Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Vaikka rengaskoko onkin mainittu 50-sarjalainen 17-tuumainen, niin yllättävän korkealta ne näyttävät auton alla. Hyvä niin. En tykkää niistä systeemeistä missä on jumalaton vanne ja sen päällä ohut "kuminauha".[/IMG]
No toi 'kuminauha' on just se mun tarkoittama vannesuoja, enkä itsekkään tykkää liian matalaprofilisista renkaista.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Mut joo, kellä ei oo varaa, ostaa sit noita 14 500 euron kangaspenkkisiä ilman navia yms. turkkilaistrokareilta. Jos on vähän enemmän laittaa, niin ne ajelee sitten paremmilla. Pakkohan näitä ei kenekään ostaa ole.
Mulla ei oo varaa autoon. Mutten avoautoa haluiskaan. Enkä Mersua.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Mulla ei oo varaa autoon. Mutten avoautoa haluiskaan. Enkä Mersua.
Lähinnähän tässä kyselin, että josko joku tollasen haluis, niin olisin valmis käytännössä omakustannushintaan sellasen tuomaan.

Tässä Suomen hintaa vastaavasta, mutta tämäkään ei ole niin hyvillä varusteilla kuin tuo espanjalainen:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slk/5344698

Mutta "kangaspenkkimiehethän" ei sitä ymmärrä, että noiden hinta määräytyy hyvin pitkälti sen varustetason mukaan.

Mangelo

Well-known member
Tollanen tummuusaste siihen loppujen lopuksi tuli. Kelpaa siellä koiran köllötellä :)

Harvaa autoa takalasin tummennus oikeasti pukee, varsinkaan vanhemman auton isoa neliskanttista ruutua tai uudempaa farkku/viistoperää, mutta tuohon se sopii ihan hyvin. Agenttikärry.

oldez

Well-known member
Harvaa autoa takalasin tummennus oikeasti pukee, varsinkaan vanhemman auton isoa neliskanttista ruutua tai uudempaa farkku/viistoperää, mutta tuohon se sopii ihan hyvin. Agenttikärry.
Mä olen miettinyt että jos ja kun hommaan tummennukset laseihin niin jätän takalasin vähän vaaleammaksi. Sivut laittaa sitten tummemaksi.

FO110K

Banned
Lähinnähän tässä kyselin, että josko joku tollasen haluis, niin olisin valmis käytännössä omakustannushintaan sellasen tuomaan.

Tässä Suomen hintaa vastaavasta, mutta tämäkään ei ole niin hyvillä varusteilla kuin tuo espanjalainen:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slk/5344698

Mutta "kangaspenkkimiehethän" ei sitä ymmärrä, että noiden hinta määräytyy hyvin pitkälti sen varustetason mukaan.
Mitkähän kangaspenkit tässä linkkaamassani autossa taas olikaan?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slk/5022935
Ja kuten sanottu, tuo on jo kilvissä, ja pyynnistä yleensä voi (kovalla käteisellä) neuvotella alaspäin.
Laitoin kaksi erilaista, mutta iältään vastaavaa tuohon verrokiksi. Kahta samanlaista ei olisi kannattanutkaan pahemmin erotella...

Mitä eroa tuolla linkkaamallani on varusteissa sun espanjan versioon?
(en puhu epsanjaa mutta kuvista päätellen molemmissa nahat + autom. laatikko)

edit. mutta joo, hyvähän se on että löytyy vaihtoehtoja, saa hakea tai haetuttaa autonsa sieltä mikä tuntuu järkevimmältä :)

Viimeksi muokattu:

sammyosammy

Senior Citizen
Sijainti
Out Of Bounds
Mikä vois olla syy, että kukaan ylipäätään haluaisi tuollaisen SLK:n :confused:

Auto on ruma, tehoton, vajaavetoinen ja TT:kin epäkäytännöllisempi.

Powered by BMW

Well-known member
Nahkajakkarat, HUD, navigointi yms, iso ja iloinen yllätys oli kaikkinensa. Iso harppaus tuo on kyllä 407:sta....
Peugeotin ja citroenin ostotilanteessa tekee elämänsä diilin, mutta noiden ylläpito voi tulla hyvinkin kalliiiksi. 407 jäännösarvo on yli 20% heikompi kuin esim. a4:n. linkki

30 000*0,89=26700e (audi a4)
0,69*3000=20700e (peugeot 407)
erotuksena 6000e.

Tuskin 508 on radikaalisti parempi. Tällä logiikalla porschen ylläpito ei ehkä olekaan niin kallista..

Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Mä olen miettinyt että jos ja kun hommaan tummennukset laseihin niin jätän takalasin vähän vaaleammaksi. Sivut laittaa sitten tummemaksi.
Miksi sivut tummimmiksi? Itse ainakaan tykkäisi istua tumman lasin takana. Ellei sitten ole jotain piiloteltavaa.

FO110K

Banned
Peugeotin ja citroenin ostotilanteessa tekee elämänsä diilin, mutta noiden ylläpito voi tulla hyvinkin kalliiiksi. 407 jäännösarvo on yli 20% heikompi kuin esim. a4:n. linkki

30 000*0,89=26700e (audi a4)
0,69*3000=20700e (peugeot 407)
erotuksena 6000e.

Tuskin 508 on radikaalisti parempi. Tällä logiikalla porschen ylläpito ei ehkä olekaan niin kallista..
Parilla tutulla on noita 407SW-malleja ja aika rimpuloita ne tuntui olevan jo vuoden iässä.
Tuo 508 oli kyllä kaikinpuolin edelleen uuden veroinen ja jotenkin ainakin laatuvaikutelma oli minusta ison harppauksen 508:a edellä.
Ei sen puoleen ei pelkoa, en ole Pököttiin vaihtamassa :)

Miksi sivut tummimmiksi? Itse ainakaan tykkäisi istua tumman lasin takana. Ellei sitten ole jotain piiloteltavaa.
Sivulaseissa kun on enempi pinta-alaa, niin se kalvon viilentävä vaikutus toki on isompi jos ne on tummemmat.
Ja ei ne sisältä ulospäin katsoessa ole mitenkään liian tummat, edes tummimmassa vaihtoehdossaan.

edit. kerran muuten nähnyt auton jossa sivut olivt tummemmat kuin takalasi, ero oli aikaisokin sävyssä ja pakko sanoa että se ei näyttänyt mitenkään hyvältä.
kalvottaja kertoi että paljon tehdään niin että takalasi tehdään mahdollisimman tummalla ja sivut sitten astetta vaaleammalla.
tälaisena näyttikin kyllä paremmalta eikä tuo "hyppy" etulaseihin tullut sitten hirveen pahaksi...

Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Erikoinen ratkaisu kun tummensivat Runskilta ikkunoiden lisäksi rekisterikilven.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Mitkähän kangaspenkit tässä linkkaamassani autossa taas olikaan?
Sanoisin että kalliilta kuulostaa.
Esim. tässä on saman ikäinen SLK 200 mutta kymppitonnin vähemmän ajettuna ja pyynti 14900 (tax free).

Jos noi on nahkapenkit, niin moon Buffalo Bill.

Kummassakaan ei myöskään mainita mitään lämmitettävästä tuulilasista. dual-ilmastoinnista, MB-navista yms. yms.
Saahan auton kuin auton näyttämään edulliselta kun jätetään ne kalleimmat varusteet pois.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Tosin aika tökerösti.
Mä kans koitin väittää että meni vähän huonosti mutta se vaan horisi jotain "sataseiska ja horisontti vinossa...semmonen on muotia nyt" ja väitti että oikeesti vois pyytää lisää hintaa kun tuli niin trendikäs.

Mitä noihin sivulaseihin tulee, niin olen samaa mieltä, tosta erivärisyydestä mitä mainitsit: Munkin ois kannattanut antaa ne laittaa vähän vaaleemmaks kuin takalasi, ettei hyppäys etuikkunoihin olis niin jyrkkä. Siinä on aika tummat klasit vakiona, mutta kun takasivuikkunat on niin tummat, etusivulasit näyttää melkeen tummentamattomalta.

FO110K

Banned
Jos noi on nahkapenkit, niin moon Buffalo Bill.

Kummassakaan ei myöskään mainita mitään lämmitettävästä tuulilasista. dual-ilmastoinnista, MB-navista yms. yms.
Saahan auton kuin auton näyttämään edulliselta kun jätetään ne kalleimmat varusteet pois.
Otit tahallasi sen halvemman linkin näkyviin vai?
Mielestäni tässä on nahkapenkit kyllä :http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slk/5022935
(rek.nro HNY-694)

varustelistaus:
Turvallisuus
Xenon-ajovalot, Sumuvalot
Sisätilat ja mukavuudet
Keskuslukitus: Kaukosäätöinen, Sähkökäyttöiset ikkunat, Ilmastointi: Automaattinen, Nahkasisusta, Vakionopeudensäädin, Penkinlämmittimet, Sähköpeilit, Katon avausmekanismi: Sähköinen
Muut
Erikoisvanteet, Huoltokirja, Monitoimiohjauspyörä
Tekniset tiedot
Teho: 120 kW / 163 Hv

Pyynti 25 890€, vm,. 2005 ja ajettu 62tkm.
Sun linkkaamaan autoon laskurien mukaan tulee 7k€ veroja eli hinta nousee 25k tasolle ilman hakukulujakin.
Sen takia laitoin jo valmiiksi rek. olevan auton sinne myös jotta vertailupohja sun linkkaamaan löytyy mahd. lähelle (myös varusteiltaan)

edit. Konsoli muuten on hyvin smaannäköinen, jotenka osa varusteista voi hyvinkin olla jäänyt pois.
Voi myös olla ettei niitä ole tuossa kalliimmassakaan, mutta se onko noille tarvetta on sitten jo toinen juttu.
Jokatapauksessa kilsoiltaan, vuosimalliltaan ja perusvarusteiltaan tuo oli lähin sun linkkaamaan nettiautossa.
(navi toki on tärkee juttu, mutta avo-autossa en kovin paljon laskisi arvoa dual-ilmastoinnille ja lämmitettävälle tuulilasille)

Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
mutta niinkuin sanottu, hyvä että on vaihtoehtoja, joku ostaa suomi-auton, joku tuottaa euroopasta, joku hakee euroopasta.
pääasia että on vaihtoehtoja. itse varmaan valitsisin haun etelä-saksasta jos olisi kyse erikoisemmasta vehkeestä, esim. avo-mese...

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Otit tahallasi sen halvemman linkin näkyviin vai?
Tottakai mä tax-freeautoja vertaillessa otin vertailuksi linkittämäsi tax-freeauton.
Eihän ole mitään järkeä verrata Suomeen tullatun auton hintaa tax-free-autoon, varsinkin kun varusteet ovat erilaiset. Melkein yhtä järjetön on tuo toinenkin vertailu: Jonkun about perusvarusteisen tax-free auton hintaa verrata autoon, josta löytyy käytännössä kaikki varusteet mitä tuohon Mersuun on tuolloin saanut.

Kamala paikka sulle näemmä, että mä lupauduin käytännössä ihan omakustannushintaan toimittamaan vaikkapa tuon auton Suomeen jos joku täällä sellaista haluaisi. Onkse jotenkin sulta pois vai? :D