Hocken parhaat paikat?

Pehutti

Member
Sijainti
Espoo
Tarkoitus ois kesällä matkustaa Hockenheimringille ja viettää siellä laatuaikaa mahdollisemman pienellä budjetilla. Eli jos jollain ois hyviä vinkkejä siitä, mikä camping alue ois hyvä ja mitkä katsomopaikat ois hinta/laatusuhteeltaan parhaita eli näkyis auto mahd pitkän aikaa niin ottaisin ilomielin vastaan. Käsittääkseni ringin ympärillä on useita leirintäalueita joihin sakut majoittuvat sankoin joukoin. Eli kovaa meininkiä on varmasti tiedossa. Kiitos etukäteen vinkeistä.

lankine

Well-known member
Sijainti
fin
olin 2002 siinä neulansilmän ja seuraavan täysillä ajettavan oikeen välissä. siinä näki autot ainaskii puolen kierrosta. en kyllä muista että paljonko lippu maksoi mutta luulisin että siinä näkee autot pisimpään.
:ahem:

Pehutti

Member
Sijainti
Espoo
Ajattelin juuri sitä katsomoa, oliks sen nimi nyt Spitzkehre 2 tai jotain sinnepäin. Näkikö siitä tulon neulansilmään ja sitten sen oikealle kaartuvan suoran päähän? Jos näin on niin sehän on loistava mesta. Se neulansilmä on radan paras ohitus mesta. Tänä vuonna viikonloppu liput sinne maksaa 175 egee. Toinen vaihtoehto olis lähtösuoran jälkeinen suora ennen Parabolikaa. Mitenköhän on sen laita, siitä vois kyllä nähdä varikolta tulon, vai kuinka?

Jeeves

Well-known member
Viime vuonnahan ensimmäisen mutkan jälkeisessä katsomossa taisi olla aika paljon Schumacher/tifosifaneja, kun kerran loikkivat riemusta ylös Räikkösen takasiiven revetessä irti pääsuoralla. :mad: Tosin taisipa muissakin katsomoissa olla suhteellisen paljon punaväriä.

Pehutti

Member
Sijainti
Espoo
Olen kyllä käynyt Ringin omilla sivuilla, mutta eihän sieltä selviä kuinka hyvä näkyvyys on mistäkin katsomon osasta. Kiitti kuitenkin vinkistä. Joo, Hocken kisa on täynnä Schumi faneja, pitänee mennä vähän hämmentämään niitä "nahkahousuja":wink:

lankine

Well-known member
Sijainti
fin
siitä missä olin, näkee takasuoran alusta vähän kurkkimalla stadionin alkuun. ja edessä oli vielä monitoorit .
enmä keksi parempaa paikkaa siltä radalta, jos haluu nähdä mahdollisimman pitkän matkaa autoja.
en koskaan unohda kimin ja montoyan taistelua silloin 2002 !
aijai.. pitää mennä kyllä joku vuosi siihen paikkaan uudestaan :)

Pehutti

Member
Sijainti
Espoo
Tänks Lankine:thumbup: Onx kellään mielikuvia siitä lähtösuoran jälkeisestä suorasta, samasta siis jolla Kimin auton takasiipi lähti maata kiertävälle radalle viime vuonna. Näkeeköhän sieltä lähtösuoralle ja stadionalueelle?

Törni

Well-known member
Pehutti sanoi:
Tänks Lankine:thumbup: Onx kellään mielikuvia siitä lähtösuoran jälkeisestä suorasta, samasta siis jolla Kimin auton takasiipi lähti maata kiertävälle radalle viime vuonna. Näkeeköhän sieltä lähtösuoralle ja stadionalueelle?
Kannattaa käydä radan nettisivuilla. Palvelu saitilla on hyvää. Kun klikkaat katsomoa, käynnistyy 360 asteen panoraama-animaatio, joka näyttää tismalleen mitä ko. katsomosta näkyy.

http://www.hockenheimring.de/index_1.html

WoPe

KKWCS Driver
Sijainti
Vantaa
Joo eiköhän saksa ja italia ole ne pahimmat tifosikatsomon omaavat maat, tulispa suomeen f1 rata niin katsomot täyttyis verkkareista, saappaista ja pellavapäistä, siinä ihmettelis ulkomaalaiset hetken et onko tullu maalaisnäyttelyyn :D

Pehutti

Member
Sijainti
Espoo
En saa toimimaan sitä panoraama-animaatiota omalla koneella. Sen takia kyselenkin tarkemmin.

jukkis

Well-known member
Kaivannee javan mukaan niin kyllä sitten pitäisi lähteä. Minullakin pyöri, vaikkei tässä juuri mitään laajennuksia käytössä olekaan.

Itse olin ekana lyhyen Ringin vuotena tuossa kakkosmutkan katsomossa eli tuon 2. suoran päässä. Hinta/laatusuhde oli ihan kohdallaan, sillä suoraan edessä on videoscreeni, ja lisäksi paikalta näkee aika pitkälti 2-suoraa, mutkakompleksin ja vähän matkaa kaarevaa suoraa (tästä ei matemaatikot pitäisi), paraboolikako sen nimi nyt sitten oli. Varikon portille asti tuosta ei näe, sitä varten tarttisi istua lähempänä 1-mutkaa.

Hyvää tuossa on vielä se, että 2-mutkan turva-alue on asfaltoitu. Tästä seurasi, että etenkin harjoituksissa ja pikkuformuloissa siinä haettiin aika kovastikin jarrutuspaikkoja ja rajoja, eli myös pitkäksi menoja, pyörähdyksiä sun muuta sattui paljon. Kyllä sinne joku sankari sai siitä huolimatta autonsakin jäämään.

Itse kisassa ei tuossa juuri ohituksia tullut. Radan profiili on enemmän sellainen, että parit ekat suorat ja mutkat on ajettava täydellisen lähellä, jotta saavutetaan ohituksen hakuun sopiva sauma neulansilmään ja radan jälkimmäiselle puolikkaalle. Yllätyksiä sattuu toki aina.

Joni

Well-known member
Jukkikselle että kyllä 2004 tapahtui aika iso poikkeus niissä ohituksissa. :ahem:

Mutta matkustamisesta hockeen enpä tiä mutta Silverstone voisi olla hyvä vaihtoehto mulle. :)