F1 Ahvenistolla

team manager

New member
Liittynyt
18.6.2001
Viestit
2
Kuulin vastikään tämän keskustelufoorumin olemassa olosta ja haluaisinkin nyt kiittää F1 automme ja teamimme kuljettajien saamasta palautteesta.
Ajoimme todellakin 24.5.2001 F1 autollamme Ahveniston moottoriradalla erikoisluvalla. Koska kyseessä oli pyhäpäivä, eikä ns. melupäivä, saimme luvan ajaa ainoastaa 2 kierrosta. Itse autoa ajaneena voin kertoa että hiukan harmitti kääntää auto takaisin varikolle, koska auton hiilikuitujarrut sekä renkaat alkoivat vasta lämmetä ajon jo päätyttyä. F1 automme, Scuderia Italia Dallara F191 Judd 3.5 V10, sopi alustaltaan ja välityksiltään yllättävän hyvin ahveniston mutkaisellekin radalle. Kovin lujaahan siellä en tosin päässyt ajamaan. Kemoran radalle olen kyllä ajanut uuden epävirallisen rataennätyksen ja siellä ajamani 180km/h keskituntinopeus osoittaa auton toimivan tuolla radalla kohtuullisesti. Dallaramme on ex. JJ Lehdon vara-auto Adelaiden osakilpailusta vuodelta -91, joten autossa on yhä JJ:n ko. katuradan kilpailu säädöt. Tarkoittaa maksimi siipiä, pehmeät jouset ja lyhyet välitykset (315km/h).
Olen esittänyt AKK:lle ehdotuksen mahdollisesta näytösajosta syyskuun 8.-9. ajettavan viimeisen Sport 2000 touri osakilpailun yhteydessä. Kuka F1:lla tuolloin ajaisi, julkistetaan myöhemmin.
Tommi Suvanto, P1 Motorsport
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Kemoran epävirallinen kierrosennätys ilmeisesti tarkoittaa, että ajoitte paremman ajan kuin Palmroth Indyllä? Kyseinen herra muistaakseni valitteli tuolloin radan pomppuisuutta pitemmän suoran päässä, oliko itselläsi moisia kokemuksia??
 

team manager

New member
Liittynyt
18.6.2001
Viestit
2
Kyllähän rata pomppuinen on, auton titaanisista kulutuspaloista tulleet kipinät sytytti pienen ruohikkopalon radan reunaan..paikallisten mukaan ajettiin 2 sekuntia alle palmrothin ajan..itsellä ei ole täysin varmaa tietoa hänen ajamastaan kierrosajasta mutta me ajoimme 1.00 ajan. Alle minuutin ei vielä onnistuttu pääsemään, mutta eiköhän sellainenkin kuski jossain vaiheessa auton rattiin istu että tuokin raja rikotaan.
 

tyhmä eläin

Well-known member
Liittynyt
7.8.2000
Viestit
1911
Sijainti
Pullamäki
Nyt veikkaamaan kuka ajaa autoa!

omat vaihtoehdot on

1 Sanna Pinola =on koittanu autoa ennenkin)

2 Itse JJ!= Jos on Suomessa ni mikä ettei? ja yleisöä tulis pirusti

3 Leo Kinnunen = aina valittaa kuinka nyky ajan ykköset on niin helppoja ajettavia. eihän Dallara ole ihan uus mutta kuitenkin

4 Toni Gardemaister = en tie miksi mutta tuli vaan mieleen

5 Jari Porttila = siitä syystä että kaikki rakastaa häntä.
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Sain otettu Ahvenistolle jonniinmoisen ajan ekan kierroksen lopusta tokan loppuun. Kruisaillen tuli 1:25. Et tainnut kierrättää kertaakaan yli kympin?
 

SpeedKing

Well-known member
Liittynyt
7.1.2001
Viestit
119
Minulla on hämärä muistikuva, että Tero ajoi Kemorassa 1.01 ajan, lieneekö käsiajanotolla. Tero valitteli, että auto oli säädöiltään melkoisen pielessä. Minulle on jäänyt sellainen käsitys, että radasta lähetettiin jenkkeihin fax, josta unohtui mittayksiköt (luulivat mittoja maileiksi!). Tämä selittäisi sitä, että Tero valitteli välitysten olleen ihan pielessä.
Pitää muistaa, että tällöin Tero ajoi säännöllisesti kilpaa ko vehkeellä joten ajamasi aika on kyllä varsin hyvä. Tehoiltaan jne Teron Indy versus Dallara on varmaan aika lähellä.
 

Norman

Well-known member
Liittynyt
4.10.2000
Viestit
6037
Sijainti
( Y )
Miten tommoseen vanhaan ykköseen saa osia varsinkin koneeseen?
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
840
Olen esittänyt AKK:lle ehdotuksen mahdollisesta näytösajosta syyskuun 8.-9. ajettavan viimeisen Sport 2000 touri osakilpailun yhteydessä. Kuka F1:lla tuolloin ajaisi, julkistetaan myöhemmin.
Tommi Suvanto, P1 Motorsport[/QB][/QUOTE]

Tämähän rupeaa näyttämään varsin hyvältä lähes kaikki mitä ehdotan menee läpi, ja jos multa kysytään niin JJ lehto tai vielä parempi olisi Häkkinen ja siinä samalla voisi jakaa muutamat nimmarit, voisivat kyllä tulla muistelemaan vähän menneitä mikäli sopii.
Vielä kun saadaan Camaro Cup takaisin niin sitten...

[ 20-06-2001: Message edited by: Petri eli nokia 1610 ]
 

Jauho

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
77
Jos ei muita halukkaita ole, niin minä voisin ajaa.. :cool: Meriitteinä senvarran että olen jo istunut tuossa autossa, tässä pari kuukautta sitten, kun se oli Gp3 "simulattorina" Oulunkylässä. Netissähän oli muuten joitain kuvia, kun olit ajamassa Kemorassa(?). Mikä oli osoite?
 

Lotus 72

Paras auto maailmassa
Liittynyt
10.9.2000
Viestit
1324
Sijainti
Ojakkala
Originally posted by v10:
<STRONG>Miten tommoseen vanhaan ykköseen saa osia varsinkin koneeseen?</STRONG>
Uusimmasta tai toiseks uusimmasta F1Racingin numerossa oli joku juttu tommosesta vara-osa jutusta vanhoihin vormulihin. Kannattaa lukea..


Toivottavasti voitettais yli 3 miljoona lotosta (hyvin todennäköistä), nimittäin sillä sillon mä saisn ostaa Aidon Formula1 auton. Ainakin faija lupas niin.
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Originally posted by Jauho:
<STRONG>Jos ei muita halukkaita ole, niin minä voisin ajaa.. :cool: Meriitteinä senvarran että olen jo istunut tuossa autossa, tässä pari kuukautta sitten, kun se oli Gp3 "simulattorina" Oulunkylässä. Netissähän oli muuten joitain kuvia, kun olit ajamassa Kemorassa(?). Mikä oli osoite?</STRONG>
no sittenhän meitä on kaksi kisaamassa tuosta kuskin paikasta
;) ... tosin mä ajoin sillä porissa mutta kuitenkin... oliko se sulle ahdas paikka kääntää rattia? mulla tuli rystyset kipeiks kun ne hankas siihen koriin...
 

Jauho

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
77
Originally posted by Cage:
<STRONG>
oliko se sulle ahdas paikka kääntää rattia? mulla tuli rystyset kipeiks kun ne hankas siihen koriin...</STRONG>
Ei se ollut mulle ahdas.
 

arnold

Kohtalaisen turha tyyppi
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12872
Sijainti
Ladon takaa
Mä istuin kans joskus junnun Hockenheimissa moottoriurheilumuseissa F1-autossa, hyvin mahduin. Menipä sitten vuosi jos toinenkin ja palasin samaan museoon, yritin istahtaa autoon ja huomasin sen kutistuneen. Liekö ollut kovasti vesisateessa se auto vai mikä oli, mutta mahduin juuri ja juuri istumaan siihen.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
840
team manager:
Kuulin vastikään tämän keskustelufoorumin olemassa olosta ja haluaisinkin nyt kiittää F1 automme ja teamimme kuljettajien saamasta palautteesta.
Ajoimme todellakin 24.5.2001 F1 autollamme Ahveniston moottoriradalla erikoisluvalla. Koska kyseessä oli pyhäpäivä, eikä ns. melupäivä, saimme luvan ajaa ainoastaa 2 kierrosta. Itse autoa ajaneena voin kertoa että hiukan harmitti kääntää auto takaisin varikolle, koska auton hiilikuitujarrut sekä renkaat alkoivat vasta lämmetä ajon jo päätyttyä. F1 automme, Scuderia Italia Dallara F191 Judd 3.5 V10, sopi alustaltaan ja välityksiltään yllättävän hyvin ahveniston mutkaisellekin radalle. Kovin lujaahan siellä en tosin päässyt ajamaan. Kemoran radalle olen kyllä ajanut uuden epävirallisen rataennätyksen ja siellä ajamani 180km/h keskituntinopeus osoittaa auton toimivan tuolla radalla kohtuullisesti. Dallaramme on ex. JJ Lehdon vara-auto Adelaiden osakilpailusta vuodelta -91, joten autossa on yhä JJ:n ko. katuradan kilpailu säädöt. Tarkoittaa maksimi siipiä, pehmeät jouset ja lyhyet välitykset (315km/h).
Olen esittänyt AKK:lle ehdotuksen mahdollisesta näytösajosta syyskuun 8.-9. ajettavan viimeisen Sport 2000 touri osakilpailun yhteydessä. Kuka F1:lla tuolloin ajaisi, julkistetaan myöhemmin.
Tommi Suvanto, P1 Motorsport
Niin onnistuisiko tämä tänä vuonna?
 
Ylös