HRT kaudella 2011 (Narain Karthikeyan tekee paluun)

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Pari kisaa samaan malliin ja lappu luukulle, toivottavasti ei kuitenkaan vaikka melkomoista räpistelyä tallin tarina on!
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Eikös ne 'dallaran siivet' ole sen tallin omia myös? Jos uudet oli huonommat :frank:
Totta kai ovat omia, eikä lainattuja, mutta miksi palkata suunnittelijoita parantelemaan Dallaraa, jos uudet osat ovat niin huonoja, ettei niitä haluta käyttää? Sitä en tosin tiedä miten se huonous olisi ehtinyt paljastumaan, kun metriäkään ei ole ajettu uuden siiven kanssa.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
HRT to beat Lotus and Virgin by May - owner

"We began the development of the car too late due to the budget"

Thursday 31 March 2011 - 08h42, by GMM

HRT failed to qualify after an embarrassing display in Australia, but owner Jose Ramon Carabante insists the Spanish team will be beating rivals Virgin and Lotus by May.

He confessed that the Melbourne debacle, where mechanics spent the official practice sessions cobbling together the F111 which ultimately fell outside the 107 per cent qualifying rule, was due to financial problems.

"If we had the budget of the other teams, we would have come to the first race of the season with 3,000 kilometres under the belt.

"But like last year, we began the development of the car too late due to the budget. We were closing (sponsor) agreements that in the end did not come," he explained in Spanish on Cadena Ser radio.

Carabante admits that a technical deal regarding 2011 with Toyota was "broken" at a late stage: "So we set a realistic goal with the budget that we had."

Revealing that HRT’s budget for this year is EUR 45 million, he said the team’s showing in Australia was an achievement.

"We did 11 laps with Liuzzi. If he had done 20, he would have qualified. Getting within 1.7 seconds without driving hardly at all is a miracle," insisted Carabante.

The team plans to have its 2011-spec front nose on the car in Malaysia, and Carabante said a whole "new aerodynamic package" will be fitted for May’s Spanish grand prix.

"It will be enough to be ahead of Lotus and Virgin," he said. "Last year we were in a worse condition than now and we ended up ahead of Virgin with twice our budget, and behind Lotus due only to one accident."

He also reacted to the strong criticisms of HRT, nothing that for example he has "not read a single criticism of Virgin in the English press".

@http://motorsport.nextgen-auto.com



Kovat on puheet ... Koittaisivat nyt ensin saada ne autot kisaan asti. Aika hiljaiselta tuntuu , että pääsisivät Lotuksen vauhtiin , Virginin vauhtiin saattavat ehtiä
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18435
Kovat on puheet ... Koittaisivat nyt ensin saada ne autot kisaan asti. Aika hiljaiselta tuntuu , että pääsisivät Lotuksen vauhtiin , Virginin vauhtiin saattavat ehtiä
Karthikeyanin mukaan Hispanian autot ovat Malesian osakilpailussa mukana mikäli saavat uuden etusiivekkeen, mutta sanoi kuitenkin että Kunnioittavat 107 prosentin sääntöä ja ovat vakavastiotettava talli.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15007
Rahatilanne ei ole hyvällä mallilla. Viime kaudesta tiimillä tuli otettua taaksepäin suunta, mutta Malesian harjoituksissa paino on varmasti kierrosmäärillä. Viime kaudesta mainiten sen verran, että Sennaa lukuunottamatta kukaan muu kuski ei saanut palkkaa ja testauskin oli maksullista. Senna olisi voittaessaan saanut vain 200 000 euroa ja mestaruudesta 500 000 euroa.:eek: Varsinainen palkka oli vain 150 000 euroa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Varsinainen palkka oli vain 150 000 euroa.
Olisin tuolla saanut lopun asuntolainaa pois :)
Luulen että ainakin toinen Hispania pääsee Malesiassa kisaan asti karsinnoista.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Totta kai ovat omia, eikä lainattuja, mutta miksi palkata suunnittelijoita parantelemaan Dallaraa, jos uudet osat ovat niin huonoja, ettei niitä haluta käyttää? Sitä en tosin tiedä miten se huonous olisi ehtinyt paljastumaan, kun metriäkään ei ole ajettu uuden siiven kanssa.
Jaahas. No jos ne uudet kuitenkin olisivat paremmat, niin ehkei ole tarpeellista rikkoa niitä ensitestissä. Tai edes käyttää, kun muutenkin se ajaminen oli vähän mitä ole.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Luulen että ainakin toinen Hispania pääsee Malesiassa kisaan asti karsinnoista.
Joo ajamalla kaikissa harkoissa niin kevyenä kuin mahdollista. Siten voivat sanoa aika-ajon jälkeen, että "oli murheita, mutta katsokaas harkkatuloksia..."

Hyvillä harjotusajoilla, kun on mahdollista päästä myös mukaan kisaan, jos on ollut murheita aika-ajossa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Joo ajamalla kaikissa harkoissa niin kevyenä kuin mahdollista. Siten voivat sanoa aika-ajon jälkeen, että "oli murheita, mutta katsokaas harkkatuloksia..."

Hyvillä harjotusajoilla, kun on mahdollista päästä myös mukaan kisaan, jos on ollut murheita aika-ajossa.
Joo, mutta kevyellä muutkin harkoissa ajelee josain kohtaa. Monet ainakin. Ja ajattelin myös ihan 107-säännön sisäänpääsemistä. Paljon pitkää suoraa jolla autoerot ovat paljon pienemmät, ja jos tosiaan harkoissakin saavat tällä kertaa hyvin kierroksia alle...
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Joo, mutta kevyellä muutkin harkoissa ajelee josain kohtaa. Monet ainakin. Ja ajattelin myös ihan 107-säännön sisäänpääsemistä. Paljon pitkää suoraa jolla autoerot ovat paljon pienemmät, ja jos tosiaan harkoissakin saavat tällä kertaa hyvin kierroksia alle...
Mulla olikin vähän sarkasmia mukana... Eipä silti, ihan varteen otettava keino tuokin voi olla jos muuten on hankalaa.. :D

Kärkipää ei kuitenkaan välttämättä aja sitä parastaan vielä harkoissa, jollon peräpään hyvä veto on suhteessa lähempänä kärkeä ja 107 prossaa kuin aika-ajossa...mahdollisesti... :rolleyes:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Kuulin teorian syyksi vanhoilla siivillä ajamiseen Australiassa. Uuteen siipeen ei ilmeisesti sinänsä liittynyt mitään ongelmaa, mutta se ei käy vanhaan nokkapalaan... uusi keula puolestaan ei ollut vielä ensimmäiseen kisaan mennessä läpäissyt törmäystestejä, joten ainoa vaihtoehto oli käyttää vanhaa nokkaa ja etusiipeä.

Koska Malesiassa on tarkoitus käyttää uutta siipeä, on uusi nokkapala ilmeisesti testattu tällä välin tai talli on modifioinut siipeä ja/tai siiven kannattimia siten, että uusi siipi sopii Dallaran nokkaan.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18435
Hispania-tallin omistaja Jose Ramon Carabante on tiettävästi neuvotellut tallikaupoista korealaisten kanssa. Carabante ei kuitenkaan myy talliaan halvalla, sillä F1-tallipaikan arvo on kymmeniä miljoonia euroja.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18435
Liuzzi on satavarma että Hispaniat selviävät 107 prosentin säännöstä ja pääsevät näin osallistumaan Malesian osakilpailuun.

Hispania on vuokrannut Mercedeksen vanhan tuulitunnelin omaan käyttöönsä.
 
Viimeksi muokattu:

JJ-SS

Well-known member
Liittynyt
15.9.2010
Viestit
57
Noniin, molemmat Hispaniat ovat sitten valmiita ''kilpailemaan'' Malesiassa. Liuzzi ei jäänyt kuin ~6,8s Vettelin paaluajasta ja Karthikeyan ~7,7s. Aika huonolta näyttää. Ettei vaan kävis niinku S. Agurille '08.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Noniin, molemmat Hispaniat ovat sitten valmiita ''kilpailemaan'' Malesiassa. Liuzzi ei jäänyt kuin ~6,8s Vettelin paaluajasta ja Karthikeyan ~7,7s. Aika huonolta näyttää. Ettei vaan kävis niinku S. Agurille '08.
Mutta silti aika lähellä Virgineitä. Niillä voi olla rahotus kunnossa, mutta vauhti ei. Samalla sekunnin puolikkaalla taisivat olla.. Tai ainakin sekunnilla..


Tällä menolla Virginistä (mikälie Marussia) tulee myös SA 2. Pari sekkaa jäivät Lotuksesta.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Noniin, molemmat Hispaniat ovat sitten valmiita ''kilpailemaan'' Malesiassa. Liuzzi ei jäänyt kuin ~6,7s Vettelin paaluajasta ja Karthikeyan ~7,7s. Aika huonolta näyttää. Ettei vaan kävis niinku S. Agurille '08.
...Eikä noita Q1 ja Q3-aikoja katsoessa suoraan saa eroa, vaikka suuri sekin on jos noista ottaa sen ~10% pois. d´Ambrosio vs Liuzzi voi toteutua :)
 
Ylös