Oberfeldwebel
Ylivääpeli
- Liittynyt
- 6.9.2003
- Viestit
- 4275
Kai ne ajotyylit tulee vielä mukaan. Eli ilman luistonestoahan voi viskellä autoa, se ei kyllä ole nopein tapa ajaa yhtä kierrosta tietenkään.WebSlave sanoi:Tuo on toki totta, mutta paraskin kuski tekee pienenpieniä virheitä kierroksella kuin kierroksella. Luistonesto reagoi niihin ihmistä nopeammin.
Ns. "limiitillä ajo" on ihmiselle käytännössä mahdotonta. Todellisuudessa sillä tarkoitetaan aina himppasen limiitin alapuolella ajamista. Luistoneston avulla ihminen pystyy ajamaan "limiitin yli", käyttämään kaasua enemmän kuin ilman luistonestoa olisi mahdollista ja tietokone hoitaa sen, ettei auto siitä huolimatta lähde käsistä tai edes sudi liikaa. Luistonesto siis varmistaa, että vedon kohdistuminen asfalttiin on optimaalista.
Kaikki lienee suht yhtämieltä siitä että luistonesto voittaa kisassa, mutta mitenhän saatais vastaus siihen että se on oikeasti nopeampi. Ei meitille tehoa se että luistonesto takaa optimaalisen pidon/vedon asfalttiin, onko näin? Lienee monelle myös selvää että kaarteessa kiihyttäminen on luistonestolla nopeempaa, mutta entä suora?
Ymmärtääkö luistonesto että kierrosten noustessa kyllin ylös voi antaa hetkeks hanaa niin että ne nousee niin tappiin ettei moottori jaksa enää sutata? Ihminen kyllä tajuaa, ja ymmärtää senkin että hetkeks nostaen kierroksia saa auton kääntymäänkin ilman ratin kääntämistä tms..
No, ehkä se luistonesto on paha päihittää. Mutta jos se luistonesto kiellettäisiin nyt kesken kauden, (niin että kuskin voi harjoitella muutamissa testeissä ilman TC:tä) niin huomaisko eroa missään muussa kuin pyörähdysten määrässä (ja ykkösiin kuuluvissa sladeissa mutkasta ulostultaessa) ?
Melkein voisin väittää että tyhjällä tankilla yks kierros, Kimi ilman luistonestoa päihittäisi Massan, joka ajaisi luistoneston kanssa. Nobody know.
Kaiken kaikkiaan miellyttävä sääntö uudistus!