Ei ole laji kuolemassa. Näin nopeasti heitän edotuksena
-diffuusorien poistamisen
-aerodynamiikan yksinkertaistamisen
Nämä ovat iloisesti ristiriidassa tämän kanssa:
-lisää vapauksia auton muotoiluun
Herra besserwisser taas vauhdissa norsunluutornissaan...:jaska:
Jos kielletään diffut ja siivet ja sallitaan vaikka kolmesta kuuteen rengasta, eikö tällöin nuo molemmat täyty? En tiedä mitä alkuperäinen kirjoittaja on tarkalleen tarkoittanut, eikä niin kauheasti edes kiinnosta. Vituttaa vaan sinun ainainen ylimielinen ja lapsellinen pilkun nussiminen joka ei tuo mitään informaatio sisältöä koko toikkiin eikä ole edes etäisesti hauskaa.
/OFFTOPIC
Itse aiheeseen.
Ihmetyttää suuresti miten muka kisojen "tylsyys" ja ohittamisen mahdottomuus tulee yllätyksenä? Johan se oli päivän selvä asia että ohittaminen ei ainakaan helpotu kun lyödään toinen toistaa hirvittävämpiä diffu-röörejä auton perseeseen sekoittamaan ilmavirtauksia. Miten muka yhtäkkiä joku tankkaus kielto toisi tähän muutostä etenkin kun rengas säännötkin ovat niin rajoitetut. Kieltämällä välitankkaukset on melkein viimeinenkin taktinen aspekti poistettu. Ei oikein mahdu allekirjoittaneen kalloon miksi rengas sääntöjä ei höllennetty kun tankkaus kiellettiin. Olisi poistettu edes se molempien seoksien käyttöpakko kisassa. Olisi saatu edes hieman taktikoinnin mahdollisuutta mukaan. Olisiko sekään paljon auttanut? Hieman epäilen että ei.
Muutenkaan ei oikein ymmärrä FIA:n päätöksiä show:n parantamiseksi. Kun vähän tyhmempikin ymmärtää että vika on ollut jo vuosia autoissa ja etenkin autojen aerodynamiikassa niin miten yhtäkkiä joku välitankkauksien poisto voisi olla joku messiaaninen kikka jolla koko show nousee ihan uuteen sfääriin? Aerodynamiikka pitää saada sellaiselle tolalle että toista autoa on mahdollista seurata perseessä kiinni koko mutkan. Se jos joku parantaa show:ta. Lupaan syödä sen kuuluisan hatullisen paskaa jos se ei show:ta paranna.
En oikein ymmärrä tätä kauheaa haloota ja panikointia mikä nyt yhtäkkiä on alkanut. Show on ollut perseellään jo vuosia. Se että viimevuonna pakka meni sekaisin oli vain hetkellinen ilmiö joka johtui suurista sääntömuutoksista ja etenkin kiistanalaisista sääntö tulkinnoista. Sääntöjen radikaali muuttaminen, niin kauan kun itse ongelmalle (autojen aerodynamiikka) ei tehdä mitään, on huono, lyhytaikainen ja keinotekoinen tapa parantaa show:ta. Se sotii myös pahasti kustannus säästöjä vastaan.
Muutenkaan Bahrain ei varmaan anna todellista kuvaa koko tästä kaudesta. Uskon regastaktiikoihin tulevan eroja tulevissa kiilpailuissa. Bahrainissa otettiin vielä varmaan vähän varmanpäälle. Katsotaan nyt vielä muutama kisa ja hutkitaan sitten. Eiköhän se ole samaa jonossa ajelua kun viime vuonna ja sitä edellisenä.
Eli ei F1 tee sen enempää kuolemaa kuin viime kaudellakaan.