Onko villaveitsi sama kuin keritsin?Tuli tuossa toissapäivänä halkaistua sämpylät villaveitsellä
Onko villaveitsi sama kuin keritsin?Tuli tuossa toissapäivänä halkaistua sämpylät villaveitsellä
Se on muuten hyvä kun joku aina jälkikäteen kertoo mitkä postaukset on lukemisen arvoista.*tirsk*
Joku? JOKU!? Moon luullut, että sä luet vain ne postaukset, joilla on mun hyväksyntä. Pettynyt olen.Se on muuten hyvä kun joku aina jälkikäteen kertoo mitkä postaukset on lukemisen arvoista.
*tirsk*
T: nimim. nopeasti skrollasin alaspäin.
Sori. SORI!Joku? JOKU!? Moon luullut, että sä luet vain ne postaukset, joilla on mun hyväksyntä. Pettynyt olen.
Oon saattanu aiemminkin kertoa, mutta laspsosena kehittelin kavereille meidän varastossa olevasta villaveitsestä hurjia seikkailutarinoita väittäen, että se on pappan viidakkoveitsi. Pappa oli tutkimusmatkailija ja kierrelly paljon Afrikassa ja Aasiassa, Burman ja Borneon viidakoita myöden. Ihmisyöjiä sun muita oli tarinassa. Kerran sitte kesken tarinaniskennän isäpuolen veli sattui poikalle ja kertoi asian oikea tolan. Vähäkö keljutti.
Olit vaan sen mielestä liian nuori tietämään totuutta, niin se sepitti tuollaisen valheen.Oon saattanu aiemminkin kertoa, mutta laspsosena kehittelin kavereille meidän varastossa olevasta villaveitsestä hurjia seikkailutarinoita väittäen, että se on pappan viidakkoveitsi. Pappa oli tutkimusmatkailija ja kierrelly paljon Afrikassa ja Aasiassa, Burman ja Borneon viidakoita myöden. Ihmisyöjiä sun muita oli tarinassa. Kerran sitte kesken tarinaniskennän isäpuolen veli sattui poikalle ja kertoi asian oikea tolan. Vähäkö keljutti.
Asiaa joka sana. Ruokahifeily on homojen hommaa.Jaahas, täällä on taas elämisen spesialistit kertomassa minkälaisia veitsiä pitää käyttää jotta tulee hyvä ruoka, parempi mieli. Totta vitussa esim. perunan kuorimiseen käytetään kuorimaveistä jne. mutta sipulin saa pilkottua melkein millä tahansa veitsellä, vaikkapa fileerausveitsellä.
Toisaalta ymmärrän että on olemassa näitä hifistelijöitä jotka hellii ruoanlaittovälineitäkin että aa, aa, allin paistinlasta. Nämä vaatii aamiaispuuronkin tehtäväksi pulloveteen jos alueella on veden kovuus väärä. Vitun Martat.
Ruokaa syödään saatana joka vitun päivä, ei se joka kerta tartte olla tehty niin perkeleen "oikein".
Muista oikea veitsi oikeaan tilanteeseen! Esim. munakkaan leivittämiseen, vohveleiden pilkkomiseen ja inkiväärioksennuksen keräämiseen laverilta kuhunkin omat veitsens'.Jaa, no. Kai se on sitten pakko ruveta ruokahifistelemään.
Tuli tuosta mieleen tämä:Muista oikea veitsi oikeaan tilanteeseen! Esim. munakkaan leivittämiseen, vohveleiden pilkkomiseen ja inkiväärioksennuksen keräämiseen laverilta kuhunkin omat veitsens'.
Ei vaikuta. Paitsi silleen, että jos tomaatin leikkaa tylsällä veitsellä, niin sitten joutuu syömään tomaattia jossa ei ole sisusta laisinkaan.Jotta päästään aasinsiltana toikin otsikkoon, voisinkin herroilta veitsiviisailta kysyä vilpittömästi, että vaikuttaako se ihan oikeasti lopputulokseen so. valmistuvan ruoan makuun, että millä veitsellä leikkaat mitäkin einestä? Tää siis ihan ilman vitsailua tai virnuilua, koska en oikeasti tiedä. Ja jos ei vaikuta niin mitä väliä sillä sitten on?
Ei ollut moinen kyseessä, vaan fiskarssin "saha"laitainen verzioone. Semmottinen aalltoprpfiilinen terä.
Veitsien laatu tekee kokkailusta nautittavampaa ja turvallisempaa. Sama homma huonon ja hyvä auton suhteen, että kummallakin pääset pisteestä a pisteeseen b, mutta hyvällä mukavammin, ehkä nopeammin ja ainakin turvallisemmin. Ja huonolla veitsellä on hemmetin kova homma leikata liha siististi oikein. Eikä onnistu sittenkään, ainakaan turvallisesti. Myös pannujen ja kattiloiden on syytä olla kunnossa. Muuten tulee kärähtänyttä kusimunaa.Jotta päästään aasinsiltana toikin otsikkoon, voisinkin herroilta veitsiviisailta kysyä vilpittömästi, että vaikuttaako se ihan oikeasti lopputulokseen so. valmistuvan ruoan makuun, että millä veitsellä leikkaat mitäkin einestä? Tää siis ihan ilman vitsailua tai virnuilua, koska en oikeasti tiedä. Ja jos ei vaikuta niin mitä väliä sillä sitten on?