Ferrarin valtakausi on päättymässä

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Ferrarin valtakausi on päättymässä, ainakin jos uskoo luotettavaan lähteeseen, Ralf Schumacheriin. :thumbup:

Tästä on hyvä jatkaa kauden 2005 jännittämistä. :rolleyes: :ahem:

Ralf Schumacher: valta vaihtuu F1:ssä

Williamsilta Toyotalle siirtynyt Ralf Schumacher kertoo ITV:n haastattelussa uskovansa vallan vaihtuvan ensi kaudella Formula ykkösissä. Näkemyksensä Ralf perustaa talvitestien tuloksiin, joissa Ferrarin vauhti ei ole vakuuttanut tallin käyttäessä kauden avauskisoissa kaiken lisäksi vanhaa autoa. Kauden 2005 suosikeiksi Ralf nimeääkin McLarenin ja Renaultin, jotka ovat komeilleet testitulosten kärjessä. Ferrarin Ralf ennakoi alkavalla kaudella vasta kolmanneksi parhaaksi tiimiksi.

Toyotan Ralf katsoo edistyneen ja taistelevan ensi kaudella tasapäisesti BAR:n ja Williamsin kanssa. Pisteitä saksalainen pyrkii keräämään tasaisesti joka kilpailusta ja tavoitteekseen hän on myös asettanut muutaman palkintosijan.

Sportti.com
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Saapa nähdä. Toivossa on hyvä elää.

Olisi kyllä hienoa, jos F1:ssä taisteltaisiin ykköspaikoista taas.
:thumbup:
 

Jone

Well-known member
Liittynyt
18.8.2004
Viestit
777
Sijainti
Savonlinna
Mie ainakin vakaasti uskon, että mestaruus ei mene Maranelloon tällä kaudella. Joskushan senkin dynastian (tai Dallasin:D ) on päätyttävä. Toki ajattelin jo ennen viime kautta, että Schumi on mestaruutensa jo kerännyt, mutta nyt olen entistä varmempi, että tällä kaudella viimeistään iät sun muut motivaatioseikat tulevat vastaan. Ja tottakai myös se on erittäin ratkaiseva tekijä, että Ferrari ei pysty enää tarjoamaan miehelle ylivoimaista autoa...

Jos nyt pitäis veikata, niin sanoisin, että 65 % todennäköisyydellä Suurvisiiri ei mestaruutta voita...
 

andyman

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
198
Jossain vaiheessahan sen on päätyttävä.

Tuo joka vuotinen schumin motivaation loppuminen on vaan tehnyt sarjasta tylsemmän ja tylsemän.
:D

Totaaliseen ylivoimaan en kyllä itsekkään usko.

Kauden alku tulee olemaan kutkuttavan jännittävä.

Kellä menee kovaa?Kellä vehkeet kestää?Entäs kumit?
Kenellä on parhaat taktiikat uusille rengas säännöille?



Tästä voi tulla ihana kausi:thumbup:
 

Carlos

Well-known member
Liittynyt
31.10.2004
Viestit
142
Sijainti
Keski-Suomi
No joo sitä kun 4-5 kertaa joka kauden alussa totakin toitotetaan joskus sekin väkisinkin pitää kutinsa mutta olihan se sama juttu viime kaudellakin, että Ferrari on ollu paska(mukamas) testeissä ja McLaren peitteli vauhtiaan ja kaikkee sellasta... No toisin on tähän asti aina käyny !!!!!!!!!!!! :mad_old:
 

Istaria

Well-known member
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
292
Sijainti
QuakeNet
Meikäläinen on sitämieltä että Ferrarin ei tarvitse todistaa yhtään mitään testeissä. Se on ihan sama mitä vauhtia ne siellä ajaa. Uskon näihin ongelmiin vasta kun ne kisatilanteessa näen.

Sitäpaitsi voihan olla että se uus auto on taas valovuosia muita edellä. Siinä ei paljon muutaman ensimmäisen kilpailun pisteet paina, jos schumi taas kiskasee "10 voittoa putkeen".
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
Carlos sanoi:
No joo sitä kun 4-5 kertaa joka kauden alussa totakin toitotetaan joskus sekin väkisinkin pitää kutinsa mutta olihan se sama juttu viime kaudellakin, että Ferrari on ollu paska(mukamas) testeissä ja McLaren peitteli vauhtiaan ja kaikkee sellasta... No toisin on tähän asti aina käyny !!!!!!!!!!!! :mad_old:
No nyt alkaa jo pikku velikin toivomaan että ei iso veli pärjäisi . No toyotassa on hyvä elää.. :D
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Carlos sanoi:
No joo sitä kun 4-5 kertaa joka kauden alussa totakin toitotetaan joskus sekin väkisinkin pitää kutinsa mutta olihan se sama juttu viime kaudellakin, että Ferrari on ollu paska(mukamas) testeissä ja McLaren peitteli vauhtiaan ja kaikkee sellasta... No toisin on tähän asti aina käyny !!!!!!!!!!!! :mad_old:
Viimekaudella Ferrari oli heti uuden auton ekoissa testeissä yli sekunnin muitten edellä. He ajoivat suurimman osan yhteisistä talvitesteistä vanhalla autolla ja pysyttelivät sen vuoksi listojen perällä. Nyt he ovat tällä "uudella" välimallin autolla kuitenkin muita jäljessä. Asia varmasti korjaantuu kunhan he saavat uuden auton viimein valmiiksi ja radalle.

Tässä vaiheessa viimekautta testeissä Mäkit paloi kuin kynttilät ratojen varsilla, Rellut ajo rataenkkoja, ja Ferrari vanhalla autolla oli siellä puoliväli kieppeillä testeissä. Tähän kauteen Mäkki on ainakin saanut varmuutta, kun taas Ferrari on sitä paljon menettänyt - kymmenen hajonnutta konetta on aika paljon.

Neljän kisan jälkeen Ferrari varmasti nostaa tasoaan, mutta kuinka paljon.. se jää nähtäväksi. Monen auto kehittäminen samaan aikaan on tunnetusti (mclaren) vaikeaa. :jaska:
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Näyttävät nuo Schumacherin veljesten välit olevan sen verta heikolla pohjalla että ihme kun alkaa kateellinen pikkuveli "mollata" mediassa vasta nyt
Perustan tämän "kylmät välit"-väitteeni kauden toiseksi viimeiseen kisaan jossa eivät veljekset paljoakaan keskenään juhlistanee lavalla, tuskin silmäystäkään toisiinsa loivat ja shamppanjatkin ruiskutettiin visusti eri puolilla lavaa.

Ja kyllä, valta tulee vaihtumaan F1:ssä tällä kaudella, ei niinkään Ferrarin notkahduksen takia, sillä sellaista ei tule, vaan Mclarenin tason nousun takia.
Kimi palauttaa mestaruuden suomeen viiden vuoden saksan visiitin jälkeen
 

Lintu

Siipeilijä
Liittynyt
20.1.2004
Viestit
6401
Sijainti
South Georgia and the South Sandwich Islands
Itse en ainakaan aio ajatella sekuntiakaan moista mahdollisuutta etteikö Ferrari dominoisi seuraavaa kautta samalla tavalla kuin edellistäkin, sanovat testeissä tehdyt ajat mitä tahansa. Ainoa asia mistä voi jotain osviittaa ehkä saadakin on luotettavuus ja se ei näytä maranellolaisilla vielä olevan aivan kuosissaan. Mutta onhan tässä vielä jokunen viikko aikaa Melbourneen.
 

Istaria

Well-known member
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
292
Sijainti
QuakeNet
belated sanoi:
Tähän kauteen Mäkki on ainakin saanut varmuutta, kun taas Ferrari on sitä paljon menettänyt - kymmenen hajonnutta konetta on aika paljon.
Niin, etteivät vaan tahallaan hajota niitä koneita - ihan testimielessä - kun resursseja kerran piisaa (ja mitäpä niillä vanhoilla koneilla enää tekisikään) ?

Mieluummin 10 konetta testeissä ja 0 kisoissa, kun 0 testeissä ja 1 kisoissa, eikös?
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Istaria sanoi:
Niin, etteivät vaan tahallaan hajota niitä koneita - ihan testimielessä - kun resursseja kerran piisaa (ja mitäpä niillä vanhoilla koneilla enää tekisikään) ?

Mieluummin 10 konetta testeissä ja 0 kisoissa, kun 0 testeissä ja 1 kisoissa, eikös?
Jepjep. :D :D Hoe vain tuota itsellesi riittävästi, niin ehkä alat itsekin uskoa siihen. :D
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Istaria sanoi:
Niin, etteivät vaan tahallaan hajota niitä koneita - ihan testimielessä - kun resursseja kerran piisaa (ja mitäpä niillä vanhoilla koneilla enää tekisikään) ?

Mieluummin 10 konetta testeissä ja 0 kisoissa, kun 0 testeissä ja 1 kisoissa, eikös?
Kaappasin PlanetF1.comin sivuilta hauskaa luettavaa. Kenties Ferrari-fanit saavat tästä enemmän irti.

Das Sekret Tagebuch Michael Schumachers
Wednesday February 16 2005
Schumi is back for 2005 and once again Planet-F1 has gained unprecedented access to the secret diary of the world's leading motorport exponent.

Email Us Chat Forum
Mail article Print article





Well, my probably slightly worried (but quite honestly there’s no reason to be) tifosi chums.

The new season is becoming ever more closer and all our eyes are focused on the testing times. What have they been telling us these testing times? Well, to use the old Bavarian saying – nothing more than a barrel of old turnips. (Though from the first day at Barcelona I think that Jordan might be better off running a couple of F3000 cars)

You see as usual I have been testing my car with my little wooden wedge stuck firmly underneath the accelerator pedal. Every year this prevents me going too fast before the season starts and making the F1 commentators very excited.

Remember last year. They all thought Kimi Raikkonen was going to be winning the World Championship, or Ralf, or Juan-Pablo. And of course David Coulthard, as usual.

But no, everyone totally underestimated the power of the Schumster and his little wooden wedge. They all thought six would be my limit. But I wanted the joy of seven, not the joy of six. And this season we will be running out of places to put the gold stars when I get eight to put on my new Weltmeister cap.

Yes, even now lieblings doughnut pudgie wudgie face is down at the betting shop in Vufflens Le Chateau seeing what odds she can get on me after my dismal times at Barcelona on February 15th.

However yet again she will be my inspiration for the season. With the new tyre rules limiting us to one set per race I will have to look after them, and preserve them as though they were the delicate feminine curves of lieblings.

Every corner will be like bouncing her wobbly bits across the curve and I will make sure that I kiss and caress them gently as though we were outside in the hot tub.

I am asked - Should Minardi be allowed to start the Australian GP with last year’s car? Of course they should. Provided they also start with last year’s sponsors’ names on it. Paul Stoddart says that he is just too poor to afford to be building a new car. If this is so then why did he pay himself $10 million in 2003. Couldn’t he get some of that back out of the bank? He is not spending it on clothes or personal grooming aids.

I am hearing always that he is in F1 because he is an enthusiast, but quite honestly and obviously there is no fan who makes $10m from their hobby.

He paints us to be the bad guy, fat cat, big gut, greedy guzzlers at Ferrari for striking our own deal with Bernie to get more money than everybody else, but he knows the game. F1 bosses are not known as the Biriani Club for nothing. It’s eat or be eaten.

Ferrari have been in F1 right from the very beginning – well, actually, not the very beginning because Enzo wouldn’t travel to Silverstone, but right from the opening season, 1950. Der Whingemeister has been in F1 less time than Ralf, and he’s only part-time…

One thing that has made me laugh recently is the newspaper stories about Kimi Raikkonen going to a lap dancing club. These dancers were not from Lapland with big woolly jumpers and reindeer outside. What was he doing there? Perhaps he was confused by the sign?

It’s certainly the closest he’s got to pole in a long while!

Also it is a considerably strange when I think about his beautiful wife Jenny. She is indeed so totally gorgeous and breathtaking, why was he not at home adoring her? And let me say again right now, I was NOT, I repeat I was NOT staring at her breasts at the FIA dinner, I was thinking of getting a similar necklace for Corinna and I was simply looking at her jewellery.

So, we stand on the brink of another season in Formula 1. I am looking forward to it, as usual, with a great sense of expectoration. This is only right, it is how I am always feeling at this time of year. It is a long and considerably dangerous journey, the first ever season of 19 races. Why don’t you join me on this great road of destiny, record breaking and a visit to a Turkish sauna?

Forza Scuderia Marlbrough Vodafone Ferrari!

The Schum


:D :D
 
Ylös