Ferrari vuonna 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ferrari F10

Ferrarilla hyvät painoratkaisut

Turun Sanomat 8.1 2010 21:38:16

Ferrarin leirissä on rakennettu tämän vuoden autoa jo heinäkuusta asti, kun talli teki päätöksen jäädyttää F60-ajokkinsa kehitystyön ja keskittyä kauteen 2010.

Ferrarin autosta on juuri ole hiiskuttu mitään. TS on kuullut italialaislähteistä, että Maranellon insinööriporras on erittäin tyytyväinen ratkaisuihinsa bensiinimäärien ja ajopainojen kokeiluissa. Tästä syystä mitään vinkkejä kilpailijoille ei ole haluttu vuotaa julkisuuteen.

Tästä kaudesta alkaen välitankkaus on kielletty. Tämä merkitsee sitä, että aika-ajon kaikki kolme jaksoa ajetaan keveimmillä autoilla ja sitten kisaan lähdetään tankki täynnä, jolloin viime vuoden 70-80 litran sijasta polttoainetta voi olla yli 200 litraakin.

Ferrari on ehdottanut myös sääntötarkastusta, että yhden renkaanvaihdon sijasta mahdollista olisi kisassa käyttää kolmekin sarjaa renkaita.

Turun Sanomat

HEIKKI KULTA

......................
No tuo painojakauma ei ole ollut helppoa Ferrarille kevyemmilläkään painoilla. Tiedä sitten. Ainakin tuosta voi rivien välistä lukea, ettei renkaiden kulutusta ole saatu pois huolen aiheiden listalta - kyse lienee eturenkaista kun vielä huomioidaan nykyisten kuskien ajotyyli.

Mainittakoon samalla, että tietojen mukaan Alonso pääsee testaamaa autoa vasta Helmikuun puolella ja ajaa yksin 1. testiviikon. Massa on testaamassa vasta seuraavalla testiviikolla.
 
Viimeksi muokattu:

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Mielenkiintoisa nähdä mihin Ferrari pystyy. Ehkä suurin kysymysmerkki isoista talleista. Mahdollisuuksia on kyllä vaikka mihin, mutta jonkunlainen epäonnistuminenkaan ei ole mahdottomus. Kuskitkin ovat hyviä, kunhan eivät ala politikoimaan. Heikoimmaksi osa-alueeksi näen tallin johdon, joka ei oikeen tiedä mitä milloinkin pitäisi tehdä.

Ei nyt varmaan ihan samanlaista konttausta nähdä kuin viime kauden alussa, mutta ei Ferrari maailmanmestaruuksia tule voittamaan - tai ainakin tälläinen kutina itselläni on.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8528
Sijainti
Vantaa
Mielenkiintoisa nähdä mihin Ferrari pystyy. Ehkä suurin kysymysmerkki isoista talleista. Mahdollisuuksia on kyllä vaikka mihin, mutta jonkunlainen epäonnistuminenkaan ei ole mahdottomus. Kuskitkin ovat ihan hyviä, kunhan eivät ala politikoimaan. Heikoimmaksi osa-alueeksi näen tallin johdon, joka ei oikeen tiedä mitä milloinkin pitäisi tehdä.

Ei nyt varmaan ihan samanlaista konttausta nähdä kuin viime kauden alussa, mutta ei Ferrari maailmanmestaruuksia tule voittamaan - tai ainakin tälläinen kutina itselläni on.
Samaa mieltä. Voi olla, että Alonso tai Massa voittaa mestaruuden tai sukeltavat syvälle... Periaatteessa Ferrarilla lienee kovin kuljettajakaksikko koko sarjassa tällä hetkellä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ferrari on ehdottanut myös sääntötarkastusta, että yhden renkaanvaihdon sijasta mahdollista olisi kisassa käyttää kolmekin sarjaa renkaita.
Sekoileeko Ferrari, Turun Sanomat vain minä? Ei kai renkaanvaihtoja yhteen ole rajattu?
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Sekoileeko Ferrari, Turun Sanomat vain minä? Ei kai renkaanvaihtoja yhteen ole rajattu?
Villi veikkaus: Ferrari tarkoittanut että kisaviikonloppuun tuotaisiin 3 rengasseosta kahden sijaan käytettäväksi ja suomentaja tuhnuttanut homman.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Villi veikkaus: Ferrari tarkoittanut että kisaviikonloppuun tuotaisiin 3 rengasseosta kahden sijaan käytettäväksi ja suomentaja tuhnuttanut homman.
No tuo olisi kyllä mukava tietää, onko renkaanvaihtoja GP:n aikana rajoitettu. Vai onko kyseessä rengaskovuuksien vaihtoehdot jotka on kahdesta ehdotettu kolmeen?
 

maradona

Resistive User
Liittynyt
6.3.2005
Viestit
4616
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Eikös Ferrarilla oltu luottavaisia myös kauteen 2009 lähdettäessä, ja mitäs sitten tapahtuikaan. No, on toki totta että Ferrarin pitäisi pystyä korjaamaan ne mokat resursseillaan, mutta jos ei homma toimikaan niin ohhoh... Pahimmillaan Ferrari kääntyy taas talliksi, jolle ensi vuosi on aina se menestysvuosi.

Mielenkiintoa piisaa kyllä ensi kaudeksikin kun pääsee näkemään, miten paljon, jos lainkaan, suuret ovat riipineet pois Red Bullin ja Brawnin edusta.
 

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
Koskas tämä Maranellon tule kiituri tullaan julkistamaan? Jos on tietoa?
 

Latyrx

Vaihtopenkin Eberi
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
691
Sijainti
Mika Salon taikalasit
Varmaa tietoa. Ferrari on kalibroinut tuulitunnelinsa väärin ja tälläkin kaudella taistellaan jämäsijoista.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kiitos Timomies. Jaksamatta nyt vielä tarkemmin tuota syynätä, niin kieltämättä aika paljon Red Bullin keulaa tuossa on. Taitaa olla yleinen trendi ensi vuoden autoissa.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Kiitos Timomies. Jaksamatta nyt vielä tarkemmin tuota syynätä, niin kieltämättä aika paljon Red Bullin keulaa tuossa on.
Tuo keula näyttää kyllä vähän tollaselta heikolta seisokilta. Alku on lupaava, mutta sitten laskee jyrkästi. Liekö Molon molosta otettu mallia :tongue:
 

Aanrii

Well-known member
Liittynyt
25.2.2004
Viestit
1205
Sijainti
Täällä
Vieläkö Marlboro sponssaa Ferraria? Luulin jo että Santanderista tuli uusi pääsponssi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vieläkö Marlboro sponssaa Ferraria? Luulin jo että Santanderista tuli uusi pääsponssi.
Marlboron sopimus kestää vuoden 2011 loppuun. Talli on ilmoittautunut tämän vuoden sarjaan edelleen Scuderia Ferrari Marlboro-nimellä.

Santanderin uskotaan maksavan 40 miljoonaa vuodessa. Jos arvio Marlboron miljardisopimuksesta on lähellä totuutta, Marlboron vuosipanostus olisi (tasaisesti eri vuosille jaettuna) yli 140 miljoonaa. Nämä luvut ovat englanninkielisestiä Wikipediasta.
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
Joku Italiaa taitava voisi suomentaa tai ainakin englantisoida :D tekstin. Sitä odotellessa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Toi bensakilojen vaihtelu aika-ajosta ja kisan lopusta versus kisan alkuun on varmaan aika haaste. Tankkihan pitäisi olla sijoitettuna mahdollisimman lähelle keskipistettä balanssin suhteen. Koska jos taas lisäpainoilla kompensoidaan etu-/kautta takapainoisuutta, niin tilanne muuttuu tankin tyhjentyessä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Toi bensakilojen vaihtelu aika-ajosta ja kisan lopusta versus kisan alkuun on varmaan aika haaste. Tankkihan pitäisi olla sijoitettuna mahdollisimman lähelle keskipistettä balanssin suhteen. Koska jos taas lisäpainoilla kompensoidaan etu-/kautta takapainoisuutta, niin tilanne muuttuu tankin tyhjentyessä.
Eiköhän se tankki ole sijoitettu painopisteen kannalta hyvään paikkaan, mutta varmaan ajamisesta tulee jännempää, kun autosta lähtee kisan aikana yli 100kg painoa :cool:

Moottorit saisivat kyllä olla vähän tehokkaampia noin painavilla autoilla. Nehän ovat hitaita kuin mitkä :nope:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös