Japanin MM-ralli 2024

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16059
Sijainti
Tampereen lenkki
Joo siinä lähti Mollylla vähän keulimaan kun onnitteli varmistuneesta mestaruudesta vaikka Evans ei ollut vielä tullut maaliin. Ogier mainitsi tästä mutta Molly vaan intti että kyllä se on jo varmaa, näin hänelle sanottiin. Noloa kun ei haastattelijakaan tiedä sääntöjä.
On näitä käynyt ennenkin. 2017 Walesin maalissa juhlittiin Ogierin mestaruutta, joka olisi jäänyt varmistumatta jos Evans olisi ajanut ulos ja nostanut Neuvillen rallin voittajaksi
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Olikohan siellä muuten mitään varoitusta enää, vai paljonko siellä oli väliä ennen kuin Heikki tuli siihen heidän paikkaansa??

Olipa onni että kukaan ei jäänyt alle. Siinä myöhemmin näytettynä se varoituskolmio oli ainakin tosi oudosti laitettu.
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1334
Onneksi ei käynyt sitä pahinta mahdollista. En tiedä missä Järveoja tuolla oli sitten kun Heikin auto lähti? Olipahan dramaattinen ja viihdyttävä kisa. Ja kausi.
Oli kyl hurjan näköinen tilanne. Aika ilman huolta huomisesta oli Martin auton luona touhuamassa...
 

speedster?

Well-known member
Liittynyt
11.12.2007
Viestit
520
Kovalaisen in-carissa näkyy kolmio, mutta ihan ihmeellisessä paikassa ja aivan liian lähellä
 

BMW CSL

Well-known member
Liittynyt
9.2.2021
Viestit
332
Veikkaisin, että kotona. Oisko jopa lasten kanssa ulkona.
Hyvin paljon mahdollista. Vaikka en päätöstään toisaalta arvostakaan, niin toisaalta on hyvä tunnustaa tosiasiat ja pysytellä vaan sit siellä hiekkalaatikolla ja talvella lumiukkojen teossa kakaroiden kans ja antaa tilaa jollekin motivoituneemmalle kuskille. Ajotaidoista se tuskin Esupilla on tähänkään asti kiinni jäänyt mutta jos focus on suunnilleen puoliks siinä ajamisessa ja puoliks hiekkalaatikkoleikeissä kakaroiden kaa, niin siinä lepikko kutsuu aika pian.
 

Ayrton-Ana

Well-known member
Liittynyt
5.2.2005
Viestit
918
Vihdoinkin, Thierry. Ensimmäinen kerta sitten vuoden 2016 kun yksi ja sama mies johtaa MM-sarjaa koko pitkän kauden alusta loppuun, ei jäänyt paljoa selittelyille sijaa.

Kausi oli loppupeleissä todella hyvä! Draamaa riitti monessa kisassa ihan loppumetreille saakka ja valmistajien mestaruuskamppailusta saatiin myös huikea trilleri. Tämän päivän poweri oli kuin olisi seurannut jalkapallon MM-finaalin rangaistuspotkukilpailua, Hyundai tosin pienessä altavastaaja-asemassa kun ei ollut kuin kaksi "vetäjää" Toyotan kolmea vastaan. Ensi kaudelle kun saadaan pistelaskujärjestelmä hiottua vähän järkevämmäksi ja Kalle taas täysillä mukaan kekkereihin, niin eihän tässä malta odottaa että ollaan taas Montessa.

Tänakilla oli aika raju kausi:
- Monten hankeenajo
- Ruotsin astetta rajumpi hankeenajo
- Safarissa keskellä tietä olleeseen kiveen joka pysäytti matkan
- Sardinian viimeisen pätkän ihme jossa sai viiden vuoden takaiset Sardinian powerin tapahtumat takaisin
- Puolassa peuraan melkein kaksisataa lasissa
- Viron harjoitusrallin raju ja erikoinen mälli
- Latviassa mainosbanneriin paketoitu Hyundai
- Jyskälän raju ja vaarallinen mälli
- Akropoliksessa yhden pätkän aikana kaksi kertaa renkaanvaihtopuuhiin
- Kaikkien kommellusten jälkeen vielä Japanissa mukana mestaruustaistelussa joka päättyy viimeisen aamun katastrofiin. Runkipaikan kuvamateriaalista on aistittavissa käsinkosketeltava pettymys:

 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3394
Sijainti
Lahti
Suhtauduin varauksella tähän kisakauteen, mutta tästäpä tulikin ihan jänskätyttävä vuosi. Paras voitti, minun mielestäni kummassakin luokassa ja myös valmistajien puolella. Kenties Neuville ja Pajari eivät olleet luokkansa primus inter pareksia mitä absoluuttiseen nopeuteen tulee, mutta parhaat pojot he kuitenkin vuoden aikana itselleen hommivat. Silloin on ralliautoilussa paras. Ensi vuosi saattaa olla vielä parempi?
 

Bensa Lenkkari

Well-known member
Liittynyt
20.1.2022
Viestit
91
Vihdoinkin, Thierry. Ensimmäinen kerta sitten vuoden 2016 kun yksi ja sama mies johtaa MM-sarjaa koko pitkän kauden alusta loppuun, ei jäänyt paljoa selittelyille sijaa.

Kausi oli loppupeleissä todella hyvä! Draamaa riitti monessa kisassa ihan loppumetreille saakka ja valmistajien mestaruuskamppailusta saatiin myös huikea trilleri. Tämän päivän poweri oli kuin olisi seurannut jalkapallon MM-finaalin rangaistuspotkukilpailua, Hyundai tosin pienessä altavastaaja-asemassa kun ei ollut kuin kaksi "vetäjää" Toyotan kolmea vastaan. Ensi kaudelle kun saadaan pistelaskujärjestelmä hiottua vähän järkevämmäksi ja Kalle taas täysillä mukaan kekkereihin, niin eihän tässä malta odottaa että ollaan taas Montessa.

Tänakilla oli aika raju kausi:
- Monten hankeenajo
- Ruotsin astetta rajumpi hankeenajo
- Safarissa keskellä tietä olleeseen kiveen joka pysäytti matkan
- Sardinian viimeisen pätkän ihme jossa sai viiden vuoden takaiset Sardinian powerin tapahtumat takaisin
- Puolassa peuraan melkein kaksisataa lasissa
- Viron harjoitusrallin raju ja erikoinen mälli
- Latviassa mainosbanneriin paketoitu Hyundai
- Jyskälän raju ja vaarallinen mälli
- Akropoliksessa yhden pätkän aikana kaksi kertaa renkaanvaihtopuuhiin
- Kaikkien kommellusten jälkeen vielä Japanissa mukana mestaruustaistelussa joka päättyy viimeisen aamun katastrofiin. Runkipaikan kuvamateriaalista on aistittavissa käsinkosketeltava pettymys:

No potkupallosta ei mitään draamaa saa ikinä aikaiseksi, mutta hyvä kausi tuli ja jännätä sai loppuun asti.
 

Magnum2300

Well-known member
Liittynyt
28.10.2009
Viestit
788
Hyundaissa väärät takaperän kotelot ja sakot tallille... Tuleepa taas mieleen grönholmin liian ohuet takasivulasit...
Tai 2004 Kyproksen muovinen vesipumpun siipipyörä. Siitähän tuli sakkojen sijaan Grönholmin ja Rovanperän hylkäykset. Jos olisi selvitty pelkillä sakoilla, olisi Grönholmilla 31 voittoa ja Loebilla 79.
 
Ylös