Jääkiekon MM 2012

Törni

Well-known member
Huomasin, että 2. ja 3. erissä pelaajat hukkasivat usein kiekkoja syötön jälkeen.
Soon muuten kauhee paikka jos oot jus antanut syötön ja huomaat, että kiekko onkin vielä sulla itselläsi hukattavana :D

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Kyseisessä tilanteessa Granlund kaadettiin jäähyn arvoisesti. Jäähyä ei tullut ja tuli läpiajo. Onneksi Lehtonen teki huiman pelastuksen.

Canal+ studion pojjaat kyllä laskevat (ts. tilastoivat) hyvin tarkkaan miten eri pelaajat suoriutuvat. Grandlund oli hyvä monella osa-alueella.. Kaikkihan ei välttämättä välity ihan suoraan kotikatsomoon.

En ole kovin huolissaan jellonnista, vaikka sveitti välillä pyöritti. Saman tyyppisellä apinanraivolla Sveitsi voi lyödä vielä ns. kovempiakin maita. Ja sehän sopii meille...
Mä kato vaan yritän mun toimivaa taktiikkaa, että kun dissaan jotain suomalaispelaajaa, niin seuraavassa pelissä hän tekee pari maalia. :eek:

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Sijainti
Tampere
Canal+ studio valitsi Granlundin parhaaksi.:thumbdown Eivät maininneet yllättäen räikeää virhettä siniviivalla, josta Sveitsi melkein käänsi pelin.
Meillä ilmeisesti eri Canalit. Täällä myönnettiin tuo.

WebSlave

Trackman
Näki sen jo ekassa erässä, että oli tullut ohjeet ampua ja pelata maalille.
Toki, ajattelin vain katsoa koko pelin nähdäkseni kestääkö se vai oliko vain jotain hetkellistä opportunismia.
Pari tuurimaalia imartelee vähän Suomen kannalta.

Taivainen oli, no ei mikään erikoisen hyvä.
En sanoisi tuurimaaleiksi sellaisia, mikä on luultavasti yleisin maalinsyntytapa. Kiekkoa maalille ja hoidetaan jatkotilanteet sisään. Filppulan toinen tosin taisi olla ihan syöttöyritys alkujaankin. Ilman Koivun hämmennystä siinä keskellä olisi sekin takakulmamaali jäänyt syntymättä.

Taivainen kelpaa minulle mainiosti. En erityisemmin kaipaa Mertarannan runoiluja. Toki olen Taivaiseen valioliigaselostuksissa tottunut ja pidän tuollaisesta kohkaamattomasta tyylistä.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Meillä ilmeisesti eri Canalit. Täällä myönnettiin tuo.
Muistatko millä osa-alueilla sanoivat Granlundin olleen hyvä..ellei jopa erinomainen. Itse unohdin ko. asiat...:eek:

BTW Edellisen matsin yhteydessä kanavaseikkailin Avan ja Canalin välillä. Vain murto-osa canal+ herrojen jutuista näkyy Avalla. Canalilla spekulerataan mm. kaikkien mainoskatkojen aikana...lisäksi annetaan kentän reunalta tietoja pelaajista.

öö ruz

Speed for ever
Kyseisessä tilanteessa Granlund kaadettiin jäähyn arvoisesti. Jäähyä ei tullut ja tuli läpiajo. Onneksi Lehtonen teki huiman pelastuksen.

Canal+ studion pojjaat kyllä laskevat (ts. tilastoivat) hyvin tarkkaan miten eri pelaajat suoriutuvat. Grandlund oli hyvä monella osa-alueella.. Kaikkihan ei välttämättä välity ihan suoraan kotikatsomoon.

En ole kovin huolissaan jellonnista, vaikka sveitti välillä pyöritti. Saman tyyppisellä apinanraivolla Sveitsi voi lyödä vielä ns. kovempiakin maita. Ja sehän sopii meille...
Joooo, ja Suomihan on monesti pelannut vastustajan tason mukaan. Kanadaa vastaan voi olla ihan eri asenne ja vaihde päällä.

Nurtsi

Registered Loser
Nääh, ei meillä niin huonosti asiat ole, että tarvitaan veskari tekemään maaleja.:p
Lehtonen pystyis helposti tekemään Ranskaa vastaan Forsbergit eli lähtee oman maalin takaa ja maalaa vanhanaikasella.

Lunssila

Well-known member
En sanoisi tuurimaaleiksi sellaisia, mikä on luultavasti yleisin maalinsyntytapa. Kiekkoa maalille ja hoidetaan jatkotilanteet sisään. Filppulan toinen tosin taisi olla ihan syöttöyritys alkujaankin. Ilman Koivun hämmennystä siinä keskellä olisi sekin takakulmamaali jäänyt syntymättä.

Taivainen kelpaa minulle mainiosti. En erityisemmin kaipaa Mertarannan runoiluja. Toki olen Taivaiseen valioliigaselostuksissa tottunut ja pidän tuollaisesta kohkaamattomasta tyylistä.
Tuurimaalina mä pidän ekaa maalia, jossa kiekko kimposi päädystä Immoselle, joka tosin teki hyvän suorituksen saadessaan lauottua kiekon nopeasti, vaikkei se lapaan tullutkaan. Toinen oli se 4-2 maaliin johtanut jäähy, joka oli aika erikoinen vihellys. Toki siinä ylivoima toimi, mutta se miten se ylivoima saatiin oli tuuria.

Taivaisessa pääasiassa ärsytti lievä asiantuntemattomuus ja ihmeellisten sanojen ja ilmaisujen käyttö: ketju oli välillä vitja ja välillä taas pelkästään keskushyökkääjä monikossa ("Immoset").

WebSlave

Trackman
Tuurimaalina mä pidän ekaa maalia, jossa kiekko kimposi päädystä Immoselle, joka tosin teki hyvän suorituksen saadessaan lauottua kiekon nopeasti, vaikkei se lapaan tullutkaan. Toinen oli se 4-2 maaliin johtanut jäähy, joka oli aika erikoinen vihellys. Toki siinä ylivoima toimi, mutta se miten se ylivoima saatiin oli tuuria.
Part of the game. Saahan tuolla tavalla dissattua noin kolmanneksen kaikista näissäkin kisoissa tehtävistä maaleista.
Taivaisessa pääasiassa ärsytti lievä asiantuntemattomuus ja ihmeellisten sanojen ja ilmaisujen käyttö: ketju oli välillä vitja ja välillä taas pelkästään keskushyökkääjä monikossa ("Immoset").
Milloin ketju on lakannut olemasta vitja? Ihan normaalia urheiluterminologiaa minulle. Jälkimmäistä esimerkkiä en edes huomannut.

Asiantuntemattomuudesta en osaa sanoa, kun en itsekään mikään sihvonen ole, mutta ymmärrän pointin sitä kautta etten itsekään pitänyt Kyllösestä formulaselostajana. Minun korvaani Taivainen ei kuulostanut niin huonolta.

-Edit- Ei kun taisinkin huomata tuon jälkimmäisenkin. Taivainen siis nimitti ketjua keskushyökkääjän nimellä. Ainakin niin sen ymmärsin ja hyväksyin kyllä tuollaisen nimityksen.

Viimeksi muokattu:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso

Samaan sanailuun kiinnitti puolisoni huomiota, kun ihmetteli kommenttia "Koivut".

Pidin tuota sveitsiläisen saamaa estämisjäähyä hyvin heppoisena, mutta taisi olla tuomareilta hyvitys Joensuun vastaavasta tulkintatapauksesta.

Mitä muuten peliesitykseen tulee, niin nämä ovat olleet hyviä treenejä tosipelejä varten. Huolissani en jaksa olla, kunhan joukkueen yhteishenki säilyy hyvänä.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Soon muuten kauhee paikka jos oot jus antanut syötön ja huomaat, että kiekko onkin vielä sulla itselläsi hukattavana :D
Kuten se yksi Sveitsin pelaaja, joka yritti tosissaan kiskaista maalia kohti ja kiekko oli metrin hänen takanaan pönöttämässä.

Oli muuten ihmeellistä tuo Lehtosen toikkaroinnit maalin takana kaapimassa kiekkoja, kun kellopelit olivat ihan lähellä.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Pidin tuota sveitsiläisen saamaa estämisjäähyä hyvin heppoisena, mutta taisi olla tuomareilta hyvitys Joensuun vastaavasta tulkintatapauksesta.
Meinasin tätä juuri itsekin Azizille kommentoida. Tuomarit menivät tuossa Konnan halpaan, kun hyppäämällä viimeisteltiin kaatuminen ihan samoin kuin eivät huomanneet, että se Joensuun päähän kohdistunut taklaus oli seurausta siitä, että sveitsiläinen ei alkuunkaan ollut varustautunut ottamaan taklausta vastaan.

WebSlave

Trackman
Tuomarit menivät tuossa Konnan halpaan, kun hyppäämällä viimeisteltiin kaatuminen ihan samoin kuin eivät huomanneet, että se Joensuun päähän kohdistunut taklaus oli seurausta siitä, että sveitsiläinen ei alkuunkaan ollut varustautunut ottamaan taklausta vastaan.
Minusta näytti siltä, että yritti peruuttaa tilanteesta pois peppu edellä, jolloin tietysti pää jää jälkeen ja alemmas. Eli tavallaan itse laittoi päänsä siihen väliin taklattavaksi. Siinä vaiheessa kun taklaus lähti, kaveri oli vielä pystymmässä. Ei missään tapauksessa tarkoituksellinen päähän taklaus, mutta koska vahingoistakin rangaistaan, niin sikäli linjan mukainen.

Hartsa76

Well-known member
Lehtonen pystyis helposti tekemään Ranskaa vastaan Forsbergit eli lähtee oman maalin takaa ja maalaa vanhanaikasella.
Tuossa on se pieni ongelma, että jääkiekossa maalivahti ei saa ylittää keskiviivaa ja siksi tuomari viheltää pelin poikki siinä vaiheessa kun Lehtonen ylittää keskiviivan kiekkoa kuljettaessaan.

Törni

Well-known member
On tää alkusarja melkoista kynsienpureskelua. Suomella on alkusarjassa vielä neljä matsia jäljellä!

Sitten alkaa vasta pudotuspelit :p

Lunssila

Well-known member
Part of the game. Saahan tuolla tavalla dissattua noin kolmanneksen kaikista näissäkin kisoissa tehtävistä maaleista.

Milloin ketju on lakannut olemasta vitja? Ihan normaalia urheiluterminologiaa minulle. Jälkimmäistä esimerkkiä en edes huomannut.
En mä niitä dissanut, kunhan huomautin, että vähän huonommalla tuurilla luvut olisivat olleet tasaisemmat. Vitjasta mä en vaan itse pitänyt, vaikka onhan se periaatteessa ihan käypä synonyymi ketjulle.
Noin mäkin ajattelin, kun hidastus tilanteesta näytettiin.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Itse en tuota Vaivaista kuunnellut, mutta se että kentällisiä kutsutaan keskushyökkääjän mukaan on ihan tuttu asia. Ehkä "menneisyydessä" enempi käytetty.