Mäxä
New member
- Liittynyt
- 1.8.2009
- Viestit
- 1
Moro nääs!
Tuolta jostain arkistojen perukoilta löytyi kaitafilmikuvaa hydrojen kisoista, vieläkös keskustelua on vireillä? Itse tuli seurattua 70- ja 80-luvulla kisoja ympäri suomen, pääasiassa kuitenkin Toijalan satamassa. Imatra, Ristiina, Joensuu, Tammela ym oli myös tuttuja paikkoja, nyt jo edesmenneen isäni mukana kun tuli kierrettyä kisoja, ajoi itse numerolla 56, lajia seuranneet varmasti tuntevatkin :wink: Noita muita kuljettajiakin oppi tuntemaan kun varikkoa kiersi.
Tuo edellä mainittu Bimbon istuttava lättäri sai aluksi aika huvittuneitakin kommentteja, sittemminhän puheet laantui kun vene kuitenkin kulki, silloin kun kulki. OSB (125cc), OA (250cc) ja OC (500cc) oli noita luokkia, myös ruotsalaiset kiersi rataa oman luokkansa "piikkinokilla".
Kuljettajista Rytkösen Esa jäi ainakin mieleen, Mattilan Kinkku Hämeenkyröstä ja "Konstaapeli" Toijalasta. Koneina (ainakin OC-luokassa) suosittiin Königin tekeleitä, risiini haisi ja kimeä kierrätys täytti ilman.
Mitä tuohon kääntymiseen tulee, laitteethan pääasiassa ajoi kuitenkin 2-pisterataa ja vasemmalla puolella pohjassa oleva evä teki kääntymisen juuri vasemalle edes jotenkin mahdolliseksi, oikealle käännettäessä oli vaarana että veneen sai kaatumaan kun evä oli painopisteen "huonommalla" puolella. Pakoputkille oli oma polkimensa joka löysäsi putkia ja myös helpotti käännöksissä.
Hienoja aikoja, ehkä joskus vielä saisi aikaiseksi hankittua moisen veneen, ihan vaan harrasteluksi, isä kun kiersi kaukaisimmillaan Johannesburgissa MM-kisoissa (muistaakseni sija 8.) joten itselle riittäisi ihan kotimaan maisemat...
Tuolta jostain arkistojen perukoilta löytyi kaitafilmikuvaa hydrojen kisoista, vieläkös keskustelua on vireillä? Itse tuli seurattua 70- ja 80-luvulla kisoja ympäri suomen, pääasiassa kuitenkin Toijalan satamassa. Imatra, Ristiina, Joensuu, Tammela ym oli myös tuttuja paikkoja, nyt jo edesmenneen isäni mukana kun tuli kierrettyä kisoja, ajoi itse numerolla 56, lajia seuranneet varmasti tuntevatkin :wink: Noita muita kuljettajiakin oppi tuntemaan kun varikkoa kiersi.
Tuo edellä mainittu Bimbon istuttava lättäri sai aluksi aika huvittuneitakin kommentteja, sittemminhän puheet laantui kun vene kuitenkin kulki, silloin kun kulki. OSB (125cc), OA (250cc) ja OC (500cc) oli noita luokkia, myös ruotsalaiset kiersi rataa oman luokkansa "piikkinokilla".
Kuljettajista Rytkösen Esa jäi ainakin mieleen, Mattilan Kinkku Hämeenkyröstä ja "Konstaapeli" Toijalasta. Koneina (ainakin OC-luokassa) suosittiin Königin tekeleitä, risiini haisi ja kimeä kierrätys täytti ilman.
Mitä tuohon kääntymiseen tulee, laitteethan pääasiassa ajoi kuitenkin 2-pisterataa ja vasemmalla puolella pohjassa oleva evä teki kääntymisen juuri vasemalle edes jotenkin mahdolliseksi, oikealle käännettäessä oli vaarana että veneen sai kaatumaan kun evä oli painopisteen "huonommalla" puolella. Pakoputkille oli oma polkimensa joka löysäsi putkia ja myös helpotti käännöksissä.
Hienoja aikoja, ehkä joskus vielä saisi aikaiseksi hankittua moisen veneen, ihan vaan harrasteluksi, isä kun kiersi kaukaisimmillaan Johannesburgissa MM-kisoissa (muistaakseni sija 8.) joten itselle riittäisi ihan kotimaan maisemat...
Viimeksi muokattu: