Formula 1 -kisojen paras puoli

mainz05

Banned
Sijainti
Finland

Olen uusi tällä forumilla, en tiedä mitä te kokeneet formula-asiantuntijat olette mieltä, mutta itse henkilökohtaisesti olen todella vahvasti sitä mieltä, että Formula 1-kilpailu on riittävän mielenkiintoinen ainoastaan silloin, kun radalla nähdään turva-auto.

Turva-auton ansiosta pienempien tallien kuljettajillakin on loistavat mahdollisuudet menestyä, kuten Super Aguri-tallin Takuma Sato osoitti Kanadan GP:ssä.

Turva-auto - parasta Formuloissa!

Overhouse

Well-known member
Jos tykkää arpajaisista ja niiden tuomista yllätyksistä, niin tämä uusi "turva-auton aikana ei varikolle" sääntö on täydellinen...

JuuZa

Kulttuurispesialisti
poko sanoi:
Sama.

Kylhän toi turvaauto juttu on ihan totta.. Harmi ku jenkeissä ei näkyny sitä radalla.. Ranskassa sitten 90% koko kisasta turvaauto!!!11! :thumbup:

:doubtful:

mainz05

Banned
Sijainti
Finland
Tuota Kimin nousua mestariksi voidaan juurikin turva-auton avulla avittaa.

Vice

Reality bites
Turva-autohan on todella tyylikäs menopeli, kyllä sitä kelpaa katsella ihan ilokseen kun se siellä vipeltää kärjessä :alppu:

Chip^

Well-known member
Ainut huono juttu turva-auton tullessa radalle on se, että johdossa on 100% varmuudella MERSU :yuck:

:wink:

HÖYNÄ

Well-known member
Sijainti
Bunkerland
mainz05 sanoi:

Olen uusi tällä forumilla, en tiedä mitä te kokeneet formula-asiantuntijat olette mieltä, mutta itse henkilökohtaisesti olen todella vahvasti sitä mieltä, että Formula 1-kilpailu on riittävän mielenkiintoinen ainoastaan silloin, kun radalla nähdään turva-auto.

Turva-auton ansiosta pienempien tallien kuljettajillakin on loistavat mahdollisuudet menestyä, kuten Super Aguri-tallin Takuma Sato osoitti Kanadan GP:ssä.

Turva-auto - parasta Formuloissa!
:D :D :D

Ade

Kirjanpitäjä
Sijainti
Lappeenranta
Tässä kohtaa kerrottakoon kun turva-autosta keskustellaan itse keksimäni vitsi:

Mitä tehdään jos turva-auto hajoaa kesken virantoimituksen?
- laitetaan Trulli letkan kärkeen.

mh_84

Well-known member
Ade sanoi:
Tässä kohtaa kerrottakoon kun turva-autosta keskustellaan itse keksimäni vitsi:

Mitä tehdään jos turva-auto hajoaa kesken virantoimituksen?
- laitetaan Trulli letkan kärkeen.
Entäs jos ei ole pääsiäinen? :doubtful:

Trullinkaasu

Well-known member
Kun nyt sattumoisin toimin Trullinkaasuna, niin olisihan tuo loistava juttu päästä kärkeen. Harmi vain se, että tuskinpa turva-auto hajoaa kesken kisan. :nope:

Parasta kisassa ovat varikkopysähdykset, jolloin saan levätä hieman. Lähtö on myös mielenkiintoinen ja hyvä asia kisassa.

Tulppana oleminen on myös huvittavaa puuhaa, siinäpähän yritätte painaa ohi Jarno "italiaano" Trullista. :jaska: :)

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Mun mielestä nykyisin F1-kisoissa paras puoli on se, että niistä kaikelle kansalle tehtävä tv-lähetys kestää paljon lyhyemmän aikaa kuin aiemmin. Enää ei tartte kattoa koko kisaa, kun saa nähtyä koosteen, jossa on alku ja loppu ja jotain siitä väliltäkin. Kiitos Maikkari. Enää ei tartte kattella tylsiä kisoja kokonaan. :thumbup: Säästyy 0,5 - 1 tuntia ihan näppärästi. Joskus voi jättää kattomatta kokonaan.

abc

DNF
Vellu sanoi:
Mun mielestä nykyisin F1-kisoissa paras puoli on se, että niistä kaikelle kansalle tehtävä tv-lähetys kestää paljon lyhyemmän aikaa kuin aiemmin. Enää ei tartte kattoa koko kisaa, kun saa nähtyä koosteen, jossa on alku ja loppu ja jotain siitä väliltäkin. Kiitos Maikkari. Enää ei tartte kattella tylsiä kisoja kokonaan. :thumbup: Säästyy 0,5 - 1 tuntia ihan näppärästi. Joskus voi jättää kattomatta kokonaan.
Sama

GeGe

Talvihorrostaja
Ade sanoi:
Mahotonta meininkiä.
Suorastaan hillitöntä menoa :ahem:

Lääkintäauton seikkailuja vuodelta 2003 :D. Onkohan turva-autolle tapahtunut vastaanlaista kolarointia tai "keskeytystä" koskaan ykkösten historiassa?

WebSlave

Trackman
GeGe sanoi:
Onkohan turva-autolle tapahtunut vastaanlaista kolarointia tai "keskeytystä" koskaan ykkösten historiassa?
Ei ainakaan Bernd Mayländerin aikana. VM:n kausioppaassa oli juttua turva-autosta. Kun Mayländeriltä kysyttiin mitä sitten tapahtuisi, jos hän ajaisi ulos, vastasi Bernd:
"Enpähän sitten enää ole tuntematon sankari." ;)

Kaveri vetää kuitenkin sen verran limiitillä, että joskus voi jotain käydä (esim. jos rata onliukas sateen tai öljyn takia).
"Vedän aika lähellä limiittiä. En nyt ihan mene 10/10 vauhtia, mutta kyllä se ehdottomasti on kovempaa kuin 9/10. Voisi kai sanoa, että pidän parin, kolmen prosentin marginaalia.

Mitä aloittajan viestiin tulee, niin turva-auto kieltämättä lisää mielenkiintoa, koska taktiikat menevät pieleen. Joku voi sanoa, ettei se ole kovin urheilullista, mutta toisaalta turva-autokin kuuluu lajiin.

Ei se silti ainoa mielenkiintoinen asia ole. Sade on myös yksi kiinnostavuutta lisäävä elementti. Lähtö ja varikkotaktiikat myös. Ja nähdään niitä tapahtumia radalla joskus ihan tavanomaisessakin kisassa, vaikka ohittaminen nykypäivänä onkin vaikeaa. Turva-auto on hyvä vaihteluna, mutta ei säännöllisenä vieraana.