Autot leveänä vai kapeana?

Miten on?


  • Äänestäjiä yhteensä
    63

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Enpä malta olla kysymättä, joten seuraavassa hieman jatkoa edelliselle "F1-Autot kaudella 2009" -pollille. Laajennetaan hieman kuvaa ja tiedustellaan näkemyksiä lähihistorian, nykyisyyden ja tulevaisuuden valossa.
 

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
Leveät näyttävät paremmilta. vanhat hyvät ajat takaisin vain :wink:
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
KYllä 97vm autot olivat komeimmillaan slicksit leveet autot eikä hirveesti härpäkkeitä. ja leveä takasiipi.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
ei leveydellä niin väliä, mutta tuun kuitenkin aiheen vierestä tännekin mainitsemaan naurettavat 2009 etu- ja takasiipien keskinäiset leveyssuhteet.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kapeitahan ne on aina ollut, mitä nyt tossa viime vuosikymmeninä törkeän leveitä. Vastaan kapea. Ei mitään leveitä maantieliukureita.
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Mututuntumalla voisi olettaa että leveä auto olisi vaikea ohittaa, joten vastaan kapea.
 

Alexej

Well-known member
Liittynyt
19.10.2008
Viestit
122
Sijainti
Turku
Vastasin tuohon että vuosien 1998-2008 malli on paras. Pidin jotenkin näistä autoista, olivat aika sopusuhtaisia. Eikä minulla ollut oikeastaan mitään urarenkaitakaan vastaan.

Voisin melkein yhtä hyvin vastata, että 2009-, mutta mielestäni suuri osa niistä autoista ovat vielä aika rujon näköisiä. McLaren ja Williams ehkä poikkeuksina. Mutta eivätköhän nuo tuosta vielä kehity, onhan autoilla tapana virtaviivaistua, saad a vähän pehmeämpiä muotoja. Nämä leveät nokat ja etusiivet ovat aika lailla prototyyppejä vielä. Uskon, että näissä nähdään vielä merkittäviä muutoksia kauden aikana.

Mutta itse auton leveys on OK.
 

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
Ferrari f2005: Width: 1796 mm

Citroen c5 (mk2): Width 1852 mm
:thumbfh:
Leveät, vastaan siis
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Kyllähän tossa 90luvulla niillä 210cm autoilla pysty ohittamaan. Nykyään niin paljon eroa ajolinjoilla.
 

neos

Well-known member
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
262
Ihan ulkonäkösyistä nuo 90-luvun autot vaikka mp4-20 nyt omaan silmään sattuu olemaankin se kaunein auto tähän asti.. mutta silti
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Kylä mä leveän puolella olen. Kapea auto ei ole koskaan näyttänyt hyvältä minun silmään. Tämän vuoden takasipi on ruminta mitä pitkään aikaan on nähty.Enkä usko että kapeimmilla autoilla ohittaminen olisi helpompaa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Suuremmalla maksimileveydellä ei olisi juuri muuta vaikutusta kuin se, että renkaat olisivat kauempana rungosta. Kaukana tikkujen päässä pyörivät rinkulat eivät näytä mielestäni hyvältä, joten kapeampi on parempi. Ja mahtuuhan kapeampia enemmän rinnakkain. :)
 

Alexej

Well-known member
Liittynyt
19.10.2008
Viestit
122
Sijainti
Turku
Leveät autot näyttävät jotenkin niin kömpelöiltä... Kapea näyttää pidemmältä, sutjakammalta, yksinkertaisesti nopeammalta. :)
 

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
Leveä formula on mielestäni tasapainoisempi ja näyttävämpi, verrattuna nykyisiin. Jostain syystä leveämmät autot vain miellyttävät silmää enemmän, kuin yksikään 1998 ja sen jäälkeen rakennetut. Siksi innostuin myös A1GP:stä aivan uudella tavalla.
 

Alexej

Well-known member
Liittynyt
19.10.2008
Viestit
122
Sijainti
Turku
Eipä niissä muuten näytä suurta ero olevan... Oikeastaan vain eturenkaitten kohdalta näyttää leveämmältä tuo vasemmanpuoleinen! Mutta onpas jännän näköinen systeemi pidättelemässä takasiipeä...
 
Ylös