Ensi kauden kujeet!

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
No niin yhtä rallia vaille tämän kauden päätös. Mitä tästä kaudesta jäi käteen? Ei oikestaan mitään. Ei kunnon kilpailua ja yksi täysin ylivoimainen kuski. Bosse olisi voinut hyvinkin haastaa Loebin, mutta ei Peugeotista tai Pirellistä siihen ollut. Miksei Solberg myös.

Mikko Hirvonen on aika mukavasti päässyt yllättämään. On kehittynyt Subarun ajoista. Garde oli oma itsensä. Tasainen pistemies, ei kuitenkaa siellä kirkkaimmassa kärjessä. Rovis oli aika pettymys mulle. Galli oli useassa rallissa nopeampi.

Ens vuonna täyden sarjan suomalaisista ajaa näillä näkymin vain Bosse Fordilla. Loebin mestaruusputki saattaa hyvinkin katketa.
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
patriot sanoi:
No niin yhtä rallia vaille tämän kauden päätös. Mitä tästä kaudesta jäi käteen? Ei oikestaan mitään. Ei kunnon kilpailua ja yksi täysin ylivoimainen kuski. Bosse olisi voinut hyvinkin haastaa Loebin, mutta ei Peugeotista tai Pirellistä siihen ollut. Miksei Solberg myös.

Mikko Hirvonen on aika mukavasti päässyt yllättämään. On kehittynyt Subarun ajoista. Garde oli oma itsensä. Tasainen pistemies, ei kuitenkaa siellä kirkkaimmassa kärjessä. Rovis oli aika pettymys mulle. Galli oli useassa rallissa nopeampi.

Ens vuonna täyden sarjan suomalaisista ajaa näillä näkymin vain Bosse Fordilla. Loebin mestaruusputki saattaa hyvinkin katketa.
Ens kausi on mielenkiintoinen. Autot saattavat olla suht tasaväkisiä. Yksityistallien autot saattavat pärjätä kivasti ainakin osassa kisoista.
Toivon ainakin tasaista ja vaiherikasta kautta tämän vuoden itsestäänselvyyden tilalle. Veikkaus on, että Ford tulee esille ensi
vuonna. Pitkästä aikaa Ford myös voittoihin pystyvät kuljettajat.
Bossen ei tarvitse yrittää liikaa ens vuonna ja pysyy ojien välissä paremmin
sekä autokin kestänee.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Vilkku sanoi:
Bossen ei tarvitse yrittää liikaa ens vuonna ja pysyy ojien välissä paremmin
sekä autokin kestänee.
On muuten pysyny tiellä jo Märtinin tulon jälkeen kiitettävän hyvin...
 

Rallimies

Well-known member
Liittynyt
3.1.2004
Viestit
253
Sijainti
Konnevesi.
Kukas muuten ajaa ens vuonna numerolla 2? Vai onko se niin että Loebbi ajaa "yksityistallissa" jonkun muunkin kanssa?

Toki Rovis on ollu pienoinen pettymys mutta myös samalla pienoinen yllätys. Varsinkin walesissa ja Japanissa vauhti oli kohdallaan. Autossa vaan tuntui olevan noita vikoja.
Mikko on ajanut aivan loistavan kauden. Ihme on jos ei aja ens vuonna tehdas tiimissä. Duvalin pieksää soralla varmasti mennen tullen.
Bosse on ajanut myöskin hienon kauden vaikka voittaja onkin vain kaksi.
Gardemeister oli kans pikkuinen pettymys. Tosin mitä voi odottaa jos ei aja testiä ja auton säädöt on ihan metässä. Krestaa pisti kyllä ihan kiitettävästi päihin mikä nyt ei ollut kovin kova ylläri.

Toivotaan että ainakin tuo Loebin uskomaton voittokulku katkeais ens vuonna. 6 kisaa peräkkäin on jo liikaa. Eiköhän Petter ja Marcus pistä kampoihin ja tiedä sitten jos vaikka joku muukin pääsis voittamaan.
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Uskoisin että mestaruus ratkeaa ensi vuonna Solbergin ja Bossen kesken. Loeb on varmasti mukana taistelussa, ellei jopa johdossa kuaden alkupuoliskon, mutta kylmä fakta on että tehdastallit kehittyvät yksityisiä selvästi nopeammin. No, loppukaudesta ajetaan paljon noita asfaltikisoja joten ehkäpä Sebulla on kuin onkin mahdollisuuksia.
 

ttkorhon

Well-known member
Liittynyt
13.4.2003
Viestit
274
Ma sanoi:
Uskoisin että mestaruus ratkeaa ensi vuonna Solbergin ja Bossen kesken. Loeb on varmasti mukana taistelussa, ellei jopa johdossa kuaden alkupuoliskon, mutta kylmä fakta on että tehdastallit kehittyvät yksityisiä selvästi nopeammin. No, loppukaudesta ajetaan paljon noita asfaltikisoja joten ehkäpä Sebulla on kuin onkin mahdollisuuksia.
Ensi vuonna noita asfaltti kisoja ei kylläkään ole loppukaudesta kuin Saksan osakilpailu. Saksassa ajetaan elokuun alussa ja sen jälkeen ajetaan vielä 7 sorakisaa, kuten tosta listasta näkyy:

20-22 January MC Rallye Automobile Monte-Carlo
3-5 February S Uddeholm Swedish Rally
3-5 March MEX Corona Rally Mexico
24-26 March E Rallye de España
7–9 April F Rallye de France - Tour de Corse
28-30 April RA Rally Argentina
18-21 May I Rallye Italia-Sardinia
2-4 June GR Acropolis Rally of Greece
11-13 August D OMV ADAC Rallye Deutschland
18-20 August FIN Neste Rally Finland
1-3 September J Rally Japan
22-24 September CY The Cyprus Rally
13-15 October TR Rally of Turkey
27-29 October AUS Rally Australia
10-12 November NZ Rally of New Zealand
1-3 December GB Wales Rally GB
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Autosport:

Ford team director Malcolm Wilson has admitted that he may have to hold Mikko Hirvonen back on some rallies while the Finn gains experience.
Taas sama juttu. Kuinka helvetin kauan Hirvosen pitää vielä "kerätä kokemusta"?

:mad_old:
 

hannu^

Well-known member
Liittynyt
29.12.2003
Viestit
781
Sijainti
Joensuu
Faustus sanoi:
Autosport:



Taas sama juttu. Kuinka helvetin kauan Hirvosen pitää vielä "kerätä kokemusta"?

:mad_old:
Parempi se on ajaa varmasti ralli maaliin kuin lähteä riskillä ja keskeyttää ensimmäiselle pätkälle. Luulen että uusi auto kaipaa kilometrejä.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Faustus sanoi:
Autosport:



Taas sama juttu. Kuinka helvetin kauan Hirvosen pitää vielä "kerätä kokemusta"?

:mad_old:
Varmaan ovat vain keksineet tekosyyn antaakseen Märtinille auton muutamaan kisaan.. Lisäksi siinä sanotan "voisi", eli välttämättä ei tapahdu. Asia varmaan tapahtuisi samalla tavalla kuin aikoinaan Duvalin kohdalla, kun kolmas auto annettiin Tuohinolle. Uskon, että Mikko ajaa kaikki kisat uudella mallilla.
 

jäämies

Well-known member
Liittynyt
7.3.2004
Viestit
825
YLE Teksti-tv ilmoittaa ettei Skoda osallistu ensi vuoden sarjaan tehdastiiminä. :thumbdown
 

hannu^

Well-known member
Liittynyt
29.12.2003
Viestit
781
Sijainti
Joensuu
Mitäs talleja näitä sitten onkaan enää? Mitsu, Ford ja Subaru. Ja yksityistallit myös. Olisikohan rallille hyötyä sääntöjen avulla halventaa autoja? Seuraavaksi kaudeksihan tulee jo muutoksia mutta ovatko ne riittävät? Samalla voitaisiin yrittää tasoittaa entisestään autojen eroja ja tehdä niiden ajamisesta näyttävämpää. Näin useampi tiimi pääsisi halvemmalla mukaan ja laji saisi lisää katsojakuntaa näyttävämmän menon ja tiukentuneen kisailun ansiosta. Suuri katsojakunta luultavasti kiinnostaa sponsoreitakin.

Eipä tuo ralli nyt toisaalta missään karmeassa ahdingossa ole, tarjoaahan se näyttävyyttä jo nyt. Mutta käsitykseni mukaan tallien ylläpito on melko kallista, ja tallien karsiutuminen ei tee ainakaan hyvää lajille.

Jokaisessa moottoriurheiluluokassa pitäisi mielestäni tähdätä siihen, että saadaan paljon laitteita viivalle ja tasaista tappelua ja vaihtuvuutta kärkeen, sekä näyttävää ajoa. Luulen, ettei mikään luokka ole täydellinen tuon osalta, vaan parannettavaa löytyy aina.
 
Viimeksi muokattu:

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Vetäytymisen jälkeenkin Skoda lienee
MM-ralleissa mukana yksityistallina,
jolloin saksalainen Armin Schwarz ja
itävaltalainen Raimund Baumschlager
ajaisivat Skodalla Red Bull -tallissa.
Joka paikkaan ne kerkeekin "pelastamaan"
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Paitti että Schwarz ja Baumschlager ovat tuon Auto Motor und Sportin jutun mukaan tallin johdossa eikä kuskeina. Schwarzihan kun nimenomaan lopetti ajouransa tähän kauteen.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kyllä vähän hämmästelinkin etenkin tuota Baumschlageria kuskina kun jutun luin. Huonon muistini mukaan ajeli joskus 90-luvun puolivälissä yksityistallin Escortia Vatasen kanssa, en muista sen jälkeen kuulleeni.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2540
Bobakki sanoi:
Kyllä vähän hämmästelinkin etenkin tuota Baumschlageria kuskina kun jutun luin. Huonon muistini mukaan ajeli joskus 90-luvun puolivälissä yksityistallin Escortia Vatasen kanssa, en muista sen jälkeen kuulleeni.
Onhan tuo muistini mukaan ajellut ainakin RedBull-väritteisellä Focuksella tässä muutama vuosi takaperin.
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Autosport kertoo, että David Nalbandian aikoo perustaa tallin, joka osallistuisi N-ryhmän MM-sarjaan. Nalbandian saattaisi jopa istua pelkääjän paikalla joissain ralleissa.
 

jäämies

Well-known member
Liittynyt
7.3.2004
Viestit
825
IS Veikkaaja tietää kertoa että Markko Märtin keskittyisi tulevalla kaudella virolaiskuljettajien valmennukseen perustettuaan junioritiimin Viron autourheiluliiton kanssa.
 
Ylös