuvoa valitessa oli, etten autoista mitenkään erityisesti ole kiinnostunut. Jossain vaiheessa sain päähäni, Norjan vuorilla nelivetoauton kyydissä ollessani, että tuon ominaisuuden autooni haluan. Olivat vain kovin hinnakkaita varustelutasoon nähden.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Ongelmani kulkuneuvoa valitessa oli, etten autoista mitenkään erityisesti ole kiinnostunut. Jossain vaiheessa sain päähäni, Norjan vuorilla nelivetoauton kyydissä ollessani, että tuon ominaisuuden autooni haluan. Olivat vain kovin hinnakkaita varustelutasoon nähden.
No tuliko se neliveto hinnakkuudestaan huolimatta?
On muuten mainio "varuste" Suomen ...eiku, tai no siis... korjaan, liukkaassa talvessa.

Pakokaasu

Banned
No tuliko se neliveto hinnakkuudestaan huolimatta?
On muuten mainio "varuste" Suomen ...eiku, tai no siis... korjaan, liukkaassa talvessa.
Ymmärrän naureskelun nelivedolle nyt, mutta muistan parin vuoden takaa kiroilevan taksiyrittäjätuttavani takavetomersunsa kanssa, kun lunta puski oikein kunnolla. Myönnän, että oli nelivetoa tuolla perusteella typerää edes harkita, en siihen kuitenkaan päätynyt.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Ymmärrän naureskelun nelivedolle nyt, mutta muistan parin vuoden takaa kiroilevan taksiyrittäjätuttavani takavetomersunsa kanssa, kun lunta puski oikein kunnolla. Myönnän, että oli nelivetoa tuolla perusteella typerää edes harkita, en siihen kuitenkaan päätynyt.
Tarkoitin, että on ihan oikeasti mainio varuste autossa.
Useammassa autossa on neliveto ollut, nyt ei sen puute onneksi harmita niin paljoa kun sattuu olemaan kesäkelit keskellä talvea. Mutta kun oikeaa talvea pukkaa, ikävä tulee.

Aikanaan kun ostin quattro Audin uutena, katsoin että nelivedon hintalappu oli noin 3000 euroa. Naurettavan pieni hinta oikean talven parhaasta varusteesta. Varustelistalta ei löytynyt mitään, jonka olisin ottanut tuolla rahalla mielummin. Quattro oli oikea valinta.

Viimeksi muokattu: