Espanja 2011

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Toiseksi viimeisen aika, ja aika mielenkiintoisista asetelmista lähdetään. Mikko ja Loeb tasapisteissä ja Ogier vain muutaman pisteen päässä. Loeb joutuu auraamaan perjantan jolloin ajetaan soralla, joten toivottavasti tästä olisi edes jotain hyötyä Fordille. Muutenhan taitaa taas tulla noutaja.

Itse olen lähdössä paikanpäälle, huomenna suunta kohti Barcelonaa ja siitä Salouhin. :thumbup:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Toiseksi viimeisen aika, ja aika mielenkiintoisista asetelmista lähdetään. Mikko ja Loeb tasapisteissä ja Ogier vain muutaman pisteen päässä. Loeb joutuu auraamaan perjantan jolloin ajetaan soralla, joten toivottavasti tästä olisi edes jotain hyötyä Fordille. Muutenhan taitaa taas tulla noutaja.

Itse olen lähdössä paikanpäälle, huomenna suunta kohti Barcelonaa ja siitä Salouhin. :thumbup:
Ja Quesnel ilmoitti sitten ihan julkisesti että tallissa tehdään kaikki mahdollinen ja mahdoton Lööpin voiton eteen ja ettei Ogineegerillä ole lupaa ajaa voitosta (kuin ehkä siinä tapauksessa että Lööppi jää kärjestä nin kauas etti pisteille ajaminen onnistuisi edes "tallikaveria" ja Suulperiä seisottamalla, mikä taas on erittäin teoreettinen mahdollisuus)
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
"Mielenkiintoista" nähdä kuinka pitkälle Citikka on valmis menemään Loebin paapomisessa. Otetaan nyt vaikka tämmöinen äärimmäisen yltiöpositiivinen tilanne missä Loeb on ongelmien jälkeen päätöspäivänä jämäpisteillä sijoilla 6-10 ja Ogier ja Hirvonen on sijoilla 1-2. Ihanko oikeasti Citikka on siinäkin tilanteessa valmis kusemaan Ogierinkin muroihin, odotuttamaan häntä puoli päivää hilatakseen Loebiä yhden sijan ylöspäin, lahjoittaen samalla kuskitittelin avaimet Mikolle? Ymmärrän toki että kun se kuskijärjestys on paperille painettu niin sillä mennään, mutta on se nyt prkle jos tuommoisessakin tilanteessa otetaan tuloslistanmuokkausleikit käyttöön.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3609
Sijainti
JKL
"Mielenkiintoista" nähdä kuinka pitkälle Citikka on valmis menemään Loebin paapomisessa...
Uudessa VM:a oli mielenkiintoista tarinaa aiheesta ja mm. siitä ettei Kim Vatasella(Ogieerin manageri) ole enää asiaa Sitikan tiloihin... Eli aika tulehtunutta jos noin oikeasti on. Nyt tullaan sitten siihen että onko Ogieerilla halua/motiivia auttaa Loebia jos perseessä on jo kengän kuva. Vai painaako kaasupohjassa niin pitkään kun vehkeet kulkee... Vai käykö niin ettei se kulje edes ekana päivänä kuten Petterillä... Mielenkiintoista ja ihan ilman heittomerkkejä...
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
No suurin jännityshän menee jo ennakkoon kun ilmoitetaan että ihan kaikki tehdään Loebin eteen, eli ihan varmasti ovat valmiita menemään kuinka pitkälle tahansa. Vaikka Ogierilta löytyisikin vielä kapinahenkeä niin kyllä kai se #2 Citikka saadaan pysäytettyä sinne pätkälle tarvittaessa vaikka etänä läppäriltä. Tai vaihdetaan ennen kisaa Ogierin ja Petterin autoja päikseen, vielä varmempi kapinan vesittäjä.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Latvala ajaa ekana päivänä kunnon kaulan hyvän lähtöpaikan turvin ja asfaltilla sitten ajaa varmistellen voittoon.

Hirvonen yrittää laittaa soralla Loebille kampoihin, mutta selvää eroa ei synny. Asfaltilla Loeb sitten jättää Hirvosen taakseen. Loeb tulee toiseksi ja Hirvonen taistelee kolmospaikasta Sordon kanssa.

Talli sössii Ogierin "vahingossa" kauas kärkitaistosta. Meeke ajaa pihalle ja valittelee kokemattomuuttaan. Loput ajelevat miten ajelevat, mutta Räikkönen on Petterin jälkeen toiseksi nopein ei tehdaskuski.

Näin siinä käy.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2076
Itse olen lähdössä paikanpäälle, huomenna suunta kohti Barcelonaa ja siitä Salouhin. :thumbup:
Hyvää reissua! Tarinoi jälkikäteen käytännön kuvioistakin, niin voi laittaa itsekin harkintamyssyyn tulevia vuosia ajatellen.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Itse olen lähdössä paikanpäälle, huomenna suunta kohti Barcelonaa ja siitä Salouhin. :thumbup:
Hyvää matkaa! Kahdesti käyneenä pidän Catalunyaa hienona rallina (vaikka kuitenkin pidän Portugalista vielä enemmän..) ja ilo olisi mennä vaikkapa El Prioratin tai La Mussaran mestoille - vaikka sielläkin ollaan katsojia siirretty karsinoihin.

Osallistujalistalla on yllättävän vähän harrastajia, etenkin paikallisia. Suomessa historiceista tuttu Font näyttää löytyvän. PWRC:ssä norjalaistalli ajattaa espanjoolia. VW:n Skodissa Lemes (joka Alsacessa kunnostautui siirtymillä) ja Riedemann, jonka paikasta Burkart lienee kateellinen?

Fordien pitäis avauspäivänä lykätä kunnon vauhtia niin Citikallakin olis oikeata ajettavaa eikä sisäistä välienselvittelyä. Vielä ei olla päästy tallikaverien matsiin a la Panizzi - Delecour...
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Fordilla sitten testipäivät loppu. Katalonia varmaan voidaan vetää ns. vanhasta muistista vaikka Elsass-rallin säädöillä mutta Walesin teille olis ollu kokolailla tärkeää että ne säädöt olis saatu heti ekasta päivästä lähtien edes jollain lailla oikealle "tontille". Melkoista typerehtimistä taas Wilsonin porukalta.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Hirvosen kohdalla säädöt vedetään hatusta Kataloniaankin, koska säädöt oli pielessä niin Saksassa kuin Ranskassakin. Märtin (ja Tänäk?) käytti sen verran aikaa edellisissa testeissa, ettei Hirvonen ehtinyt kokeilla säätöjä kunnolla. Tosin Ford miehillä on säädöt sen verran usein hukassa, että tokkopa tuosta olisi apua ollut. Latvalalle löytyi kuitenkin hyvät säädöt. Uusimmassa VM:ssä on mielenkiintoinen Hirvosen haastattelu, jossa näistä asioista kertoi.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Mitäs niillä testeillä, muuta kun vaan hanskalla paikaten het ykköspätkältä lähtien, ja viimeistään kakkospätkällä ryteikön puolelle. Hirvosen pitäisi yhtäkkiä löytää jostain sellainen vaihde millä ajettaisiin vitospaikan sijaan voitosta, mistä ihmeestä semmoinen tähän hätään löytyy. Ei kai Citikoiden romuralli ikuisuuksiin jatku.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Lammen Lassella on aika paljon selkänojaa Mitsubishi-ajoilta jonka turvin noita kommentteja esittää. Malkolmi ei ollut kovin kasonen rallikuljettaja aikoinaan eikä Fordinkaan kisahistoria anna syytä olettaa että hommat voisivat natsata kohdilleen. Pahoin pelkään että sekä Volkkari että Prodriven Mini tulevat vetämään heittämällä Fordista ohi. PSA-yhtymähän on sen jo tehnyt useammallakin autolla.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Hirvosen kohdalla säädöt vedetään hatusta Kataloniaankin, koska säädöt oli pielessä niin Saksassa kuin Ranskassakin. Märtin (ja Tänäk?) käytti sen verran aikaa edellisissa testeissa, ettei Hirvonen ehtinyt kokeilla säätöjä kunnolla. Tosin Ford miehillä on säädöt sen verran usein hukassa, että tokkopa tuosta olisi apua ollut. Latvalalle löytyi kuitenkin hyvät säädöt. Uusimmassa VM:ssä on mielenkiintoinen Hirvosen haastattelu, jossa näistä asioista kertoi.
Käsittämätöntä että kuljettaja joka ajaa MM:stä ei saa testiaikaa juuri lainkaan vaan se vähäinenkin aika käytetään ex-kuljettajien ajattamiseen. Luulisi että alustasäätöjä voisi ajaa miltei identtisellä S2000-luokan kalustolla ainakin asfaltille jos tarkoituksena on löytää kadonnut punainen lanka.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Toivotaan parasta mutta pahoin pelkään että Loeb ja Sordo tulevat dominoimaan tätä kisaa.

Onnea vaan kaikille kisaan, erityisesti Kimbelle, Mikolle, Jari-Matille ja Minille.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Käsittämätöntä että kuljettaja joka ajaa MM:stä ei saa testiaikaa juuri lainkaan vaan se vähäinenkin aika käytetään ex-kuljettajien ajattamiseen. Luulisi että alustasäätöjä voisi ajaa miltei identtisellä S2000-luokan kalustolla ainakin asfaltille jos tarkoituksena on löytää kadonnut punainen lanka.
Voiskohan olla syy juuri siinä, että Hirvosen testaamisten punainen lanka on ollut jo pidemmän aikaa kateissa. MM:lla on ilmeisesti edelleenkin järjellisempi näkemys siitä miten autoa pitää muuttaa vaikka onkin ollut pitkään poissa aktiivihommista.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Toivotaan parasta mutta pahoin pelkään että Loeb ja Sordo tulevat dominoimaan tätä kisaa.

Onnea vaan kaikille kisaan, erityisesti Kimbelle, Mikolle, Jari-Matille ja Minille.
Sordolla tarkoittanet Ogieria?:alppu:
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Voiskohan olla syy juuri siinä, että Hirvosen testaamisten punainen lanka on ollut jo pidemmän aikaa kateissa. MM:lla on ilmeisesti edelleenkin järjellisempi näkemys siitä miten autoa pitää muuttaa vaikka onkin ollut pitkään poissa aktiivihommista.
Juurikin näin. Latvala ilmeisesti on testannut ihan riittävästi ja MM:n ajelut olivat enemmänkin Hirvosen ajasta pois.

Ogier muuten ajoi joku aika sitten jonkin kylärallin asfaltilla. Samoin Räikkönen&Ogier ajoivat viime vuonna parikin pikkurallia. Rallin ajamista ei lasketa testipäiväksi. Hirvoselle ei tälläistä mahdollisuutta ole löytynyt, joten kyllä Fordin panostustakin voi kyseenalaistaa.
 
Ylös