ForumGPL 4. Spa

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Aika-ajoissa alittui Ferrarilla 3:20 ja sijoitus oli ihan mukavasti 6.

Startissa oli jo paikka nousta ylöspäin mutta en viitsinyt aiheuttaa joukkokolaria, joten tyydyin sijaani. Parin kierroksen jälkeen olin jo 3. mutta oma moka tiputti muutamaa sijaa taaemmaksi.

En tiedä monesko olin kun disco iski, mutta varmaan jossain siellä sijan 5 paikkeilla keikuin...
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Mitenhän sen sanois parhaiten. Paska auto, paska ajo, paskat säädöt.
Aika vähän tuli Spata harjoiteltua Brabhamilla, mutta oletin että se ei ole juuri vaikeampaa kuin Lotuksella (jolla sujui ihan kohtuullisesti sunnuntaina FGPLC:ssä). En ois voinut olla enempää väärässä, nimittäin säädöt olivat ihan hukassa ja jouduin muuttamaan säätöjä ennen harjoitusten alkua, mutta en saanut autoa juurikaan paremmaksi. Aika-ajot suvuivat kohtuullisesti, vaikkakin huomasin, että Brabham on aivan liian hidas auton minun käsissä Spahan. Lähdin kisaan luottavaisesti tarkoituksena ajaa kisa ilman ulosajoja. Sekin sujui yhtä huonosti kuin kaikki muukin tänään. Toisella kierroksella ulosajo Mastassa ja siinä katosi ajomotivaatio suurelta osin. Sen jälkeen ajelin ja Toropaisen kanssa välillä osuttiinkin, mutta enpä tässä ala yhdestä ulosajosta ketään muuta syyttämään, kun itsekseni ajoin pihalle niin perkeleesti. Taisin saada yhden pisteen, vaikka sitäkään en todellakaan ansainnut sillä kärkipäästä muutama kuljettaja lähti discoon bailaamaan.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Track: Spa Wed Feb 27 23:41:34 2002

PRACTICE TIMES

Pos No Driver Team Nat Time Diff Laps
1 15 HJ Henkka Eagle FIN 3m16.327s 6
2 18 Jere1983 Lotus FIN 3m16.355s 00.028s 5
3 2 Niko Stenberg Eagle FIN 3m18.516s 02.189s 4
4 3 Ken Lie BRM FIN 3m18.657s 02.330s 6
5 17 Mc Raka Brabham IRE 3m18.765s 02.438s 4
6 6 Pekka Pöyhönen Ferrari FIN 3m19.422s 03.095s 5
7 9 Marko Toropainen Lotus FIN 3m20.183s 03.856s 6
8 14 JS. Jape Eagle FIN 3m20.668s 04.341s 5
9 10 EJ Wilpuri Brabham FIN 3m21.301s 04.974s 7
10 16 VJR Brabham FIN 3m21.940s 05.613s 5
11 11 Keke Ruusperi Lotus FIN 3m21.980s 05.653s 6
12 8 Jaakko Soininen Ferrari FIN 3m25.965s 09.638s 5
13 12 Mikko Salmi Ferrari FIN No time No time 0
14 7 Risto Westman Lotus FIN No time No time 0
15 4 Jere1983 Brabham FIN No time No time 0

All times are official
Generated with GPL Replay Analyser

Track: Spa Wed Feb 27 23:41:34 2002

RACE RESULTS (After 9 laps)

Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff Problem
1 18 Jere1983 Lotus FIN 9 29m49.578s
2 10 EJ Wilpuri Brabham FIN 9 30m18.203s 28.625s
3 3 Ken Lie BRM FIN 9 30m18.691s 29.113s
4 15 HJ Henkka Eagle FIN 9 30m40.593s 51.015s
5 14 JS. Jape Eagle FIN 9 30m41.042s 51.464s
6 2 Niko Stenberg Eagle FIN 9 31m16.802s 1m27.224s
7 9 Marko Toropainen Lotus FIN 9 31m19.949s 1m30.371s
8 16 VJR Brabham FIN 9 31m42.322s 1m52.744s
9 8 Jaakko Soininen Ferrari FIN 7 26m36.706s 2 lap(s)
10 6 Pekka Pöyhönen Ferrari FIN 2 6m59.277s 7 lap(s)
11 11 Keke Ruusperi Lotus FIN 2 7m15.688s 7 lap(s)
12 7 Risto Westman Lotus FIN 0 0m00.000s 9 lap(s)
13 12 Mikko Salmi Ferrari FIN 0 DidNotStart 9 lap(s)
14 17 Mc Raka Brabham IRE 0 DidNotStart 9 lap(s)
15 4 Jere1983 Brabham FIN 0 DidNotStart 9 lap(s)

Race results are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

RACE FASTEST LAPS

Pos Driver Time Lap
1 Jere1983 3m17.124s 9
2 HJ Henkka 3m17.425s 7
3 EJ Wilpuri 3m18.641s 7
4 Niko Stenberg 3m18.657s 6
5 Ken Lie 3m18.755s 7
6 JS. Jape 3m20.875s 8
7 Marko Toropainen 3m21.859s 3
8 Keke Ruusperi 3m22.868s 2
9 VJR 3m23.080s 3
10 Pekka Pöyhönen 3m28.250s 2
11 Jaakko Soininen 3m30.398s 4
12 Mc Raka No time
13 Mikko Salmi No time
14 Risto Westman No time
15 Jere1983 No time

LEADERS

Driver Laps
Jere1983 1-9

Number of lead changes: 0
Number of leaders: 1

LAPS LED

Driver Laps led
Jere1983 9

HIGHEST CLIMBER

Driver Start Finish Change
EJ Wilpuri 9 2 7
Jaakko Soininen 12 9 3
JS. Jape 8 5 3
VJR 10 8 2
Risto Westman 14 12 2
Ken Lie 4 3 1
Jere1983 2 1 1
Mikko Salmi 13 13 0
Keke Ruusperi 11 11 0
Marko Toropainen 7 7 0
Jere1983 15 15 0
HJ Henkka 1 4 -3
Niko Stenberg 3 6 -3
Pekka Pöyhönen 6 10 -4
Mc Raka 5 14 -9

ON TRACK LAPS

Driver Laps/Total Percent
JS. Jape (8/9) 88.89
Ken Lie (8/9) 88.89
Jere1983 (6/9) 66.67
VJR (4/9) 44.44
EJ Wilpuri (2/9) 22.22
Marko Toropainen (2/9) 22.22
HJ Henkka (2/9) 22.22
Keke Ruusperi (1/2) 50.00
Niko Stenberg (0/9) 0.00
Jaakko Soininen (0/7) 0.00
Pekka Pöyhönen (0/2) 0.00

RACE LAPTIME CONSISTENCY
(first lap excluded)

Driver Avg Deviation Std Deviation Avg Laptime Laps
Keke Ruusperi 0.000 0.000 3m22.868s 2
Pekka Pöyhönen 0.000 0.000 3m28.250s 2
Jere1983 0.580 0.735 3m18.197s 9
EJ Wilpuri 1.253 1.496 3m20.643s 9
Ken Lie 1.334 1.536 3m20.757s 9
JS. Jape 2.847 4.302 3m23.643s 9
Marko Toropainen 5.454 6.347 3m26.331s 9
HJ Henkka 6.070 7.053 3m24.369s 9
Niko Stenberg 7.615 8.403 3m26.941s 9
VJR 8.874 9.885 3m30.955s 9
Jaakko Soininen 10.470 11.940 3m46.071s 7

All times are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Spa Wed Feb 27 23:41:34 2002

Driver: Jere1983 - Brabham

No practice laps

No race laps

Driver: VJR - Brabham

Practice laps
Lap 1: 3m23.501s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 4m36.727s [Off the track, Invalid lap]
Lap 3: 3m21.940s [Off the track]
Lap 4: 3m59.693s [Off the track]
Lap 5: 3m33.250s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 47.974s
Lap 1: 3m31.808s
Lap 2: 3m51.217s [Off the track]
Lap 3: 3m23.080s
Lap 4: 3m39.425s [Off the track]
Lap 5: 3m23.474s
Lap 6: 3m37.720s [Off the track]
Lap 7: 3m23.722s [Off the track]
Lap 8: 3m24.676s [Off the track]
Lap 9: 3m24.326s

Driver: HJ Henkka - Eagle

Practice laps
Lap 1: 3m16.327s
Lap 2: 3m16.567s [Off the track]
Lap 3: 3m58.330s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 5m34.353s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 3m25.409s [Off the track]
Lap 6: 7m10.258s [Off the track, Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 44.780s
Lap 1: 3m25.960s [Off the track]
Lap 2: 3m34.239s [Off the track]
Lap 3: 3m26.400s
Lap 4: 3m19.892s [Off the track]
Lap 5: 3m18.594s [Off the track]
Lap 6: 3m17.962s [Off the track]
Lap 7: 3m17.425s
Lap 8: 3m36.750s [Off the track]
Lap 9: 3m23.691s [Off the track]

Driver: Mc Raka - Brabham

Practice laps
Lap 1: 3m22.237s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 3m31.051s [Off the track]
Lap 3: 3m18.765s [Off the track]
Lap 4: 3m24.145s [Off the track]

No race laps

Driver: Marko Toropainen - Lotus

Practice laps
Lap 1: 3m20.183s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 3m56.391s [Off the track]
Lap 3: 3m25.727s [Off the track]
Lap 4: 3m21.322s [Off the track]
Lap 5: 4m11.069s [Off the track, Invalid lap]
Lap 6: 3m20.251s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 46.734s
Lap 1: 3m47.660s [Off the track]
Lap 2: 3m36.090s [Off the track]
Lap 3: 3m21.859s
Lap 4: 3m38.393s [Off the track]
Lap 5: 3m23.536s
Lap 6: 3m22.891s [Off the track]
Lap 7: 3m22.942s [Off the track]
Lap 8: 3m23.013s [Off the track]
Lap 9: 3m21.931s [Off the track]

Driver: Ken Lie - BRM

Practice laps
Lap 1: 3m19.039s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 3m19.695s [Off the track]
Lap 3: 5m11.502s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 3m28.189s
Lap 5: 3m18.657s [Off the track]
Lap 6: 6m05.139s [Off the track, Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 45.910s
Lap 1: 3m31.823s
Lap 2: 3m22.675s
Lap 3: 3m23.413s
Lap 4: 3m19.604s
Lap 5: 3m19.911s
Lap 6: 3m19.537s [Off the track]
Lap 7: 3m18.755s
Lap 8: 3m21.520s
Lap 9: 3m20.643s

Driver: JS. Jape - Eagle

Practice laps
Lap 1: 3m21.997s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 6m51.290s [Off the track, Invalid lap]
Lap 3: 3m20.668s
Lap 4: 5m38.272s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 3m37.602s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 47.078s
Lap 1: 3m29.915s
Lap 2: 3m22.887s
Lap 3: 3m34.752s [Off the track]
Lap 4: 3m23.926s
Lap 5: 3m21.351s
Lap 6: 3m21.093s
Lap 7: 3m22.225s
Lap 8: 3m20.875s
Lap 9: 3m22.040s

Driver: Jaakko Soininen - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 3m47.549s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 3m55.070s [Off the track]
Lap 3: 3m49.652s [Off the track]
Lap 4: 3m50.726s [Off the track]
Lap 5: 3m25.965s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 48.747s
Lap 1: 3m56.630s [Off the track]
Lap 2: 4m02.831s [Off the track]
Lap 3: 3m53.204s [Off the track]
Lap 4: 3m30.398s [Off the track]
Lap 5: 3m31.230s [Off the track]
Lap 6: 3m45.177s [Off the track]
Lap 7: 3m53.589s [Off the track]

Driver: Niko Stenberg - Eagle

Practice laps
Lap 1: 3m34.146s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 3m18.516s [Off the track]
Lap 3: 6m27.461s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 3m18.690s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 45.505s
Lap 1: 3m40.864s [Off the track]
Lap 2: 3m22.177s [Off the track]
Lap 3: 3m21.593s [Off the track]
Lap 4: 3m33.306s [Off the track]
Lap 5: 3m21.915s [Off the track]
Lap 6: 3m18.657s [Off the track]
Lap 7: 3m19.902s [Off the track]
Lap 8: 3m34.563s [Off the track]
Lap 9: 3m43.420s [Off the track]

Driver: Keke Ruusperi - Lotus

Practice laps
Lap 1: 3m39.966s [Off the track]
Lap 2: 3m21.980s [Off the track]
Lap 3: 3m32.057s [Off the track]
Lap 4: 3m42.430s [Off the track]
Lap 5: 3m43.676s [Off the track]
Lap 6: 3m22.729s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 47.380s
Lap 1: 3m50.540s [Off the track]
Lap 2: 3m22.868s

Driver: Jere1983 - Lotus

Practice laps
Lap 1: 3m18.232s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 3m16.355s
Lap 3: 5m52.890s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 3m18.083s
Lap 5: 3m17.081s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 45.100s
Lap 1: 3m23.995s
Lap 2: 3m19.660s [Off the track]
Lap 3: 3m18.352s
Lap 4: 3m18.903s [Off the track]
Lap 5: 3m17.785s
Lap 6: 3m18.070s
Lap 7: 3m17.650s
Lap 8: 3m18.039s
Lap 9: 3m17.124s [Off the track]

Driver: EJ Wilpuri - Brabham

Practice laps
Lap 1: 3m37.942s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 3m23.021s
Lap 3: 3m22.259s [Off the track]
Lap 4: 3m21.301s
Lap 5: 4m41.338s [Invalid lap]
Lap 6: 3m22.714s [Off the track]
Lap 7: 3m21.545s

Race laps
Lap 0: 47.056s
Lap 1: 3m31.102s [Off the track]
Lap 2: 3m23.064s [Off the track]
Lap 3: 3m23.017s [Off the track]
Lap 4: 3m19.985s [Off the track]
Lap 5: 3m19.677s
Lap 6: 3m19.849s
Lap 7: 3m18.641s [Off the track]
Lap 8: 3m20.050s [Off the track]
Lap 9: 3m20.862s [Off the track]

Driver: Pekka Pöyhönen - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 3m21.864s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 3m21.206s
Lap 3: 3m19.422s [Off the track]
Lap 4: 2m30.952s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 3m37.177s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 46.313s
Lap 1: 3m29.814s [Off the track]
Lap 2: 3m28.250s [Off the track]

Driver: Mikko Salmi - Ferrari

No practice laps

No race laps

Driver: Risto Westman - Lotus

No practice laps

No race laps

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Spa Wed Feb 27 23:41:34 2002

LAP BY LAP RACE REPORT

Start of the race:
Jere1983 fails to make the start.
Mc Raka fails to make the start.
Mikko Salmi fails to make the start.
Polesitter HJ Henkka in a Eagle leads the field as the flag drops.

Lap 1:
Jaakko Soininen overtakes Mc Raka.
Jaakko Soininen is in position 11 at the end of the lap.
Keke Ruusperi overtakes Mc Raka.
Keke Ruusperi is in position 10 at the end of the lap.
Marko Toropainen overtakes Mc Raka.
Marko Toropainen is in position 9 at the end of the lap.
VJR overtakes Marko Toropainen.
VJR overtakes Mc Raka.
VJR overtakes Niko Stenberg.
VJR is in position 7 at the end of the lap.
EJ Wilpuri overtakes Marko Toropainen.
EJ Wilpuri overtakes Mc Raka.
EJ Wilpuri overtakes Niko Stenberg.
EJ Wilpuri is in position 6 at the end of the lap.
Ken Lie overtakes Niko Stenberg.
Ken Lie is in position 5 at the end of the lap.
JS. Jape overtakes Marko Toropainen.
JS. Jape overtakes Mc Raka.
JS. Jape overtakes Ken Lie.
JS. Jape overtakes Niko Stenberg.
JS. Jape is in position 4 at the end of the lap.
Pekka Pöyhönen overtakes Mc Raka.
Pekka Pöyhönen overtakes Ken Lie.
Pekka Pöyhönen overtakes Niko Stenberg.
Pekka Pöyhönen is in position 3 at the end of the lap.
Jere1983 overtakes HJ Henkka.
Jere1983 is in position 1 at the end of the lap.
HJ Henkka loses the lead.
The new race leader is Jere1983.
Risto Westman retires the Lotus.

Lap 2:
Keke Ruusperi overtakes Marko Toropainen.
Keke Ruusperi overtakes VJR.
Keke Ruusperi is in position 8 at the end of the lap.
Niko Stenberg overtakes VJR.
Niko Stenberg is in position 7 at the end of the lap.
Pekka Pöyhönen overtakes HJ Henkka.
Pekka Pöyhönen is in position 5 at the end of the lap.
EJ Wilpuri overtakes Pekka Pöyhönen.
EJ Wilpuri overtakes HJ Henkka.
EJ Wilpuri is in position 4 at the end of the lap.
Ken Lie overtakes Pekka Pöyhönen.
Ken Lie overtakes HJ Henkka.
Ken Lie is in position 3 at the end of the lap.
JS. Jape overtakes Pekka Pöyhönen.
JS. Jape overtakes HJ Henkka.
JS. Jape is in position 2 at the end of the lap.

Lap 3:
Jaakko Soininen overtakes Keke Ruusperi.
Jaakko Soininen overtakes Pekka Pöyhönen.
Jaakko Soininen is in position 9 at the end of the lap.
VJR overtakes Keke Ruusperi.
VJR overtakes Pekka Pöyhönen.
VJR is in position 8 at the end of the lap.
Marko Toropainen overtakes Keke Ruusperi.
Marko Toropainen overtakes Pekka Pöyhönen.
Marko Toropainen is in position 7 at the end of the lap.
HJ Henkka overtakes Pekka Pöyhönen.
HJ Henkka overtakes JS. Jape.
HJ Henkka is in position 5 at the end of the lap.
Niko Stenberg overtakes HJ Henkka.
Niko Stenberg overtakes Pekka Pöyhönen.
Niko Stenberg overtakes JS. Jape.
Niko Stenberg is in position 4 at the end of the lap.
EJ Wilpuri overtakes JS. Jape.
EJ Wilpuri is in position 3 at the end of the lap.
Ken Lie overtakes JS. Jape.
Ken Lie is in position 2 at the end of the lap.
Keke Ruusperi retires the Lotus.
Pekka Pöyhönen retires the Ferrari.

Lap 4:
JS. Jape overtakes Niko Stenberg.
JS. Jape is in position 5 at the end of the lap.
HJ Henkka overtakes Niko Stenberg.
HJ Henkka is in position 4 at the end of the lap.

Lap 8:
EJ Wilpuri overtakes Ken Lie.
EJ Wilpuri is in position 2 at the end of the lap.
Jaakko Soininen retires the Ferrari.

Lap 9:
What would become the fastest lap of the race is set by Jere1983.
The time is an impressive 3m17.124s.

End of the race:
Jere1983 wins the race 28.625s ahead of EJ Wilpuri.
Last of the podium finishers was Ken Lie,
finishing 29.113s behind the winner.

Finishing order and last lap info is unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser

<small>[ 28-02-2002, 22:50: Message edited by: Wilpuri ]</small>
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
Ekaa kertaa Forum GPL:ssä mukana, aika-ajo meni ihan kohtuullisesti tuloksena 3.20.xx aika, sillä 7 lähtöruutu. :rolleyes: Kisaan löyty kohtuulliset säädöt joten hyvillä mieli itse kisaan :D , lähtö meni ok pidin oman 7:nen paikkani ja eag rougen jälkeen suoralla sain 2 päänahkaa kunnes 'neulansilmän' jarrutuksessa tuli hirvee lagi ja pam! Nikon perään tuloksena pieni joukkokolari :( . Sori pojat. :( Muutaman kierroksen jälkeen epäilykseni vahvistui siitä että itse kisasäädöt ei ole samat mitä aika-ajossa testasin, Mastaan piti jarruttaa että pysyi tiellä mutta suurin huolenaiheeni oli se että riittääkö bensa kotterossa loppuun asti 2:den shift-r jälkeen kun kierroksia oli jäljellä vielä 6. Loppujen lopuksi selvisin ruutulipulle tuloksena 7 sija ja 2 pistettä. :D :D
 

Hënkka

Guest
Jees. Ylivoima-autolla paalupaikka, mutta se oli aivan yhtä tyhjän kanssa. Tiesin jo alusta pitäen että en puhdasta kisaa pysty ajamaan kun treeneissäkin 3 kierrosta putkeen oli maksimi.

Startti kuinkas muuten epäonnistui ja Jere kuittas välittömästi. Ekan kierroksen otin iisisti, kun ketään ei näkyny takana ja odotin renkaiden lämpiämistä. Tokan kiekan loppupuolella kuitenkin käsittämätön virhe neljänneksi viimeisessä mutkassa, jarrutus meni ylivarovaisuudesta johtuen pitkäksi, auto ympäri ja letka lappaa ohi. Jeren vauhti oli kisassa niin tyrmäävää, että kakkossija olisi ollut maksimisuoritus muutenkin.

Lähdin takaa-ajoon ja edessä pomppi PekPoyn Ferrari. Nimeomaan pomppi kuin SAMMAKKO ja en tiennyt siinä vaiheessa että itkeäkö vai nauraa. Se pomppiminen haittasi omaa menoa niin pirusti. Jere discosi edestä pois noin kierroksen päästä ja neulansilmään tultaessa olin aivan Ken Lien ja Wilpurin perässä kiinni. Siitä kuitenkin spinni kun olin vitutuspäissäni rääkännyt takarenkaita liikaa. Niko pääsi ohi, mutta spinnasi parin kiekan päästä uudelleen ja kuittasin.

Nyt auto alkoi tuntua hyvältä ajaa ja kolme kierrosta saavutin 2 sekkaa/kierros Ken Lie/Wilpuri parivaljakkoa. Juuri kun olin taas pääsemässä iskuetäisyydelle, tämän hienon Anglo American Racersin vehkeen moottori sanoo työsopimuksen irti. Perinne on näköjään jatkunut jo tuolta 60-luvulta asti, sillä juuri tuon tallin Bruce McLaren osti ja perusti omalla nimellään nykyäänkin tunnetun F1-talin. Ja tässä tallissahan nykypäivänäkin moottorit tuntuvat olevan niin äärimmäisen luotettavia.

Shift+R ja ajetaan nyt loppuun. Jape taisi olla takana, mutta ei vielä näkynyt missään. Hissuttelin siinä vajaan kierroksen ja johan alkoi toinen Eagle näkyä peilissä. Siitä sitten lisäsin vauhtia sen verran että surkea neljäs sijä säilyi. Lopussa vielä oottelin huvikseni Japea neulansilmässä Häkkinen_99_Suzuka -meiningillä. Eipä siitäkään tempusta paljon ilonaiheita herunut.

Kyllästyneenä omaan saamattomuuteeni lopetan sarjan KULJETTAJANA tähän. Kun usean tunnin treenistäkään huolimatta puhtaan kisan ajaminen on noin vaikeaa, niin on parempi pysyä sivussa vain oman mielenterveyden kannalta. :) En viitsi ajaa sarjaa spede-meiningilläkään, jos kerran ajetaan, niin ajetaan kunnolla. Ja ilman treeniä homma on spede-meininkiä. Mun on parempi keskittyä tuohon hotläppäämiseen, kun tää "Jarno Trulli"-leima alkaa iskostua omaan otsaan vähän liian voimakkaasti. Jatkan kyllä muuten "hallintopuolella" ja puolueettomana tuomarina, joka näistä kisoista on puuttunut.

<small>[ 28-02-2002, 04:27: Message edited by: Henkka ]</small>
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Kaiken kaikkiaan kisailua tänäänkin jotenkin laimensi hirveät hostausongelmat. Jotakin on sille nyt tehtävä. On testattava enemmän noita serveröijien yhteyksiä, että saa selville, että onko disconnectit jotain ihme sattumaa vai todellakin joka kerta toistuvaa. En yhtään ihmettele, vaikka esim. rynkyllä alkaa piippu kuumenemaan, kun disconnecteja kisa kisan jälkeen.

Lopullisessa aika-ajossa tuntui menevän aika hyvin ja olin varma että sain aikaiseksi 3.18-alkuisia aikoja. Mutta ei, jotenkin käsittämättömästi onnistuin hämäämään itseäni siten, että kierrokset tuntuivat kolme sekuntia nopeammilta kuin mitä todellisuudessa olivat. Säädön paikka pääkopassa ilmeisesti. Lopulta siis harjoituskierroksiin nähden pettymysaika, 3.21 ja risat, lähtöruutu yhdeksäs.

Startti onnistui aika hyvin vaikka vähän mutkasta joutui lähtemäänkin. Varoin edessä olevaa Toropaista, ja se sinetöi sen että Jape pääsi edelle Eau Rougeen mentäessä huolimatta siitä että starttini oli häntä hivenen parempi. Les Combesia lähestyttäessä Jape ohitti edessäni KenLien ja siitä eteenpäin kisa pitkälti menikin Kenlien BRM:n pakokaasuja nuuhkiessa. Les Combesissa tapahtui joukkohässäkkää ja ensimmäiset jäivät taaksemmas, itse selvisin ongelmitta läpi. Ensimmäinen kierros oli kaiken kaikkiaan ehkä vähän turhankin varovainen, arvelin, että isompia kolareita on vielä tiedossa. Ei semmoisia tapahtunut. Henkka tosin ajoi ulos edeltä viimeisissä mutkissa. Toisella kierroksella Pekpoy mokasi pisimmälle suoralle lähdettäessä ja lahjasija tuli siinä sitten itsellekin. Jape mokasi kolmannella kierroksella ja sen jälkeen edessä oli enää Ken lie ja kaukaisuudessa porhaltava Jere. Ken lien kanssa peräkanaa mentiin ja aika odotellen sujui, ohi ei yksinkertaisesti osannut päästä, varsinkin kun edes varsinaisia ohitustilanteita ollut oikeastaan juuri yhtään. Kerran pääsin imusta vähän kuikuilemaan ja senkin mokasin itse ja jäin lopulta tilanteessa kauemmaksi kuin ennen tilannetta olin. Neulansilmässä pääsin myös kerran ilmeisesti ainakin Kenlien mielestä liian lähelle, sillä hän jo innokkaasti peitti sisälinjaa :) . Ohitukseen en kovin mielelläni neulansilmässä olisi ryhtynyt missään vaiheessa, sillä en saanut kovinkaan hyvin autoani pysähtymään kyseisessä kurvissa, kierros kierroksen jälkeen tuntui menevän enemmän tai vähemmän pitkäksi. Henkka lähestyi vääjäämättä pari kierrosta ennen loppua ja ehdin jo kiroilemaan mielessäni että tipun vielä neljänneksi. Burnenville-mutkassa ja La carrierea edeltävässä nopeassa oikeassa sain aina hivenen kiinni mutta sitten jossain muualla aina jäin hivenen jälkeen.
Sitten Ken lielle tuli pisimmälle suoralle lähdettäessä virhe ja auto eteni tovin kylki hivenen edellä jolloin pääsin puikahtamaan sisäkautta puoliksi nurmikkoa pitkin ohi. Siitä maaliin saakka ajoinkin aika huterasti, brm:n meteli oli häiritsevä sekä muutenkin jarrutin hiukkasen turhan aikaisin mutkiin. Viimeisellä kierroksella tulikin lukitsin oikean eturenkaan Les combesissa aika viimeisen päälle, mutta sen kummempia ongelmia ei siinä tilanteessa loppujen lopuksi tullut. Viimeisen kerran neulansilmään tultaessa lukkojarrutus ja paalit läheni mutta kääntyihän se sitten juuri ja juuri törmäyksen välttäen. Ken lie oli jo siinä rinnalla, mutta ilmeisesti varoi sen verta paljon kuitenkin että jäi kiihdytyksessä taaemmaksi ja pääsin siis ajamaan toisena Jeren jälkeen maaliviivan yli.

<small>[ 28-02-2002, 01:23: Message edited by: Wilpuri ]</small>
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Aika-ajoissa tasan yksi onnistunut kierros. Ensimmäinen varmistelukierros, jolla ei ollut vielä kaikki pelissä. No jokatapauksessa kisassa mukana ja Lotus pysyi kohtuullisen hyvin käsissä kisasäädöissä. Kisa meni kuitenkin aikalailla poskelleen. Sain hyvän lähdön ja nousin pari sijaa tokaan mutkaan, mutta sitten edessä spinnasi Brabham tai Lotus jota ei ollut mitään mahdollisuutta väistää. No ei siinä mitään, mutta kun takaa vöyryy melkoinen autoletka päälle ja lopulta löydän itseni jostakin huitsin pöpeliköstä auto katolleen kääntyneenä. Takakaisin baanalle, mutta jäännospisteistäkin kamppailu loppuu jo kolmannella kiekalla disconnectiin.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Vain F1-Forumilla, haastattelu Ferrarin tähti, Jaakko Soininen

Q: Olet sarjan parhaiten palkattu kuski, mutta sinulla tuntuu olevan ongelmia selviytyä karsinnoista kilpailuihin ja niissäkin keskeytät ajovirheisiin, miten selität tämän?

A: Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa

Q: Miten Spa meni?

A: Karsinta meni hyvin, saavutin tavoitteeni olin kisajoukossa.

Q: Oliko ongelmia Lagituksen kanssa?

A: Ei sitten minkäänlaisia. Vaihdoin takaisin Ferrarille, koska uskoin heidän hallitsevan kabinettipelin, mutta suunnitelma ei toiminut, nyt FIAT sääti oikein urakalla servereiden kanssa, asiaan pitää saada ratkaisu!

Q: Millainen?

A: Ongelma on todennäköisesti omissa koneissa, varsinkin kuin tuntuu että samoilla henkilöillä on ongelmia, he voisivat tarkastaa koneensa, ettei joka kisa mene arpomiseksi!

Q: Selvä, mites sitten lopullinen AA ja kisa menivät.

A: Aika-ajo meni miten meni miten meni, tein oman ennätykseni, mutta jäin viimeiseksi. Kisassa aloitin rauhallisesti, tavoitteenani maaliinpääsy, mutta shift-r:t kuluivat yhteen moottoririkkoon ja pariin huolimattomuudesta johtuneeseen ulosajoon, joten kun viimeisen kerran ajoin ulso, niin kisa oli siinä.

Q: Olet edelleen sarjan parhaiten palkattu, eikö hävetä ajaa HUOLIMATTOMUUTTA ulos.

A: Ei, pitäähän minun miettiä mihin rahat sijoitan, parhaiten siihen on aikaa, kun ajelee tuolla.

Q: Mitäs tästä eteenpäin?

A: Pidän 1-2:n kisan tauon, mietin miten jatkan, Ferrari on luvannut korottaa palkkaani jos jatkan heillä, mutta odottelen tässä Lotuksen ja Eaglen tarjousta. Olen pettynyt Ferrarin toimintaan.

.
.
.
.
.
.
.

Tosiaankin tosta lagituksesta, onko ongelma aina samoilla, voisko olla että vika on muualla kuin servussa? Sitten voisin kysyä, miksi tätä kisaa arvottiin, aina on ollut ongelmia, mitä erikoista tässä kisassa oli? Muutenkin tuntu olleen melkonen paniikki ratkasu, kun myöhemmin kyseltiin niin yksi ilmotti, että oli yhteydestä johtuneita ongelmia....
Ett silleen!!!!!!!!!
 

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
Joo vaikka en kisaan asti jaksanut/ GPL-jarrun nitinän takia päässyt, niin hiukan kommenttia.

Aika-ajo meni oikeastaan pirun hyvin, oma enkka Brabhamilla parani edelliseen päivään nähden melkein kaksi sekuntia. Ehkä pitäisi aina ajaa tolleen puolivaloilla nuokkuen... :rolleyes:

Kisan jätin sitten suosiolla väliin, vaikka pisteitä olisi ollut tarjolla ihan mukavasti...

Pitäs vissiin olla tuohon lagitusongelmaan joku sääntö, miten toimitaan, siirretäänkö kisa vai mitä? Ja jos se kaikille kävis niin voitais alottaa karsinnat vaikka jo 20.30, että päästäis kisaan jo ajoissa. Ellei se ole liian aikaista? Eilinen klo 23 ja rapiat päälle kisan alkamisaikana oli jo hiukan liikaa ainakin mulle...

Seuraavaan kisaan kaikki VROCin kautta?
 

Ken Lie

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
183
Sijainti
Lahti
Noniin, nyt alkaa ajo sujua niinkuin pitäisi, Kyalamin ja WG:n sähellysten jälkeen. Zandy meni puhtaasti ja niin näytti menevän Spakin. Aika-ajoissa tähtäsin 3:18 aikaan ja tulihan se sieltä, lopussa kokeilin kisasäätöjä kierroksen verran, jotta olisi tuntuma kylmille kumeille ja varmempi ensimmäinen kierros ennenkuin saa rytmistä kunnolla kiinni. Startti meni suhteellisen hyvin, ohi ei tullut kovinkaan montaa autoa, vasta kun seuraavalla suoralla vissiin 3 :rolleyes: . No nou hätä, tiesin että Spassa yksikin virhe maksa monta sekuntia ja ajelin varman päälle ekalla kiekalla varovaisesti väistellen pihalle meneviä autoja. Taisin olla jossain sijalla 7 alussa, mutta nopeasti ne sijat tuntuivat nousevan, vaikka noudatinkin vanhaa taktiikkaa olla ohittamatta ketään wink . Pikkusen pääsin Japellekin painetta antamaan, jotta menisi vähän sivuun ja tottelihan se oikein kiltisti wink . Sen jälkeen kisa olikin jotakuinkin loppuun asti tiukkaa vääntöä Wilpurin kanssa. Sai ajaa ihan kieli keskellä suuta, kun tiesi että yksikin virhe niin menettää sijan. Ero taisi olla kisan loppuun asti alle 1 sekunti... :cool: . Toisiksi viimeisellä kierroksella tein sitten sellaisen liian suuren sladin ja vauhti tippui juuri sen verran että Wilpuri pääsi kuittaamaan. Viimesen kierroksen viimesessä neulansilmässä oli kuitenkin pieni mahdollisuus vielä ottaa sija takaisin, mutta brm:n ykkönen oli sen verran pitkä ettei sillä millään päässyt kiihdyttämään Brabhamin ohitse sisäkautta. Kaiken kaikkiaan kiva kisa. Monacossa ollaan varmaan hukassa kun Brabhamillakin joutuu ajamaan välillä toista liigaa ja brm:n testaaminen jää vähälle, vaikka Monaco nimenomaan vaatisi sitä.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Tuli mieleen, että lukeeko näitä meidän kisakommentteja tai tuloksia joku ulkopuolinen? Nämä jutut saattaa kuullostaa varmaan hauskoilta joillekin. tässä ainakin nähdään, ketkä oikeasti myöntävät virheensä ja ketkä ovat mikasalomaisia selittäjiä :D

VJR:
Mitenhän sen sanois parhaiten. Paska auto, paska ajo, paskat säädöt.
varmasti oli paskat säädöt kun ei osaa ajaa :D

RK-62:
Takakaisin baanalle, mutta jäännospisteistäkin kamppailu loppuu jo kolmannella kiekalla disconnectiin.
selvä tekosyy, kun ei vauhti riittänyt wink

Ken Lie:
mutta brm:n ykkönen oli sen verran pitkä ettei sillä millään päässyt kiihdyttämään Brabhamin ohitse sisäkautta.
Vai oliko vika sittenkin miehessä wink

<small>[ 03-03-2002, 10:49: Message edited by: VJR ]</small>
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Joo, kirjotin oman raportin offlinenä perjantaina, mutta en päässyt tänne... Jos olisin lukenut muiden raportit ensin, oma ois saattanu muuttua, mutta tässä se on alkuperäsenä... :D

Uuhh... FORUM-GPL 2002:n Span osakilpailuun lähdettiin mielenkiinnolla haistelemaan kisatuulia. Kisaan mentiin vierailevana tähtenä karsinnan kautta suhteellisen ongelmitta. CRC-hoito teki ratin liukkaaksi, mutta enemmän häiritsi auton säädöt, jotka ei tuntunu ihan omilta, monen kuukauden aikana on näköjään tottumukset muuttuneet.

Kisasuoritukseen lähteminen olikin sitten vaikeempaa yhteysongelmien takia. Hostin vaihduttua ja VROCin kautta yrittämällä kuitenkin onnistui.

Kisaan piti lähteä Eaglella vaikka periaatteessa yliote-autoja vastustankin. Sen verran pelottavilta näytti poikien ajat etukäteen... No, vaikka mihinkään ennätysvauhtiin en autoa saanut, yllätti ehjähkö kierros ja kolmosruutu positiivisesti aika-ajossa.

Sitten alkaa se kisatarina, johon tulee likaa rivejä, insidenttejä riitti... :(
Lähdössä varmisteltiin oma paikka ja Eau Rouge meni melko nätisti. Henkka laittoi auton edessä vähän poikittain ja joutu ottaa vauhtia pois. Peileissä joku vilahti sivulle ja luulin Les Combesiin asti, että joku on vasemmalla puolella. Menin sitten vähän turhankin varovasti ja Marko päätti varmistaa, että radalla ei hidastella. Sieltä se arkkiv... öö... tallikaveri löysi mut vähän taaempaakin ja alkoi voltittelu. No, tällä kertaa näin päin. Rehellisyyden nimissä Marko ei vielä tolla saanu maksettua kalavelkoja. Sillä on Lotuksessa niin iso perä, että on ollu monesti mahdotonta osua ohi. wink Valitettavasti onnettomuus vaati muitakin (syyttömiä) uhreja. Shift-R-skabassa oisin pärjänny paremmin, jos en ois alkanu tarpeettomasti avautumaan... Siinä sitten lähtiessä klippasin vähän edelleen pyörähtävää Soinista ja sen seurauksena en saanu väistettyä Ruusperia, joka sai kyllä maksaa omasta pussista muitten laskuja. Anteeksi vain. Siitä eteenpäin kisaa lähdettiin ajamaan tyyliin 9 kierrosta omaan rauhalliseen tahtiin. Paineita ei enää ollu. sijoitus 8. ekan kiekan jälkeen. No, ei tylsää tullu silti... Tokalla kiekalla Mastassa pyörähtäneen VJR:n ohi. Kolmannella kiekalla kaks hiukset pystyssä- tilannetta. Jape odotti ennen La Carriérea spinnanneena tasan ihanneajolinjalla. Kohtaushetkelä Japella vauhtia 50 ja mulla 277, joten tilanne tuli aika äkkiä. Sain kuitenkin puikattua ohi. Tasailin vielä hengitystä kun kiekan lopussa Henkka suoritti donitsia La Sourcessa ja jouduin tekemään "kummalta puolelta kannattaa yrittää" -tyyppisen väistön. Selvisin jälleen. No, kunniakasta ei ollut se, että itse suoritin saman tempun 4. kierroksella samassa paikassa. Vanhat 85-kisadiffit ei auttanu donitseissa ja auto ei millään meinannu haluta oikeeseen suuntaan. Henkka pääs ohi sujuvasti, mutta Jape sai mut siinä ähellyksessäni kerättyä. Onneks J pääs jatkamaan ilman sen kummempaa. Sitten alko viimein rytmiajo, ja Jape alko tulemaan taas näkyviin. Kierroksilla 6 ja 7 otin yli kaks sekkaa kiinni kummallakin vaikka seiskalla meni innostuksessa vaihde vapaalle asti vikaan neulaan jarruttaessa. Kasilla päästiin sitten laatikkotuntumaan. Jape on kyllä sen verta kylmä kaveri näköjään, että pitää oman ajon vaikka toinen yrittääkin hiillostaa. La Carriéren ekan oikeen Jape ajo yllättävän hiljaa läpi ja piti ottaa kunnolla vauhdit pois ja väistää rinnalle. Hitaampi vauhti rikko sitten Nikon ajon ja seuraavassa oikeessa normaalijarrutus vei kokonaan sisältä nurmelle ja kaasulle tultaessa sain kuin sainkin auton ympäri ja harmaan talon (kolmas oikealla) takapihalle... Sitten alko pakkopulla maaliinselviäminen. Vikalla kierroksella oli varaa vastata puhelimeen Eau Rougen ja Les Combesin välissä ja kirjoittaa tekstari Mastan kumallakin puolella olevilla suorilla. No ihime, että vikalla tuli siis vielä 2 Shift-R:ää, mutta taakse oli varaa ja pitihän sääntöjen puitteissa käyttää nekin kaikki... Maalissa kuudes. Tiesin kyllä, etten oo mikään robotti kisassa, mutta ois ollu varaa siistiä. Toisaalta debyyttikisassa pistesija ja 9 yrityksestä ei yhtään tupetusta Mastassa, joten ei siitä silti pelkkä kakan maku jääny. Kivaahan se oli. (Ohho, tuli vähän ensikertalaisen väljästi kommentoitua...)


Ja kuten tarkkaavaisimmat varmaan huomasi, oli Shift-R:iä itse asiassa 4... En tienny kolmen säännöstä kisapäivänä, joten oisin ehkä voinu vähän skarppaa vikalla, mutta tuomaristo varmaan toimii oikeaksi näkemällään tavalla... Monacon esterata vähän jännittää noin etukäteen... :D
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Wilpuri:
Lopullisessa aika-ajossa tuntui menevän aika hyvin ja olin varma että sain aikaiseksi 3.18-alkuisia aikoja. Mutta ei, jotenkin käsittämättömästi onnistuin hämäämään itseäni siten, että kierrokset tuntuivat kolme sekuntia nopeammilta kuin mitä todellisuudessa olivat.
VJR: Kun noita selittelyjä otit esille, niin eikö tuo mun ylläoleva vie voiton. :) . Mä tosiaankin syytin mielessäni yhteyden lagaamista ja sitä, että serveri lisäsi lagin vuoksi minulle muutaman ylimääräisen sekunnin ja mittasin jo kisan jälkeen kellolla aika-ajokierrokseni, mutta samaan sekin kello päätyi, eli kuvittelin vain.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
NS:
Ja kuten tarkkaavaisimmat varmaan huomasi, oli Shift-R:iä itse asiassa 4... En tienny kolmen säännöstä kisapäivänä, joten oisin ehkä voinu vähän skarppaa vikalla, mutta tuomaristo varmaan toimii oikeaksi näkemällään tavalla... Monacon esterata vähän jännittää noin etukäteen... :D
Tuomaristo päätti, että 4. shift-r:si oli virallisesti keskeytys, joten viimeinen kierroksesi hylätään. Mutta koska ehdit ajaa 8/9 kierrosta (eli yli 80% kierroksista), lasketaan sinut maaliintulleeksi, joten olet lopputuloksissa 8. Tämä oli poikkeustapaus, koska asianomainen itse ilmotti rikkeensä, jota tuomaristo ei ollut huomannut. Normaalisti shift-r-säännön rikkomisesta seuraa hylkäys ajetuista kierroksista riippumatta.

Lopulliset tulokset:

Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff Problem
1 18 Jere1983 Lotus FIN 9 29m49.578s
2 10 EJ Wilpuri Brabham FIN 9 30m18.203s 28.625s
3 3 Ken Lie BRM FIN 9 30m18.691s 29.113s
4 15 HJ Henkka Eagle FIN 9 30m40.593s 51.015s
5 14 JS. Jape Eagle FIN 9 30m41.042s 51.464s
6 9 Marko Toropainen Lotus FIN 9 31m19.949s 1m30.371s
7 16 VJR Brabham FIN 9 31m42.322s 1m52.744s
8 2 Niko Stenberg Eagle FIN 8 31m16.802s 1 lap
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Hostin replay:

Summary of Shift-R (for detection method B):
Jere1983 - 0
VJR - 2
HJ Henkka - 1
Mc Raka - 0
Marko Toropainen - 3
Ken Lie - 0
JS. Jape - 0
Jaakko Soininen - 2
Niko Stenberg - 4
Keke Ruusperi - 1
Jere1983 - 0
EJ Wilpuri - 0
Pekka Pöyhönen - 0
Mikko Salmi - 0
Risto Westman - 0
 
Ylös