markoj
Custom User
Tässä tivassa haetaan Suomen historian vuosilukuja tai ajanjaksoja Suomessa julkaistujen postimerkkien ja vihjeiden avulla. Vastaus on aina vuosiluku(i)na, mutta viitattavan tapahtuman tietämisestä saa säälipisteen (tai pari), jos itse vuosiluku ei muistu mieleen. Poislukien tietenkin sellaiset kysymykset, joissa itse tapahtuma käy ilmi vinkeistä.
Kyseessä ei siis aina (tai edes yleensä) ole postimerkin julkaisuvuosi, mutta jokin merkissä tai sen selityksessä kuitenkin viittaa vuosilukuun tai ajanjaksoon. Pisteitä saa täydellisen vastauksen lisäksi yksittäisistä oikeaan haarukkaan osuneista. Joissain tapauksissa pisteitä voi tulla myös lähelle sattuneista vastauksista.
Virhepisteitä ja miinuksia ei lasketa, koska ihmiset on erehtyväisiä ja virheistä voi jossain harvinaisissa tapauksissa oppia jotain. Jos ei muuta niin jonkin suht turhan tapahtuman vuosiluvun. Eli kokeilkaa joka kohtaan jotain. Penalttia ei tule paitsi julkisen häpeän ja nöyryytyksen muodossa. Osa voi olla aika helppoja, mutta pitäs siellä vaikeampiakin olla.
Vastaukset siis vuosilukuja paitsi, jos ei satu tietämään niin itse tapahtuman tietämisestä voi tulla säälipisteitä. Molempia ei kuitenkaan saa laittaa! Eli joko vuosiluku tai tapahtuma kirjoitettuna. TULIKO JO SELVÄKSI!
Pisteytys menee sillee, että täydellisen oikeasta vastauksesta saa 4p ja vajaavaisesta vähempi. Yhdessä tehtävässä on mahdollisuus bonuspisteisiin.
Ei oo mitään kiirettä vastaamisen kans (Perjantaihin 7.1 klo. 20:00), mutta vastailkaa nyt ees joku. Se oli vielä kesää, kun mä alotin tän väsäämisen... :frown:
Vinkit:
Näytä liitetiedosto 13875
1. Vuosiluku
2. Vuosiluku + toinen vuosiluku bonusta
3. Ajanjakso
4. Vuosiluku
Näytä liitetiedosto 13876
5. Vuosiluku
6. Vuosiluku
7. Ensimmäinen, vuosiluku
8. Tapahtuma, vuosiluku
Näytä liitetiedosto 13877
9. Tapahtuma, vuosiluku
10. Ensimmäinen, vuosiluku
11. Tapahtuma, vuosiluku (vihree alleviivaus)
12. Vuosiluku
13. Vuosiluku
Näytä liitetiedosto 13878
14. Milloin Suomi oli valmis moottoriurheiluaiheiseen postimerkkiin?
15. Ajanjakso
Niin vastaukset mielellään valkosella, myös JA! Googlettajille kasvaa karvoja kämmeniin. Jos vastaatte osissa niin vastatkaa erillisillä viesteillä. Ei siis editointeja!
ps: grafiikat tein ite
Kyseessä ei siis aina (tai edes yleensä) ole postimerkin julkaisuvuosi, mutta jokin merkissä tai sen selityksessä kuitenkin viittaa vuosilukuun tai ajanjaksoon. Pisteitä saa täydellisen vastauksen lisäksi yksittäisistä oikeaan haarukkaan osuneista. Joissain tapauksissa pisteitä voi tulla myös lähelle sattuneista vastauksista.
Virhepisteitä ja miinuksia ei lasketa, koska ihmiset on erehtyväisiä ja virheistä voi jossain harvinaisissa tapauksissa oppia jotain. Jos ei muuta niin jonkin suht turhan tapahtuman vuosiluvun. Eli kokeilkaa joka kohtaan jotain. Penalttia ei tule paitsi julkisen häpeän ja nöyryytyksen muodossa. Osa voi olla aika helppoja, mutta pitäs siellä vaikeampiakin olla.
Vastaukset siis vuosilukuja paitsi, jos ei satu tietämään niin itse tapahtuman tietämisestä voi tulla säälipisteitä. Molempia ei kuitenkaan saa laittaa! Eli joko vuosiluku tai tapahtuma kirjoitettuna. TULIKO JO SELVÄKSI!
Pisteytys menee sillee, että täydellisen oikeasta vastauksesta saa 4p ja vajaavaisesta vähempi. Yhdessä tehtävässä on mahdollisuus bonuspisteisiin.
Ei oo mitään kiirettä vastaamisen kans (Perjantaihin 7.1 klo. 20:00), mutta vastailkaa nyt ees joku. Se oli vielä kesää, kun mä alotin tän väsäämisen... :frown:
Vinkit:
Näytä liitetiedosto 13875
1. Vuosiluku
2. Vuosiluku + toinen vuosiluku bonusta
3. Ajanjakso
4. Vuosiluku
Näytä liitetiedosto 13876
5. Vuosiluku
6. Vuosiluku
7. Ensimmäinen, vuosiluku
8. Tapahtuma, vuosiluku
Näytä liitetiedosto 13877
9. Tapahtuma, vuosiluku
10. Ensimmäinen, vuosiluku
11. Tapahtuma, vuosiluku (vihree alleviivaus)
12. Vuosiluku
13. Vuosiluku
Näytä liitetiedosto 13878
14. Milloin Suomi oli valmis moottoriurheiluaiheiseen postimerkkiin?
15. Ajanjakso
Niin vastaukset mielellään valkosella, myös JA! Googlettajille kasvaa karvoja kämmeniin. Jos vastaatte osissa niin vastatkaa erillisillä viesteillä. Ei siis editointeja!
ps: grafiikat tein ite
Viimeksi muokattu: