Formulamiesten pikkujoulun Tiernapojat

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Menneitä aikoja muistellessa silmiin sattui vanha Varikon aikainen juttu. Liitänpäs sen tänne 'iloksenne'. Laulelkaa mukana. :cool:

Tiernapojat

Taustaa: F1 -kausi päättyy Suzukassa viikon kuluttua. Ferrari kastelee ratoja niin, että lainehtii. Hermopeli on kovaa. Sisäpiirin kautta tihkuneiden tietojen pohjalta uskallan julkaista F1 -miesten pikkujoulujuhlassa esitetyn joulunäytelmän käsikirjoituksen lauluineen, vuoropuheluineen ja koreografioineen. Kappale on oululaisen perinnäistavan mukaan 1900 -luvun alussa muistiin merkitty ja F1 -köörille sovitettu. Ohjaajana on toiminut FIA./Max Mosley (Käsikirjoituksessa on avustanut Johanna)

Valitettavasti mukana laulaminen on huomattavan vaikeaa, nuotti ei ole niin mieleenjäävä kuin Albatrossin sävel.

Henkilöt:
Kuningas Herodes (Schumacher)
Murjaanien kuningas (Häkkinen)
Knihti, Herodeksen palvelija (Öörvain)
Mänkki, tähdenpyörittäjä (Ecclestone)
Taustakuoro (laulukuoroon jääneet varikkoruusut)

(Kaikki seisovat rivissä kuulijoihin päin. Murjaanien kuningas, Herodes ja Knihti eturivissä, heidän takanaan Mänkki Ecclestone (pieni mies joutuu seisomaan varpaillaan) pyörittäen tähteään Herodeksen pään yllä, laulavat kumarrellen syvään.)

(Yhdessä laulaen)
"Hyvää iltaa, hyvää iltaa, itse kullekin säädylle
sekä Ferrarill' että Laarenill', jokaiselle kuin talleissa on
Ja me toivotamm' ja me toivotamm' onnellista ja hyvää joulua
Ja sitä taivaallista ystävyyttä, joka meidän kaikkemme ylitse käy."

(Esiintyjät asettuvat neliöön siten, että Murjaanien kuningas Häkä seisoo Leuka-Herodesta vastapäätä, Herodeksen oikealla puolella Knihti Öörvain ja häntä vastapäätä Mänkki Ecclestone tähtineen)

Herodes Leuka kulkee edestakaisin heiluttaen miekkaa ilmassa. Murjaanien kuningas (Häkä) ja Knihti (Eddie) kohottavat miekkansa kärjet vastakkain portiksi, jota Herodes aina ohitse kulkiessaan lyö miekallaan.

(Herodes Leuka laulaa)
"Herodes, hän se ajoi hevoisellaan ja ratsullaan
Schumacher, hän se juhlii Ferrarillaan - ja suhteillaan"
(Varikkoruusut taustalta laulaen):
"Siihen asti, kun Häkä tuli Murijaanein maalta
Siihen asti, kun Häkä tuli Ron Denniksen tykö."

Herodes (ylväästi leuka pystyssä): "KUNINGAS HERODES OLEN MINÄ."

Murjaanien kuningas Häkä sanoo (hymyillen): "Jaa, minä tykkään, että sinä et ole mikään kuningas, vaan yksi tyranni."

Herodes Leuka (itsevarmana): "Jaa, minä tykkään, etten minä ole mikään tyranni, vaan kuningas Schumacher Kerpenistä, joka kannan minun kultaista kruunuani minun esi-isieni jälkeen. Hoo - kuinkas olet noin musta!"

Murjaanien kuningas Häkä (kulkee reippaasti miekkaa heiluttaen, kuten äsken Herodes) ja laulaa:
"Hoo, jos minä olen musta, olen minä kaikilta tunnettu
Hoo, jos minä olen musta, olen minä hyviltä kaivattu."
(Varikkoruusut taustalta laulaen):
"Se on kingi ja kuningas Murijaanein maalta
Se on herra ja kuningas Martinlaakson maalta."

Herodes Leuka (riitaa haastaen) :
"Hoo, vaikka kuinka olet yksi herra ja kuningas Murijaanein maalta, täytyy sinun lankeeman minun eteeni polvilles ja rukoileman minua!!!"

Murjaanien kuningas Häkä (itsepäisesti): "EI, VAAN ÖÖRVAINI!"

Herodes Leuka (kiivastuen): "Ei Öörvain - SINÄ ITSE - taikka sun henkesi!"

(Seisovat hetken uhkaavina toisiaan vastaan, kunnes Murjaanien kuningas vaipuu polvillensa Herodeksen eteen. Herodes laskee miekkansa Murjaanien kuninkaan olalle.)

Kaikki laulavat yhdessä (paitsi Murjaanien kuningas, joka on polvistuneena allapäin)
"Katsokaatte nyt tuota suomalaisten kuningasta kuinka sen pitää rukoileman Herodesta ja lankeemaan hänen etehensä polovillensa ja polovillensa"

(Murjaanien kuningas nousee - muut paitsi Herodes laulavat)
"Nyt te ootte nähneet tuon Murijaanein kuninkaan kuinka sen LUULTIIN rukoilevan Herodesta ja lankeevan hänen etehensä polovillensa ja polovillensa".

Mänkki Ecclestone (päättäväisenä):
"Matkustakaa vielä kerran Japsinmaalle, Suzukaan. Siellä te löydätte kullan kapaloituna lepäävän holvissa, jota Bernien enkelit vartioitsevat härkäin ja aasein kanssa"

(Kaikki laulavat Mänkin pyörittäessä tähteä edestakaisin)
"Tähdet ne kulukeepi itäiselle maalle, itäiselle maalle ja se sanomaton rikkaus se ulos loisti. Ja se kisa oli maailmalle ulos lähetetty, ulos lähetetty. Ja he riensivät uhmaamaan kultaa, pyhää savua ja mirhamia. Ja Ferraria."

Herodes Leuka Knihti Örvelölle laulaen:
"Se tee tähtein, se tee tähtein;
siis aika-ajot kun ajetaan,
ja paalupaikalle pyritään,
ja kunnian kruunua saalistetaan
muille öljyt radalle lasketaan."

Herodes Leuka (tiukkana): "Knihti, minun palvelijani!"

Knihti Örvelö (nöyränä): "Jaa, minun armollinen majesteettini!"

Herodes Leuka (pälyillen epävarmana): "Oletko nähnyt niitä McLarenin tallin viisaita miehiä?"

Knihti Örvelö: "Jaa, minä olen nähnyt ne kaksi MersuMäkkärin viisasta miestä, jotka tekevät kuin viekkaat varkaat ja väärät valtiaat ja ottavat eturivin ja ajavat omia teitään ruutulipulle."

Herodes Leuka (harmistuneena): "Sepä minua sangen suuresti sapettaa ja syvämmelleni käy, että nuo Laarenit viisaat miehet menivät kuin viekkaat varkaat toista tietä omalle varikolleen. - Mene ja satuloitse minun punainen varaorhini, sillä katso, minä lähetän sinut Suzukaan ja siellä pitää sinun kilkkaaman ja rengasvallille heittämän kaikki hopeanuoliset poikalapset taikka sen jälkeen joudut minun käsittelyyni."

Knihti Öörvain (uhmakkaasti tarttuen miekkaan) "Tuppi minun vyölläni ja miekka minun kädessäni, näillä olen kotonakin sotinut Brittejä vastaan. Ferrarilla tahdon nyt sotia noita itäisen maan viisaita miehiä vastaan ja tarkistaa vihollisen rengasvaraston." (Vetää miekan tupesta.) "Tuosta ulos, tuosta sisään, siitä mun Maikkeli pitää!" (Painaa miekan tuppeen ja poistuu rengasvarastolle.)

(Varikkoruusujen taustakuoro laulaa - Knihti on rengashallissa)
"Säännöt kirjoitti Ecclestone, Ecclestone,
niistä iloitsee koko väki varikon - tai Bridgestone.
Pannaan Ferrari voittamaan ja voittamaan,
saadaan F1 -voitto vihdoin Italiaan, Italiaan.
Bernie se kurkotti varpaillaan, varpaillaan,
koska piltti oli pienoinen, koska kiltti pieni oli pienoinen."

Knihti Öörvain tulee ja raportoi (kipeytynyttä selkäänsä pidellen)
"Minun armollinen majesteettini Schumacher! Nyt olen minä käynyt Maranellossa, sun juuttaan maalla ja Suzukan kaupungissa. Siellä olen puhkonut ja virtaan heittänyt kaikki sisäänajetut välikelin renkaat ja sitä uudemmat …(jättää sanomatta loput: "Bridgestonen varastoa minä en löytänyt…"

Herodes Leuka (kiitollisena):
"Hoo, koska olet ollut niin rohkea ja silitellyt minun kultaista kruunuani, tahdon minä palkita sinut, ei kullalla eikä hopealla, vaan tahdon antaa sinulle tämän Ferrarin pinssin. (Avaa taskunsa ja kiinnittää pinssin Knihtin rintamukseen.) "Pinssi sun rintaasi, inssi mun talliini" .

Knihti kulkee edestakaisin heiluttaen miekkaan ilmassa, kuten alussa Herodes, ja laulaa:
"Husaari olen minä radalla ja urhoollinen rattimies ja vaikka olen pakotettu sen kaikki ties - on pakko totella keisaria ja kuunnella pyhää Todtia ja kuunnella pyhää Todtia."
(Knihti poistuu taaemmaksi)

*** Lavasteiden vaihto ***

Tauon jälkeen Murjaanien kuningas Häkä (reippaasti laulaen):
"Keisari olen minä Suomen maan, suuriruhtinas,
minä pois otan orjuuden, minä pois heitän tyrannin,
siis kaikki kansamme riemuitkaat,
kun olette päässeet vaivasta."

Knihti Öörvain ja Mänkki Ecclesstone (nöyrästi anellen)
"Antakaa anteeks, että oomme tulleet teijän huoneeseenne laulamaan, ei millään viekkauvella eikä vääryyvellä, vaan teijän oman hyvän TV-lupanna jälkeen. Me oomma köyhiä autoilijapoikia ja pyytäisimmä lanttia."

Leuka Herodes (muovikassi kädessä):
"Tai minun joulukuuseeni kynttilän pätkää. Tai tyhjiä palautuspulloja.."

(copyright uudelleen muotoillulta osin)
* © Johanna *

vermula

Well-known member
Toi kuulostais hyvältä räpäten Pikku G tyyliin :ahem:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Tämäpä tuli itsellänikin mieleen, kun näin Aake Kallialan murjaanien kuninkaana. :thumbup: