Saat varmaan metsästääkin vielä huomiseen asti. Eihän sitä vielä ole ulkoilutettu?Kaivakaapa jostain kuva Caterhamin uudesta etusiivestä, olen jo pidempään moista metsästänyt.
Saat varmaan metsästääkin vielä huomiseen asti. Eihän sitä vielä ole ulkoilutettu?Kaivakaapa jostain kuva Caterhamin uudesta etusiivestä, olen jo pidempään moista metsästänyt.
Tuossa on ylempänäKaivakaapa jostain kuva Caterhamin uudesta etusiivestä, olen jo pidempään moista metsästänyt.
EI taida montaa kappaletta olla mukana Australiassa...Tuossa on ylempänä
Ei vissiin , ku eivät vielä edes aja sillä ennenku rata kuivuu.EI taida montaa kappaletta olla mukana Australiassa...
Paska juttu jos tollasen mällää ekalla kierroksella kisassa niin joutuu lopettamaan kun ei ole toista samanlaista.EI taida montaa kappaletta olla mukana Australiassa...
Miten niin? Mälläshän Massakin sen Ferrarin kokeilusiiven Intiassa viime vuonna ja varikolla lyötiin toinenlainen siipi autoon... Siipeä ei saa vaihtaa ennen starttia ilman rangaistusta, mutta kai sen varikkostopilla saa vaihtaa jos lystää. Siinähän se rangaistus tulee samalla, kun siiven vaihtoon menee aikaa...Paska juttu jos tollasen mällää ekalla kierroksella kisassa niin joutuu lopettamaan kun ei ole toista samanlaista.
Saa sen vaihtaa mutta eiköhän tuossa haettu sitä että uudenmallisia siipiä ei ole kuin tuo yksi. Jos se särkyy niin joudutaan laittamaan vanhanmallinen siipi paikoilleen...Miten niin? Mälläshän Massakin sen Ferrarin kokeilusiiven Intiassa viime vuonna ja varikolla lyötiin toinenlainen siipi autoon... Siipeä ei saa vaihtaa ennen starttia ilman rangaistusta, mutta kai sen varikkostopilla saa vaihtaa jos lystää. Siinähän se rangaistus tulee samalla, kun siiven vaihtoon menee aikaa...
Joo mutta ei sen takia tarvi kisaa lopettaa. Kai niillä nyt sentään pari kappaletta niitä on... Ja kaikki Heikille.Saa sen vaihtaa mutta eiköhän tuossa haettu sitä että uudenmallisia siipiä ei ole kuin tuo yksi. Jos se särkyy niin joudutaan laittamaan vanhanmallinen siipi paikoilleen...
Muistelin että sääntö olisi ollut "identical", mutta se olikin "similar".Miten niin? Mälläshän Massakin sen Ferrarin kokeilusiiven Intiassa viime vuonna ja varikolla lyötiin toinenlainen siipi autoon... Siipeä ei saa vaihtaa ennen starttia ilman rangaistusta, mutta kai sen varikkostopilla saa vaihtaa jos lystää. Siinähän se rangaistus tulee samalla, kun siiven vaihtoon menee aikaa...
Myös hyvä että siellä on KERS jolla vastata suorilla muille. Marussia ja Hispania jäävät heittämällä taakse vaikka lähdössä edelle pääsisivätkin joskus.Eihän se ihan vastannut odotuksia, mutta täytyy muistaa, että Caterhamilla on käsissään ehkäpä eniten uudistunut auto ja täyden potentiaalinen löytäminen vie aikansa. Positiivista on luotettavuus ja kisanopeuden uskon olevan ihan ok.
Viime vuonna Caterham pystyi kauden aikana hyvään kehitystahtiin, joka huipentui päätöskilpailuun. Toivottavasti tänä vuonna kehitystahti on sama suhteessa muihin.Viime vuonna Heikin Q1-aika Australiassa oli 1.29,254, tänä vuonna 1.28,679. Aika-ajojen nopein aika oli viime vuonna 1.23,529 ja tänä vuonna 1.24,922. Viime vuonna Kovalaisen ero kuukakkoseen oli 2,984s ja kärkiaikaan 5,725s. Tänä vuonna ero Q2:een on 1,046s ja kärkeen 3,757s.
Näiden aikojen perusteella Caterham näyttäisi parantaneen vauhtiaan viime vuodesta. Toisaalta viimevuotinen aika-ajo oli Team Lotukselle katastrofi, kun eivät saaneet renkaitaan lämpiämään. Itse Australian kisassa Team Lotus sai renkaat toimimaan paremmin raskaalla bensakuormalla, ja Malesian lämmössä ero aika-ajojen kärkeen oli samaa luokkaa kuin tänään. Pitänee siis katsoa vielä huominen kisa ja Malesian aika-ajo viikon päästä, jotta näkee onko Caterham oikeasti parantanut kilpailukykyään viime vuodesta.
Itse asiassa ero Q2-aikaan olisi tänä vuonna ollut puolisen sekuntia pienempi, jos HRT:n auto ei olisi pilannut Heikin nopeinta kierrosta. Tämän aika-ajon perusteella Caterham on edelleen selvästi keskikastia jäljessä, mutta ei niin paljon etteikö eroa voisi kuroa kiinni kauden edetessä. Huomenna on mielenkiintoista nähdä, riittääkö Caterhamin vauhti kisaamaan keskikastin autojen kanssa.
Fykkösen pusaaminen on periaatteessa yksinkertaista puuhaa: pitää olla päteviä resursseja ja pääomaa. Molempia on enemmän kuin viime vuonna, siksi pitäisi kehitystäkin tulla enemmän.Viime vuonna Caterham pystyi kauden aikana hyvään kehitystahtiin, joka huipentui päätöskilpailuun. Toivottavasti tänä vuonna kehitystahti on sama suhteessa muihin.
Aika-ajo meni juuri odotusten mukaisesti.Pahasti näyttäisi Caterham edelleen olevan omassa luokassaan.
Niin, kaukana nopeammista, kaukana hitaammista. Eli omassa luokassaan.Aika-ajo meni juuri odotusten mukaisesti.