Ferrari displays new wing at Imola
Ferrari has continued its aerodynamic development programme on the F2004 by running with a radical new wing mounted on its engine cover during the test at Imola on Tuesday. The new development resembles one run by Toyota at Monaco in 2002 (right).
Paparazzit löysi sen jo viikko kaks sitten. Tossa F2004 viestiketjussa on siitä juttua.berra67 sanoi:Löytyykö jo kuvaa Ferrarin "radical" uudesta siivestä jota ovat maanantaina aj tiistaina testanneet?
Joo mutta tässä tapauksessa ei ollut tuosta kyse niinkuin Autosportinkin uutisessa todetaan "Rubens Barrichello was the first to run with the new mid-wing yesterday (Monday), while Michael Schumacher has taken over development work on the F2004 today". Ihmettelen kyllä mitä "radikaalia" tuossa muka on..belated sanoi:Paparazzit löysi sen jo viikko kaks sitten. Tossa F2004 viestiketjussa on siitä juttua.
Toi mikä lävistää takakatteen.
Parempaa kuvaa odotellessa...
Vieläkin puistattaa, kun näkee tuon tekeleen! :yuck:Observer sanoi:Tässä ko. siipi, auto on hämäyksen vuoksi maalattu historic-väreihin:
AJ sanoi:Vieläkin puistattaa, kun näkee tuon tekeleen! :yuck:
Ei kai niillä ny semmonen hätä ole... kunhan leikkivät erilaisilla siivekepelleilyillä jottai saisivat vastustajat hämilleen...Otto Hokkanen sanoi:Mitähän ihmettä Ferrari nyt oikein touhuaa? Tämä jo toinen erilainen lisäsiipi jota kokeillaan lyhyen ajan sisään. Pitäisikö ilkeämielisen ihmisen kenties päätellä tästä, että F2004:n kanssa on menty jossain määrin metsään ja autosta puuttuu downforcea niin merkittävästi, että kaikkea mahdollista yritetään kehittää vielä ennen kauden avausta?
Kyllä se siipi downforcea tuottaa oikein hyvin, vaikka se yläpinta olisikin täysin suora ja tasainen. Eihän lentokoneenkaan siivet ole kovin kummoisessa kulmassa ja tuottavat nostetta ihan riittävästi. Paljon en aerodynämiikasta ymmärrä, mutta noste (olipa se negatiivinen tai positiivinen) syntyy käsittääkseni siitä, että ilman on kuljettava toisella puolella siipeä pitempi matka, kuin toisella, jolloin ilmamolekyylipalleroitten nopeus siiven ala ja yläpinnalla on eri, ja näin sitten syntyy paine-ero. Joku joka tuntee fysiikan paremmin voinee selittää hianosti jos tahtoo. Mutta ei sen siiven kuitenkaan tarvi olla 45° kulmassa niin kuin tuning-Corollan perässä konsanaan tuottaakseen nostetta (tässä tapauksessa negatiivista, jos positiivinen suunta on poispäin maan keskipisteestä. ).Musta Pekka sanoi:Edit. vaikka tuollaisella pikkusiivekkeellä ei downforcea hankitakkaan koska sehän menee melkein täysin suoraan..
näinhän se menee joo.Otto Hokkanen sanoi:Paljon en aerodynamiikasta ymmärrä, mutta noste (olipa se negatiivinen tai positiivinen) syntyy käsittääkseni siitä, että ilman on kuljettava toisella puolella siipeä pitempi matka, kuin toisella, jolloin ilmamolekyylipalleroitten nopeus siiven ala ja yläpinnalla on eri, ja näin sitten syntyy paine-ero.