Formula 1 - 2015 - Unkarin GP - Kisaennakot ja Liveseuranta
Aikataulu ja muut tiedot :
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=41861&p=2566726&viewfull=1#post2566726
15:00 F1 Kilpailu (13:30 Ennakko tunnelmat, Selostajana OS ja Asiantuntijana Mika Salo ja Ossi Oikarinen)
Päivän sää ennuste näytää että tänään olis n.10 astetta viilempi kuin eilen:
Aurinkoa, puol pilvistä, Lämpöä 25-26 ja sateenuhka 0 %
Pirelli ennakoi 3 varikko stoppia :
http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/news/2015/07/24/2015-hungarian-grand-prix-practice-sessions/
2013 rengas stopit (tämä on viimeisin kokonaan kuivalla ajettu kisa). Hamilton voitti Soft,Med,Med,Med renkailla. Toinen oli Kimi 2:lla stopilla Soft,Med,Med renkailla:
http://www.pirelli.com/corporate/en/press/2013/07/28/2013-hungarian-grand-prix-–-race/
No jos mennään 3:lla stopilla niin se olis hyvä juttu kun sen mukana tulee erillaisia rengas taktiikoita jolloin tulee myös ohitus mahdollisuuksisa jotka muuten on täällä vaiketa joskaan ei mahdotonta.
Mitähän rengaskulutukseen vaikuttaa tuo 10 astetta viileämpi keli eiliseen verrattuna ? Tiimit varmaan ottivat jonkin verran huomioon jo AA:ssa tuuota kelin viilenemistä. Näin ainakin vois kuvitella siitä kun normaalista pehmeämmällä renkalla on voinut 2 vetoa ajaa AA:ssa mutta tällä kertaa siihen ei ollut mitään mahdollisuutta.
Toinen seikka oli tuo mistä Salokin monta kertaa mainitsi Williamsion osalta eli jousitus oli niin pehmeänä että auto nosti sisäkaarteen puoleista takarengasta ilmaan.
Mahtaako Williamsit saada uusittua viime kisan mahtavat startit ? Tällä kun mennään vielä "vanhan" säännön mukaan.
Jos niin käy niin sitten tulee Ferrarille vaikeeta ja tietty myös Ricciardolle. No onneks Williamsit on peräkkäin niin Silverstonen uusinta ei ole niin helppoa.
RBR on esittänyt yllättävän kovaa vauhtia koko viikonvaihteen vaikka se oli jotenkin ennakoitavissa että RBR:n auto olis hyvä tälläisellä radalla missä moottorin osuus on aika pieni.
Miten käy Kimin startin kun samassa rivissä on perässä kaks aika kokematonta kuskia (Kvyat ja Verst.). No jos ottaa tulisen lähdön niin eihän niistä sitten haittaa ole.
Mutta muuten Kimin täytyis ehdottomasti päästä lähdössä Ricciardon edelle kun jotenkin en vielä usko että RBR pystyis kisa vauhdissa Ferrarin mukana.
Mersuista sen verran että mahtoiko Nico olla AA:ssa jo täysin kisasäädöissä ? Jos näin niin sitten saatetaan nähdä aika kovaa taistelua Mersu veljesten kesken ja saattaa olla että Nico vie tällä kertaa voiton. Vaikka muuten pidän selvänä Hamiltonin voittoa. No toivotaan että saatais kärkeenkin kisaa aikaiseksi.
Lähtöjärjestys kilpailuun:
Lewis Hamilton Mer
Nico Rosberg Mer
Kimi Räikkönen Fer
Sebastian Vettel Fer
Valtteri Bottas Wi
Felipe Massa Wil
Daniel Ricciardo RBR
Daniil Kvyat RBR
Felipe Nasr Sau
Marcus Ericsson Sau
Pastor Maldonado Lot
Romain Grosjean Lot
Sergio Perez For
Nico Hulkenberg For
Jenson Button McL
Fernando Alonso Mcl
Max Verstappen STR
Carlos Sainz Jr STR
Will Stevens Man
Roberto Merhi Man
[/tr]
http://www.fia.com/file/31671/download?token=lsa6_vUd
Aikataulu ja muut tiedot :
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=41861&p=2566726&viewfull=1#post2566726
15:00 F1 Kilpailu (13:30 Ennakko tunnelmat, Selostajana OS ja Asiantuntijana Mika Salo ja Ossi Oikarinen)
Päivän sää ennuste näytää että tänään olis n.10 astetta viilempi kuin eilen:
Aurinkoa, puol pilvistä, Lämpöä 25-26 ja sateenuhka 0 %
Pirelli ennakoi 3 varikko stoppia :
http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/news/2015/07/24/2015-hungarian-grand-prix-practice-sessions/
2013 rengas stopit (tämä on viimeisin kokonaan kuivalla ajettu kisa). Hamilton voitti Soft,Med,Med,Med renkailla. Toinen oli Kimi 2:lla stopilla Soft,Med,Med renkailla:
http://www.pirelli.com/corporate/en/press/2013/07/28/2013-hungarian-grand-prix-–-race/
No jos mennään 3:lla stopilla niin se olis hyvä juttu kun sen mukana tulee erillaisia rengas taktiikoita jolloin tulee myös ohitus mahdollisuuksisa jotka muuten on täällä vaiketa joskaan ei mahdotonta.
Mitähän rengaskulutukseen vaikuttaa tuo 10 astetta viileämpi keli eiliseen verrattuna ? Tiimit varmaan ottivat jonkin verran huomioon jo AA:ssa tuuota kelin viilenemistä. Näin ainakin vois kuvitella siitä kun normaalista pehmeämmällä renkalla on voinut 2 vetoa ajaa AA:ssa mutta tällä kertaa siihen ei ollut mitään mahdollisuutta.
Toinen seikka oli tuo mistä Salokin monta kertaa mainitsi Williamsion osalta eli jousitus oli niin pehmeänä että auto nosti sisäkaarteen puoleista takarengasta ilmaan.
Mahtaako Williamsit saada uusittua viime kisan mahtavat startit ? Tällä kun mennään vielä "vanhan" säännön mukaan.
Jos niin käy niin sitten tulee Ferrarille vaikeeta ja tietty myös Ricciardolle. No onneks Williamsit on peräkkäin niin Silverstonen uusinta ei ole niin helppoa.
RBR on esittänyt yllättävän kovaa vauhtia koko viikonvaihteen vaikka se oli jotenkin ennakoitavissa että RBR:n auto olis hyvä tälläisellä radalla missä moottorin osuus on aika pieni.
Miten käy Kimin startin kun samassa rivissä on perässä kaks aika kokematonta kuskia (Kvyat ja Verst.). No jos ottaa tulisen lähdön niin eihän niistä sitten haittaa ole.
Mutta muuten Kimin täytyis ehdottomasti päästä lähdössä Ricciardon edelle kun jotenkin en vielä usko että RBR pystyis kisa vauhdissa Ferrarin mukana.
Mersuista sen verran että mahtoiko Nico olla AA:ssa jo täysin kisasäädöissä ? Jos näin niin sitten saatetaan nähdä aika kovaa taistelua Mersu veljesten kesken ja saattaa olla että Nico vie tällä kertaa voiton. Vaikka muuten pidän selvänä Hamiltonin voittoa. No toivotaan että saatais kärkeenkin kisaa aikaiseksi.
Lähtöjärjestys kilpailuun:
1. Lewis Hamilton Mer | 2. Nico Rosberg Mer |
3. Sebastian Vettel Fer | 4. Daniel Ricciardo RBR |
5. Kimi Räikkönen Fer | 6. Valtteri Bottas Wil |
7. Daniil Kvyat RBR | 8. Felipe Massa Wil |
9. Max Verstappen STR | 10. Romain Grosjean Lot |
11. Nico Hulkenberg For | 12. Carlos Sainz Jr STR |
13. Sergio Perez For | 14. Pastor Maldonado Lot |
15. Fernando Alonso Mcl | 16. Jenson Button McL |
17. Marcus Ericsson Sau | 18. Felipe Nasr Sau |
19. Roberto Merhi Man | 20. Will Stevens Man |
[/tr]
http://www.fia.com/file/31671/download?token=lsa6_vUd