Autojarnaa

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Zeiar sanoi:
(Edelleen offtopicia)

Tuolla logiikalla azain mielestä eniten ajamisen iloa Suomalaisille tuo Toyota Corolla.

Ja maailmanlaajuisesti Hondaa taidetaan myydä "hieman" enemmän kuin Renaultia.

Sitten aiheeseen:
Minun mielestäni Hondan on järkevää tässä vaiheessa ottaa riskejä ja testailla kaikkea uutta luotettavuuden kustannuksella. Jos auto on huono, silloin koneesta on pakko repiä kaikki (ja vähän ylikin) irti, kuten azai varmasti McLarenin pitkäaikaisena kannattajana tietää.
Tuo mitä lainasit Azailta oli hyvä.
Eiköhän rellua jo siksi myydä kovasti kun ranskassahan sitä myydäänkin sen verran paljon. Toisekseen kuten sanoit, Hondaa myydään todellakin maailmanlaatuisesti enemmän!
Ja kolmanneksi jos puhutaan nautinnosta autoiluun Renault ei ole yhtään ihmeempi ajeltava kuin Perus Hondakaan.
Renault voi antaa pehmeämpää kyytiä, mutta itse pidän enemmän sporttisesta autosta :) .
Maku asioita nuo.
Luotettavuus + parempi varustelu nousee siinä kohtaa arvoonsa ainakin minulla kun toisella voi ajella ilman murheita ja vielä hyvällä varustelulla.
Ajettavuuden ilosta jos puhutaan, voin kyllä varmasti sanoa millaista se on ja sellaista nautintoa ei mm. Renaultilta löydy ja monelta muultakin merkiltä vastaavaa "FUN to drive" fiilistä saa hakea :cool: .

Jos yleisesti puhutaan perusautoista ja hyvästä ajettavuudesta BMW:t ovat siinä yleisesti hyviä.
Niitäkin myydään huomattavasti vähermmän kuin Relluja ja ajettavuus on toiselta planeetalta ;) .

Olen monesti kuullut autokauppiailtakin seuraavia lausuntoja autojen myynnistä amaalaisittain:
-Ranskalaisen auton omistajat pitävät Ranskalaisista koska ne antavat pehmeää kyytiä.
Hyväksyvät myöskin teknisiä vikoja autoissaan, koska useat ovat siihen tottuneet.

- Saksalaiset autojen omistajat pitävät "laadun tunnusta" ja fiilis Saksalainen on ainoa oikea auto meiningistä.
Ihmettelevät kyllä kun ongelmia "laatu autoissaan" on.

- Japanilaisten autojen omistajat pitäväät yleisesti perus hyvistä autoista hyvillä varusteilla ja tietenkin huippu luotettavuudesta jolla pääset varmimmin paikasta toiseen..

Tuossa varmasti syitä miksi mitäkin autoja myydään.
 
Viimeksi muokattu:

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
roenick97 sanoi:
Tuo mitä lainasit Azailta oli hyvä.
Eiköhän rellua jo siksi myydä kovasti kun ranskassahan sitä myydäänkin sen verran paljon. Toisekseen kuten sanoit, Hondaa myydään todellakin maailmanlaatuisesti enemmän!.
Ei Ranskassa sen enempää Renaulteja ole kuin Peugeotia, Citroenia, ja Opelia.
Jopa Volvoa ja Mersua on erittäin paljon, pari kuukatta sitten pariisissa käytyäni, näin siellä jopa yhden Toyotan ja kaksi Hondaa, olin kyyläkin vain viikon pariisissa (tosin poliisilla oli hinausautoina Toyotan isoja avolava maastureita).
Mutta silti Renault on euroopan eniten myyty automerkki....

roenick97 sanoi:
Ja kolmanneksi jos puhutaan nautinnosta autoiluun Renault ei ole yhtään ihmeempi ajeltava kuin Perus Hondakaan.
Renault voi antaa pehmeämpää kyytiä, mutta itse pidän enemmän sporttisesta autosta :) .
Maku asioita nuo..
Ei Renaultissa sen pehmeämpää kyytiä ole kuin nyky japanilaisissakaan, joustus on vain muuten eri planeetalta, ei ole niinsanottu pintakova.
Jopa työkaverini uusi C5 sitikka on jämäkkä kuin normaalit euroautot, eron tekee vain tuo paremmin toimiva jousitus.

roenick97 sanoi:
Luotettavuus + parempi varustelu nousee siinä kohtaa arvoonsa ainakin minulla kun toisella voi ajella ilman murheita ja vielä hyvällä varustelulla..
Ajat muuttuu, ajat muuttuu....
Saksalaisen ACAD tilaston mukaan 2005 mallisissa autoissa tuhatta autoa kohden vikoja oli (Promilleina siis)....

Pikkuautot.

Citroen Saxo 0,0
Opel Agila 0,0
Smat 1,1
Audi A2 1,5
BMW Mini 2,0
WV Polo 3,6
Renault Clio 3,6
Renault Twingo 4,2
Opel Corsa 4,3
Honda Jazz 4,4
Peugeot 206 4,5
Ford Fusion 4,8
Toyota Yaris/Verso 4,8
Seat Ibiza/Cordoba 4,9
Škoda Fabia 5,8
Nissan Micra 5,9
Mazda 2 6,3
Citroën C3 6,6
Ford Fiesta 7,0
Fiat Punto 7,9
Ford Ka/Street Ka 12,2
Hyundai Getz 12,2

Pienempi keskiluokka.

Mazda 323 0,0
Fiat Stilo 0,0
Citroen Xsara 2,8
Mercedes A 5,0
Renault Kangoo 5,1
Renault Megane 5,4
VW New Beetle 5,5
Seat Leon/Toledo 5,7
Honda Civic 6,0
VW Golf/Jetta/Bora 6,0
Nissan Almera/Tino 6,3
Opel Astra 6,4
Audi A3/S3 6,5
Peugeot 307 6,6
Toyota Corolla/Verso 7,7
Citroen Berlingo 7,8
Ford Focus/C-MAX 11,6

Isompi keskiluokka.

Nissan Primera 0,0
BMW 3-sarja 2,0
Mercedes C 2,6
Audi A4/S4 3,4
VW Passat 4,2
Renault Laguna 5,7
Toyota Avensis 5,9
Mazda 6 6,4
Opel Vectra 6,6
Škoda Octavia 6,8
Ford Mondeo 8,8
Volvo S40/V40/V50 10,7

Isot ja edustusautot (Näitä montaa ole listattu, laitan vain järjestyksen).

Mercedes S
Audi A6/S6
BMW 5-sarja
Mercedes E
Opel Signum
Volvo S60/S70/S80/V70

Huomionarvoista tuossa on että eurooppalaiset auton valmistajat ovat todellakin tehneet laadullisen parannuksen (Lukuunottamatta Fordia), ennen liki hännänhuippuna ollut Opel on lupaustensa mukaan parantanutkin tuntuvasti laatuaan.
Totuuden nimissä, nuo määrät koska ovat tuhatta autoa kohden ovat jo melkein pilkun nus**mista.

roenick97 sanoi:
Ajettavuuden ilosta jos puhutaan, voin kyllä varmasti sanoa millaista se on ja sellaista nautintoa ei mm. Renaultilta löydy ja monelta muultakin merkiltä vastaavaa "FUN to drive" fiilistä saa hakea :cool: ..
Et ole ilmeisesti ajanut yhtään Renaultin Sport mallia kun noin sanot. ;)
Käyppä ajamassa esim vanha 2.0L 182HP Clio (Uutta 197HP Clioa ei taida vielä suomesta montaa löytyä), tai uusi 225HP Megane, puhumattakaan 3.0L V6 Cliosta (Niitäkin on virallisesti useampikin Suomeen tuotu).

roenick97 sanoi:
Jos yleisesti puhutaan perusautoista ja hyvästä ajettavuudesta BMW:t ovat siinä yleisesti hyviä.
Niitäkin myydään huomattavasti vähermmän kuin Relluja ja ajettavuus on toiselta planeetalta ;) ..
Kyllä BMW on kaukana perusautosta, ainakin hinnaltaan.
Kaikista karvalakeimman bemarin saa juuri ja juuri kolmellakympillä (Tuhannella), vastaavan kokoluokan ja tehoisen rellun saa parillakympillä!
Eli BMW logo ja paremmat ajo-ominaisuudet tuo autoon kolmanneksen (kymppitonnin) hintaa lisää.
Kaikilla ei ole varaa bemariin.....

roenick97 sanoi:
Olen monesti kuullut autokauppiailtakin seuraavia lausuntoja autojen myynnistä amaalaisittain:
-Ranskalaisen auton omistajat pitävät Ranskalaisista koska ne antavat pehmeää kyytiä.
Hyväksyvät myöskin teknisiä vikoja autoissaan, koska useat ovat siihen tottuneet. .
Niin kuin sanoin edellä, se pehmeä kyyti on menneisyyttä, niin Ranskalaisissa kuin nykyisissä Jenkkiautoissakin.
Totuuden nimessä, teknisiä vikoja on vanhemmissa "ranskiksissa" enemmän kuin samanikäisissä Japanilaisissa, ja osassa Saksalaisia (Ehkä Opelia lukuunottamatta).
Meidän perheessä on ollut relluja yhteenlaskettuna yli 12 vuotta, ainoa kerta milloin tienpäälle on jääty, oli bensiinipumpun pettäminen (280 tuhatta ajettu).
Ikävää asiassa oli se, että ko pumppu oli Bosh Made in Germany (Samaa pumppua löytyy osanumerolla myös kaikista Saksalaisista automerkeistä), se siitä Saksalaisesta laadusta (Renaultissa on ikävä kyllä Saksalaisia osia enemmän kuin monessa Mercedeksessä).....
Mutta vaikka itselläni on vain hyviä kokemuksia ranskiksista, johtunee se siitä että on ollut vain relluja.
Tutuillani on pösöjä ja citikoita joissa tuntuu pikkuvikoja olevan nuoremmasta (Auton) iästä huolimatta enemmän, rellussa (Clio 1.8RSI ja Megane 2.0 Classic Vm 97) kun kiitos ei ole eksoottista teknikkaa lainkaan.

roenick97 sanoi:
- Saksalaiset autojen omistajat pitävät "laadun tunnusta" ja fiilis Saksalainen on ainoa oikea auto meiningistä.
Ihmettelevät kyllä kun ongelmia "laatu autoissaan" on..
Totta, paremmat germaaniautot on vielä yli kymmenen vuoden jälkeen liki yhtä hiljaisia kuin uutena, ilman nitinöitä ja natinoita.

roenick97 sanoi:
- Japanilaisten autojen omistajat pitäväät yleisesti perus hyvistä autoista hyvillä varusteilla ja tietenkin huippu luotettavuudesta jolla pääset varmimmin paikasta toiseen...
Niinpä, toista oli meilläkin ennen kun etuveto Corollassa oli veivattavat ikkunat, moottorissa kaasuttaja, lämmityslaitteessa kolme nopeutta ja ovetkin osittain peltiä.
Tuuli suhisi jos 100Km/h vauhdissa ikkunoiden karmeista, istuimet oli mukavuudeltaan puutarhatuolin tasoa ja ajo-omiaisuudet (Mitä ne oli).
Silti kytkin meni 220 tuhannen kohdalla, pyörän laakeri ja vetonivel vähän sen jälkeen, jarruja sai laitella joka toinen vuosi leimalle (Kuskin puolen käsijarru oli joka vuosi jumissa kun pakoputki aiheutti kondenssivettä vaijeriin).
Ja lopuksi auto mätäni niin että iskari tuli peräkontista läpi.
Tuon jälkeen ostettiin rellun 19, jossa 200 tuhannen kohdalla etupyörän laakeri vaihdettiin, 280 tuhannen kohdalla kytkin, ja samoihin aikoihin petti tuo Bosh merkkinen bensapumppu (Samalla laitettiin uusi lambda anturi).
Kumpikin auto oli meillä viisi vuotta (Kumpaankin vaihdettiin sinä aikana kylläkin kaikki iskarit), mitä jäi käteen, Corollan remontteihin meni jopa enemmän rahaa, mutta rellussa ajo ja matkustus mukavuus oli toiselta planeetalta, ja rellun sai vielä myytyä hyvään hintaan 5v jälkeen (50% ostohinnasta).
roenick97 sanoi:
- Tuossa varmasti syitä miksi mitäkin autoja myydään.
Minulla syyt olivat mitä sain vuosi takaperin 7000€ hinnalla, auton piti olla liki nykyaikainen ja turvallinen (Vm95 tai uudempi, Airbag ym) vaihtoehtona oli liki loppuun ajettuja Saksalaisia tai ruosteisia ns Japanilaisia, tai täysin ruosteeton 100 tonnia ajettu Megane.
Muita autoja meillä on kuitenkin ollut mersuja (2), mitsubishi, opel, lada (usempia), toyota (4), ford (5), dodge (3), yksi nissan ja fiat.
Joten en kirjoita vain mutu tuntumalta, kokemusta on muistakin ollut (Relluja vain kolme).
Ainut syy, miksi ei esim Hondaa (Ja montaa muuta) minulla ole ollut, on se että käytettynä hinta / kuntosuhde ei ole ollut kohdillaan.

Ps tämä on jo lipsunut pahasti aiheesta eikä kuuluisi edes tänne, ylläpito voisi siirtää jos näkee tarvetta oikeeseen topiciin......
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Hermanni sanoi:
Ei Ranskassa sen enempää Renaulteja ole kuin Peugeotia, Citroenia, ja Opelia.
Jopa Volvoa ja Mersua on erittäin paljon, pari kuukatta sitten pariisissa käytyäni, näin siellä jopa yhden Toyotan ja kaksi Hondaa, olin kyyläkin vain viikon pariisissa (tosin poliisilla oli hinausautoina Toyotan isoja avolava maastureita).
Mutta silti Renault on euroopan eniten myyty automerkki....

Ranskassa niitä myydään kovasti ja siksi on pitkälti euroopan ostetuin auto.
Eipä ole kaksista ollut Rellun myynti tänä vuonna suomessa.
Edelleen maailmanlaajuisesti Hondaa myydään Rellua enemmän.


Ei Renaultissa sen pehmeämpää kyytiä ole kuin nyky japanilaisissakaan, joustus on vain muuten eri planeetalta, ei ole niinsanottu pintakova.
Jopa työkaverini uusi C5 sitikka on jämäkkä kuin normaalit euroautot, eron tekee vain tuo paremmin toimiva jousitus.

Hyvä kun olet tyytyväinen mukavaan jousitukseen ja moni muukin joka omistaa Ranskalaisen :) .

Ajat muuttuu, ajat muuttuu....
Saksalaisen ACAD tilaston mukaan 2005 mallisissa autoissa tuhatta autoa kohden vikoja oli (Promilleina siis)....

Poistin listan.
Hyvä kun joskus jossain menestyy.
Mulla oli tuohon heittää vaikka kymmen listaa jossa löytyy vastaavia merkkikohtaisia luotettavuus tilastoja.
En jaksa, kaikki tietävät kuten yleisesti asiat ovat luotetavuuden suhteeen.

Tuossa viimeviikolla poikkesin Veho koivuhaassa, siellä oli 7 Citroeeniä joista 6 oli tulossa uusi moottori.
Eivät olleet samaa sarjaa kaikki autot.
Veholta kun kysäiset mitä merkkiä korjaillaa vähiten/ eniten vastaukset on tiedossa :wink:


Huomionarvoista tuossa on että eurooppalaiset auton valmistajat ovat todellakin tehneet laadullisen parannuksen (Lukuunottamatta Fordia), ennen liki hännänhuippuna ollut Opel on lupaustensa mukaan parantanutkin tuntuvasti laatuaan.
Totuuden nimissä, nuo määrät koska ovat tuhatta autoa kohden ovat jo melkein pilkun nus**mista.

Olet oikeassa, näin on parantavat mutta eikö ole jo aikakin..

Et ole ilmeisesti ajanut yhtään Renaultin Sport mallia kun noin sanot. ;)
Käyppä ajamassa esim vanha 2.0L 182HP Clio (Uutta 197HP Clioa ei taida vielä suomesta montaa löytyä), tai uusi 225HP Megane, puhumattakaan 3.0L V6 Cliosta (Niitäkin on virallisesti useampikin Suomeen tuotu).

Haloo, oikeasti? Et kai sä nyt sekoita/vertaa etuvetoista Meganea, Clioa tai jopa vanhanmallin katastroofi V6 Clioa, autoihin joita mm. tarkoitin ;) ?

Puhun nyt aivan toisen luokas ajettavuudesta & FUN to Drive fiiliksestä.
TypeR Civic & Clio 182hp ovat samanmoisia menijöitä. Niitä voi verrata keskenään.
Clio on lähinnä hirveä ajettava n. 150km/h jälkeen "kirppumaisuutensa" vuoksi.
Auto tuntuu minun mielestä sen jälkeen "pelottavalta".
Clio V6 on pidetty huonompana ajaa& käsitellä kuin normaali Clio Sport 182hp.
Olen tätäkin laitetta ajanut itse ja voin todeta asian paikkansa pitävyyden.
(Tutulla kaverilla on ym. autot. (Ranaultit)).
Meganea en ole ajanut, joten en kommentoi, jotta en valehtele.
S2000 & NSX ovat ihan eritapauksia mainitsemiesi autojen kanssa.
S2000 on kenties autoista eniten FUN to drive, ja omasta mielestänikin hauskempi kuin jopa NSX/ muut oikeasti hienot/erkoiset urheiluautot yms. sportit mm. (360 Fefe/ M5 V10 / E46 M3 BMW)
NSX omaa A.Sennan kehittämänä toisenlaisen fiiliksen.


Kyllä BMW on kaukana perusautosta, ainakin hinnaltaan.
Kaikista karvalakeimman bemarin saa juuri ja juuri kolmellakympillä (Tuhannella), vastaavan kokoluokan ja tehoisen rellun saa parillakympillä!
Eli BMW logo ja paremmat ajo-ominaisuudet tuo autoon kolmanneksen (kymppitonnin) hintaa lisää.
Kaikilla ei ole varaa bemariin.....

On varaa tai ei, Bemari on silti jotain ihan muuta kun Ranskalaset/ Japsi autot.
Hintaa siinä voi olla enemmän, mutta en siksi itsekkään aja BMW:llä arkiajoa, vaan perus Civiceillä -03 1.6vtec & 1.8Sport -06.
Se että onko vakio auton jousitus & ajettavuudessa eroa = makuasia.
On aivan sama koska ne ovat tehty että niillä liikutaan useinmiten paikasta toiseen ja kukin voi onneksi valita haluamansa :)


Niin kuin sanoin edellä, se pehmeä kyyti on menneisyyttä, niin Ranskalaisissa kuin nykyisissä Jenkkiautoissakin.
Totuuden nimessä, teknisiä vikoja on vanhemmissa "ranskiksissa" enemmän kuin samanikäisissä Japanilaisissa, ja osassa Saksalaisia (Ehkä Opelia lukuunottamatta).
Meidän perheessä on ollut relluja yhteenlaskettuna yli 12 vuotta, ainoa kerta milloin tienpäälle on jääty, oli bensiinipumpun pettäminen (280 tuhatta ajettu).
Ikävää asiassa oli se, että ko pumppu oli Bosh Made in Germany (Samaa pumppua löytyy osanumerolla myös kaikista Saksalaisista automerkeistä), se siitä Saksalaisesta laadusta (Renaultissa on ikävä kyllä Saksalaisia osia enemmän kuin monessa Mercedeksessä).....
Mutta vaikka itselläni on vain hyviä kokemuksia ranskiksista, johtunee se siitä että on ollut vain relluja.
Tutuillani on pösöjä ja citikoita joissa tuntuu pikkuvikoja olevan nuoremmasta (Auton) iästä huolimatta enemmän, rellussa (Clio 1.8RSI ja Megane 2.0 Classic Vm 97) kun kiitos ei ole eksoottista teknikkaa lainkaan.

Joo jos itselleni ostaisin Ranskalaisen, olisi se varmasti Renault.
Pösö oli "vuoden" auto aikanaan perheessä, ja oli eka ja vika mitä Ranskalaisia autoja on ollut.
Saksalaisiakin on ollut, mutta pitkälti on Hondilla menty, joskin myös Toyoa on Mazan kanssa ollut. Perus 626 1.6 Masalla mentiin vakiona 500tkm perus öljyjen vaihdoilla. Mainitsemasi käkkärin ongelma oli vanhoissa Japseissa yleinen ja se oli mitä joutui katsastukseen säätelemän kuntoon.
Ym. auton on ollut kenties paras / kestävin peli :) .


Niinpä, toista oli meilläkin ennen kun etuveto Corollassa oli veivattavat ikkunat, moottorissa kaasuttaja, lämmityslaitteessa kolme nopeutta ja ovetkin osittain peltiä.
Tuuli suhisi jos 100Km/h vauhdissa ikkunoiden karmeista, istuimet oli mukavuudeltaan puutarhatuolin tasoa ja ajo-omiaisuudet (Mitä ne oli).
Silti kytkin meni 220 tuhannen kohdalla, pyörän laakeri ja vetonivel vähän sen jälkeen, jarruja sai laitella joka toinen vuosi leimalle (Kuskin puolen käsijarru oli joka vuosi jumissa kun pakoputki aiheutti kondenssivettä vaijeriin).
Ja lopuksi auto mätäni niin että iskari tuli peräkontista läpi.
Tuon jälkeen ostettiin rellun 19, jossa 200 tuhannen kohdalla etupyörän laakeri vaihdettiin, 280 tuhannen kohdalla kytkin, ja samoihin aikoihin petti tuo Bosh merkkinen bensapumppu (Samalla laitettiin uusi lambda anturi).
Kumpikin auto oli meillä viisi vuotta (Kumpaankin vaihdettiin sinä aikana kylläkin kaikki iskarit), mitä jäi käteen, Corollan remontteihin meni jopa enemmän rahaa, mutta rellussa ajo ja matkustus mukavuus oli toiselta planeetalta, ja rellun sai vielä myytyä hyvään hintaan 5v jälkeen (50% ostohinnasta).

Toyoa en tiedä onko se ollut teillä 75 vai 90 vai mikä eikä kiinnosta.
Hyvä kun olet tyytyväinen Relluusi ja se toimiii :) .


Minulla syyt olivat mitä sain vuosi takaperin 7000€ hinnalla, auton piti olla liki nykyaikainen ja turvallinen (Vm95 tai uudempi, Airbag ym) vaihtoehtona oli liki loppuun ajettuja Saksalaisia tai ruosteisia ns Japanilaisia, tai täysin ruosteeton 100 tonnia ajettu Megane.
Muita autoja meillä on kuitenkin ollut mersuja (2), mitsubishi, opel, lada (usempia), toyota (4), ford (5), dodge (3), yksi nissan ja fiat.
Joten en kirjoita vain mutu tuntumalta, kokemusta on muistakin ollut (Relluja vain kolme).
Ainut syy, miksi ei esim Hondaa (Ja montaa muuta) minulla ole ollut, on se että käytettynä hinta / kuntosuhde ei ole ollut kohdillaan.

Käyttäjästäähän on myös paljon kiinni miten autot kestävät.
Ruosteisuus ei tuskin ole ongelma kun pidät autosta huolta.
Itse ostin toissa vuoden syksyllä -90 accordin, joka oli kuin pakasta vedetty.
Ruostesuojaukset olen useasti autoihini tehnyt, joten sitä ongelmaa ei ole koskaan autoissani olllut.
Itse ajelen n. 50tkm vuodessa, joten minä päädyn vähäkulutuksiseen peliin siinä kohtaa jonka toivon ja oletan että pitää minut myös liikkeessä :thumbup: .


Ps tämä on jo lipsunut pahasti aiheesta eikä kuuluisi edes tänne, ylläpito voisi siirtää jos näkee tarvetta oikeeseen topiciin......
Antaa nyt vain tämän olla tässä. Tässä on puhetta asiasta ja asianvierestä, jotka liittyvät Hondaankin :thumbup: .
Nyt jatketaan F1:n puolella :)
 
Viimeksi muokattu:

luisto

Well-known member
Liittynyt
7.4.2005
Viestit
196
Minulle on valjennut karvaalla tavalla, mikä auton ostossa/omistamisessa on tärkeintä. Olen ajanut tähän asti pienellä tai pienehköllä autolla noin 900-1000tkm, isompia pelejä ei koskaan ole ollut. Hommasin perhesyistä taksimallin v70 Volvon automaatilla. Turvallinen ja "hyvä" ajaa. Ajoin autolla 2kk päivittäin, jonka jälkeen siirryin ajamaan vanhalla autollani, joka näppärämpi ja kuluttaa vähemmän naftaa. Koin Volvolla ajon erittäin ärsyttävänä, koska auto ei käänny, kulmat ovat jossain, sieltä ei näe ulos, se puskee ja alusta lyö läpi, vaikka on kunnossa. Kun ajan autolla muuta kuin matka-ajoa perheeni kanssa, niin vituttaa, kun on pakko tollaista pitää. Työmatkan voin onneksi ajaa pikku-kipolla, joka on hauska ajaa, vaikka se on hitaampi.

ps. Off-topicia? ja terapiaa, jota ison Volvon omistajat tarvitsevat. Ja vikoja ei ole ollut ;).
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
luisto sanoi:
v70 Volvon automaatilla...koska auto ei käänny,
Niin... tunnetustihan muutamat öljytankkeritkin kääntyy pienemmässä tilassa kuin Volvot. Notta silleen, about kankeimman auton hankeit.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Uus Volvo S80 vaikuttaa mielenkiintoiselta.
 

luisto

Well-known member
Liittynyt
7.4.2005
Viestit
196
patriot sanoi:
Uus Volvo S80 vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Tähän kaipaisin hiukan reflektiota kirjoittajan näkökulmasta. Nimenomaan ajokokekemuksiin pohjautuvaa.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
luisto sanoi:
Tähän kaipaisin hiukan reflektiota kirjoittajan näkökulmasta. Nimenomaan ajokokekemuksiin pohjautuvaa.
Joo ei ole moista kokemusta.... Uudesta TM:stä luin siitä. Kehuja se keräsi.
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
roenick97 sanoi:
-Ranskalaisen auton omistajat pitävät Ranskalaisista koska ne antavat pehmeää kyytiä.
Hyväksyvät myöskin teknisiä vikoja autoissaan, koska useat ovat siihen tottuneet.
Juuri näin. Meillä on ranskatar, Renault Laguna, joka on mielettömän hyvä ajettava, tehokas, "älykäs" (paljon antureita joka lähtöön) jne.:thumbup: Mutta, kappas kappas, saattaapa olla niin, että kun pakkasaamuna koitat lähteä liikkeelle, niin auton ovea ei saa KIINNI.:eek: Ei lukkoon, eikä kiinni ollenkaan. Kivaa!:jaska: Ja tällä hetkellä tuulilasin pyyhkijät "toimivat" tosi hienosti, eli pelittävät, lakkaavat pelittämstä yht'äkkiä ja aivan yhtä yllättäen pelittää taasen. Että silleen. Kummia vikoja on tuossa menokissa. (Mun edellinen auto oli Mitsubishi ja isännän Toyota. Vanhoja ruoskia kummatkin (siis autot:D ), mutta tämmösiä kummallisuuksia ei tullu vastaan...:doubtful:

No, isännällä on työautona Mersun Sprinter, joka sekin on jättäny kerran tielle... :rolleyes:
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Kun en viitsinyt perustaa uutta toikkia laitan tämän jutun tänne.
Joillekin kenties on tuttu tämä Nicolas Cugnotin höyrymobiili vuodelta 1771:

Tämän kirjan kannessa väitetään jenkeissäkin jo rakennetun vastaavanlaisen vekottimen 1775:

-Onko kellään käsitystä, kenenkä tekele tämä oli? :doubtful:
 
Ylös