Jaggen myynti komennet autot

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Jaggen myynti ja kolmannet autot

Jos Fordia tai Coswortia ei myydä ja talli poistuisi kokonaan fykkösistä se olisi sääli. Ettei ole väliä vaikka joku sellainen taho jolla olisi resusseja pyörittää tallin toimintaa korkeintaan samalla tasolla on yhtä tyhjän kanssa
Pons:han vois tulla Camelin sponssaamana fykkösiin. Dallaran tai jonkun muun rungon valmistajan kanssa.
Pitäis vaan saaha vielä joku sopiva moottorinvalmistaja ostamaan Cosworth...Vaikka Yamaha, ostihan ne John Juddinkin pajan ja tulokset parani ennen kuin ehti silmää räpäyttää. Tai vaikkapa Volkswagenin joku alamerkki Skoda, Seat, Lamborgini, onhan niillä nuita merkkejä jotka ei niin korkeaa profiilia moottoriurheilun kuniinkuusluokassa tavoittele niin kuin Jaguar, varmasti kannattais nimetä Coswortin ei VW kannattais ainakaan nimetä moottoreitaan Volkswageneiksi, Audiksi tai Bentleyksi.)

Mielestäni kolmannen oikeus kolmannen auton ajattamiseen pitäisi antaa kahdelle huonoimmalle tiimille.
Tässä tapauksessa Minardille ja Jordanille niin olisi niilläkin mahdollisuus kerätä teoreettisesti enenmmän pisteitä sitä miten tmä vaikuttaisi tallejen talouteen en tiedä. Varmaankin huonosti.Sempä takia Kattojärjestö FIA:n olisi tuotteva kahta viimeistä tallia jotta nämä pystyisivät ajattamaan kolmea autoa per kisa. Jotta jättiläismäisiltä yllätyksiltä vältyttäissiin voitaisiin palata esikarsinta menetelmään eli kerran kauden puolessa välissä katsottaisiin mitkä ne kaksi tiimiä siinä vaiheessa ovat ja jos ovat vaihtuneet niin kolmennet autot niille sitten.
Toisaalta nuita vaihtoja voisi olla vaikka neljä per kausi ettei joku tiimi yrittäisi maksimaalisella luotettavuudellaan vain testata ekaa puoliskoa kautta ja sitten ottaa loput 8 kilpailua kolmoisvoittoja.


:dunno: :( :frown: :dunno: :thumbdown :mad_old: :jaska: :alppu:
 
Viimeksi muokattu:

Tehomylly

Vihainen mies
Liittynyt
24.3.2002
Viestit
610
Sijainti
Tampere
CaPtEeNi sanoi:
Jos Fordia tai Coswortia ei myydä ja talli poistuisi kokonaan fykkösistä se olisi sääli. ..Mielestäni kolmannen oikeus kolmannen auton ajattamiseen pitäisi antaa kahdelle huonoimmalle tiimille.
Miksi maailman moottoriurheilun ykkössarjassa pitäisi antaa tasoitusta kenellekään?

Itse en ainakaan jäisi kaipaamaan Minardia, Jordania tai mitään muuta radan tukkona ajelevaa harrastelijatallia, joka ei pysty elättämään itseään.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Re: Re: Jaggen myynti komennet autot

Tehomylly sanoi:
Miksi maailman moottoriurheilun ykkössarjassa pitäisi antaa tasoitusta kenellekään?

Itse en ainakaan jäisi kaipaamaan Minardia, Jordania tai mitään muuta radan tukkona ajelevaa harrastelijatallia, joka ei pysty elättämään itseään.
Jotta sarjassa pysyisi autoja. Mielestäni Ford häippäs juuri sen takia että ne tajus että vaikka nykyisillä rahallisilla panostuksilla (mukaan lukien kaikki tiimit) se ei tule koskaan nousemaan nykyiseltä tasoltaan kuin minimaalisesti suuntaan tai toiseen. Sauber on jo edellä. Toyota, jos ei jo ole niin tulee menemään. Ainoa jotka pysyvät varmasti Jaggen takana ovat selvästi pienemmällä budjetilla toimivat Jordan&Minardi.
Jos tallia ei saataisi myytyä kannattaisi Jaggen laskea budjettinsa edellämainittujen tiimien tasolle niin julkisuutta tulisi ja rahaa ei menisi niin paljoa. Ei niitä sponssejakaan niin paljoa tarvisi kun lopettaisi Cossujen kehityksen ja ottaisi Jordanilta ja Minardilta wrahat.:rolleyes: Virhe mikä virhe.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Re: Re: Jaggen myynti komennet autot

Tehomylly sanoi:
Miksi maailman moottoriurheilun ykkössarjassa pitäisi antaa tasoitusta kenellekään?

Itse en ainakaan jäisi kaipaamaan Minardia, Jordania tai mitään muuta radan tukkona ajelevaa harrastelijatallia, joka ei pysty elättämään itseään.
Kaksi syytä:
1) "Harrastelijatallit" ovat vähän toisella tavalla sitoutuneita pysymään sarjassa mukana kuin automerkkien tallit (esimerkkiä ei varmaan tarvitse kertoa).
2) Kolmen auton ajattaminen toisi sen verran paljon lisäkuluja talleille, etten usko sitä ikinä tapahtuvan jos eivät siitä oikeasti hyödy tai niitä siihen pakoteta. Ja jos pakotetaan, ei taloudellinen tilanne ainakaan parane, mikä taas johtaisi todennäköisesti siihen, etteivät automerkit kauaa touhua katselisi...
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Mielenkiintoinen idea CaPtEeNilta tuo, että Minardi ja Jordan ajattaisivat kolmansia autoja ja saisivat vähän ektraa autonvalmistajilta siitä hyvästä. Selväähän on, etteivät autonvalmistajat vapaaehtoisesti tarjoudu ajattamaan kolmansia autoja ja jopa Concorde -sopimus ollaan valmiita riitauttamaan ainakin Ferrarin puolelta tulleiden lausuntojen mukaan. Näin ollen kompromissiratkaisua lähes varmasti joudutaan hakemaan, jos Jaguarille ei löydy ostajaa. Epäilemättä yksi vaihtoehto on se, että kolmansia autoja ajattavat valitaan vapaaehtoisuuden perusteella ja tästä myös maksetaan korvaus. Parhaimmassa tapauksessa järjestelystä tulisi erittäin lyhytaikainen, kuten Mosley asian ilmaisi ja jo kaudella 2006 olisi mukana pari uutta tallia Minardin ja Jordanin lisäksi.

Suotavaa luonnollisesti olisi, että Jaguarille löytyisi ostaja ja että myös moottoripuolella päästäisiin sellaiseen ratkaisuun, jossa myös yksityistalleille olisi tarjolla kohtuulliset moottorit siedettävään hintaan. Mikäli kaudella 2006 mukaan tulisi vielä uusi talli, ei tarvetta kolmansien autojen ajattamiseen ehkä koskaan syntyisikään.
 

raakku

Well-known member
Liittynyt
30.4.2002
Viestit
101
Sijainti
imatra
Minä olen toitottanu samaa jo vaikka kuinka kauan.

Tasoitusta on annettava, tai sarjaa uhkaa kuihtuminen. Vaikea kuvitella että Toyota viihtyy enää kauaa mukana isoilla panostuksilla ja heikoilla tuloksilla. Ei ole kovin imartelevaa olla huonoin valmistaja. Ja entäs sitten sen jälkeen? Jos Toyota on poissa niin huonoin on BMW, syöksykierre valmis.

Optimaalisinta olisi, jos mahdollisimman moni talli voittaisi osakilpailuja. Ainakaan minua ei häiritsisi jos kuljettajan (ja onnen) osuus olisi suurempi ja vastaavasti rahan ja auton osuus pienempi.

Yleensäkään en näe mitään syytä miksi tasoitusta ei voisi antaa.

Esimerkiksi juuri pohjoisamerikan ammattilaisliigoissa tasoituksen antaminen on standardikäytäntö.
Kauden jälkeen heikoimmat joukkueet saavat varata ensimmäisenä uusia pelaajia.
Se joka saa varata ensimmäisenä, ottaa parhaan, ja paras on arvokkain. Näin voidaan sanoa että huonoiten menestynyt tiimi saa suurimman osan vuotuisesta jaossa olevasta "potista".
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Autojätti kuten Toyota on onneksi vielä valmis katsomaan eteenpäin positiivisesti vaikka tulokset ovat olleet käytännössä nollatasoa.Pahemmalta näyttää Toyotan kannalta mikäli ensi vuodesta alkaen taso ei ole ylöspäin, Ralf kun ei ole ilmainen ja markkinoinnissa ei näyttäisi hyvältä jos merkki ajaa entiseen tapaan sijoista 10-15

Mutta mitä tulee yksitysitalleihin ja nimenomaan pikkutallehin, niin ne ovat ykkösille erittäin tärkeitä, etten sanoisi elintärkeitä.
Autotehtaat kuten em Toyota ovat kuninkuusluokassa bisneksen ja tuloksen takia, kun puolestaan esim: Minardi, Jordan ja Sauber rakkaudesta autourheiluun.Se on mielestäni ratkaiseva ero.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös