Jari-Matti Latvala

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Neste-rallissa ulos oman töppäyksen vuoksi ja nyt sama juttu Saksassa heti perään. Ei ihme että Malcom Wilson on "ärtynyt". En lainkaan ihmettelisi, jos Latvala saisi katsella itselleen uuden työpaikan tämän kauden jälkeen ja M-Sport etsisi tilalle jonkun toisen kuljettajan. Gallin pitkä sairasloma tosin auttaa jossain määrin Latvalan työpaikan säilymistä, mutta Henning Solberg voisi olla varteenotettava vaihtoehto. Ei tosin pysty nopeudessa haastamaan esim. Hirvosta, Lööpistä puhumatttakaan, mutta tuo auton varmasti maaliin ja napsii tärkeitä merkkimestaruuspisteitä. Myös Urmo Aava voisi tulla kyseeseen, mikäli ei pääse Sitikalla kolmoskuskia korkeammalle.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Tätähän se Malcolm arpo jo viime syksynä, toisaalta teki oikean valinnan, toisaalta ei. Latvala on edelleen se sama koheltaja joka se oli viime kaudella. Ford antaa perhanasti tasotusta valmistajien sarjassa näillä Latvalan hölmöilyillä. Vaikea sitten sanoa, olisiko Henning pystynyt -08 Focuksella samoihin pisteisiin kuin Latvala, voittamaan se ei olisi pystynyt, mutta kyllä se olisi sillä Subarut lyönyt... Latvalan nopeudenhan kaikki varmasti tietää, mutta se ei auto jos se ajopeli ei pysy tiellä.
 

Haigi

Well-known member
Liittynyt
1.2.2008
Viestit
431
Sijainti
Lievestuore
Enpä usko,että Fordilla on varaa menettää Latvalaa,se on kuitenkin puhtaassa nopeudessa soralla yksi parhaista ellei paras,toisekseen Subaru oli lähellä tehdä viime vuonna pitkän sopimuksen Latvalan kanssa,ja poika tietää,mistä ongelmat johtuu,nuotitukset pitää tehdä tarkemmin,kyllä se vielä loppukauden soraralleissa näyttää!:alppu:
 

L4z!

Well-known member
Liittynyt
27.7.2006
Viestit
874
Latvala on ainoa kellä on eväät voittaa Loeb mestaruustaistossa lähivuosina. Latvala ei vielä ole valmis. Tuntuu että vika on huolellisuuden puutteessa. Nuotitusjaksot pitäis suorittaa tarkemmin.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Harmi, Latvala on nopea, sitä ei kai kiistä kukaan.
Mutta liikaa tulee virheitä.
Toisaalta, olihan Bossenkin alkutaival aika karikkoista joten toivottavasti Malcolmilla riittä kärsivällisyyttä Latvalan suhteen.
Latvala on nopea - kuten oli Bosse ja edesmennyt Kilin Kolin aikoinaan, mutta tämän päivän MM-ralli on ennenmuuta bisnestä jossa tiimin pistesaalis on prioriteetti ykkönen. Yksittäisen kuljettajan pistesaalis on siihen nähden toisarvoinen. Ja jos auto ei pysy tiellä, niin se on nopeasti tulos tai ulos. Jos Malcolm vain löytää jostain kuljettajan joka pystyy tasaisesti pitämään Subarut, Sordon ja Aavan takanaan ja tuomaan auton varmasti maaliin, vaikka ei kärkikaksikolle vauhdissa pärjäisikään, niin Latvala saa taatusti Camel-bootsia persiilleen. Olisikohan Urmo Aava tai jompi kumpi Subarun kuljettejista ensi kaudelle ostettavissa? Solberg voisi hyvinkin lähteä, kun Subarulla ei pisteitä tahdo herua ja nyt Atkinsonkin on usein kaksikosta se nopeampi...
 

Haigi

Well-known member
Liittynyt
1.2.2008
Viestit
431
Sijainti
Lievestuore
Latvala on nopea - kuten oli Bosse ja edesmennyt Kilin Kolin aikoinaan, mutta tämän päivän MM-ralli on ennenmuuta bisnestä jossa tiimin pistesaalis on prioriteetti ykkönen. Yksittäisen kuljettajan pistesaalis on siihen nähden toisarvoinen. Ja jos auto ei pysy tiellä, niin se on nopeasti tulos tai ulos. Jos Malcolm vain löytää jostain kuljettajan joka pystyy tasaisesti pitämään Subarut, Sordon ja Aavan takanaan ja tuomaan auton varmasti maaliin, vaikka ei kärkikaksikolle vauhdissa pärjäisikään, niin Latvala saa taatusti Camel-bootsia persiilleen. Olisikohan Urmo Aava tai jompi kumpi Subarun kuljettejista ensi kaudelle ostettavissa? Solberg voisi hyvinkin lähteä, kun Subarulla ei pisteitä tahdo herua ja nyt Atkinsonkin on usein kaksikosta se nopeampi...
Eikös Aavakin ole osoittaunut nopeaksi,mutta myös virheherkäksi kuljettajaksi,lähinnä noista kuskeista tulis mieleen Atkinson,jos en nyt ihan väärin muista,Petterillä saattoi mennä sukset ristiin Wilsonin kanssa v.-2000,kun ajoi Fordin kolmatta autoa,eikä se tuntuis enää olevan ihan entisaikojen iskussa,tuskinpa Subaru edes päästäis Atkinsonia rahalla lähtemään,että ei noita korvaajia puissa kasva.:alppu:
 

L4z!

Well-known member
Liittynyt
27.7.2006
Viestit
874
Mitäköhän pisnestä se on, että Matthew ajaa kilpaa tuotantoautojen kanssa. Malcom varmaan ajattelee että jokainen ajettu kilometri on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Se poika ei ikinä opi viemään autoa äärirajoilla. Parempaa oppia olisi ajaa N-ryhmäläisellä limitillä, kuin WRC:llä hissutellen.

Mä luulen että latvalan virheet eivät johdu siitä, että se ajais liian lujaa. Vaikka Latvala ajais varovasti, niin ulosajoja sattuis yhtäpaljon. Tuo varovaisuus voi jopa olla syy noihin ulosajoihin.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Vähän haiskahtaa, että Malcolm olis ottamassa Latvalan tilalle ensi kaudeksi jonkun muun.
Tallipäälikön julkinen moittiminen kuskiaan kohtaan tuntuisi muuten aika oudolta. Jos tallipäälikkö tukisi kuskiaan, ei hän ainakaan julkisesti antaisi tuollaisia lausuntoja.

Harmi, Latvala on nopea, sitä ei kai kiistä kukaan.
Mutta liikaa tulee virheitä.
Toisaalta, olihan Bossenkin alkutaival aika karikkoista joten toivottavasti Malcolmilla riittä kärsivällisyyttä Latvalan suhteen.
Minä en usko tähän skenaarioon. Wilson on Latvalan virheherkkyyden tiennyt jo viime vuonna ja täten mitä ilmeisimmin myös tiedostanut valintaan liittyvän riskin. En ymmärrä, mikä tolkku Latvalaa olisi vaihtaa nyt - Jari-Matin nopeuden näkee sokeakin ja askeleita eroon virheistä otetaan koko ajan. Jos virheiden merkitys olisi niin suuri kuin väitätte, tuskin Latvalaa olisi tehtaan autoon otettu alun perinkään.
 

Mustiskuusviis

Well-known member
Liittynyt
21.9.2006
Viestit
230
Latvala

En ole Wilsonin aiemmin kuullut arvostelevan kuskiaan yhtä ankarasti. Latvala ei ole vielä kypsä kuljettaja, mutta tuskin Ford antaa Latvalan siirtyä muualle. Potentiaalia kaverissa on. Voi olla edessä yksi harjoitteluvuosi lisää Stobart tallissa pahimmassa tapauksessa, mutta en oikein jaksa uskoa siihen.
 
Viimeksi muokattu:

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
ralli on businesta nykyään,ja isoa sellaista mutta en usko että jari-matilla on mitään hätää pitää paikkaansa,äijähän on todella nopee,varmuutta lisää niin hyvä tulee.mr wilson vois muistella hieman omia ajeluitaan,ei ollu häävejä nekään ja poika jatkaa samaa rataa,mukava harrastus ei siinä...
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Ei hätä. Mr. Wilson on vain sangen tarkka mies autoistaan. Ruttaukset ja ulosajot saavat hänet:mad:. Jos niin hassusti kävisi, että Malcolmille tulisi ihan:mad_old: ja hän näyttäisi Latvalalle:nope:, välittömästi olisi useampikin autonvalmistaja ovella sopimuspaperin kanssa:D:alppu:.

Näin on näreet, ja minusta Jari-Matin on ihan turha edes yrittää ajella "varman päälle". Mitä jos hän vain on sellainen, että virheitä tulee vaikka ajelisi kuinka varman päälle? Joku hermorata päässä pysyvästi viallinen? Onhan näitä ennenkin ajellut MM-sarjassa, kuten eräskin A.Vatanen, johon Latvalaa on useasti verrattu. Kun kaikki natsaa, silloin mennään sitten sitäkin kovempaa ja elämyksiä on tarjolla niin kuljettajalle, katsojille kuin tallihenkilökunnallekin:eek:.

Hanaa vaan ja vanteet soikeiksi!:cool:
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Edelleenkin pidän Latvalaa sinä kuskina joka pystyy haastamaan Loebin ihan oikeasti - Hirvonen liikkuu varmaan jo nyt aika lailla maksimirajoilla vauhtinsa suhteen ja silti tulee nokkiin kotikisaa myöten.

Että jos Malcolmilla oikeasti loppuu usko Latvalaan parin kisan heikomman vaiheen takia, niin meikäläinen pistää Ämmäm-sarjan seuraamisen jäihin siihen saakka, kunnes ne halvemmat autot ja uudet tiimit tulee niinkuin on luvattu.. Sarjan pitää olla sellainen että autoja pääsee ajamaan muutkin kuin tallipäällikön pojat ja öljysheikit, ja vielä niin että ihan aidoilla yksityiskuskeilla on mahdollisuuksia kellottaa jopa pohja-aikoja kisoissa.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Parasta mitä Malcolm voisi tehdä olisi siirtää Latvala ajamaan Stobartille taas vuodeksi ja yrittää saada Solberg Subarulta. Siellä kyllä poltettiin sillat silloin 2000, mutta ainakin viime NORFissa juttelivat ihan normaalisti... Silloin Fordilla olisi kaksi mestaruuteen pystyvää kuljettajaa. Petteri ei enää monta vuotta tule ajamaan ja kun se lopettaa, on JM helppo nostaa takaisin ylös.

Toisaalta Malcolm tuskin tekee mitään, kuhan yrittää saada Latvalan ymmärtämään. Ja toisekseen Petteri tuskin Fordille lähtisi, jos olisi halunnut sinne, olisi jo mennyt. Selvästi on sanonut että haluaa näyttää vielä Subarulla mikä se todellinen vauhti on.

Latvala on helvetin nopea, mutta se ei auta paskan vertaa jos se auto ei pysy puiden välissä.

http://www.youtube.com/watch?v=S6flF6paEAQ&eurl
 
Viimeksi muokattu:

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Toisaalta, olihan Bossenkin alkutaival aika karikkoista joten toivottavasti Malcolmilla riittä kärsivällisyyttä Latvalan suhteen.
Bossen, Petterin, Hirvosen...
Lähes kaikilla NOPEILLA kuskeilla on alussa tullut ulosajoja ym. töppäilyjä enemmän kuin tarpeeksi. Varmuus tulee ajan kanssa, nopeutta on vaikeampi, jos ei mahdoton, opetella.
Pikkuhilljaa tosin pitäisi alkaa pysytä näitä mokia karsimaan pois.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
Parasta mitä Malcolm voisi tehdä olisi siirtää Latvala ajamaan Stobartille taas vuodeksi ja yrittää saada Solberg Subarulta.
Kyllä Petterin parhaimmat vuodet taitaa olla jo ajettu. Vaikka Petterin kannattaja olenkin, niin ei vain enää näy sitä samaa terää ajossa kuin mestaruusvuoden aikoina.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Kyllä Petterin parhaimmat vuodet taitaa olla jo ajettu. Vaikka Petterin kannattaja olenkin, niin ei vain enää näy sitä samaa terää ajossa kuin mestaruusvuoden aikoina.
Niin onkin, parhaat vuodet olivat Petterillä 2003 ja 2004, mutta silti se pystyisi vielä kunnon autolla ajamaan mestaruudesta Loebin ja hirvosen kanssa.
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Latvala on helvetin nopea, mutta se ei auta paskan vertaa jos se auto ei pysy puiden välissä.
Kyllä petteri veti alkuun pusikkoon paljon useemmin ku latvala et ei latvala mitenkään enemmän noita ojia kaivele kuin muutkaan.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Tänä päivänä jokainen kuski näyttää amatööriltä töpätessään kun tasonmittarina toimii Mr. Loeb. "Silloin ennen" itse kukin kärkikuskeista kävi metsähallituksen puolella ulkoilemassa useampiakin kertoja kaudessa taistelun tiimellyksessa, mutta nykyään sarjasta löytyy Loeb jonka ulosajokiintiö on varmaan taas täynnä muutamaksi vuodeksi eteenpäin. Sen takia jokainen ulosajo on muille kuskeille kohtalokas.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Kyllä petteri veti alkuun pusikkoon paljon useemmin ku latvala et ei latvala mitenkään enemmän noita ojia kaivele kuin muutkaan.
No elähän puhu omias taas. Latvalalla on jo sentään yli 60 mm-starttia ja siltikin kaveri vetelee pitkin ojia. Kyllä sen varmuuden olisi jo pitänyt tulla, mutta kun ei niin ei. Toivottavasti se vielä tulee, ettei Latvalasta tule seuraavaa Duvalia...
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Tänä päivänä jokainen kuski näyttää amatööriltä töpätessään kun tasonmittarina toimii Mr. Loeb. "Silloin ennen" itse kukin kärkikuskeista kävi metsähallituksen puolella ulkoilemassa useampiakin kertoja kaudessa taistelun tiimellyksessa, mutta nykyään sarjasta löytyy Loeb jonka ulosajokiintiö on varmaan taas täynnä muutamaksi vuodeksi eteenpäin. Sen takia jokainen ulosajo on muille kuskeille kohtalokas.
Millon Hirvonen on ajanut viimeksi ulos tai töpännyt? Tai Sordo? Tai Petteri? Ei voi muistaa niin pitkälle... Milloin Latvala, aivan, joka kisassa. Sen voi muistaa helpostikin.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös