No niin, itse henk. koht kotiuduin Jyskäläreissusta jo sunnuntai-iltana.
Pätkiä tuli ihan mukavasti katsottu. Perjantaina oli Lankamaa, Mökkiperä ja Ruuhimäki. Valkolan keskiosan osasin välttää kokemuksesta. Siellä todella saa kävellä aivan saatanasti. Muutenkin pätkän järjestelyistä on kuulunut kritiikkiä. Siksi valitsin Lankamaan, joka oli ihan ok. Olin loppupäässä sellaisessa nopeassa oikeassa, joka kevensi.
Mökkiperään tuli sitten kiire, menin taas keskelle Nyrölän kautta kun muistin että parkkitilaa oli ao. pätkälle ihan mukavasti. nyt käänsivät autoni toiseen suuntaan ja vuorossa oli saatannallinen "tienvarsiparkkeetaus". Missasin Grönholmin, kertahan se on ensimmäinenkin.
Ruuhimäen ruuhkatkin olivat aivan kohtuuttomia ja legendaarisissa hypyissä oli aivan älyttömästi porukkaa. Ihan ok paikka kuitenkin.
Sitten yöksi kaverin luo Treelle ja launtai aamuna heti Talviaiseen. Harmikseni unohdin rallipassin kaverin luo. Perkele. Olin lähtöpäässä pitkän suoran päässä, jossa oli sellainen tosi nopea ylämäkeen kääntyvä oikea, aika turha paikka. Ylimääräinen reissu takaisin Tampereelle ennen Ehikkiä ei okein muuttanut mitään. Ruuhkat oli kovia ja poliisikin varoitti, ettei keskelle pätkää kannata enää yrittää, kun auton saa parkkiin vain päätien varteen ja kävelemään joutuu kilometrikaupalla. Minusta näin ei ollut, koska pätkälle oli varsin lyhyt kävely, ehkä 1,5km, mikä on lastenleikkiä esim. Valkolan vastaavaan helvettiin. Pätkällä oli näyttäviä paikkoja, vaikka itse seurasin kärkiautot aika huonosta paikasta. Siinä oli sellainen lievä täysi vasen hypyn yli ja näki vielä jarrutusta seuraavaan mutkaan. Olisi ollut parempiakin paikkoja.
Tarkoitus oli sen jälkeen mennä Ouninpohjaan, mutta ne jo edellä mainitut ruuhkat muuttivat suunnitelmia. Kävin Jämsässä syömässä hampurilaisen(ensimmäinen lämmin ateria 56 tuntiin...) ja suuntasin Vaheriin kun kehuttiin että siellä on tilaa. Löysin itseni pätkän keskelle, kuitenkin loppupuolelle ihan kivaan paikkaa, jossa näki mutkan ulostulon, mahdollisen hypyn ja jarrutuksen mutkaa. Sollbergilla oli ao. paikassa ohjelmanumeroa.
Siinäpä se launtai pääpiirteissään.
Sunnuntaina kävin katsomassa yhden ek:n, eli aamun lenkin viimeisen pätkän nro. 19. Sinne tuli todella kiire ja metsäpätkää painettiin aivan tosissaan ja pätkän varressa oltiin n. 10 min ennen ekan auton tuloa. Paikka oli sellainen risteys, ihan kiva kun niitä ei muita nähnyt rallin aikana.
Mitään legendaarista ei tullut nähtyä, mutta 7 pätkää on ihan hyvä saldo mielestäni.