Avant Browser

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
En muista onko ollut tästä ohjelmasta aiemmin puhetta, mutta nyt on. Eli IE:n käyttäjille kiva lisäohjelma, jolla saa pitkän listan kaikkea hyviä ominaisuuksia.

Nappaa se täältä.. Tietokone.fi
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Petri Piira:
En muista onko ollut tästä ohjelmasta aiemmin puhetta, mutta nyt on. Eli IE:n käyttäjille kiva lisäohjelma, jolla saa pitkän listan kaikkea hyviä ominaisuuksia.

Nappaa se täältä.. Tietokone.fi
Jeps, jos IE:tä _haluaa_ käyttää, niin tuo on aivan ehdoton. Kyseessähän ei ole mikään erillinen selain, vaan IE:n add-on.

Itseäni viehättää tuohon pluginina saatava RoboForm erityisen paljon, mutta myös tuo selaimen tabbed-rakenne, joka mm. Mozillassa ja Operassa on ollut jo kauan, on ehdoton. Pop-upeissa tolla ei ole mulla mitään hyötyä, koska mulla on kuitenkin JavaScriptit aina pois päältä ja vain erikseen luvan pyytämällä pop-up pääsee pomppaamaan esiin. Jos silloinkaan, koskapa Norton myös blokkaa ne.

Tuolta tietokone.fi osoitteesta, sitä eivät muuten kaikki saa, mutta osoitteessa http://www.avantbrowser.com/ tärppää paremmin. Asennus on tosi yksinkertainen.

Jos koneella on aiemmin jo asennettuna vaikkapa suomenkielinen IE6, niin mitään language-asetusten kanssa pelaamista ei tarvita ja kaikki sivuhistoriat yms säilyvät samaten entisenlaisena.
Myös todellinen full-screen mode yhdellä näppäimen klikkauksella on hyvä. PerusIE:ssähän full-screen mode ei ole aito, vaan sinne jää yläreunaa tauhkaa tilaa viemään. Plussana tulee vielä Google Plugin (jonka saa toki IE:henkin asennettua), joten Google -haut nopeutuvat hieman, kun ei tarvitse mennä Google-sivulle.
Ja eri ikkunoiden järjestely limittäin, kaikkien suurentaminen yms. yms. tapahtuu yhdellä klikkauksella. Plussaa sekin.

Jotkut saattavat arvostaa myös ohjelmaan saatavia skinejä, mutta mulle ne ovat täysin merkityksettömiä.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Voisihan tuota taas kokeilla.. Joskus oli kait aikaisempi versio puolisen vuotta käytössä, mutta ei se loppujen lopuksi ollut niin hyvä kuin antoi odottaa.. Parhaimmaksi kokonaisuudeksi olen havainnut Opera ykkösselaimena ja perus IE niille sivuille jotka ei operalla toimi.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
IE taitaa olla ainoa, joka näyttää virheellisiä sivuja "oikein". Se Microsoftin html-editori suoltaa bugista html:ää
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Enpä tähän hätään montaa muista.. http://www.denigrate-music.com/index2.html
valikot ei toimi operalla ollenkaan ja perus mozillalla(1.01) toimivat aivan väärin.

soneraklubilla oleva mahdollisuus lähettää tekstiviestejä ei operalla toimi vaan viesti jää muutaman kirjaimen mittaiseksi. Mozillalla en jaksa nyt testata.

En siis yritä dissata firebirdiä, varmasti on moninkertaisesti IE/avanttia parempi, mutta syystä tai toisesta edelleen sivuja tehdään standardien vastaisesti ja pakko olla käytössä selain joka näyttää IElle tehdyt sivut oikein.
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Muistan joskustörmänneeni pariin erittäin merkityksettömään sivuun jotka eivät toimisi mozillassa :eek: Kannattaa ainakin give it a try! sittenhän sen näkee jos ei toimi :)
 

Jarto

Senior Member, VIP
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
858
Sijainti
Vaasa
Mozillalla toimimattomiin sivuihin törmää todella harvoin. Käytännössä ehkä muutaman kerran vuodessa.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Uusi tosi paljon kaikkea päivittävä versio Avantista julkaistu. Mainosten blokkaus nyt mukana, pääsee eroon oikeastaan lopuistakin inhottavista mainoksista joihin ei pop-up killerit ole auttaneet.

Avant
 

GeGe

Talvihorrostaja
Liittynyt
26.3.2002
Viestit
2828
Kiitos vinkistä, täytyypä kokeilla.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Mistäs tuosta uudesta versiosta saa valittua sen ettei se tee itsestää oletusselainta automaattisesti..? Vanha ei sitä ollu, mutta nyt kun uuden käynnistää niin se tekee joka kerta itsestään oletuksen.. jotan en halua.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
E. Tuhero sanoi:
Mistäs tuosta uudesta versiosta saa valittua sen ettei se tee itsestää oletusselainta automaattisesti..? Vanha ei sitä ollu, mutta nyt kun uuden käynnistää niin se tekee joka kerta itsestään oletuksen.. jotan en halua.
Eikös se ole tuo ruksi?
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Itse olen Avantia käyttänyt jo jonkin aikaa ja olen todella vakuuttunut, että tämä on täydellisin selain minulle.

Ainoa mistä olen hieman epätietoinen, korjaako tämä ohjelma niitä IE:n turva-aukkoja? Kerran olen elämässäni ie:n reikään pudonnut, enkä halua kokea sitä uudelleen (tämä ircissä pyörinyt britney.jpg -kuvalinkki).
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Avanttiin on viimein tullut kunnolliset(operan kaltaiset) mouse gesturet, joten mikäli gestureita tykkää käyttää niin hakekaapas uusin versio. Olihan avantissa ennekin jonkinlainen yritys gestureksi, mutta nyt ne siis toimii hiiren liikkeiden mukaisesti.
 
Ylös