Don Vito
Sekakäyttäjä
Eräiden nickien loputtomaan jankkaamiseen tuskastuneena lyödään hieman faktoja tiskiin. Kukin muodostakoon niiden perusteella omat johtopäätöksensä erilaisten autojen suorituskyvystä.
Paikkana Ahveniston moottorirata
vuonna 1984 Keke Roosperi veteli vapari Williams F1:lla (FW07) näytösajovauhtia (ei siis todellakaan 107% yrityksellä) radan ympäri aikaan 1'10 tasan.
Henri Toivonen osallistui kilpailulähtöön C-ryhmän Rothmans Porsche 956:lla samana vuonna ja kellotti ajan 1'18.16. Auto oli tuolloin LeMans säädöissä eli välitykset eivät meinnanneetkaan sopia Ahveniston mikkihiiri-radalle.
Marko Nevalainen on kiertänyt Apparan F3:lla aikaan 1'13.226 joka on toiseksi nopein virallinen kellotus. Edellä vain tuo Keken näytösajo.
Markus Palttala, joka tunnetusti on nopea ratakuljettaja ainakin Suomen mittapuun mukaan, on kellottanut GT-autojen rataennätyksen 1'18.004 ja joka sen alle meinaa mennä koppiautolla täytyy olla melkoinen epeli.
997 Cup S:n strategiset mitat ovat 324 kW / 1170 kg. Ei siis paperilla B-ryhmän ralliautojen tehoissa, mutta toisaalta auto on varta vasten suunniteltu rata-autoksi ilman mitään kompromisseja mm. alustan suhteen.
Sprinttiradoilla on nähty ettei nykypäivänä jollain MG Metrolla (6R4) edes meinaa ehtiä samoille sekunneille Evo-mitsujen saati Skoda WRC:n kanssa. Ja joku WRC Oktaavi ei edes edusta sitä WRC-autojen terävintä kärkeä.
Paikkana Ahveniston moottorirata
vuonna 1984 Keke Roosperi veteli vapari Williams F1:lla (FW07) näytösajovauhtia (ei siis todellakaan 107% yrityksellä) radan ympäri aikaan 1'10 tasan.
Henri Toivonen osallistui kilpailulähtöön C-ryhmän Rothmans Porsche 956:lla samana vuonna ja kellotti ajan 1'18.16. Auto oli tuolloin LeMans säädöissä eli välitykset eivät meinnanneetkaan sopia Ahveniston mikkihiiri-radalle.
Marko Nevalainen on kiertänyt Apparan F3:lla aikaan 1'13.226 joka on toiseksi nopein virallinen kellotus. Edellä vain tuo Keken näytösajo.
Markus Palttala, joka tunnetusti on nopea ratakuljettaja ainakin Suomen mittapuun mukaan, on kellottanut GT-autojen rataennätyksen 1'18.004 ja joka sen alle meinaa mennä koppiautolla täytyy olla melkoinen epeli.
997 Cup S:n strategiset mitat ovat 324 kW / 1170 kg. Ei siis paperilla B-ryhmän ralliautojen tehoissa, mutta toisaalta auto on varta vasten suunniteltu rata-autoksi ilman mitään kompromisseja mm. alustan suhteen.
Sprinttiradoilla on nähty ettei nykypäivänä jollain MG Metrolla (6R4) edes meinaa ehtiä samoille sekunneille Evo-mitsujen saati Skoda WRC:n kanssa. Ja joku WRC Oktaavi ei edes edusta sitä WRC-autojen terävintä kärkeä.