European Truck Race

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Oon huomenna aamulla lähdössä kohti Alastaroa aikomuksenani mennä katsomaan EM Truck Racea. ja kysyisinkin, jotta onkos täältä kukaan muu menossa tuonne? Ja jos joku vielä olisi tosta reitin varrelta lähdössä, niin mun kyytiinkin mahtuisi varmaan pari ihmistä...
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
Tottakai, mutta tällä kertaa tosin vain huomiseksi l. Perjantaiksi. Kyllä isojen autojen varikkotoimintaakin on mukava katsoa kun siellä aika pitkälle on aika ammattimaista se touhu. Ja lähdöissä on monasti säpinää vaikka Suomi poika ei ole vielä onnistanut omalla maaperällä. Kansallisessa keppiluokassakin on yritystä normaalia enemmän kai kun on yleisöäkin. Tässä sakissa vaan nuo Miljoonat ja f3 on todellakin sivuroolissa täytteenä. :)
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Jamppa Maijala:
<STRONG>Tottakai, mutta tällä kertaa tosin vain huomiseksi l. Perjantaiksi. Kyllä isojen autojen varikkotoimintaakin on mukava katsoa kun siellä aika pitkälle on aika ammattimaista se touhu. Ja lähdöissä on monasti säpinää vaikka Suomi poika ei ole vielä onnistanut omalla maaperällä. Kansallisessa keppiluokassakin on yritystä normaalia enemmän kai kun on yleisöäkin. Tässä sakissa vaan nuo Miljoonat ja f3 on todellakin sivuroolissa täytteenä. :)</STRONG>
Juuh näin on - paitsi AKK:n kustantamien, tuottamien ja ohjaamien TV-ohjelmien kyseessä ollessa. Niitä seuraamalla saa hyvin äkkiä sellaisen kuvan että nämä S2K varikkomopot on pääasia ja Super Trucks on sitten joku puolipakollinen täyteluokka...
:(
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Kyllä muuten näytti toi S2k vielä tavallistakin surkeammalta tuolla isojen autojen ja kolmosten seassa. Kolmoset sentään on nopeita ja kuorma-autot muuten näyttäviä, mutta sportit eivät oikein kumpaakaan. Paremmin tohon seuraan musta olisi vaikkapa Super Saloon sopinut.
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Otto Hokkanen:
<STRONG>Kyllä muuten näytti toi S2k vielä tavallistakin surkeammalta tuolla isojen autojen ja kolmosten seassa. Kolmoset sentään on nopeita ja kuorma-autot muuten näyttäviä, mutta sportit eivät oikein kumpaakaan. Paremmin tohon seuraan musta olisi vaikkapa Super Saloon sopinut.</STRONG>
niinkö..no kyllä se on vaan niin että S2K on nykyään se luokka jossa jotain tapahtuu ja tilanteita sattuu kun superit ovat henkitoreisaan olleet jo vuosia ja F3 sissakin nuo tasoerot ovat suuret kunnon kahinoita ei synny ja jos syntyy niin vips heti olaan kaseikossa....
mitä teameihin tulee niin olihan rekkateamit komeita mutta eivät viel äole lähellekkään sitä tasoa mitä Nitro Emissä kiihdytyspuolella joten jos varikkoatasoa etsitään niin edelleen nuo hartialuokkoluokat ovat parhaasta päästä ja sponssit kohdallaan mutta S2K teamit tekevät parhaansa saadakseen omat Vip ym tilat kuten kiihdytyspuolellakin Suomen tasolla on.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Mad-Mike:
<STRONG>

niinkö..no kyllä se on vaan niin että S2K on nykyään se luokka jossa jotain tapahtuu ja tilanteita sattuu kun superit ovat henkitoreisaan olleet jo vuosia ja F3 sissakin nuo tasoerot ovat suuret kunnon kahinoita ei synny ja jos syntyy niin vips heti olaan kaseikossa....
mitä teameihin tulee niin olihan rekkateamit komeita mutta eivät viel äole lähellekkään sitä tasoa mitä Nitro Emissä kiihdytyspuolella joten jos varikkoatasoa etsitään niin edelleen nuo hartialuokkoluokat ovat parhaasta päästä ja sponssit kohdallaan mutta S2K teamit tekevät parhaansa saadakseen omat Vip ym tilat kuten kiihdytyspuolellakin Suomen tasolla on.</STRONG>
Jasså - hyvin on näemmä oppi mennyt Tammisenkin poijan päähän kun on vähän aikaa ollut Vinttikomeron kauppakassia ruuvaamassa... Sen lauluja laulat jne.
IMHO S2K sais tunkee takaisin sinne AKK:n herrojen perssiiseen ja kääntää vielä poikittain ettei heti tuu takas. Jos (ja ilmeisesti kun) SS tän kauden jälkeen on historiaa, niin eipä enää tartte rata-autoilun puitteissa kilpailuja kiertää. Rallicrossinkin shtana pilaavat noilla S2K-mopoilla.... Toista se oli silloin kun Turska-Martin heitteli RS200:lla ja Mr.Downhill Pösöllä ja "pikkuluokassakin" oli RS500 Cossusierroja yms tosimiesten pelejä...
No Spetzial Tourenwagen voi Saksassa vielä hyvin ja voisihan sitä sitten kerran kesässä lähtee kattoon BelCareja...

:(
 

Spyder

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
150
Älkääs nyt hyvät miehet... sunnuntain S2K-lähtö oli parasta autourheilua, mitä viikonlopun aikana nähtiin. F3 oli jonossa ajelua (taitavat ottaa oppia F1:stä), kuorma-autoissa 2 ekaa kierrosta oli katsomisen arvoista ja sitten meni savun seassa jonotteluksi. Kokonaisuutena viikonloppu oli erinomainen ja katsojaystävällinen, vaikka lauantain sää oli kuin napapiiriltä...
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Don Vito:
<STRONG>

Jasså - hyvin on näemmä oppi mennyt Tammisenkin poijan päähän kun on vähän aikaa ollut Vinttikomeron kauppakassia ruuvaamassa... Sen lauluja laulat jne.
IMHO S2K sais tunkee takaisin sinne AKK:n herrojen perssiiseen ja kääntää vielä poikittain ettei heti tuu takas. Jos (ja ilmeisesti kun) SS tän kauden jälkeen on historiaa, niin eipä enää tartte rata-autoilun puitteissa kilpailuja kiertää. Rallicrossinkin shtana pilaavat noilla S2K-mopoilla.... Toista se oli silloin kun Turska-Martin heitteli RS200:lla ja Mr.Downhill Pösöllä ja "pikkuluokassakin" oli RS500 Cossusierroja yms tosimiesten pelejä...
No Spetzial Tourenwagen voi Saksassa vielä hyvin ja voisihan sitä sitten kerran kesässä lähtee kattoon BelCareja...

:(</STRONG>

No en näe sitä kuskien vikana että Suomen radat on tehty noin 2l autoille enkä oikeastaan kattojärjestöjenkään vaan maan rahatilanteen yleensä.
Meillähän oli Keimola aikoinaan ja sekin loppui konkurssin eikä mihinkään muuhun vaikka legendoja kuullaan.

Mielestäni vaikka S2K autot ei ole ns. Mun Makuun niin kyllä kisat ovat olleet kovia ja sponsoritkin innostuneet...jopa niin että niistä voi olla hyötyä muillekkin jatkossa kuin S2K kuskeille only!
En vaan näe realistisena esim. SS luokan autoon saavan kunnon sponssia (hienointa tosin olis ajaa ilman tarroja ja omasta lompakosta) koko SS luokan olemassaolon aikana vaikka tuo luokka onkin Se Luokka silmissäni vain sääntöjen puitteissa kun näyttävyys maallikonkin silmissä puuttuu eli tiukat kisat.

Se mitä VIP ym. järjestelyihin tulee niin siinä mulla on omat ajatukset olleet jotka ovat olleet sitä että jokainen team saa itse järjestää omat vip- tilansa eikä pakoteta yhteisiin telttoihin....kuka esim haluaa olla VIP teltassa kun suosikki teami majailee satojen metrien päässä jossa olis tuttujakin?
Onhan tuokin osa ns "kilpailua" että kenen team on näyttävin ja hienoja varikkopilttuita on ilo kattella olkoon siellä sitten vaikka pilttuussa mäkiauto.

Mitä tulee noihin mainitsemiisi autoihin ja sarjoihin niin niissähän juuri korostuu tuo yhden auton per kausi ylivoimaisuus ja Tiukkia taisteluja ei synny minun tietääkseni kovin usein.

Säälihän tuo on Että Isot mosat ei Jyllää mutta onneksi siihen löytyy lääke omasta tallista tarvittaessa.

Mielestäni krittiikkisi on hieman turhaan syyllistynyt S2K kuskeihin ja luokkaan kun kohde on kuitenkin aivan joku muu.

-Vai etkö kaipaa S2K kuskeja esim SS luokkaan jotta voisit niistä tiedottaa
;)
 

Wolfheart

Well-known member
Liittynyt
19.7.2001
Viestit
450
Sijainti
-
Montakohan kymmentä kertaa tonne on jo pitäny lähtee... Ja TAAS se jäi. Voi kusi. :mad:
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Originally posted by Don Vito:
<STRONG>

Jasså - hyvin on näemmä oppi mennyt Tammisenkin poijan päähän kun on vähän aikaa ollut Vinttikomeron kauppakassia ruuvaamassa... Sen lauluja laulat jne.
IMHO S2K sais tunkee takaisin sinne AKK:n herrojen perssiiseen ja kääntää vielä poikittain ettei heti tuu takas. Jos (ja ilmeisesti kun) SS tän kauden jälkeen on historiaa, niin eipä enää tartte rata-autoilun puitteissa kilpailuja kiertää. Rallicrossinkin shtana pilaavat noilla S2K-mopoilla.... Toista se oli silloin kun Turska-Martin heitteli RS200:lla ja Mr.Downhill Pösöllä ja "pikkuluokassakin" oli RS500 Cossusierroja yms tosimiesten pelejä...
No Spetzial Tourenwagen voi Saksassa vielä hyvin ja voisihan sitä sitten kerran kesässä lähtee kattoon BelCareja...

:(</STRONG>
Helppo on sun rallicrossista sanoa tuollain että ne on pilattu s2k autoilla meinaan vaan että jos sulla on rahaa siihen että ajaisi 1 divarissa huippuautolla niin et viittis lainata...
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Mad-Mike:

No en näe sitä kuskien vikana että Suomen radat on tehty noin 2l autoille enkä oikeastaan kattojärjestöjenkään vaan maan rahatilanteen yleensä.

Ei se rahastakaan ole kiinni - kyllä sitä löytyy jos on asiansa osaavat kaverit sitä hankkimassa. Otetaan nyt esimerkkinä vaikka Team Vulcano (vaikka en heidän kirjanpitoaan tunnekaan).


En vaan näe realistisena esim. SS luokan autoon saavan kunnon sponssia (hienointa tosin olis ajaa ilman tarroja ja omasta lompakosta) koko SS luokan olemassaolon aikana vaikka tuo luokka onkin Se Luokka silmissäni vain sääntöjen puitteissa kun näyttävyys maallikonkin silmissä puuttuu eli tiukat kisat.


Tokihan SS-luokkaan sponssien kerääminen vaatii enemmän työtä ja lobbausta kuin S2K, kun kerran valmiiksi hierottu TV-diilikin sabotoidaan AKK:n toimesta ja kisojen mainostus on yhtä tyhjän kanssa muutoinkin. Mutta mikään ei ole mahdotonta kun asialla on oikeat henkilöt. Ja tästä on taisteltu kyllä ennenkin, mutta IMHO S2K on melkein yhtä näyttävää, kuin Hämeenkatu 4:n ruuhkassa tai nää GTi-Magazinen "ratatapahtumat". Kiitos ei - en tosiaankaan näe ko.luokkaa niin mielekkääksi, että viitsisin sen vuoksi radan varteen lähteä.


Mielestäni krittiikkisi on hieman turhaan syyllistynyt S2K kuskeihin ja luokkaan kun kohde on kuitenkin aivan joku muu.


Kritiikki ei missään tapauksessa ole tarkoitettu kohdistumaan kuskeihin henkilöinä, vaan nimenomaan S2K:n rataluokkana... Aikanaan kun ajeltiin vielä useammasta koppiautomestaruudesta, niin pikku-N:n (sittemmin Production Saloon) radalla ollessa oli hyvää aikaa mennä tankkaamaan oluttelttaan ja odotella niitä luokkia missä ihan oikeasti oli jotain nähtävää (Touring Saloon ja Special Saloon) :D

-Vai etkö kaipaa S2K kuskeja esim SS luokkaan jotta voisit niistä tiedottaa ;)[/QB]

Tiedottamisen jätän sille, joka on ko. tehtävään valittu (SSA:n sivutkin on viimeksi päivitetty ties koska), mutta siinä olet ihan oikeassa, että S2K-kuskit olis kyllä tervetulleet Supereihin ja nuo kinnerit millä ne nyt ajelee, ois varmaan oivallisia SS-auton aihioita. Ainakin alustaratkaisut olis vähän paremmalla tolalla kuin monessa SS-autossa nyt on.

PS. Keväällä jotkut naureskelivat, että Kämäräisen ja Ruohiksen tullessa Sportteihin nähdään se luokkien tasoero ts. kuinka erinomaisia nuo S2K kuskit olisivatkaan SS-kuskeihin nähden.. No vallan hyvin on Ruohis sopeutunut... Taitaa olla pisteissä takana monta S2K-veteraania...
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Petri eli nokia 1610:<STRONG>
Helppo on sun rallicrossista sanoa tuollain että ne on pilattu s2k autoilla meinaan vaan että jos sulla on rahaa siihen että ajaisi 1 divarissa huippuautolla niin et viittis lainata...</STRONG>
Jos ei rahat riitä Id kalustoon niin ajetaan sitten KRC-kalustolla.. Sitä paitsi kyllä Suomesta löytyis sen verran autoja, että SM:sta vois ajaa myös ykkösdivarin autoilla. Eriasia sitten on olisko niillä kv.kisoissa mitään jakoa.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Originally posted by Don Vito:
<STRONG>

Jos ei rahat riitä Id kalustoon niin ajetaan sitten KRC-kalustolla.. Sitä paitsi kyllä Suomesta löytyis sen verran autoja, että SM:sta vois ajaa myös ykkösdivarin autoilla. Eriasia sitten on olisko niillä kv.kisoissa mitään jakoa.</STRONG>
Sitä vaan että KRC autot on todella vanhoja ja toivon että se luokka kuolee pois suomesta toivottavasti mahdollisimman pian.
Marko Jokinen ei kyllä sillä ajotyylillä tule pärjäämään siitä puuttuu se hillitön yrittäminen mikä Matti Alamäellä oli uransa alkuvaiheilla.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Petri eli nokia 1610:
<STRONG>
Sitä vaan että KRC autot on todella vanhoja ja toivon että se luokka kuolee pois suomesta toivottavasti mahdollisimman pian.
</STRONG>
???? Kuin sää noin sanosit ??? Ei 240-Volvot IMO niin hillittömän vanhoja ole - ja ei kai se oo kuskien vika, ettei 960:sta saatu luokiteltua Suomen sarjoihin, vaikka hurrit ajaa nillä. Jälleen kerran "kiitos" ja kumarraus AKK:n suuntaan. Sitä paitsi mua ei ainakaan haittais pätkääkään vaikka siellä olis vielä Viitalan Jorma 411-Volkkarilla ja Mylläri Pultti-Volvolla hämmentämässä pakkaa. Mieluummin niitäkin katselee kuin joitain N-ryhmän Hondia...
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11226
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Originally posted by Don Vito:
<STRONG>
Keväällä jotkut naureskelivat, että Kämäräisen ja Ruohiksen tullessa Sportteihin nähdään se luokkien tasoero ts. kuinka erinomaisia nuo S2K kuskit olisivatkaan SS-kuskeihin nähden</STRONG>
Kämäräisen suoritukset eivät ainakaan vielä ole vakuuttaneet.

Tuollaista Don Viton kirjoittamaa en nyt muista, itse kyllä ekan kisan jälkeen kirjoitin Ruohorinteen ja Schroderuksen sijoituksista jotka ekassa kisassa olivat huonompia kuin mihin SS:ssä koskaan on ollut mahdollisuus.

Ruohorinteen ajotaitoa ei kai kukaan ole voinut epäillä sen jälkeen kun näki aikanaan huimat esitykset rallipoluilla Audi 80 quattrolla ja etenkin Opel Corsalla.

Suoritukset S2K-kisoissakin ovat olleet ekan kisan jälkeen hyviä, vaikka hieman koominen moka olikin Alastarolla seurata kiltisti perässä varikolle kun Ullakko ja Haapalainen oli sinne liputettu....
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Originally posted by Don Vito:
<STRONG>

???? Kuin sää noin sanosit ??? Ei 240-Volvot IMO niin hillittömän vanhoja ole - ja ei kai se oo kuskien vika, ettei 960:sta saatu luokiteltua Suomen sarjoihin, vaikka hurrit ajaa nillä. Jälleen kerran "kiitos" ja kumarraus AKK:n suuntaan. Sitä paitsi mua ei ainakaan haittais pätkääkään vaikka siellä olis vielä Viitalan Jorma 411-Volkkarilla ja Mylläri Pultti-Volvolla hämmentämässä pakkaa. Mieluummin niitäkin katselee kuin joitain N-ryhmän Hondia...</STRONG>
Noo ku rallicrossin on uudistuttava jos sitä lajia meinataan nostaa suomessa piste
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Petri eli nokia 1610:
<STRONG>
Noo ku rallicrossin on uudistuttava jos sitä lajia meinataan nostaa suomessa piste</STRONG>
Joo mut miksei vanha kolmen SM-luokan malli käy: D1, D2 ja KRC ?
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Originally posted by Don Vito:
<STRONG>

Joo mut miksei vanha kolmen SM-luokan malli käy: D1, D2 ja KRC ?</STRONG>
Kyllähän se käy mutta KRC:n saa kyllä poistaa se on luokkana vanha.
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
Originally posted by Petri eli nokia 1610:
<STRONG>

Kyllähän se käy mutta KRC:n saa kyllä poistaa se on luokkana vanha.</STRONG>
Tosiaankin luokkana vanha mutta...
Tälläiseen luokkaan on mahdollisuus saada pitempiluontoisella harrastamisella kelpo kilpapeli. Harvoin ainakaan minulla on niin suurta summaa kerralla heittää pöytään jotta voisin ostaa s2k auton mutta vastaavasti esim krc auton ostaessani voin sitä aikaa myöten parannella ja petrailla. Tämä on harrastamista jonka mukana useimmiten kilpailu pysyy kilpailuna kunnes se saa asiansa rahapuolella hyvin hoitavan jäsenistön jonka mukana tasoerot nousevat suuriksi ja kilpailut latistuvat. :)
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Petri eli nokia 1610:
<STRONG>

Kyllähän se käy mutta KRC:n saa kyllä poistaa se on luokkana vanha.</STRONG>
Seleevä - mutta poistetaan samalla Mini Tontut (korimalli kun on 60-luvulta.), Saabit (ei tuollaisia Saabeja oo tehty enää moneen vuoteen), Fiat Unot (Unoja ei ylipäätään ole tehty enää vuosiin), Ladat (siellähän on keppivetoisiakin joukossa) ja kaikki muukin missä käytettävä kalusto on yli viis vuotta vanhaa...
 
Ylös