Firefox 4

WebSlave

Trackman
OK, päivitin neloseen, kun sitä suositeltiin. Käyttöliittymä on syvältä, kaikki kirjanmerkit hävisivät eikä back- ja forward-nappulat toimi. Sain sentään ylämenun takaisin, mutta miten saisi vanhan käyttöliittymän?

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
OK, päivitin neloseen, kun sitä suositeltiin. Käyttöliittymä on syvältä, kaikki kirjanmerkit hävisivät eikä back- ja forward-nappulat toimi. Sain sentään ylämenun takaisin, mutta miten saisi vanhan käyttöliittymän?
Minä ilmeiseti moukan tuurilla sain ongelmitta kaikki kirjanmerkit ja muut namiskat mukaan. :eek:

WebSlave

Trackman
Nyt back toimii välillä, välillä ei. Uusiakaan kirjanmerkkejä ei näköjään pysty tallentamaan lainkaan, joten kaikki osoitteet pitää muista jatkossa itse. Huisia.

-Edit- No nyt ne bookmarkit ilmestyi, kun suljin jumittelevan Firefoxin ja avasin uudelleen. Koneen uudelleenkäynnistys ei niitä aiemmin tuonut. Mystistä. No, josko tämä nyt alkaisi sujua paremmin, käyttöliittymäkin on jo muokattuna ja kirjanmerkkipalkkeineen aika lähellä edeltäjää, mitä nyt tilarivi uupuu.

Viimeksi muokattu:

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Samankaltaisia ongelmia ilmeni myös. En vain tajua minkä ihmeen takia käyttöliittymää piti muuttaa. Jatkuvuus olisi jotenkin luonnollista, mutta kun ei, namikoitten paikkoja on mukava ilmeisesti muuttaa. Ehkä sillä jotakin halutaan sanoa, tai jotakin haluttu hioa, mutta epäselväksi jää että mitä.

Avaa uuteen ikkunaan tai välilehteen muuttivat paikkaansa. Miksi ihmeessä? Minkä pirun takia? Kokonäyttötilassa saa muun oikeastaan näkyviin osoitinta siirtämällä yläpalkkiin, paitsi kirjanmerkit, joka on täysin outoa. Vie jatkuvat käyttömahdollisuudet kokonäytöltä melko kokonaan.

Hyvää tässä päivityksessä oli kuitenkin se että hyväksyi kaikki selaimen lisäosat mitä nyt oli asennettuna. Viimeksi kun oli isompi siirtymä, niin lähestulkoon kaikki hylättiin.

Kaikkiaan ihan ok. Nyt kun on pari päivää muun surffailun ohessa taas viilannut suunnilleen sopivaksi.

WebSlave

Trackman
Samankaltaisia ongelmia ilmeni myös. En vain tajua minkä ihmeen takia käyttöliittymää piti muuttaa. Jatkuvuus olisi jotenkin luonnollista, mutta kun ei, namikoitten paikkoja on mukava ilmeisesti muuttaa. Ehkä sillä jotakin halutaan sanoa, tai jotakin haluttu hioa, mutta epäselväksi jää että mitä.
Sama ongelma kuin Windowsilla. "Me tiedämme paremmin mitä haluat kuin sinä itse."

Avaa uuteen ikkunaan tai välilehteen muuttivat paikkaansa. Miksi ihmeessä? Minkä pirun takia?
Epäilemättä koska uuteen välilehteen avaaminen on käytetympi. Juu, tuli availtua epähuomiossa uuteen ikkunaan aluksi, mutta äkkiä tuohon oppii (itselläni kahdessa päivässä).
Hyvää tässä päivityksessä oli kuitenkin se että hyväksyi kaikki selaimen lisäosat mitä nyt oli asennettuna. Viimeksi kun oli isompi siirtymä, niin lähestulkoon kaikki hylättiin.

Kaikkiaan ihan ok. Nyt kun on pari päivää muun surffailun ohessa taas viilannut suunnilleen sopivaksi.
Minulla ei hyväksynyt kaikkia. No, käytännössä jäin kaipaamaan vain FireFTP:tä, enkä sitäkään nyt niin kovin usein tarvitse.

Kyllä tämä täälläkin nyt sujuu, kun käyttöliittymä on saatu suht takaisin alkuperäiseksi. Turha tyhjä väli vain möllöttää toimintonappula/kirjanmerkkipalkin ja välilehtipalkin välissä.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Käyttäkää sitä MPC Kromia, ja hämmästelkää vauhtia. Ja tämä ei siis lähetä niitä tietoja googlelle tai minnekään muuallekaan eteenpäin.

On tyhmää käyttää Firefoxia. Minkä pirun takia(jos ei jonkin lisäosahärpättimen)? Vähän kuin että jos sais valita, niin ajaisinko Ladalla vai Mersulla, ja sit ajais Ladalla, häh?

WebSlave

Trackman
Käyttäkää sitä MPC Kromia, ja hämmästelkää vauhtia. Ja tämä ei siis lähetä niitä tietoja googlelle tai minnekään muuallekaan eteenpäin.

On tyhmää käyttää Firefoxia. Minkä pirun takia(jos ei jonkin lisäosahärpättimen)? Vähän kuin että jos sais valita, niin ajaisinko Ladalla vai Mersulla, ja sit ajais Ladalla, häh?
Vauhti ei ole minulle merkittävä valintaperuste (hitaita ovat nettiyhteys ja konekin). AdBlock ja FlashBlock ovat.

Jos MPC Kromi muistuttaa Google Chromea, niin en pitänyt käyttöliittymästä. Eikä Chrome ainakaan tällä kokoonpanolla ollut nopeampi, kaatumaherkempi kyllä. Varmaan uudemmat versiot ovat vakaampia.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Vauhti ei ole minulle merkittävä valintaperuste (hitaita ovat nettiyhteys ja konekin). AdBlock ja FlashBlock ovat.

Jos MPC Kromi muistuttaa Google Chromea, niin en pitänyt käyttöliittymästä. Eikä Chrome ainakaan tällä kokoonpanolla ollut nopeampi, kaatumaherkempi kyllä. Varmaan uudemmat versiot ovat vakaampia.
Mielestäni käyttöliittymäkysymys on aika puhtaasti tottumiskysymys. En mäkään pitänyt aluksi(vähän valju kuori ja kaikki namikat ihan eri paikoissa kuin useimmissa muissa selaimissa). Varsinkin jos kone on vähän vanhempi, niin Kromi huomattavasti kevyempänä softana pitäisi toimia selvästi vikkelämmin. Nyt on siis menossa versio 10. Itsellä tämä on ollut muistaakseni versiosta 7 alkaen, eli ihan niistä vanhemmista versioista en osaa sanoa. Mun läppärissä FF4 toimii jotenkin tosi takkuisesti edelliseenkin 3.6:een verrattuna(joka sekin on puolet hitaampi kuin Kromi).

Varmasti hyvin konekohtaisia kuitenkin nämä. Kromiin on kuulema jotenkin kikkailtavissa ad blockia vastaava kilke, mutta en ole jaksanut nähdä vaivaa, koska selain avaa sivut mainoksineenkin mutuillen noin puolet nopeammin kuin 3.6, puhumattakaan ff4:sta. Aluksi se mainostulva ärsytti, mutta tottuihan siihen nopeasti, että ruudulla on elämää.

Ehkei kuitenkaan epilektikoille.

Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Varsinkin jos kone on vähän vanhempi, niin Kromi huomattavasti kevyempänä softana pitäisi toimia selvästi vikkelämmin.
Kromista en tiedä, mutta Chrome vaatii enemmän prosessoritehoa kuin Firefox, koska avaa jokaisesta välilehdestä oman prosessinsa. Ei siis ole ideaaliratkaisu hitaille koneille (minun tapauksessani miniläppäri).
Kromiin on kuulema jotenkin kikkailtavissa ad blockia vastaava kilke, mutta en ole jaksanut nähdä vaivaa, koska selain avaa sivut mainoksineenkin mutuillen noin puolet nopeammin kuin 3.6, puhumattakaan ff4:sta. Aluksi se mainostulva ärsytti, mutta tottuihan siihen nopeasti, että ruudulla on elämää.
Minä en halua tottua. AdBlockin ja FlashBlockin käyttöni on puhtaasti luettavuuslähtöistä.

Chrome/Kromi on varmasti sopiva selain sellaiselle, joka sopeutuu selaimen rajoitteisiin ja erilaisuuksiin. Minun lähtökohtani on kuitenkin se, että selaimen tulisi sopeutua minun tarpeisiini.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Jaa-a, en tiedä avaako Kromi oman prosessin joka välilehdestä. Oletettavasti kuitenkin, koska pohjautuu pitkälti Chromeen.

Itseäni hämmästyttää etenkin, kuinka paljon nopeammin Kromi avautuu ja toisaalta avaa sivut. Tämä sama on havaittavissa myös ex-vaimoni uudessa acer-läppärissä, jossa on win7, itsellä Vista Home premium. Valitettavasti tämän enempää empiiristä aineistoa ei vielä ole.

Itselleni juuri nopeus on olennaisinta. Kannattaa myös huomioida, ettei Kromiin tehtailla läheskään yhtä paljon haittakoodia kuin Firefoxiin.