Endurance kalusto?

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Mikä olisi hyvä auto ei myytävien luokkaan?
Kannaattaako ylipäätään ollenkaan viritää moottoria, kun tankkauksen tulee kestää viisi (?) minuuttia? Antakaa esimerkkejä siitä kuinka kauan tankillisella ajaa eri autoilla.
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by v10:
Mikä olisi hyvä auto ei myytävien luokkaan?
Kannaattaako ylipäätään ollenkaan viritää moottoria, kun tankkauksen tulee kestää viisi (?) minuuttia? Antakaa esimerkkejä siitä kuinka kauan tankillisella ajaa eri autoilla.
Mielestäni virittäminen nokkein osalta on turhaa mutta puristusten nosto sekä kannen putsaaminen om aivan kohdallaan.
Autoista on vaikea sanoa mikä on hyvä mutta näin äkkiseltään joku pieni ja kevyt 16 venanen ois kohdallaan jossa ruisku...eli tyyliin CRX ,Civic Gti etc etc...

Tosin radalla myös ajoominaisuudet painaa paljon sekä se saakos auton minimipainoon.
jouheva ajo tuo myös paljon etua.
Itsellä fundeerauksessa tosin 3.0 V6 Alfa.On joo janoinen kuin mikä mutta puhuu myös....
ehkä ei kuitenkaan tarpeeksi jotta tuo 5 min tulee kuitatuksi mutta auto oli halpa ja vähän ajettu.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
En tiedä miten on sääntöihin sopivuuden kannalta, mut joissain lehdissä 80-luvun parhaaksi etuvetoiseksi tituleerattu VW Corrado VR6 vois olla näyttävä ja ehkä nopeakin?

Tollanen auto ois siviilikäyttöön haaveissa...
 

JEP

Well-known member
Liittynyt
6.3.2001
Viestit
48
Ensi kesänä luokkaan on tulossa varmuudella 1-2 kpl. Alfa 75 V6 3.0. Ko. auton pitäisi olla kilpailukykyinen niin tehojen kuin ajettavuuden puolesta. Kulutus on ainut miinus...
 

Jyrki Repo

Active member
Liittynyt
5.12.2000
Viestit
27
Sijainti
Mikkeli
Oon jossain vaiheessa miettiny samaa.

Vaihtoehdoiksi miulla karsiutuivat Gsi kadett, 16v golf ja civic crx tai 16v. Oisvat pieniä tehokkaita kiuluja, jotka vie vähän gasoa. Ei tarviais ainakaan heti alkuun vireistää konetta ensinkään. Alustapalikkaakin ois tarjolla.

Luokka vaikuttaa erinomaisen mielenkiintoiselta ja toimivalta, vielä kun saatas puitteet kuntoon...
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Me ollaan porukassa mietittu MR2 Toyotaa. Saisi varmaan ajaa, kun on paperilla vähemmän sport kun FX GT. Tosin vain 30kg painavampi. Painoa olisi vakiona vetävillä pyörillä 56%.
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by JEP:
Ensi kesänä luokkaan on tulossa varmuudella 1-2 kpl. Alfa 75 V6 3.0. Ko. auton pitäisi olla kilpailukykyinen niin tehojen kuin ajettavuuden puolesta. Kulutus on ainut miinus...
Alfan syö kolmelitraiseksi kohtuuttoman paljon siviilinäkin...tietojeni mukaan 164 3.0 on myös tulossa mukaan ainoastaan GTV6 puuttuu sellainen vois olla kiva onhan nillä ja 75 turboilla menestyksekäs kisataustakin...

Harmi ettei saa ajaa alle 2.0 litran turbolla...meinaan kun 1.8 75 turbo hakkaa 3.0 75 Alfan mennen tullen...varsinkin kun kutitettu takavaloja on katsellut niin corvetet kuin Volvon T5 set ja T5-R ät...
Tosin oma 61 Vette Ei katsele Alfani takavaloja...

:D
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by v10:
Me ollaan porukassa mietittu MR2 Toyotaa. Saisi varmaan ajaa, kun on paperilla vähemmän sport kun FX GT. Tosin vain 30kg painavampi. Painoa olisi vakiona vetävillä pyörillä 56%.
olis kannattanut porukalla lukea sääntöjä ennemmin
:eek:
Mr2 fierot etc keskimoottoriset on kielletty eli ainoa ratkaisu ois perustaa ns GT luokka mutta sillloin vastaan tulisi myös tod näk. 911 Porschet Corvetet etc etc...
mr2 ois Roadsporttiin tosin passeli jos löydät auton joka tehty 84
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Originally posted by Mad-Mike:
olis kannattanut porukalla lukea sääntöjä ennemmin
:eek:
Mr2 fierot etc keskimoottoriset on kielletty eli ainoa ratkaisu ois perustaa ns GT luokka mutta sillloin vastaan tulisi myös tod näk. 911 Porschet Corvetet etc etc...
mr2 ois Roadsporttiin tosin passeli jos löydät auton joka tehty 84
Kyllä ne säännöt ihan tarkasti tuli luettua. Siellahän lukee että urheiluautot ja niihin rinnastettavat erittäin tehokkaat ajoneuvot on kielletty. Sitten mainittu mm 911 ja Fiero. Jos mr 2 on urheiluauto vaikka se ei ole edes tehokas saatikka erittäin tehokas niin sitten se vaan on. Säännöt on vain kirjoitettu pitkin vittua, kun niissä ei selkeästi kerrota mikä on kielletty ja mikä ei. Teksti voisi olla selkeä: Keskimoottoriset autot kielletty. Kaksipaikkaiset autot kielletty. Yli 0.16hv/kg kielletty jne.

No onkohan se crx, jollain tulkinnalla kielletty? Onhan se urheiluauto siinä missä mr2 ja nopeampikin tehtaalta tullessa.
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by v10:
Kyllä ne säännöt ihan tarkasti tuli luettua. Siellahän lukee että urheiluautot ja niihin rinnastettavat erittäin tehokkaat ajoneuvot on kielletty. Sitten mainittu mm 911 ja Fiero. Jos mr 2 on urheiluauto vaikka se ei ole edes tehokas saatikka erittäin tehokas niin sitten se vaan on. Säännöt on vain kirjoitettu pitkin vittua, kun niissä ei selkeästi kerrota mikä on kielletty ja mikä ei. Teksti voisi olla selkeä: Keskimoottoriset autot kielletty. Kaksipaikkaiset autot kielletty. Yli 0.16hv/kg kielletty jne.

No onkohan se crx, jollain tulkinnalla kielletty? Onhan se urheiluauto siinä missä mr2 ja nopeampikin tehtaalta tullessa.
Onhan Mr2 urheiluauto jos mikä...keskimoottori Tc kone ja kaksi paikkaa...sekä takaveto samoin kjuten jo X 1/9 fiude on urheiluauto...Ja väitinä tosissani että Mr2 pieksee mennen tulleen fieron joka ei mene missään suhteessa mihinkään tiedän ajoin semmoisia
ekoja jo 84 jenkeissä...

Jos on epäselvää autoista kysy Jassulta (Markula) suoraan...hän yleensä vetää linjan siinä mistä auton pohjalevy ja muu tekniikka on kotoisin...esim Alfa 75= Alfetta= Alfa6 = Alfa 90=> Alfa GTV´t
Taikka Civic Gti=> CRX.
Porschella kun ei ole vastaavia niin ainoa sallittu on 924 koska siinä on Audin kone joskus...924S onkin jo kielletty...
mielestäni rajat on olemassa....
Helpompaa se tietenkin olisi kun mentäisiin vaikka luokkareiden mukaan eli esmes A ryhmäläiset sallitaan mutta sitten budjetti karkaa käsistä.

Tosin nyttenkin itse haluisin Lukkoperän ja peltisarjat ksoka näitä osia oisi saatavilla helpommin kuin valusarjoja ja lukottomia periä...ja myös peltisarjat ei hajoa jos putket kolahtaa esmes kanttikiven yli...
Kaikkea ei voi saada kerralla on vaan todettava....

:(
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Mike mites niitten jarrujen kanssa kun säännöissä sanotaan, että niiden (satuloiden) pitää sopia alkuperäisiin kiinnikkeisiin. Voiko käyttää sovitepaloja?
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by v10:
Mike mites niitten jarrujen kanssa kun säännöissä sanotaan, että niiden (satuloiden) pitää sopia alkuperäisiin kiinnikkeisiin. Voiko käyttää sovitepaloja?
-Ei koska silloin ne ei sovi alkuperäisiin kiinnikkeisiin...mutta kuka sanoi että jos jotain on esmes tiellä ettei saisi rälläköidä sitä osaa pois...mutta tästähän ei ollut kyse eihän?
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Originally posted by Mad-Mike:
-Ei koska silloin ne ei sovi alkuperäisiin kiinnikkeisiin...mutta kuka sanoi että jos jotain on esmes tiellä ettei saisi rälläköidä sitä osaa pois...mutta tästähän ei ollut kyse eihän?
Ei.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Tuossa kattelin E2-kisan tuloksia ja huomasin, et alkaa olla aika nimekästä porukkaa mukana. Ainakin seuraavat hemmot ovat ajaneet rataa oikein tosissaa:

Bengt Wiik
Tomi Furu
George Holm
Sune Häggblom
Nils-Gustav Wiik

kaikki näemmä kyllä samalta alueelta...

Tuskin maltan odottaa jahka eka Kemoran endurance-kisa koittaa ja ehkä Jurvassakin vois käydä, kun taitaa noi SM:t osua huonoille päivämäärille.
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Zep:
Tuossa kattelin E2-kisan tuloksia ja huomasin, et alkaa olla aika nimekästä porukkaa mukana. Ainakin seuraavat hemmot ovat ajaneet rataa oikein tosissaa:

Bengt Wiik
Tomi Furu
George Holm
Sune Häggblom
Nils-Gustav Wiik

kaikki näemmä kyllä samalta alueelta...

Tuskin maltan odottaa jahka eka Kemoran endurance-kisa koittaa ja ehkä Jurvassakin vois käydä, kun taitaa noi SM:t osua huonoille päivämäärille.

Osa on sukuakin.....
mutta ei tuossa vielä mitään kovempiakin on kuulemma tulossa eikä edes Alfalla vaan Japanilaisella....
 
Ylös