Barcelonan GP:ssä käyneet - mitä paikkoja suosittelette?

Mundus

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Tarkoitus on lähteä katsomaan Barcelonan GP:tä toukokuussa. Ne joilla on kokemuksia ko. GP:stä, niin mitä paikkoja suosittelette?

Tuolla on vähän arvioitu eri paikkoja, mutta olisi kiva kuulla paikanpäällä käyneiltäkin kommentteja. Myös muut linkit olisivat kivoja.

http://www.circuitcat.com/ingles/f1/informacion.asp

http://spain.grandprix-tickets.com/?ref=GS4

Entäs saakos jostain sellaisen lipun, jolla pääsisi myös varikkoalueelle? vai onko esim. perjantain lipuissa aina moinen mahdollisuus?

<small>[ 17-11-2003, 20:49: Message edited by: Mundus ]</small>

patriot

Foorumin senaattori
Meikäläinen ei ole käynyt Barcelonassa, eikä missään muussakaan kisassa paikan päällä. Itseäkin kiinnostaisi mennä joskus paikan päälle.

Onko nyt sitten niin, että jos lentää ihan normaalilla reittilennolla, vaikka Barcelonaan, niin kisapaikalle on kyytejä? Eli ei tarvitse välttämättä ottaa Töölön matkatoimiston kallista F1-matkaa. Sitten vaan joku halpa hotelli jossa yöpyä.

Onko Munduksella valmiiksi järjestetty matka, vai järkkäätkö itse?

rallu

Well-known member
Kaksi kertaa on tullut Barcelonassa käytyä. Molemmat olivat ns. valmiita matkoja mutta ei formulamatkoja. Eli matkatoimiston viikon matka sisälsi lennon ja hotellin. Toinen kerta lisäksi kuljetukset lentokentältä. Itse tuli hoidettua muut. Muuallakin olen käynyt suurin piirtein samalla idealla ja aina on matka mennyt nappiin.

Barcelonan lentokenttä on niin lähellä keskustaa että matka menee vaikka taksilla ja samoin kun ekan kerran mentiin radalle, mentiin taksilla. Ei ollut ainakaan -99 ja -00 vuonna pahat ruuhkat. Takaisin tulo matkalla sitten mietittiin junasysteemit.

Barcelonassa lähtösuoran lopussa on ainakin hyvät paikat.

ajuu

Member
Oon pari kertaa käyny eri kisoissa itse järjestetyllä reissulla.
Kummassakin paikassa on ollu juna/bussi kyytejä radalle. Eiköhän sinne aina pääse vaikkei matkatoimisto reissua järjestäisikään.

Onhan sinne muutama muukin ihminen menossa kuin suomalainen turisti.

patriot

Foorumin senaattori
ajuu:
Oon pari kertaa käyny eri kisoissa itse järjestetyllä reissulla.
Kummassakin paikassa on ollu juna/bussi kyytejä radalle. Eiköhän sinne aina pääse vaikkei matkatoimisto reissua järjestäisikään.

Onhan sinne muutama muukin ihminen menossa kuin suomalainen turisti.
Joo kyllähän sinne varmasti kyytejä on. Mutta kuinka helposti ne on järkättävissä. Menikö sinne kisa-alueelle oma bussi vai kuinka? Taksi kyyti on tietysti vaihtoehto jos matka radalle ei ole liian pitkä tai kallis.

PKurki

Well-known member
Yhteyksiä Barcelonassa on runsaasti rata-alueelle. Taksilla ajelu oli ainakin viime kesänä kallista. Hotelleja on varmaan vielä vapaana ko. ajalle runsaasti keskustassa. Hotellin sijainissa kannattanee ottaa huomioon, että ei siellä rata-alueella koko päivää kulu ja Barcelonassa on paljon näkemistä ja tekemistä muutenkin. wink Itse ottaisin jatkossa hotellin jostakin La Ramblasin tuntumasta ja menisin rata-alueelle yleisillä...

Mundus

Well-known member
Sijainti
Helsinki

Pohdiskelin noita paikkoja, ja tässä nyt sitten omia ajatuksiani:

Pääkatsomo:
-Ei välttämättä näe "ajamista", varikkosuoran tapahtumat kylläkin. Ohituksia myös.

L-katsomo
-Vaikuttaa aika hyvältä. Näkyvyys mutkiin 4-6, joista toisin 4 tosi kaukana, mutta 6:n sen verta lähellä että voisi nähdäkin hyvin. Screeni minusta aika kaukana - en tosin tiedä kuinka tärkeitä noi screenit on.. Tuskin mikään ohituspaikka kuitenkaan?

N-katsomo
-Suoran päässä oleva mutka lienee pääsuoran jälkeen paras ohituspaikka. Voi olla ihan hyvä katsomo, kun mutkat lienevät aika teknisiä. Tv-sceeni näyttää olevan vähän lähempänä.

A-katsomo
-Radan paras ohituspaikka, mutta ehkä aika rajattu toi näkyvyys? Näkee vain autot ajamassa suoraa, ohituksen ja kääntävän mutkaan. Tosin näkee startin livenä ja ehkä eniten tiukkoja tilanteita.

Mitäs mieltä paikan päällä käyneet ovat? Huom. yritän vain rankata noita paikkoja, hintaa katselen sitten erikseen.

<small>[ 18-11-2003, 15:42: Message edited by: Mundus ]</small>

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
rallu:

Barcelonan lentokenttä on niin lähellä keskustaa että matka menee vaikka taksilla ja samoin kun ekan kerran mentiin radalle, mentiin taksilla. Ei ollut ainakaan -99 ja -00 vuonna pahat ruuhkat. Takaisin tulo matkalla sitten mietittiin junasysteemit.

Barcelonassa lähtösuoran lopussa on ainakin hyvät paikat.
Samaa suosittelen, loppusuoran paahan ja taksilla matkaan.
Viime vuonna olin vuokra-autolla (duunimatkalla) ja poisajo kesti 3 tuntia, vaikka lahdettiin aika ripakkaan.

Ens vuonnakin mennaan, jarkkasin sopivasti taas 3 paivan tiimikokouksen firman Begurin konttoriin seuraavalle viikolle... :D

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Ai olihan tossa karttakin.

Oltiin viimeksi K-katsomossa koska myohaan hommattiin liput (portilta sunnuntaina), mutta seuraavalla kerralla ottanen E:n, silla on hiukka halvempi ja nakyman luulisi olevan samanlainen.

Ferrari 4ever

Well-known member
Sijainti
Saarimaa
Toivottavasti on Barcassa paremmat kulkuyhteydet kö Spassa. Jouduin kävelemään varmaankin 10km, että pääsin omalle paikalle. Todellinen metsäretki.

Mundus

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Tietääkö kukaan voiko yksityinen mitenkään hankkia lippuja/kulkuoikeutta varikolle? Vai saako moiset vaan jos yritys tuo paikalle kisaturisteja? Esim. lauantaille pit pass..

arnold

Kohtalaisen turha tyyppi
Sijainti
Ladon takaa
Itse olen ollut kerran tuolla Barcelonassa katsomassa kisaa. Istumapaikat olivat muistaakseni juuri tuossa E-katsomossa.

Matkat taitoimme yhtenä päivänä mennentullen junalla (Montmelon asemalta, ei mikään jumalaton kävelymatka), toisena päivänä hoidimme kyyditykset taksilla (äijä oli muuten takaisintullessa hullu kaahari - siihen asti kun mainitsimme nimen Sainz. Sen jälkeen hän sitten jäikin höpöttämään kamalasti jotain (emme ymmärtäneet mitä) siten, ettö yhdet vihreät valot vaihtuivat liikennevaloissakin "rupatellessa"). Sunnuntaina lähdimme muistaakseni radalle junalla, ja tulimme takaisin brittiläisen matkatoimiston linja-autolla. Siinä autossa oli jollakulla joitain tuttuja, ilmeisesti :D .

öö ruz

Speed for ever
Suoran päähän pääsuoralle ehdottomasti minun mielestäni. Siitä näkee jarrutuksen, vähän varikkotoimintaa,lähdönkin ja mahdollisesti jopa ohituksia. Lisäksi pääsuoran varrella on aina jotain oheistoimintaa.
Radalle menosta ei kannata olla huolissaan, sinne pääsee varmasti.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Osta kuskin paikka Minardilta, voit katsella haluamastasi kohdasta ja vaihtaa paikkaa myös tilanteen mukaan.

TRF

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Kyllä varikko on paras. Ylipäätään sisäpuolinen alue ja siellä ehkä takasuora siinä jyrkässä rinteessä. Yltäisi vaikka koskemaan autoja mutta ei pysty irrottaan käsiä kaiteesta kun muuten mukkelismakkelis alas rinnettä takavarikon asvaltille.

tmottone

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Oon ollut pari kertaa Barcelonassa F1-kisoissa. L-katsomosta on laajimmat näkymät, varsinkin ylimmiltä riveiltä. Alapäästäkin näkyy ihan hyvin. Toinen hyvä paikka on G/H-katsomot stadion-alueella, ylärivit sielläkin. Aiemmin on perjantaisin päässyt mihin katsomoon vaan, mikä kannattaa hyödyntää. Kisalipun haltijat pääsee torstaina varikkosuoralle töllistelemään , toki pilttuut on rajattu siimoilla.
Lentokentältä pääsee taksin/auton lisäksi metrolla kätevästi keskustaan, ja radalle pääsee keskustasta junalla (Montmelon asema, n.3 km radalta). Radan nettisivuilta löytyy näistä kaikista hyvää infoa.

Kuvia Barcelonan F1-kisoista löytyy mm. näistä linkeistä:
2002
2001 1997

Ja testisessioista täällä:
2003
2002

t. Teemu