Mikko_A
Työtön.
- Liittynyt
- 13.8.2001
- Viestit
- 6382
Ferrari tahtoi Häkkisen
5.7.2007 07:38
Saksan suurin urheilulehti SportBild paljastaa eilen ilmestyneessä numerossaan, että Ferrari halusi vuonna 1999 suomalaiskuljettaja Mika Häkkisen itselleen.
Ferrarin silloinen pääjohtaja Luca di Montezemolo oli jo neuvotellut Häkkisen siirtymisen italialaistalliin valmiiksi, mutta vantaalaisen sopimus kaatui lopulta tallipäällikkö Jean Todtin ja tallin saksalaisen kuljettajan Michael Schumacherin vastarintaan.
SportBildin mukaan Häkkinen on myöntänyt lehden tiedot tapahtumista oikeiksi.
Saksalaisaviisi törmäsi Häkkis-tietoon tutkiessaan syitä Ferrarin nykyisen toimitusjohtajan Todtin ja koko Fiat-konsernin pääjohtajaksi nousseen Di Montezemolon väitettyyn valtataisteluun.
SportBildin mukaan Häkkisen kariutunut siirto oli syy siihen, että Di Montezelomo teki vuonna 2005 Kimi Räikkösen kanssa julkisuudessa paljon kohutun esisopimuksen. Ferrarin pääjohtaja halusi tällä kertaa ensin sitoa haluamansa suomalaiskuljettajan italialaistalliin ja vasta sitten hän kertoi salaisesta paperista Todtille ja Schumacherille.
- Schumacher oli Räikkösen kanssa tehdyn esisopimuksen takia pakotettu julkaisemaan lopettamispäätöksensä, vaikka hän ei olisi halunnut niin tehdä, SportBild siteeraa erästä Ferrari-tallin jäsentä.
Todt on näreissään Di Montezemololle tämän puututtua jälleen kerran tallin henkilöstöpolitiikkaan. Saksalaislehden mukaan ranskalainen näkee kiukkunsa keskellä Räikkösen ei-toivotuksi lapseksi ja jopa "Schumin murhaajaksi".
Tilannetta ei tietenkään helpota Räikkösen tallikaverin Felipe Massan asema Todtin silmissä. Toimitusjohtajan poika Nicolas Todt toimii brasilialaiskuljettajan managerina, joten on päivänselvää, kumman kuskin puolesta Todtin perhe tiukan paikan tullen liputtaa.
---
ei voi muuta kuin nauraa.. Nyt asia on näkjöjään niin että kimi on tallissa sen takia, että montezemolo ei saanut aikoinaan häkkistä
Ja tuo jälkimmäinen juttu että todt näkee kimin schumin murhaajaksi
Kivahan näitä juttuja on varmasti tehdä mutta, jotain rajaa sentis. Vai lienekkkö sportbildillä katkeruutta kun saksasta ei ole enään yhtään menestyvää kuskia radalla...
5.7.2007 07:38
Saksan suurin urheilulehti SportBild paljastaa eilen ilmestyneessä numerossaan, että Ferrari halusi vuonna 1999 suomalaiskuljettaja Mika Häkkisen itselleen.
Ferrarin silloinen pääjohtaja Luca di Montezemolo oli jo neuvotellut Häkkisen siirtymisen italialaistalliin valmiiksi, mutta vantaalaisen sopimus kaatui lopulta tallipäällikkö Jean Todtin ja tallin saksalaisen kuljettajan Michael Schumacherin vastarintaan.
SportBildin mukaan Häkkinen on myöntänyt lehden tiedot tapahtumista oikeiksi.
Saksalaisaviisi törmäsi Häkkis-tietoon tutkiessaan syitä Ferrarin nykyisen toimitusjohtajan Todtin ja koko Fiat-konsernin pääjohtajaksi nousseen Di Montezemolon väitettyyn valtataisteluun.
SportBildin mukaan Häkkisen kariutunut siirto oli syy siihen, että Di Montezelomo teki vuonna 2005 Kimi Räikkösen kanssa julkisuudessa paljon kohutun esisopimuksen. Ferrarin pääjohtaja halusi tällä kertaa ensin sitoa haluamansa suomalaiskuljettajan italialaistalliin ja vasta sitten hän kertoi salaisesta paperista Todtille ja Schumacherille.
- Schumacher oli Räikkösen kanssa tehdyn esisopimuksen takia pakotettu julkaisemaan lopettamispäätöksensä, vaikka hän ei olisi halunnut niin tehdä, SportBild siteeraa erästä Ferrari-tallin jäsentä.
Todt on näreissään Di Montezemololle tämän puututtua jälleen kerran tallin henkilöstöpolitiikkaan. Saksalaislehden mukaan ranskalainen näkee kiukkunsa keskellä Räikkösen ei-toivotuksi lapseksi ja jopa "Schumin murhaajaksi".
Tilannetta ei tietenkään helpota Räikkösen tallikaverin Felipe Massan asema Todtin silmissä. Toimitusjohtajan poika Nicolas Todt toimii brasilialaiskuljettajan managerina, joten on päivänselvää, kumman kuskin puolesta Todtin perhe tiukan paikan tullen liputtaa.
---
ei voi muuta kuin nauraa.. Nyt asia on näkjöjään niin että kimi on tallissa sen takia, että montezemolo ei saanut aikoinaan häkkistä
Ja tuo jälkimmäinen juttu että todt näkee kimin schumin murhaajaksi
Kivahan näitä juttuja on varmasti tehdä mutta, jotain rajaa sentis. Vai lienekkkö sportbildillä katkeruutta kun saksasta ei ole enään yhtään menestyvää kuskia radalla...