Fisker elää sittenkin

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ei toi Valmet Automotivelle kovin hyvä uutinen ole. Varmaan aika pian siirtyy Karmankin tuotanto tuonne Delawareen.
Amerikan ja kaukomaiden markkinoiden autot tehdään kotimantereella ja Eurooppaan tarkoitetut autot Uudessakaupungissa?
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Amerikan ja kaukomaiden markkinoiden autot tehdään kotimantereella ja Eurooppaan tarkoitetut autot Uudessakaupungissa?
Nii en tiedä. Vaikea noista on ulkopuolisen sanoa mikä on kannattavaa. Ajattelin vaan, että kun tehtaan ostivat vaikkei ollut alunperin tarkoitus niin ehkä haluavat keskittää koko tuotannon samaan paikkaan ja suoraan itselleen.

Kuitenkin nuo Karmat ovat kalliita autoja ja suurin osa ennakkotilauksistakin on Yhdysvaltoihin niin ei muutaman auton kuljettaminen Eurooppaan varmaan olisi kovin merkittävä kustannus. Onhan Ukistakin kuljetettu uudelle mantereelle paljon autoja. Ymmärtääkseni aikoinaan niistä avo-Saabeista suurin osa vietiin Yhdysvaltoihin ja Porscheistakin iso osa.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
915
Inflaatio paholainen näyttää vaikuttavan jo kovalla vauhdilla hintaan.

Koskahan noita aletaan valmistaa Suomessa?!
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Tilannetta kannattaa seurata täältä. ;)
Nyt ovat alumiinihitsaajia palkkaamassa, eiköhän tuo valmistus ala piakkoin.
Vuoden ensimmäinen neljännes päättyy maaliskuun loppuun.

Yhtiön päämajassa Kaliforniassa työskentelee 300 insinööriä seuraavan sukupolven mallin kimpussa.
Delawaressa on aivan uusi tehdas (300 000 m2), joka pystyy tuottamaan neljännesmiljoona autoa vuodessa.
Pojilla on selvästi ihan vakavat suunnitelmat tulevaisuuden varalle.

05.01.2011

Autotehdas hakee alumiinihitsaajia

Valmet Automotive tarjoaa kevään kuluessa työtä kymmenille alumiinihitsaajille Uudessakaupungissa. Alan erikoisosaajia työllistää erityisesti Fisker Karma –hybridiauton valmistus. Neliovisen verkosta ladattavan luksushybridin sarjatuotanto käynnistyy tämän vuoden ensimmäisellä neljänneksellä.

”Alumiinihitsaus vaatii tekijältään erityistä tarkkuutta ja mm. puhtausvaatimukset ovat muita hitsausmenetelmiä tiukemmat. Tämän vuoksi myös kokeneet hitsaajat tarvitsevat lisäopintoja alumiinin käsittelyssä”, sanoo tuotantojohtaja Robert Blumberg.
Pätevien alumiinihitsaajien ohella Valmet Automotive hakee alumiinihitsaajiksi koulutettavia.

Kevään aikana järjestetään useita rekrytointikoulutuksia, joihin hakeudutaan työhallinnon internet-sivujen kautta. Ensimmäinen koulutusjakso alkaa 7. helmikuuta. Koulutus kestää 8-16 viikkoa ja sitä järjestetään sekä Winnovan tiloissa Laitilassa että harjoittelujaksoina autotehtaalla.

Uudenkaupungin tehtaalta on vielä lomautettuina noin 100 autonrakentajaa, joiden arvioidaan työllistyvän lähikuukausina.

Lisätietoja antaa tuotantojohtaja Robert Blumberg, puh. 020 484 9400.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Sen sijaan että keskityt vaan copioimaan linkkejä, niin voisitko itse alkaa myös keskustelemaan näistä asioista?

ja aiheeseen: Fiskerin myyntiintuloa on odotettu pitkään, ja viimesimmässä TopGear-lehdessä tätä aihetta käsitellään myös.
(en ole kerinnyt lukemaan vielä) otsikolla "Yhden miljardin investointien jälkeen"...
Hienoa että Uuskaupunkikin saa valmistettavaa, toivon mukaan ei ole mikään lyhyt lento Fiskerillä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös