Keimolan kisaan otin uuden asenteen, reenit minimiin ja alle nopea auto. Ei hullumpi ajatus, kun katsoo tuloksia jälkikäteen.
Ekan kisan aika-ajot oli hauskat, kun ajoin KenLien kanssa samat ajat. Lähtöpaikkana kolmasruutu oli paras paikka, kun siitä näki helposti lippumiehen eikä tarvinnu kurkkia sivulle yhtään. Lähtö onnistui melko mukavasti silti KenLie oli ekassa mutkassa ekana ja minä olin toisena. Tämän jälkeen peli päätti tiltata ja eka kisa keskeytyi siihen, säikähdin jo että disco iski.
Toisen aika-ajot oli kyllä hirveetä hermoilua. Kun pääsin servulle, niin aika-ajot oli jo alkaneet ja olin menettänyt kallista ajoaikaa melko paljon. Päätin näyttää koko porukalle mistä oon kotoisin (Lapualta), niin paljon sapetti se sekoilu mitä hostaaja ilmoitti ennen toisen kisan alkua. Ei näin enää... Tulokseen olin tosi tyytyväinen, jäin paalupaikasta vain 0,05 sekunttia. Se tuntui myös mukavalta kun MOFL:n kovin kuski KenLie jäi mun taakse kolmanteen lähtöruutuun. eek!
Kisan lähdön päätin ottaa korvakuulolla, en nähnyt lippumiestä kurkkimatta oikealle. Lähdössä pääsivät renkaat liikaa sutimaan ja jäin neljänneksi samantien. Ekan mutkan jarrutuksessa Niko ja Wilpuri olivat ulkolinjalla, silloin päätin hyökätä sisäreunaan. Se kannatti, nousin KenLien kantaan toiseksi.
Päätin tällä kertaa etten anna mitään ilmaiseksi, vaan mun ohitse pitää ajaa ajamalla. Wilpuri pystyi ajamaan mutkat ja jarrutukset kovempaa kuin minä, mutta minä taas pystyin kiihdyttämään mutkasta kovempaa ja suorilla Lotus meni kovempaa kuin Ferrari. Eli Wilpuri kyllä pysyisi takanani, jos en vaan tekisi virheitä. (Lisäys, kapea rata). Ehkä sekin että yritin pitää Kenlien ja minun välimatkan kohtuulisena, antoi Wilpurille lisäpotkua: "jos pääsis Pasin ohitse, niin sitten olis kivaa kisaa KenLien kanssa". Ehkä tämä aiheutti sen, että Wilpuri yritti kaks kertaa ohitse "riskillä" ja kumpikin kerta epäonnistui.
Ekassa annoin kiltisti tilaa sisälinjalle, kun jarrutettiin T3:een. Rinnalla mies kävi ja sitten näkyi vaan peileistä, että mies veti ympäri. Luulin aluksi että autot osuivat yhteen, mutta sitten ajattelin että ehkä Wilpurilla vaan jarrutus meni pieleen.
Tokassa mulla meni vähä pieleen vipan mutkan ulostulo ja Wilpuri pääsi kiihdyttämään imussa, päätin että imutus apuja ei tänään anneta sen enempää ja aloin menemään käärmeen lailla lähtösuoraa, Wilpuri seurasi kiltisti perässä (nauratti se tilanne oikeasti). Sitten kun tultiin ekaan mutkaan, tiesin että Wilpuri pystyy helposti menemään jarrutuksessa ohitse jos vaan on vapaa ajolinja. Annoin tietä, mutta mun eturenkaat menivät lukkoon just väärällä hetkellä ja ajolinjani siirtyi pikkuisen Wilpurin suuntaan sillä seurauksella että renkaat ottivat yhteen ja Wilpuri meni pihalle, itse en tuntenut mitään kosketusta, eli lagia oli mukana. En pyydä anteeksi sitä, minusta se oli normaali kilpailutilanne.
Loppu kisan ajelin vain varoen ettei tuu pahoja mokia, pari kertaa kierroksella ohitettavien kanssa oli hikistä touhua, mutta ohi päästiin kolaroimatta niiden kanssa.
Sitten lopussa mokasin ja ajoin T3-mutkan leveäksi ja Wilpuri kuittas samantien. Ehkä nautiskelin silloin jo varmasta toisesta tilasta, vaikka maaliin oli matkaa noin 4 kierrosta.
Maaliin saavuin kolmantena ja hikisenä.
Mittasin huvikseni sykemittarilla kisassa sykkeeni. Huh huh... mitä touhua tää on. Mittarin laitoin käyntiin kun menin lähtöruudukkoon ja lopetin kun kisa loppui.
Tulos: 100 - 199 krt/min alueella --> 40 min eli kokokisa
ja keskiarvosyke 147 krt/min. Eli tämä harrastusmuoto käy liikunnasta, eli ajamalla GPL-peliä kunto kasvaa ja rasva palaa.