Sam sanoi:
Sanotaan nyt vielä oma mielipiteeni puolueiden (SDP ja Kokoomus) mainoksista. Eivät nuo hyvän maun mukaisia ole, mutta en ymmärrä miten kokoomuslaiset kehtaavat vaatia demareiden mainosta pois, kun heillä itsellään on ihan saman tasoista sontaa. Minä en jaksa noista kummastakaan vetää hernettä nenään. Ihmettelen vain tuota loan heiton määrää.
Olen tässä keskustelussa keskittynyt oikeastaan vain tuohon SAK/SDP mainokseen. Sekun on jonnin verran ärsyttänyt. Nuo muut eivät yllä lähellekään sitä.
Toki minua myös potentiaalisena kokoomuksen äänestäjänä (en ole vielä päättänyt ketä/mitä äänestän: vaihtoehtoina kokoomus/liberaalit) ärsytti hiukan tuo SDP:n kokoomuksesta vihjaileva mainos, mutta menkööt sinisten silmälasien piikkiin ko. reaktio.
Viime aikojen mauttomat mainokset eivät anna kovin hyvää kuvaa valtakunnan ykköspäättäjiksi pyrkivien tahojen tyylitajusta ja tasosta. Vaalien jälkeen yksikään puolue ei ole siinä asemassa, että yksin pystyisi hoitamaan valtakunnan asiat 'kuntoon'. Jokainen valtaanpääsevä tarvitsee rinnalleen toisen puolueen, ehkä useitakin. Tuntuu uskomattomalta tämä kilpailijoiden mustamaalaus: miten sillä osoitetaan, että ollaan itse kypsiä ja valmiita hoitamaan koko kansan asioita. Vaalien jälkeen on kuitenkin tehtävä töitä yhdessä.
Tulee mieleen entisen työpaikan tilanne, jossa oltiin valitsemassa luottamushenkilöä. Joillekin tärkeintä oli valita sellainen, joka pystyy haistattamaan työnantajalla pa*kat. Sekö on yrityksen menestymisen ja työpaikan säilyvyyden kannalta tärkein ominaisuus?
Tiedän olevani 'maitotyyppi' ilman särmää, mutta silti ... liiallinen repiminen ja kilpailijan/vastapuolen mollaaminen ja halveksiminen ei ole kenenkään eduksi.
Samaa mieltä siis muuten, mutta lisäyksellä, että kyllähän ennenkin ollaan vaalien jälkeen se keskinäinen nokittelu unohdettu/sovittu. Poliitikoilla on lyhyempi muisti...
En kyllä itse tykkää, jos jatkossa lähdetään amerikkalaistyyliiseen nokittelumainontaan/vaalikampanjaan. (siinä tuppaa asiat nimittäin unohtumaan, vähän niinku tässä keskustelussakin...
) Oikeastaan aika yllättävää, että juuri nimenomaan SDP tai sitä hyvin lähellä olevat "piirit" ovat lähteneet ensin tälle linjalle.