James Toseland

• Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

Makkonen

Guest
Toseland on ollut aika vakuuttava kuski superbikeissä, saas nähdä miten tulee pärjäämään MotoGP:ssä. Toivottavasto Hayden, Rossi & co. saa kunnon vastuksen Toselandista.
Jerezin testeissä on ainakin ollut 'kohtuu'vauhdissa.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Toivottavasti pärjää! Britit ovat innoissaan Toselandin testivauhdista ja toivovat, että Sheenen Anderstorpin kuninkuusluokan voitto 1981 saisi vihdoin jatkoa. Viimeinen pallipaikka on briteille tullut 1993 (Mackenzie Doningtonissa). Sitä paitsi Smith on suosikki piikkiluokassa, lisää varmasti mielenkiintoa Enkuissa.

Toselandilla oli alussa vaikeuksia, kuten kirjoitin tuonne MotoGP-uutisia -otsakkeen alle joulukuun puolivälissä:
Toseland kertoili MSa:ssa testikokemuksiaan. Jokainen testikierros on kuulemma kuin superpole-kierros superbikessä! Kunto ei kestänytkään Toselandilla, Sepangissa 8 kierroksen jälkeen James olisi halunnut kerätä voimia makaamalla tunnin sängyssä, mutta Jerezissä meni jo paremmin. Kisasimulation keskeytyminen 15 kierroksen jälkeen punaisiin lippuihin (de Angelis kaatui) ei harmittanut: "Olisin valehtelija, jos sanoisin ettenkö ollut iloinen testin keskeytymisestä."

Nyt on kunto kai kohentunut. Aika-ajorenkaat eivät vielä oikein istu, sillä James hävisi tiimikaverilleen Edwardsille 0,4 - 0,7 s kierroksella Malesiassa, kun kisarenkailla ajoivat suurin piirtein yhtä kovaa. James itse on uskonut Aussi-testien jälkeen, että pystyy ajamaan kärkiporukoissa.

Luulen, että eniten tuottaa ongelmia Toselandille uudet radat. Tätä ongelmaahan ei ole muilla tulokkailla eli 250cc:sta nousseilla. Joka tapauksessa kaikki tulokkaat ovat hyvässä vauhdissa, joka ei varmasti tee pahaa Kallion ensi kauden MotoGP-tallipaikan neuvotteluissa :thumbup:

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Bobakki sanoi:
Eiks Jeremy McWilliamsia lasketa britiksi?
:thumbup: Bobbis on MotoGP-diggailija!?

Kyllähän McWilliams pohjoisirlantilaisena britiksi pitäisi laskea. Näköjään vuonna 2000 ollut kahdesti 500cc:ssa pallilla, viimeeksi Doningtonissa. Ei näitä muista eikä pitäisi kai tarkistamatta lehtitietoja välittää tänne.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
jupla sanoi:
:thumbup: Bobbis on MotoGP-diggailija!?
No sen takia aikataulu ei mene uusiksi niinkun F1:n, mutta vähän tulee seurailtua toki. Mutta laijsta riippumatta muistan yleensä yksityiskohtia ja pystyn siksi pätemään "tiedoillani", vaikken suurista kuvioista mitään tajuaisikaan :rolleyes: McWilliamsissa muistelen kiehtoneen sen, että pärjäsi yleensä sateeessa, mik'on mulle lajista riippumatta aina kova juttu. Jürgen van der Goorbergh oli toinen.

Toselandin kuntoa koskien on hupaisaa, että se kuitenkin esittelee viilattua torsoaan kaiken maailman iljettävissä kuvissa, jotka olen nähnyt kerran liikaa.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Bobakki sanoi:
No sen takia aikataulu ei mene uusiksi niinkun F1:n, mutta vähän tulee seurailtua toki. Mutta laijsta riippumatta muistan yleensä yksityiskohtia ja pystyn siksi pätemään "tiedoillani", vaikken suurista kuvioista mitään tajuaisikaan :rolleyes: McWilliamsissa muistelen kiehtoneen sen, että pärjäsi yleensä sateeessa, mik'on mulle lajista riippumatta aina kova juttu. Jürgen van der Goorbergh oli toinen.

Toselandin kuntoa koskien on hupaisaa, että se kuitenkin esittelee viilattua torsoaan kaiken maailman iljettävissä kuvissa, jotka olen nähnyt kerran liikaa.
Itse en muista yksityiskohtia oikeastaan ollenkaan! Tunnelma on tärkein. McWilliams oli hyvä sateella ja voittikin 250cc:ssa yhden kisan (muistaakseni!). West on nykykuskeista sateella ripein, samoin Vermeulen on hyvä. Näillä on yhteistä australialaisuus. West ei ollut ajanut Ausseissa yhtään sadekisaa, mutta ilmeisesti maaratatyyppinen kisailu on auttanut heitä.

Toselandista en ole nähnyt enkä halua nähdä yhtään paljastelukuvaa. "Hyvännäköinen" kroppa ei suinkaan ole merkki kisakestävyydestä.

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Eikös Toseland aja satelliittitallissa. On yllättänyt minutkin positiiviseksi vauhdissa, vrt. Edwards.