Eläinrääkkäystä

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Kumpi on julmempaa?

a) kyniä hanhet ja antaa niiden elää
b) tappaa ensin ja kyniä sitten

Kyllä rääkkäys+henki on mielestäni jalompaa kuin nirri pois. :jaska: Taas on luotu mediahype jostain, jonka lopputulos vie asioita ihan väärään suuntaan. Niiltäkin hanhilta sitten vaan koneellisesti nirri pois, ja pääsevät riippumaan johonkin hihnanvarteen kituen.

Itse ainakin mieluummin eläisin, vaikka se edellyttäisi kaikkien karvojeni nyppimistä.

Viimeksi muokattu:

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Sijainti
Suomi Finland
Kumpi on julmempaa?

a) kyniä hanhet ja antaa niiden elää
b) tappaa ensin ja kyniä sitten

Kyllä rääkkäys+henki on mielestäni jalompaa kuin nirri pois. :jaska: Taas on luotu mediahype jostain, jonka lopputulos vie asioita ihan väärään suuntaan. Niiltäkin hanhilta sitten vaan koneellisesti nirri pois, ja pääsevät riippumaan johonkin hihnanvarteen kituen.

Itse ainakin mieluummin eläisin, vaikka se edellyttäisi kaikkien karvojeni nyppimistä.
c. jaska, vahvalla a varauksella!

Kai ne kynitään ja teurastetaan koneellisesti lopulta silti, vaikka jo eläessään kynitään, vai? Joten kurjaan elämään vielä lisää kurjuutta jo "elämänsä" aikana sitomalla nokka, jalat ja siivet kynimisen ajaksi.

Viimeksi muokattu:

SOKO

Well-known member
Karvojen nyppimisen sijasta hanhen elävältä kynimistä voi verrata lähinnä kynsien vetämiseen irti. Kysymys on eläinrääkkäyksestä, jonka ainoa tarkoitus on lisätä höyhentuotantoa. Eivätkä hanhet todellaan tuolla menetelmällä pitkää elinaikaa saa. Yksittäinen hanhi kynitään enintään 5 kertaa ennen teurastamista.

Vertailukelpoiset vaihtoehdot ovat
a) kidutetaan ja tapetaan
b) tapetaan

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
SOKOa vahvasti kompaten. Lisäksi, toisin kuin Zaikom, hanhi ei nypityksi tullessaan ymmärrä, että hän on nyt sen paremman vaihtoehdon piirissä.

Olen itseasiassa hämmästynyt, että hanhet eivät kynimisen aikana saa sydänkohtausta ja kuole. Näköjään linnutkin kestävät yllättävän paljon kipua.

Mangelo

Well-known member
Karvojen nyppimisen sijasta hanhen elävältä kynimistä voi verrata lähinnä kynsien vetämiseen irti.
Onko näin? Kyllä mä luulen että lintua sattuu enemmän jos sen kynsi tai iso siipisulka irroitetaan, kuin untuvia nypitään. Vuotaako verta? Ei senpuoleen ettäkö olisin suuri untuvan nyppimisen kannattaja, mutta turhempaa se linnun tappaminen on kuin nyppiminen.

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Onko näin? Kyllä mä luulen että lintua sattuu enemmän jos sen kynsi tai iso siipisulka irroitetaan, kuin untuvia nypitään. Vuotaako verta? Ei senpuoleen ettäkö olisin suuri untuvan nyppimisen kannattaja, mutta turhempaa se linnun tappaminen on kuin nyppiminen.
Se nyppiminen lienee enemmänkin turhaa kidutusta linnulle (jos siis on elossa).

Sijainti
Kerava
Varmaan sama jos vetäisi ihmiseltä hiuksia irti? Ei se kauhean kivalta tunnu. :eek:

Mangelo

Well-known member
Zaikom ilmeisesti kuvittelee että kyniminen ei satu. Tiedoksi: kyllä se sattuu.
Niin varmaan kuvittelen kun siinä niin sanot :yuck:

Ellei se jo tullut selväksi niin paheksun turhanpäiväistä eläinten tappamista. Kyniminen on paha. Tappaminen on hyvin hyvin paha. Eläin- tai ihmishenki on itseisarvo. Paheksun vallalla olevaa menttaliteetttiä että eläimet pitää tappaa ettei ne kärsi.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Niin varmaan kuvittelen kun siinä niin sanot :yuck:

Ellei se jo tullut selväksi niin paheksun turhanpäiväistä eläinten tappamista. Kyniminen on paha. Tappaminen on hyvin hyvin paha. Eläin- tai ihmishenki on itseisarvo. Paheksun vallalla olevaa menttaliteetttiä että eläimet pitää tappaa ettei ne kärsi.
Mielenkiintoista: suora tappaminen on pahasta, mutta tappamista edeltävä pieni kidutus ei ole erityisen moitittavaa?

Lainaus ketjun avauksesta:

"Kyllä rääkkäys+henki on mielestäni jalompaa kuin nirri pois."

Mangelo

Well-known member
henki = 'elossa olo' ellet sitä sattunu ymmärtämään

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Kyniminen on paha. Tappaminen on hyvin hyvin paha. Eläin- tai ihmishenki on itseisarvo. Paheksun vallalla olevaa menttaliteetttiä että eläimet pitää tappaa ettei ne kärsi.
Olet ilmeisesti vegaani.

Mangelo

Well-known member
Että kyllähän sitä aina pikkusen voi ohimennen kiduttaa jos muistaa varmistaa henkiinjäämisen?
Niin, kumman sinä valitsisit mieluummin:

a) joudut rosvojoukon ryöstämäksi ja potkimaksi, mutta toivut terveeksi
b) tulet rosvojoukon tappamaksi ja ryöstämäksi

Ei tämä sen vaikeempi asia ole.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Niin, kumman sinä valitsisit mieluummin:

a) joudut rosvojoukon ryöstämäksi ja potkimaksi, mutta toivut terveeksi
b) tulet rosvojoukon tappamaksi ja ryöstämäksi

Ei tämä sen vaikeempi asia ole.
Hieno vertaus. Et sitten parempaa keksinyt?

Hanhet eivät muuten "toivu terveiksi".

Captain Howdy

Well-known member
Mites tota... MÄ nypin mun mäyräkoiralta 2 krt vuodessa karvat veke. Mitäs siihen sanotte???? Ja elossahan se tietenkin on koko toimituksen ajan ja jälkeenkin!!!!

Status
Ei avoinna uusille viesteille.