Joni
Well-known member
Häkkinen haluaa vielä
kohdata Schumacherin
Turun Sanomat
HEIKKI KULTA
Uudelleen ajouransa startannut Mika Häkkinen haluaa kiihkeästi ajaa vielä kovinta kilpaveljeään Michael Schumacheria vastaan.
- Ajan DTM-sarjassa niin kauan, kunnes Michael tulee mukaan tai sitten 2006 siirryn itse takaisin F1-tasolle. Ilman muuta kaipaan kamppailuja häntä vastaan, Häkkinen vakuutti sunnuntain Bild am Sonntag -lehdessä.
Haastattelussa Häkkiseltä tivattiin, eikö F1 ole kokonaan hänen osaltaan ohitse.
- Kuka tietää, mitä vuoden kuluttua tapahtuu. Ehkä DTM on minulle vain lämmittelykausi F1:tä varten. Jos niin käy, silloin en todellakaan naureskele näille jutuille enää lainkaan.
Kilpa-ajoa vielä
harmaapäisenä
Häkkinen tunnustaa palanneensa kilparadoille, koska hän huomasi olevansa riippuvainen moottoriurheilusta.
DTM-sarjan hän valitsi sekä urheilullisista että yksityisistä syistä.
- Kaksinkertaisena maailmanmestarina minulla olisi ollut F1:ssä vain hävittävää. Vihaan häviämistä. Rehellisesti sanottuna minulla oli useita tarjouksia F1-tiimeiltä ja minun olisi tarvinnut vain allekirjoittaa sopimus.
- Tiedän riskeeravani maineeni myös tarttuessani DTM-haasteeseen. Siksi olen tehnyt töitä hullun lailla. Olen 36-vuotias ja paremmassa kunnossa kuin koskaan ennen.
- Haluan voittaa DTM-sarjan. Luultavasti ajan kisoja, kunnes tukkani harmaantuu.
Häkkinen myöntää, että comebackin taustalla vaikutti osittain myös 4-vuotias Hugo-poika.
- Hugo on hieno poika, joka nauttii urheilusta ja siitä, mitä minä teen. Hugo pitää siitä, että ajan kilpaa. Hänkin halusi osansa kilpa-autoilijan elämästä.
Häkkinen paljasti, että perheeseen syntyy toinen lapsi toukokuussa.
Vaikka Häkkisen ajatukset keskittyvät nyt DTM-sarjaan ja Mercedeksen vakioautoon, hän seuraa myös F1-tapahtumia aktiivisesti.
Loistava asenne ja motivaatio jumalallamme! :ahem: :ahem: :ahem: :thumbup: