Ensimmäinen viestisi

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Löydätkö vielä ensimmäisen viestisi? Tässä minun:
Itse kyllä tykkään eniten 90-luvun puolenvälin Williamseista, jotenkin toi Rothmansin väritys vaan sopii Formulaan, ja ihan siht hyvältä se näyttää pienoismallina ilman Rothmansin logoo.

Siis väritys hyvä, mutta mainostaja huono :cool:
Arkistot lienevät vuoteen 2001 saakka, joten ihan kaikilta ei sitä sitten löydy, mutta minäpä löysin :tongue:

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Tämä lienee ollut eka:

Tilastonikkari Brian Lawrence ottaa kantaa myös siihen, oliko Kovalainen sadas GP-voittaja. Jossainhan näin on ilmeisesti uutisoitu. Ja heittää tietäjille samalla haasteen.

Quote:
Originally Posted by Brian Lawrence
Well sort of. If you count the ten Americans who won the Indy 500
1950-60 - which counted towards the WDC, but wasn't a 'Grand Prix';
and if you count the two Italians who gave up their cars for Fangio
to win the race.

Technically Heikki is the 88th GP winner.

Mental exercise for true F1 anoraks - how many of the 88 can you
name without cheating? Try listing them by nationality and/or by
team.

Jos joku haluaa lähteä voittajia listaamaan, niin vaikka Trivia-ketjuun saa yrittää.
Aika masturbatorinen ketju tämä.

WebSlave

Trackman
Haun mukaan ensimmäinen:

Outoja ratkaisuja

Lotus yritti viedä 79-mallissa käytetyn maaefektin niin pitkälle, ettei etu- ja takasiipiä olisi tarvittu lainkaan. Tällä 80-mallilla ajettiin testejäkin, mutta kisassa käytettiin muiostaakseni ainoastaan perinteisempää siivillä varustettua versiota.

Lotus yritti helmojen kieltämisen jälkeen vielä toistakin mullistavaa ratkaisua. Lotus 88:ssa oli kaksi runkoa sisäkkäin. Se, johon renkaat oli ripustettu oli käytännössä lähes jousittamaton ja kuski taas istui jousitetussa sisärungossa. FISA (FIAn nimi niihin aikoihin) kielsi ratkaisun laittomana. Ulompi runko kun laskeutui lähes raapimaan maata muodostaen helmat, jotka siis oli kielletty.

Ensing ei "halunnut" kopioida Lotuksen maaefektiratkaisua (lue: ei ollut varaa kehitystyöhön), joten he lykkäsivät jäähdytyssäleikön sivuponttoonien sijaan suoraan auton keulaan. Luultavasti rumin F1, josta minä olen nähnyt kuvan.

Arrows A2 oli myös mielenkiintoisen näköinen. Keula oli pyöreä kuin 50-luvulta, sivuponttoonit ylettyivät eturenkaiden väliin ja takasiipi oli laskettu rungon tasolle sivulautojen raapiessa maata.
Pari kuvaa, joista olen poistanut sponsorit aikoinaan tietokilpailutarkoituksessa:
http://www.sunpoint.net/~webslave/kuvat/carquiz1.jpg
http://www.sunpoint.net/~webslave/kuvat/carquiz2.jpg

Siinäpä ratkaisuja 70-80-lukujen vaihteesta, jolloin säännöt vielä antoivat tilaa persoonalliselle suunnittelulle.

Joni

Well-known member
Ei kyl tosiaan näy ku et vanhin viesti näyttää 2010 Huhtikuulle. Näkeekö vipit kauemmas? :D :jaska:

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Tuossa on ainakin yksi ihan ensimmäisistä.
Eei...90:n %:n prosentin varmuudella sanoisin että se ihka ensimmäinen on tämä.

edit:Laitetaan vielä kaikkien ihasteltavaksi.

Oli kyllä aikamoinen kisa. :alppu: Lopetin kuitenkin kattelun heti kun Räkä keskeytti :nope: Oli muuten aika nasta se toka kierros! Joka toinen auto ajo siihen "parkkipaikalle" :D

Mistähän muuten noi Räkän ainaiset tekniset viat tulee autoon? :doubtful: Hän on ainoa tämän hetken neljän nopeimman joukosta joka on joutunut keskeyttämään tekniseen vikaan ja ylipäätään keskeyttämään. :doubtful:

Edit: Spykerin (ja Winkelhockin) ekat johtokierrokset. Taitaa olla enemmän kuin esim. Rellulla! :D
edit: Eikä, toinen huti!

Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Kaikissa hauissa saa vain 500 viimeisintä poostausta näkyville...
No mitenkäs minä sain haulla tuon helmikuussa 2005 postatun? Rapiat 13.000 viestiä sen jälkeen postanneena.

Pitääpä testata...

Jonin ensimmäinen viesti, 19.01.2004:
Nyt sauber tulee olemaan vahva ja vihdoinkin fisicolla on semmonen auto alla että oksat pois! :)
Hakuohje

Search > Advanced Search > Search by User Name (Find Posts by User/Exact Name)

Find Posts From > A Year ago > and older

Sort Results by > Last Posting Date > Ascending Order

Show Results as > Posts

Viimeksi muokattu: