Cool'n Quiet

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Väänsin tästä uudesta koneesta tuon Cool'n Quiet-ominaisuuden päälle. Se toimii siis niin, että 30 kertaa sekunnissa tsekkaa koneen kuormitusta ja säätää kellotaajuutta, prosun jännitettä ja cooleria sen mukaan alemmas.
Loistava ominaisuus.
Selkeä vaikutus koneen lämpötiloihin. Tämmösessä kevyessä työskentelyssä prosun lämpö oli ennen n. 40 astetta, ehkä vähän alle. Nyt kellotaajuus huitelee siellä 800mhz:n - gigan kieppeillä/core ja prosun lämpö on 24-26 asteessa. Nousee tietty kellotaajuus välittömästi kun tarvitaan ja aika pian ne lämmöt on likemmäs 40 asteessa.
Maksimissaan olen saanut prosun lämmöt 62 asteeseen ja kiintolevyn lämmön 44 asteeseen mutta tohon piti tehdä sitten ihan tosissaan jo hommia että sai koneen noin koville.

Off-topicia vähän: Mitä tässä olen noita matemaattisia benchmarkeja sun muita crunchereita ajanut, niin niiltä osin pelkän prosun nopeus vanhaan gigaiseen Celeroniin verrattuna on noin 7-kertainen. Muitakin asioita mittaavassa performancetestissä vanhan koneen tulos oli 77, tällä likemmäs 700.
Grafiikan nopeudella mulla ei niin ole väliä, mutta kokeilin sitäkin uteliaisuuttani ja niiltä osin tää näyttäis olevan 240-360 kertaa nopeampi kuin tuo entinen.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös