Hissativa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

markoj

Custom User
Tässä tivassa haetaan Suomen historian vuosilukuja tai ajanjaksoja Suomessa julkaistujen postimerkkien ja vihjeiden avulla. Vastaus on aina vuosiluku(i)na, mutta viitattavan tapahtuman tietämisestä saa säälipisteen (tai pari), jos itse vuosiluku ei muistu mieleen. Poislukien tietenkin sellaiset kysymykset, joissa itse tapahtuma käy ilmi vinkeistä.

Kyseessä ei siis aina (tai edes yleensä) ole postimerkin julkaisuvuosi, mutta jokin merkissä tai sen selityksessä kuitenkin viittaa vuosilukuun tai ajanjaksoon. Pisteitä saa täydellisen vastauksen lisäksi yksittäisistä oikeaan haarukkaan osuneista. Joissain tapauksissa pisteitä voi tulla myös lähelle sattuneista vastauksista.

Virhepisteitä ja miinuksia ei lasketa, koska ihmiset on erehtyväisiä ja virheistä voi jossain harvinaisissa tapauksissa oppia jotain. Jos ei muuta niin jonkin suht turhan tapahtuman vuosiluvun. Eli kokeilkaa joka kohtaan jotain. Penalttia ei tule paitsi julkisen häpeän ja nöyryytyksen muodossa. Osa voi olla aika helppoja, mutta pitäs siellä vaikeampiakin olla.

Vastaukset siis vuosilukuja paitsi, jos ei satu tietämään niin itse tapahtuman tietämisestä voi tulla säälipisteitä. Molempia ei kuitenkaan saa laittaa! Eli joko vuosiluku tai tapahtuma kirjoitettuna. TULIKO JO SELVÄKSI!

Pisteytys menee sillee, että täydellisen oikeasta vastauksesta saa 4p ja vajaavaisesta vähempi. Yhdessä tehtävässä on mahdollisuus bonuspisteisiin.

Ei oo mitään kiirettä vastaamisen kans (Perjantaihin 7.1 klo. 20:00), mutta vastailkaa nyt ees joku. Se oli vielä kesää, kun mä alotin tän väsäämisen... :frown:

Vinkit:

Näytä liitetiedosto 13875
1. Vuosiluku
2. Vuosiluku + toinen vuosiluku bonusta
3. Ajanjakso
4. Vuosiluku

Näytä liitetiedosto 13876
5. Vuosiluku
6. Vuosiluku
7. Ensimmäinen, vuosiluku
8. Tapahtuma, vuosiluku

Näytä liitetiedosto 13877
9. Tapahtuma, vuosiluku
10. Ensimmäinen, vuosiluku
11. Tapahtuma, vuosiluku (vihree alleviivaus)
12. Vuosiluku
13. Vuosiluku

Näytä liitetiedosto 13878
14. Milloin Suomi oli valmis moottoriurheiluaiheiseen postimerkkiin?
15. Ajanjakso

Niin vastaukset mielellään valkosella, myös JA! Googlettajille kasvaa karvoja kämmeniin. Jos vastaatte osissa niin vastatkaa erillisillä viesteillä. Ei siis editointeja!

ps: grafiikat tein ite

Viimeksi muokattu:

Rentta

Well-known member
Sijainti
Täällähä mä
Mietin hetken että kyselläänkö täällä kannabiskasvi lajikkeiden perään , mutta ei onneksi.

markoj

Custom User
Eihän mun sellasia tar... tulis mieleenkään kysellä.

markoj

Custom User
Onko nyt siedettävämpi? Kiitti muuten tosta vinkistä, en oo tiennykään miten noita liitettyjä kuvia voi siirrellä.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Laittakaahan vastaukset valkoisella, niin kuin normaalisti tapana on. Nyt en just ehdi katsella noita kun poika heräsi päikkäreiltä, mutta polttelee päästä pohtimaan. Älkää spoilatko!

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Onko nyt siedettävämpi? Kiitti muuten tosta vinkistä, en oo tiennykään miten noita liitettyjä kuvia voi siirrellä.
On. Kiitä JPP:tä, sen neuvoista minäkin tuon löysin.

Mutta ne vastaukset:
1. 1930
2. 1975 (bonus 1970)
3. 1917-1940+1941-1944
4. 1956

5. 1963
6. 1981 (virallisesti presidentiksi 82, mutta aloitti jo syksyllä hommissa)
7.
8.

9. Helsingin olympialaiset, 1952 (käskettiin laittamaan sekä vuosiettä tapahtuma)
10. 1993
11. 1860
12. 1940
13. 1856

14. 1998
15. 1941-1944

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Tulee ihan nuoruusmuistot mieleen.
Luulen, että mulla oli suunnilleen nuo kaikki merkit, tuskin kuitenkaan Zeppelin leimaa. Ralliautojen tai Manun kuvaa tuskin oli niitäkään, olisivat olleet aivan liian uusia merkkejä kokoelmiin. Mikäli ylipäätään olivat vielä tuolloin olemassa.

Minne lie postimerkkikokoelmani joutuneet vuosien varrella. Ei hajuakaan.

Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
1. 1960
2. 2006
3. 1920-1922
4. 1956
5. 1963
6. 1988
7. 1856
8. 1933
9. 1952
10. 1918
11. 1862
12. 1939
13. 1917
14. 1994
15. 1941-1944

Ei jaksa selitellä..

MacGyver

Humppaliisa
Sijainti
Pohjanmaa
Mikä? Pitääkö vastata kaikki kerralla?

Pannaan nyt ainakin tuo ilmeinen sieltä alta pois, elikkä 9. Helsingin olympialaiset -52

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Tulee ihan nuoruusmuistot mieleen.
Luulen, että mulla oli suunnilleen nuo kaikki merkit, tuskin kuitenkaan Zeppelin leimaa. Ralliautojen tai Manun kuvaa tuskin oli niitäkään, olisivat olleet aivan liian uusia merkkejä kokoelmiin. Mikäli ylipäätään olivat vielä tuolloin olemassa.

Minne lie postimerkkikokoelmani joutuneet vuosien varrella. Ei hajuakaan.
Samoin! Kuulostaa hölmöltä, mutta ihan kuin olisi nähnyt mieluisen ystävän vuosien takaa :ahem: Oma kokoelma on tallella.

markoj

Custom User
Jos vastaatte pätkissä niin pankaa ne pätkät kuitenki omiin erillisiin postauksiinsa, niinku. Ei editointeja siis kovinkaan paljoa.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Oisko muuten liikaa vaadittu, että nostaisit nuo kuvat tuohon tekstiin allekkain tuolla työkalulla, ettei ne olis noin ikävästi vierekkäin.
Näytä liitetiedosto 13879
Mikä työkalu on kyseessä? :confused:
Tarkoitatko tuota klemmarin kuvaa joka kuvaleikkeessäsi on korostettuna?
Eihän sillä saa kuin leikkeet liitettyä foorumille.

Mä olen tyhmyyksissäni käyttänyt ihan tota näppäimistöltä löytyvää enter-painiketta liitekuvien rivittämiseen. :thumbfh:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Mikä työkalu on kyseessä? :confused:
Tarkoitatko tuota klemmarin kuvaa joka kuvaleikkeessäsi on korostettuna?
Eihän sillä saa kuin leikkeet liitettyä foorumille.
Laitapa yksi kuva sinne liitteisiin ja sen jälkeen paina sitä klemmarikuvaa. Silloine ne liitetyt tiedostot saa nostettua sinne tekstiin, eivätkä ne jää vain sinne alas laatikkoon.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Laitapa yksi kuva sinne liitteisiin ja sen jälkeen paina sitä klemmarikuvaa. Silloine ne liitetyt tiedostot saa nostettua sinne tekstiin, eivätkä ne jää vain sinne alas laatikkoon.

Näytä liitetiedosto 13883
Niiin?
En hogaa mitä tarkoitat. Tai sitten tarkoitat jotain joka on mulle liian ilmeistä.
Noinhan mä olen aina liittänyt kuvat foorumille. Siis tosta klemmarin kuvasta.

Voiko niitä liittää jotenkin toisinkin?

Edit, mistä perkeleestä toi toinen kuva tuonne alas ilmestyi, vaikka en valinnut sitä klemmarista? :eek!:

markoj

Custom User
Voiko niitä liittää jotenkin toisinkin?
Mä en oo asetellu tosta klemmarista niitä liitetiedostoja lain vaan ne on tullu suoraan viestin loppuun siinä järkässä kun oon ne ladannu. Näkyvät kai joillain selaimilla vielä rinnakkain.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.