F1:sten kiinnostavuus

Ratman

Turha kommentoija
Sijainti
Hole in the sky
Tulee seurattua formuloita lähes päivittäin,mäkin vakoilujupakka,kuka tiesi mitäkin,valehteleeko Ron,mitä tuumii Räikkönen ja Massa,tuleeko ne edes toimeen keskenään,mitä tekee Nico,meneekö mäkille ensi kaudeksi,Alonso ja Hamilton tappelee keskenään,puhuuko toisilleen...

Tulee oikeastaa seurattua F1:siä koko ajan paitsi kisaviikonloppuisin sunnuntaina klo 15-17.Tylsää pakkopullaa.Eli onkohan tämä kauniit ja rohkeat-meininki formuloille hyvästä vai pahasta?

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Kyllähän tuossa vuosien saatossa painopiste siirtynyt kokoajan itse kisojen seuraamisesta enämpi kulisseihin ja spekulointeihin.

Formula1 elää ja voi hyvin, kun ilmeisesti yleisö vaan tyhmistyy, kun seuraa televisiosta tai menee katsomaan kalliilla rahalla paikan päälle kiskoilla meneviä autoja. Eihän ne kisat nyt oikeasti niin jännittäviä taisteluita ole:eek:

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Itse seuraan jatkuvasti Maikkarin nettisivustoa, että tulisiko joitain uusia uutisia. Kisatkin tulee katottua, kuten myös aika-ajotkin. Pitää ajaa vain pyörällä kahden kilsan päähän että pääsee kattomaan.

kouvotsvoni sanoi:
Formula1 elää ja voi hyvin, kun ilmeisesti yleisö vaan tyhmistyy, kun seuraa televisiosta tai menee katsomaan kalliilla rahalla paikan päälle kiskoilla meneviä autoja. Eihän ne kisat nyt oikeasti niin jännittäviä taisteluita ole:eek:
Niin, mistähän se johtuu. :eek: Olisikohan siitä että kyseessä on autourheilun kuninkuusluokka?

Vice

Reality bites
kouvotsvoni sanoi:
Eihän ne kisat nyt oikeasti niin jännittäviä taisteluita ole:eek:
Mutta Kyllönen kyllä väittää aina aivan toista, joka lähetyksen alussa ja lopussa :rolleyes:

Joni

Well-known member
Kyllähän sitä Spaahan sietää mennä katsomaan jos menee. Eipähän ole pulaa metsistä! :ahem:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Jason Voorhees sanoi:
Niin, mistähän se johtuu. :eek: Olisikohan siitä että kyseessä on autourheilun kuninkuusluokka?
Tästähän se johtuu pääosin, koska ei ole muita sarjoja, joihin olisi saatu yhtä paljon glamouria ja eurojen pyöritystä maailman parhaitten kuskien ohella.. Ykkönen on ykkönen, koska on ykkönen, viis tapahtuuko itse tapahtumissa mitään:D

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
kouvotsvoni sanoi:
Tästähän se johtuu pääosin, koska ei ole muita sarjoja, joihin olisi saatu yhtä paljon glamouria ja eurojen pyöritystä maailman parhaitten kuskien ohella.. Ykkönen on ykkönen, koska on ykkönen, viis tapahtuuko itse tapahtumissa mitään:D
Luulen että suurin osa tavallisista TV-katsojista seuraa lajia vain autojen ja kuskien takia. Media puolestaan on mukana glamourin ja eurojen takia.

Mutta on poikkeuksiakin, kuten tämä meidän forumimme. :)

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Täytyy rehellisesti sanoa, että Ranskan ja Silverstonen kisoissa jännitin. Meinaan niiku että nokka on ruudussa kiinni, eikä kuule mitään mitä ympärillä tapahtuu, vain se mitä silmissä näkyy.

Lähes joka tunti tulee katottua, että onko mitään uusia uutisia F1 puolella. Viikonloppuisin kyllä seuraan aika-ajon ja kisan ihan maksamallakin (mtv3 netti tv), mutta harkkoja en yleensä kato.

Tulee ehkä nykyisin keskityttyä eri kuskien kokonaissuoritukseen. Monet kisat on tylsiä, mutta ykskään kisa ei ole jäänyt lopullisesti kesken.. (eli tupakallahan tulee käytyä)

Sanotaanko näin, että Turkin GP on pakko nähdä, vaikka maksas 20 euroa.. tai 40..

Ratman

Turha kommentoija
Sijainti
Hole in the sky
Omasta mielestäni voisi ottaa oppia jenkkiformuloista sen verran että kun tulee joku ulosajo niin koko letka vedetään turva-autolla kiinni.Toi,silloin kun niitä indyformuloita tuli katottua,oli niissä hienointa.Ensin olet toiseksi viimeisenä ja pari kierrosta myöhemmin kolmen sakissa ja taas on saumat vaikka voittoon.Tapahtumia riitti.F1:ssähän on kokeiltu jo suunnilleen kaikkea mitä voi,tekniikasta koko ajan typerimpiin aika-ajo sääntöihin.

Täähän tietenkin on vain minun mielipide.Eurooppalaiset ja etenkin suomalaiset ovat mielestäni vähän liikaakin "vähät showsta paras voittakoon"-tyyppiä.

Sue_me

Well-known member
Ratman sanoi:
Täähän tietenkin on vain minun mielipide.Eurooppalaiset ja etenkin suomalaiset ovat mielestäni vähän liikaakin "vähät showsta paras voittakoon"-tyyppiä.
Todellakin vaan sun mielipide :doubtful:

Kyllä sitä showta kaipaa itse kukin, muttei kilpailullisuuden kustannuksella. Ei F1 ole mitään WWE:n vapaapainia joka on pelkkää teatteria..

Ratman

Turha kommentoija
Sijainti
Hole in the sky
Sue_me sanoi:
Ei F1 ole mitään WWE:n vapaapainia joka on pelkkää teatteria..
Tarkemmin ajatellen toihan olisi aivan loistava.Ennen lämmittelykierrosta Alonson ja Hamiltonin välinen uhoilu ja pieni nyrkkimatsi ja siitä baanalle.:D

Sue_me

Well-known member
Ratman sanoi:
Tarkemmin ajatellen toihan olisi aivan loistava.Ennen lämmittelykierrosta Alonson ja Hamiltonin välinen uhoilu ja pieni nyrkkimatsi ja siitä baanalle.:D
Ei tuohon kohta enää mitään näyttelemistä tarvita :p

Törni

Well-known member
Ratman sanoi:
Tulee seurattua formuloita lähes päivittäin,mäkin vakoilujupakka,kuka tiesi mitäkin,valehteleeko Ron,mitä tuumii Räikkönen ja Massa,tuleeko ne edes toimeen keskenään,mitä tekee Nico,meneekö mäkille ensi kaudeksi,Alonso ja Hamilton tappelee keskenään,puhuuko toisilleen...

Tulee oikeastaa seurattua F1:siä koko ajan paitsi kisaviikonloppuisin sunnuntaina klo 15-17.Tylsää pakkopullaa.Eli onkohan tämä kauniit ja rohkeat-meininki formuloille hyvästä vai pahasta?
Erittäin mielenkiintoinen kysymys. Maailmassa on paljon moottoriurheilutapahtumia joissa sattuu ja tapahtuu radalla. Tapahtuu paljon ohituksia ja taistelu radalla voitosta on tiukkaa. Nämä sarjat eivät kuitenkaan herätä kisaviikonloppujen ulkopuolella juuri mitään intohimoja.

Kysymyksessä on kuitenkin hyvin pitkälti kysynnän ja tarjonnan laki. On absurdia väittää, että media ja kaupallisuus pakottavat ihmiset seuraamaan formuloita. Kuka voi oikeasti myöntää olevansa itse sellainen tahdoton lammas?

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Aika alhaalla on mielenkiinto nykyään. Eilenkin olin koko päivän kotosalla, mutta aika-ajojen tulokset katsoin illalla tekstitv:stä. Silloin tällöin katson kolmosen nettisivulta formulauutisia, ennen tuli nekin katsastettua päivittäin moneen kertaan. Kisat on kyllä tullut seurattua, mutta niidenkin aikana kanava tuppaa vaihtumaan vähän väliä.
Nyt, kun Maxin sopimus päättyy muutaman päivän päästä, niin taitaa seuraaminen jäädä vieläkin vähemmälle. Kyllösen höpinöitä ja meuhkaamista en varmasti ala kuuntelemaan.

En sitten tiedä miksi kiinnostavuus lopahti. Oliko syynä Mäkin ja Ferkun nahistelu, vai Kimin tippuminen pisteissä liian kauas? Luultavasti ensin mainittu vei mielenkiinnon koko touhusta.

Sue_me

Well-known member
PeeVee79 sanoi:
En sitten tiedä miksi kiinnostavuus lopahti. Oliko syynä Mäkin ja Ferkun nahistelu, vai Kimin tippuminen pisteissä liian kauas? Luultavasti ensin mainittu vei mielenkiinnon koko touhusta.
Mikäli ensinmainittu syy vaikutti, kannattaa alkaa seurata autosuunnistusta.. Siellä ei politikoida.

Bowser

Well-known member
Noin periaatteessahan F1-sarjassa astelemat ovat melko hyvät, sillä jo kolmatta vuotta peräkkäin MM-tittelistä kamppailee tasaisesti useampi kuin yksi kuljettaja, mikä ei ollut lainkaan itsestäänselvyys joskus Schumacherin kultavuosina. Myös Macin ja Ferkun vakoiluskandaali sekä McLaren-kuskien sanasota ovat omalla tavallaan lisänneet lajin mielenkiintoa ja luoneet jännitteitä radalle.

Itse kisat ovat kuitenkin samaa tuubaa kuin ne ovat olleet 90-luvulta lähtien, eli startti ja varikkokäynnit ratkaisevat kaiken ja muuten mennään jonossa, lukuunottamatta 1-2 sadekelin kisaa jotka pelastavat kauden. Niin pitkään kuin F1-autojen tekniikkaa ei karsita rajulla kädellä, ei ykkösistä tämän jännittävämpää voi tullakaan, surullista sinänsä.

Sue_me

Well-known member
Bowser sanoi:
Itse kisat ovat kuitenkin samaa tuubaa kuin ne ovat olleet 90-luvulta lähtien, eli startti ja varikkokäynnit ratkaisevat kaiken ja muuten mennään jonossa, lukuunottamatta 1-2 sadekelin kisaa jotka pelastavat kauden. Niin pitkään kuin F1-autojen tekniikkaa ei karsita rajulla kädellä, ei ykkösistä tämän jännittävämpää voi tullakaan, surullista sinänsä.
Tällaiset ajat voisi kyllä minun puolestani tulla takaisin. Eli kyseessä kuuluisa kakkossijasta taistelu Villeneuve-Arnoux Ranskan GP:ssä Dijonin radalla 1979:
http://youtube.com/watch?v=5jUYz-W5hZE

kuttero

Haisulinäätä
Itse ainakin katson kaikki suorat lähetykset ja lueskelen uutisia päivittäin "Maikkarin" sivulta,Sportti.comista ja Ulkomaisilta sivuilta. :rolleyes: