Felix
Well-known member
- Liittynyt
- 12.7.1999
- Viestit
- 1258
Taipuvat takasiivet ovat taas päivän puheenaihe F1-kabineteissa.
Bahrainin kilpailun jälkeen autokameroiden kuvamateriaalia tulkitsemalla sääntövilpistä epäillään nyt Ferraria, Renaultia ja McLarenia. Erityisesti Ferrarin tv-kuvista paljastuu, että Michael Schumacherin takasiivekkeet muuttivat Bahrainin kilpailun kuluessa muotoaan.Taaksepäin kuvatussa väläyksessä Schumacherin takasiivekkeen palasten välistä ei välillä näy lainkaan valoa, mikä viittaa, että palaset ovat yhdessä ja siten kasvattavat ilmanvastusta.
RENAULTIN R25-autoissa on koko kauden käytetty muista talleista poikkeavia siivekkeitä, jotka ovat olleet kilpailijoiden erityissyynissä. Taipuvat takasiivekkeet muodostavat kiistattoman turvallisuusriskin. Toisaalta ne tarjoavat yksinkertaisimman tavan hyödyntää suoravauhtia.
MUOTOAAN muuttavilla siivillä F1-autot parantavat suoravauhtiaan. Vuosi sitten talvitestien aikana erityisesti BAR-Honda oli kaikkien maalitauluna. Kilpailuissa autokameran kuvilla pystyttiin osoittamaan, että BAR-siivekkeet olivat todella joustavia.
FIA on tietoinen siivekeväitteistä ja sen odotetaan ryhtyvän toimeen viimeistään ensi viikon Imolan kilpailun jälkeen. Mahdollista on, että talleille jaetaan siivekkeiden jäykistysesitys on ennen Imolaa.
Tällaista tänään Iltalehdessä. Mitään uuttahan tuo ei ole, sillä TV-kuvista tuon on voinut todeta jo pidemmän aikaa. Ainoa keino millä tämän kikkailun saisi loppumaan olisi FIAn tekemät standardi-siivet...ja nimenomaan siivet koska TV-kuvista on voinut havaita myös muutamien tallien etusiipien taipuvan liiankin kanssa.
Bahrainin kilpailun jälkeen autokameroiden kuvamateriaalia tulkitsemalla sääntövilpistä epäillään nyt Ferraria, Renaultia ja McLarenia. Erityisesti Ferrarin tv-kuvista paljastuu, että Michael Schumacherin takasiivekkeet muuttivat Bahrainin kilpailun kuluessa muotoaan.Taaksepäin kuvatussa väläyksessä Schumacherin takasiivekkeen palasten välistä ei välillä näy lainkaan valoa, mikä viittaa, että palaset ovat yhdessä ja siten kasvattavat ilmanvastusta.
RENAULTIN R25-autoissa on koko kauden käytetty muista talleista poikkeavia siivekkeitä, jotka ovat olleet kilpailijoiden erityissyynissä. Taipuvat takasiivekkeet muodostavat kiistattoman turvallisuusriskin. Toisaalta ne tarjoavat yksinkertaisimman tavan hyödyntää suoravauhtia.
MUOTOAAN muuttavilla siivillä F1-autot parantavat suoravauhtiaan. Vuosi sitten talvitestien aikana erityisesti BAR-Honda oli kaikkien maalitauluna. Kilpailuissa autokameran kuvilla pystyttiin osoittamaan, että BAR-siivekkeet olivat todella joustavia.
FIA on tietoinen siivekeväitteistä ja sen odotetaan ryhtyvän toimeen viimeistään ensi viikon Imolan kilpailun jälkeen. Mahdollista on, että talleille jaetaan siivekkeiden jäykistysesitys on ennen Imolaa.
Tällaista tänään Iltalehdessä. Mitään uuttahan tuo ei ole, sillä TV-kuvista tuon on voinut todeta jo pidemmän aikaa. Ainoa keino millä tämän kikkailun saisi loppumaan olisi FIAn tekemät standardi-siivet...ja nimenomaan siivet koska TV-kuvista on voinut havaita myös muutamien tallien etusiipien taipuvan liiankin kanssa.
Viimeksi muokattu: