Estäjät

Sijainti
Oslo
Paikallisessa K-marketissa tapahtunutta:
Sitten, liukuhihna olikin jo tyhjä edestäni ja kaksi juomaani olivat viimein menossa kohti maailman kauneimman kassatädin kätösiä. Sillä hetkellä joku keski-iän jo ohittanut maatuska puski koripinossa olleen koppansa kera härskisti eteeni ja sanoi, jotta sori mulla jäi vähän kesken kun piti hakea lisää tavaraa. Siis tämä nainen etuili jättiostostensa kanssa ja minulla oli vain kaksi juomaa! Siinäpä sitten mielessä pyöri vain vittuperkelesaatana ja missä kivääri?. Ainoastaan jäätävän kaunis kassaneitokainen sai pokerin pitämään ja nyrkissä olleen käden pysymään taskussa.
:D
Täytyy kyllä sanoa että vaikka olen melko maltillista sorttia, niin joutuessani itse vastaavaan tilanteeseen olisin parhaan kykyni mukaan yrittänyt tehdä tyhjäksi "maatuskan" etuilun.

jjv

Arschloch
ajatuksella, että pikkumarketissa pääsee asioimaan nopsaan
Se tahtoo nykyään olla, että useasti pikkukaupasta selviää nopeasti, mutta silloin kun tökkää niin tökkää kunnolla eikä tartte olla kuin yksi ihminen jonossa edessä. On postipaketin hakua, lottorivin täyttöä, kolikoiden laskemista, tarrojen keräilyä, tupakkakoneen toimintaperiaatteen taivastelua, pullonpalautuskuitin etsimistä, maksalaatikkopurkki vuotaa, banaanipussista puuttuu hintalappu, "eikö tämä ollutkaan tarjouksessa" jne. Muutamia olen joutunut elävältä nylkemään ja lauantaimakkaroiksi siivuttamaan, suoraan 30 rosentin alennukseen.

burb

.
Mites tää lotto niinku öö että tuleeko tähän niinku montako numeroa entä miten tähän laitetaan se keno?

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Paikallisessa K-marketissa tapahtunutta:

Menin noutamaan kaksi kylmää janojuomaa ajatuksella, että pikkumarketissa pääsee asioimaan nopsaan. Juomat olivatkin kourassa 20 sekuntia kauppaan saapumisen jälkeen.

Mutta kassalle saavuttuani tein huomion, että vaan yksi linja oli käytössä ja eikös siellä joku matami ollut latomassa viikon eväitä liukuhihnalle. Tämän yllättävän ruuhkan purkautumista odotellessani tuumin jotta mikäpä tässä, odotellaan vaan. Siinä vain ihmettelin kun kassan takana olleessa koripinossa oli päällimmäisessä korissa vielä täysi mälli evästä, mm. jauhelihaa 10 pakettia. Tuumin että jollain vissiin ollu lompsa jäänyt matkasta tahi muu syy ostosten keskeytymiseen.

Sitten, liukuhihna olikin jo tyhjä edestäni ja kaksi juomaani olivat viimein menossa kohti maailman kauneimman kassatädin kätösiä. Sillä hetkellä joku keski-iän jo ohittanut maatuska puski koripinossa olleen koppansa kera härskisti eteeni ja sanoi, jotta sori mulla jäi vähän kesken kun piti hakea lisää tavaraa. Siis tämä nainen etuili jättiostostensa kanssa ja minulla oli vain kaksi juomaa! Siinäpä sitten mielessä pyöri vain vittuperkelesaatana ja missä kivääri?. Ainoastaan jäätävän kaunis kassaneitokainen sai pokerin pitämään ja nyrkissä olleen käden pysymään taskussa.

Siinä sitten vielä puuttui hintatiedot jostain zakuskapurkista ja kassatätyli lähti metsästämään puuttunutta informaatiota kaupan hyllyköistä. Oli niin lähellä, etten sanonut jotain tilanteesta, mutta jälleen sinisilmäisen blondin ilmestyminen hyllyjen väliköstä lauhdutti tilanteen.

Sain lopulta juomani ostettua mutta jäi kyllä hieman hampaan koloon nyt kyllä. Mutta olipa kaunis myyjä kassalla, voi jumalauta!
En ois pystynyt tilanteessa pitämään turpaan kiinni. Onnittelut siitä - kai.

Ainoa tilannne jossa nyt nopeasti ajateltuna saa kassajonossa mun eteen on tulla, on se että joko siihen erikseen annan luvan, jos toisella esim. vähän ostoksia ja mulla aivan vitusti tai siinä tilanteessa kuin eilen tapahtui, jossa edessä ollut naikkonen luuli että viereiselle kassalle avautui uusi maksupiste, muttei avaututkaan, niin palasi takaisin siihen mun eteen. Ihan fine.

Mut vittu, akka joka jättää ostoksensa lojumaan johonki kassoille, tosiaan mneee sinne jonon perälle, oli sitten miten pitkä jono hyvänsä.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Mites tää lotto niinku öö että tuleeko tähän niinku montako numeroa entä miten tähän laitetaan se keno?
Eilen ostettiin lotto kassalta. En muista olenko koskaan ennen ostanut. Ajattelin että on suhteellisen nopea toimenpide kun kerron vaan sen rivimäärän ja plumbsis, tosite on hallussani.

No ensin kysyttiin että haluatko jokerin sitten räpläystä ja vielä jostain tuplauksestakin kysyi. Onneksi en tiennyt edes mitä se tarkoitti. Meni siihen 3 rivin tekemiseen ainakin 30 sekuntia, kun oletin menevän 10.

PÄIVÄ PILALLA!

jjv

Arschloch
Sen nyt vielä jotenkin ymmärtää, että ostosten lisäksi ottaa loton, mutta jotkut tulevat pelkästään sitä lottoa tuomaan kauppaan, vaikka R-kioski on tien toisella puolen. On pari kertaa niinkin käynyt, että joku on yrittänyt sieltä lastauspuolelta tulla jonon eteen tuomaan pakettilappuaan tai veikkauskuponkiaan. Ovat onneksi myyjät ohjeistaneet, että sinne ruokaa ostavien perälle jonottamaan lappus kanssa niin en ole joutunut lahtauspuuhiin.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Sen nyt vielä jotenkin ymmärtää, että ostosten lisäksi ottaa loton, mutta jotkut tulevat pelkästään sitä lottoa tuomaan kauppaan, vaikka R-kioski on tien toisella puolen. On pari kertaa niinkin käynyt, että joku on yrittänyt sieltä lastauspuolelta tulla jonon eteen tuomaan pakettilappuaan tai veikkauskuponkiaan. Ovat onneksi myyjät ohjeistaneet, että sinne ruokaa ostavien perälle jonottamaan lappus kanssa niin en ole joutunut lahtauspuuhiin.
Heh. Tiesitkö muuten että Siwat tekevät nykyään yhteistyötä matkahuollon kanssa. Saat siis matkahuollon kautta tilattua pakettisi SIWAAN.

Pari kertaa olen puolison mukana ollut, kun on pakettia noutamassa ollut hän. Voi sitä ihmisten ilmeiden määrää, kun pieneen Siwaan alkaa kerääntyä sellaista 5-8 hengen jonoa ja kassanainen pyörii siellä kaappien sisällä höpötellen, että missäköhän se paketti nyt sitten on. Sitten se pistää sen yhden kaapin taas lukkoon ja avaa toisen ja pyörittelee paketteja ja päivittelee. Lopulta noin 3 minuutin ettimisen ja pakettien pyörittelyn jälkeen se oikea paketti löytyy siitä keskimmäisestä kaapista ja on juurikin se jota hän ensimmäisenä pyöritteli käsissään.

NOH! Tarinahan ei pääty tähän. Puolisolla oli myös Ellokselle asiakaspalautus ja sehän sekoitti kassanaista iloisesti vielä lisää. Parasta oli se että kyseinen paketti oli haettu ERI Siwasta. Tästä seurasi 5 minuuttia lisää sekoilua ja kirkunaa, kunnes kaikki oli kunnossa.

Tosin jonoa oli kertynyt semmoisen 10-12 ihmisen verran ja erittäin vittuuntuneita olivat.

Tuosta puolisolle jo sanonutkin, että Siwa tehnyt kyllä elämänsä virheen kun on tuohon pakettikelkkaan lähtenyt. Kukaan joka tulee pakettia sieltä noutamaan ei varmasti Siwasta tule päivän ruokaostoksia tekemään. Kaikki saa venaa aivan helvetisti ja on vain yksi kassa ja yksi työntekijä. Lopulta ihmiset äänestävät jaloillaan ja menevät Alepaan tai Saleen.

Mutta tuota, kyllä meistä pientä estäjän siementä taitaa löytyä. :D