Bobakki
@f1hog
Samoin Marion Jonesilla 2006 B-näyte oli negatiivinen. Juttua löytyy itse asiassa tämänkin otsikon edelliseltä sivulta.
Sun mielestä siis ralli on sama asia kuin formula 1? Molemmissa ajetaan autolla. Minun mielestäni ne ovat kuitenkin ihan eri lajeja. :tongue:Trullinkaasu sanoi:Enivei, joka tapauksessa hiihtoa sekin on, vaikka siinä myös ammutaan.
Kaisa Varis voi joutua maksamaan jopa 45 000 euron sakot Suomen Ampumahiihtoliitolle, jos hänen dopingrikkeensä vahvistuu. Samalla hän joutuu maksamaan liitolle valmennuksesta aiheutuneita kuluja.
Ampumahiihtoliiton toiminnanjohtaja Janne Hakala on harmissaan Variksen dopinguutisesta. Hänen mukaansa Varista on testattu tällä kaudella harjoitus- ja kilpailukaudella.
Hakala korostaa, ettei liitolla ole mitään tekemistä tapauksen kanssa. "Kukaan liiton henkilö ei ole tähän sotkeutunut."
Dopingjuridiikan takia vain urheilija itse eli Varis ja kansainvälinen ampumahiihtoliitto IBU voivat kommentoida asiaa. "Näin varmistetaan, että tapaus etenee varmasti oikealla tavalla. Minä en voi kommentoida yksityiskohtia", sanoo Hakala.
Suomen Ampumahiihtoliitto joutuu kuitenkin pohtimaan tapausta jo torstai-iltana, kun hallitus valitsee Suomen joukkueen MM-kisoihin. Kisat alkavat 9. helmikuuta Östersundissa Ruotsissa.
Joukkueen nimilistan pitää olla järjestäjillä perjantaina. Varista tuskin voidaan valita tässä tilanteessa Suomen MM-joukkueeseen.
"Tuo on hallituksen asia", sanoo Hakala.
Myös IBU:n on käsiteltävä Variksen tapaus ja julkaistava käryn varmistama B-näytteen tulos ennen kuin MM-kisat alkavat.
A- ja B-näyte ovat urheilijan samasta virtsatestistä. B-näytteellä halutaan varmistaa urheilijan oikeusturva.
Aijaa.. missäs mä tollasta oon sanonu?Jacques sanoi:Sun mielestä siis ralli on sama asia kuin formula 1? Molemmissa ajetaan autolla.
Itseasiassa täytyy myöntää, että se on kyllä tosi mielenkiintoinen laji sekin. Vaihteleva ja välillä tulee yllätyksiä.. Harmi ettei siellä nyt ole enää kuin yksi suomalainen huipulla.kommunisti sanoi:kyllä alkaa mennä pelleilyksi tämä touhu. ensin Kyrö pilasi mieshiihtäjien maineen, ja nyt siirtynyt nmäköjään naishiihtäjiin. kunhan pysyttelee sitten vaan ampuahiihdossa, eihän sitä kukaan seuraa muutenkaan.
Eiköhän ampumahiihto ole Keski-Euroopassa maastohiihtoa reilusti suositumpi laji. Ja kyllä Suomessakin seuraajia löytyy.kommunisti sanoi:kyllä alkaa mennä pelleilyksi tämä touhu. ensin Kyrö pilasi mieshiihtäjien maineen, ja nyt siirtynyt nmäköjään naishiihtäjiin. kunhan pysyttelee sitten vaan ampuahiihdossa, eihän sitä kukaan seuraa muutenkaan.
Hyvä idea :thumbup: Onhan noita yhdistelmiä, kuten pohjoismainen yhdistetty hiihto ja mäkihyppy. Ja kuningatar jalkapallo, jossa potkitaan palloa ja näytellään.kommunisti sanoi:no jaa. ite kyllä seuraisin mieluummin yhtä lajia kerralaan. eli ei siihen tarvitse kahta lajia sotkea keskenään että mielenkiinto säilyy. tai seuraisitteko muka esim. formulakoripalloa?
jupla sanoi:Ja kuningatar jalkapallo, jossa potkitaan palloa ja näytellään.
Joo.. näinhän kävi maantipyöräilyssä viime vuonna kun muutamat entiset ja nykyisetkin pyöräilijät tunnustivat käyttäneensä joskus aineita. mm. Bjarne Riis.Jr- sanoi:Uskon siihen, että joku hiihtäjistä tai taustajoukoista joskus asian tuo ilmi. Sen laajuudesta tosin en osaa sanoa ja koska homma tapahtuu. Toivottavasti aika olisi kypsä vielä joskus tähän.
Porsaanreiästä pihalle ja MM-kisoihin? No tokkopa sentään, mutta näyttää Kaisakin olevan "rehellinen Lapin mies", joka taistelee viimeiseen asti.K.Varis sanoi:Saamani tiedon mukaan IBU on aloittanut B-näytteeni laboratorioanalyysin ilman minun läsnäoloani. Olin valmistautunut analysointitilaisuuteen yhdessä biokemian alan asiantuntijani kanssa. Urheilijalla on tähän WADA:n sääntöjen mukaan oikeus. IBU ei kuitenkaan mahdollistanut asiantuntijani osallistumista analyysiin. IBU ei myöskään ole toimittanut minulle WADA:n sääntöjen edellyttämää asiakirja-aineistoa A-näytteestäni useista pyynnöistä huolimatta.
Koen IBU:n toimivan vastoin WADA:n sääntöjä. Olen sen vuoksi ilmoittanut IBU:lle, etten tule millään tavalla osallistumaan asian jatkokäsittelyyn IBU:ssa ennen kuin IBU järjestää B-näytteeni analyysin WADA:n sääntöjen edellyttämällä tavalla.
Mikäli IBU tekisi asiassa päätöksiä WADA:n sääntöjen vastaisesti tehtävän analyysin perusteella, olen valmistautunut pyytämään urheilun välitystuomioistuimelta CAS:lta määräystä, jolla IBU määrätään suorittamaan B-näytteen analyysi WADA:n sääntöjen mukaisesti. Olen myös pyytänyt IBU:a säilyttämään B-näytteeni sitä varten.
En ole käyttänyt kiellettyä ainetta, enkä hyväksy, että minua rangaistaisiin teosta, johon en ole syyllistynyt. En myöskään hyväksy, että IBU ei noudata asiani käsittelyssä WADA:n sääntöjä