Ferrari F10
......................
No tuo painojakauma ei ole ollut helppoa Ferrarille kevyemmilläkään painoilla. Tiedä sitten. Ainakin tuosta voi rivien välistä lukea, ettei renkaiden kulutusta ole saatu pois huolen aiheiden listalta - kyse lienee eturenkaista kun vielä huomioidaan nykyisten kuskien ajotyyli.
Mainittakoon samalla, että tietojen mukaan Alonso pääsee testaamaa autoa vasta Helmikuun puolella ja ajaa yksin 1. testiviikon. Massa on testaamassa vasta seuraavalla testiviikolla.
Ferrarilla hyvät painoratkaisut
Turun Sanomat 8.1 2010 21:38:16
Ferrarin leirissä on rakennettu tämän vuoden autoa jo heinäkuusta asti, kun talli teki päätöksen jäädyttää F60-ajokkinsa kehitystyön ja keskittyä kauteen 2010.
Ferrarin autosta on juuri ole hiiskuttu mitään. TS on kuullut italialaislähteistä, että Maranellon insinööriporras on erittäin tyytyväinen ratkaisuihinsa bensiinimäärien ja ajopainojen kokeiluissa. Tästä syystä mitään vinkkejä kilpailijoille ei ole haluttu vuotaa julkisuuteen.
Tästä kaudesta alkaen välitankkaus on kielletty. Tämä merkitsee sitä, että aika-ajon kaikki kolme jaksoa ajetaan keveimmillä autoilla ja sitten kisaan lähdetään tankki täynnä, jolloin viime vuoden 70-80 litran sijasta polttoainetta voi olla yli 200 litraakin.
Ferrari on ehdottanut myös sääntötarkastusta, että yhden renkaanvaihdon sijasta mahdollista olisi kisassa käyttää kolmekin sarjaa renkaita.
Turun Sanomat
HEIKKI KULTA
Turun Sanomat 8.1 2010 21:38:16
Ferrarin leirissä on rakennettu tämän vuoden autoa jo heinäkuusta asti, kun talli teki päätöksen jäädyttää F60-ajokkinsa kehitystyön ja keskittyä kauteen 2010.
Ferrarin autosta on juuri ole hiiskuttu mitään. TS on kuullut italialaislähteistä, että Maranellon insinööriporras on erittäin tyytyväinen ratkaisuihinsa bensiinimäärien ja ajopainojen kokeiluissa. Tästä syystä mitään vinkkejä kilpailijoille ei ole haluttu vuotaa julkisuuteen.
Tästä kaudesta alkaen välitankkaus on kielletty. Tämä merkitsee sitä, että aika-ajon kaikki kolme jaksoa ajetaan keveimmillä autoilla ja sitten kisaan lähdetään tankki täynnä, jolloin viime vuoden 70-80 litran sijasta polttoainetta voi olla yli 200 litraakin.
Ferrari on ehdottanut myös sääntötarkastusta, että yhden renkaanvaihdon sijasta mahdollista olisi kisassa käyttää kolmekin sarjaa renkaita.
Turun Sanomat
HEIKKI KULTA
......................
No tuo painojakauma ei ole ollut helppoa Ferrarille kevyemmilläkään painoilla. Tiedä sitten. Ainakin tuosta voi rivien välistä lukea, ettei renkaiden kulutusta ole saatu pois huolen aiheiden listalta - kyse lienee eturenkaista kun vielä huomioidaan nykyisten kuskien ajotyyli.
Mainittakoon samalla, että tietojen mukaan Alonso pääsee testaamaa autoa vasta Helmikuun puolella ja ajaa yksin 1. testiviikon. Massa on testaamassa vasta seuraavalla testiviikolla.
Viimeksi muokattu: